It is currently Fri Apr 19, 2024 8:55 am



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Staten vil sensurere vekk "listene" igjen
PostPosted: Sun Nov 12, 2006 7:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Søndag 12.11.06

Jeg skrev nettopp et innlegg om TV2's program om hvordan myndighetene nok en gang vil forsøke å stoppe "listene", i seksjonen "Hva hender - annonseringer", fordi jeg ville varsle om nyhetene nå i kveld:

http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?t=1241

Men egentlig hører det hjemme her under "Ytringsfrihet og sensur av barnevernsofre.

*

Jeg vil i samme slengen vise til et oppslag i VG om hvilke land som sensurerer internett og hvordan de driver på. Randi Reese, Karita Bekkemellem og Svanhild Alver ønsker visst at vi skal gå i kompaniskap med Kina, Iran og Nord-Korea.

Bildespesial - Tortureres for surfing

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 8:19 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
tv2's nyhetsinnslag i går var jo fullt av sammenblanding, da, av forskjellige nettsteder og av privatliv og arbeidsliv. Journalister klarer kanskje ikke å holde 2 nettsteder i hodet på én gang? Og de sa at hvem som helst kunne skrive inn på BarnasRett hva som helst? Det er absolutt ikke tilfellet, selv Gjesteboken gir ikke mulighet for direkte publisering.

Men resultatet var jo blant annet:

BarnasRett kunne rapportere om en strøm av mailer.
Nye innslag til Gjesteboken der.
Mengder av besøk på nettstedet, så redaksjonen selv knapt kunne komme inn på sidene eller serveren.
Først i dag mandag vil man kunne se hvor mange besøk gårsdagen gav.

Redd Barna Våre, som har kontinuerlig oppdatering av statistikken over besøk på de enkelte sidene, hadde en formidabel økning, særlig da på artikler som sto lenket til på BarnasRett.
Oppropet, som står med rød ildskrift øverst på forsiden av BarnasRett, fikk over 40 nye underskrifter i løpet av kvelden. Og det ser ut til å fortsette nå i morges også.

Noen forskjellige blogger brakte umiddelbart innlegg om "listene", og ikke bare uvitende eller negative.

Har jeg glemt noe vesentlig da?

    

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 9:18 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Redd Barna Våre hadde en 6-dobling i antall lesere i går!

56 personer har skrevet seg på oppropet mot bv. Normalen på den tiden er 0-3.

Noen nye medlemmer er det også blitt.

:roll: Jeg takker TV2 og FO for innsatsen. :P :lol:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Utilsiktet hjelp fra Tv2
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 11:52 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Kapasiteten til BarnasRett ble sprengt i går kveld. Jeg går derfor ut fra at det var flere enn meg som ikke kom inn på sidene.

Likevel viser statistikken at vi har hatt 11 323 unike besøkende, og totalt 208 346 treff i går kveld. 148 068 sider er lest hos oss i går. Startsiden vår er sett av hele 29 509 hittil i november. Skal vi si at Tv2 tross alt ga oss reklame med sitt sjikanøse innslag?

Videre har vi mottatt MASSE mail, og jeg har sittet og skrevet svarmail nesten hele natten. Det som er moro er at samtlige som har kontaktet oss er positive til vårt arbeid. Og jeg reklamerer videre for Forumet og medlemsskap i Monas fantastiske gruppe.

Selv om jeg gleder meg over at mange flere har funnet oss, så minner tv-innslaget meg om hvor vanskelig vårt arbeid egentlig er. Vi blir minnet om at myndighetene hele tiden leter etter noe å "ta oss" på. Kan de påvise at vi har trått over streken, så vil de også aksjonere. Hittil har vår virksomhet og den formen den har hatt vært beskyttet av loven.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ytringsfrihet
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 5:39 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Ytringsfrihet er mye mer enn å tegne karikaturene av muslimenes profet. Terskelen for å hindre ytringer er veldig høy etter EU lovgivning. Myndighetene kommer ikke til å lykkes med å få nettsidene nedlagt.

FOs medlemmer er vant med å bryte loven. Gammel vane er vond å vende.


Top
 Profile  
 
 Post subject: En blogg
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 6:15 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Her er et ganske interessant blogg-innlegg om "listene" og barnevernet, skrevet kvikt etter tv-innslaget, av en som har sett barnevernet i aksjon, og med en god del kommentarer. Kanskje bloggeieren har fornuftige synspunkter på andre ting også – vi får lese på bloggen hans.

"Min Mening": Svartelisting av barnevernsansatte

   

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 6:37 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er en av samarbeidspartnerne til Venstre-mannen Trond, som har jobbet på sosialkontoret og som elsker barnefjernere.

Ser nå ut som Stian har tatt mer inn over seg sine egne erfaringer.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 7:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Hm, utrolig.

- - - -

Nettopp nå fikk jeg en oppringning fra Lisbeth Eliasen fra Kronborglisten.dk (se mine artikler "Lureri og kamuflasje" og "Litt mer om barne"vernet" i Danmark" i "Mariannes hjørne". Hun spurte: "Hva i all verden er det som foregår i Norge? Her renner det inn, siden i går kveld klokken 7, med norske lesere på vårt nettsted. Der er blant annet norske kommuner som leser."

Det må skyldes enten at de nordmenn som har sittet og googlet etter tv-innslaget, og har skrevet inn "BarnasRett" som søkeord, har fått opp mine artikler fra r-b-v og gått videre derfra til Kronborglisten, eller at Kronborglisten selv har satt inn en lenke til BarnasRett og derfor har kommet opp direkte på Google i et søk på "BarnasRett".

Det er meget morsomt. Myndighetene i Danmark har nemlig av all makt prøvet å få stengt Kronborglistens nettsted!

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Netsted
PostPosted: Mon Nov 13, 2006 11:00 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Kronborglisten,s netsted er ikke det eneste de prøver at lukke, der er flere der er under behandling.
Så vi får se hvad ytringsfriheten kan holde til, flere har jo oprettet netsted i det fjerne utland og så får de nok at gøre.

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]