It is currently Fri Mar 29, 2024 12:34 am



Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: knebles til taushet.
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 11:27 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:12 pm
Posts: 80
jeg opplevde mötene med bv så traumatisk at jeg ble redd for å möte alene.spesielt ansvarsgruppe mötene.der jeg enkelte ganger satt alene med opptil 16 personer,de måtte jo ha med lärlingene sine.det var ren trakkasering som foregikk.alle satt der å hakket lös.jeg nektet å möte uten at jeg fikk med meg noen til å stötte meg.da jeg uten tillatelse tok med meg noen som vitne på hva som foregikk,hva skjedde?jo da kom de med en taushetskontrakt vedkommende måtte skrive under på,der sto det med uthevet skrift at vedkommende ikke kunne nevne noe om saken samt aldri vitne til min fordel mot bv i eventuell sak.stöttepersonen min nektet selvfölgelig å skrive under.vi ble da kastet ut.etterpå ble det ringt å mast på at jeg skulle komme alene.opptil flere ganger daglig.jeg sluttet å ta tlf når jeg så de ringte,da ringte de fra andre nummer samt hele dögnet.snakker om trakkasering for at de ikke ville ha vitner på sin oppförsel.de kan jo sitte å lyve mens andre knebles til taushet av kontraktene de selv setter opp.har jeg ikke opplevd bv selv ville jeg aldri trodd alle de historiene som blir fortalt.snakker om å sörge for å ha bukta og begge endene.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 2:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Alle har lov å ta med seg en person som moralsk støtte hos bv. Disse trenger IKKE å underskrive noe taushetsvås.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 4:12 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Det du beskriver, May, er såpass grove overtramp at det burde ført til straffe-sanksjoner mot barnevernet.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ansvarsgruppemøter
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 5:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det er nok dessverre slik det fungerer i barnevernet: Ansvarsgruppemøter med mange ulike representanter fra barnevern, helsestasjon, psykolog, barnehage, PPT etc. som skal komme med såkalt tverrfaglige løsninger. Det er også vanlig at barnevernet ringer i ett sett, og de sender barnevernsvakta hjem til familien dersom den ikke tar telefonen. Ansvarsgruppemøtene kan være hver uke, og svært mange får innsyn i saken.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: knebles til taushet.
PostPosted: Thu Jun 21, 2007 1:46 pm 
Offline

Joined: Sun Nov 26, 2006 7:18 pm
Posts: 40
Location: finnmark
[quote="m.paulsen"]jeg opplevde mötene med bv så traumatisk at jeg ble redd for å möte alene.spesielt ansvarsgruppe mötene.der jeg enkelte ganger satt alene med opptil 16 personer,de måtte jo ha med lärlingene sine.det var ren trakkasering som foregikk.alle satt der å hakket lös.jeg nektet å möte uten at jeg fikk med meg noen til å stötte meg.da jeg uten tillatelse tok med meg noen som vitne på hva som foregikk,hva skjedde?jo da kom de med en taushetskontrakt vedkommende måtte skrive under på,der sto det med uthevet skrift at vedkommende ikke kunne nevne noe om saken samt aldri vitne til min fordel mot bv i eventuell sak.stöttepersonen min nektet selvfölgelig å skrive under.vi ble da kastet ut.etterpå ble det ringt å mast på at jeg skulle komme alene.opptil flere ganger daglig.jeg sluttet å ta tlf når jeg så de ringte,da ringte de fra andre nummer samt hele dögnet.snakker om trakkasering for at de ikke ville ha vitner på sin oppförsel.de kan jo sitte å lyve mens andre knebles til taushet av kontraktene de selv setter opp.har jeg ikke opplevd bv selv ville jeg aldri trodd alle de historiene som blir fortalt.snakker om å sörge for å ha bukta og begge endene.[/quote

Følerier og meninger som vekker følelser er et faremoment når du innleder deg med bv. Jeg må bare si at bv slutter aldri å sjokkere meg med nedlatende holdninger og ufølsomme handlinger.
Jeg er rystet over at bv tror at vi som mennesker oppfører oss på samme måte ovenfor barna våre som vi ter oss ovenfor andre voksne i en forhandlingsposisjon.
Systemet er skakk-kjørt på så mange måter at jeg ikke finner ord.
Hvordan i alle dager skal vi få fram hva vi,- med førstehåndskunnskap om våre barn. mener er det beste for våre barn , når vi blir mødt med et ekko som :-"foreldrenes omsorgskompetanse blir ikke bedre selv om vi følger saksbehandlingsreglene". I et møte må alle lytte til en forelder, om det så måtte ta 50 møter for en forelder å få fram sitt budskap.

_________________
vilje-mor


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ansvarsgruppemøter?
PostPosted: Thu Jun 21, 2007 6:07 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Ansvarsgruppemøter?

-Det heter sky dem verre enn pesten, si høyt etter meg: Sorry, you are waisting my time.

Jeg ble jo selvfølgelig aldri orientert om at jeg kunne ta med meg et vitne på disse uansvarlige "ansvarsgruppemøtene".

Til slutt forstod jeg ikke hensikten med dem, for det var bare en masse kakling og mas og det kom ingenting positivt ut av det. Vel, bortsett fra når de lagde sak på meg. Da var alt som stod å lese i referatene gull verdt for dem.

At du ble behandlet på denne urimelige måten, er ikke uvanlig. Når det blir alminnelig kjent hvordan de herser med folk på disse frivillige tvangsmøtene, så kommer pipen til å få en annen lyd.

Men, fremdeles er det dem som sitter med makten, midlene og mulighetene, og selvfølgelig så ønsker de ikke at den vanlige mannen på gaten skal få innsyn i hva som egentlig foregår bak de "perfekte fasadene".

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ansvarsgruppemøter?
PostPosted: Thu Jun 21, 2007 7:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Jeg ble jo selvfølgelig aldri orientert om at jeg kunne ta med meg et vitne på disse uansvarlige "ansvarsgruppemøtene".


Du burde tatt med deg like mange som de tar med seg, en 12-15 personer. Sett agendaen selv. Si til storinkvisitoren: Idag skal vi snakke om deg! Ikke la dem avfeie deg. Bruk samme hersketeknikker som de bruker. Ta gjerne opp et sensitivt og komplisert emne, som saksbehandlerens miniskule penis. Skaff deg informasjon om saksbehandlerne og skriv ned alt. Du kan sende dem referater fra møtet og si at alt vil bli arkivert på r-b-v.net i minst 50 år.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ha noen med seg
PostPosted: Thu Jun 21, 2007 9:35 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Har opplevd det samme du skriver om her, spesielt ille var de mæter der de ville ha meg til å udertegne diverse kontrakter, også der de skal ha lov "i etterskudd" å bryte sin taushetsplikt. Trodde jeg ville dø av overmedisineringen, og der var det ingen snill venn å ta med seg som moralsk støtte...

Møte er ikke slutt før du signerer, sier de...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ha noen med seg
PostPosted: Thu Jun 21, 2007 9:53 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Har opplevd det samme du skriver om her, spesielt ille var de mæter der de ville ha meg til å udertegne diverse kontrakter, også der de skal ha lov "i etterskudd" å bryte sin taushetsplikt. Trodde jeg ville dø av overmedisineringen, og der var det ingen snill venn å ta med seg som moralsk støtte...

Møte er ikke slutt før du signerer, sier de...


Du skulle ha sagt at du hadde en viktig avtale og måtte gå. Papirene kunne du fått ettersendt i posten.

Hva ville de ha gjort hvis du hadde gått uten å signere? Bundet deg fast til stolen?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Gått
PostPosted: Thu Jun 21, 2007 10:14 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Vanskelig når du er innlagt på et psykriatisk sykehus og uten bolig å bare gå sin vei, men lover at det kommer ikke til å skje igjen, og at jeg ikke befinner meg slike steder.

Den dagen jeg valgte å gjøre slik du her foreslår "gå uten å signere", jeg sa i tillegg at jeg ikke kom tilbake på nytt møte uten advokat, ja da valgte barnefjernkuratoren å kopiere en gammel "frivillig" plasserings kontrakt. Hun brukte bare blanko og skrev ny dato, tror jeg. Slik ser den i hvertfall ut den kopien jeg har fått utlevert...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Gått
PostPosted: Thu Jun 21, 2007 11:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
Den dagen jeg valgte å gjøre slik du her foreslår "gå uten å signere", jeg sa i tillegg at jeg ikke kom tilbake på nytt møte uten advokat, ja da valgte barnefjernkuratoren å kopiere en gammel "frivillig" plasserings kontrakt. Hun brukte bare blanko og skrev ny dato, tror jeg. Slik ser den i hvertfall ut den kopien jeg har fått utlevert...


Da var den ugyldig. Rakk du å klage på dette vedtaket om frivillig plassering eller ble du kanskje ikke informert? Dette er papirer som bør følge søksmålet mot barnevernet. Ta vare på alt du har av papirer og lag gode arkivsystemer.

Det er mulig at saksbehandleren gjorde seg skyldig i dokumentfalsk. Det er straffbart. Å endre datoen på et dokument er dokumentfalsk.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: klage
PostPosted: Fri Jun 22, 2007 1:30 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
klage og det å motta vedtak

Trodde du forstod at dette er store problemer i en situasjon der du har barnevernsak. Dersom som du skal klage er det inn i samme system og blir knapt nok svart, med mindre man benytter tredjeparter til å svare etter å lagt selektert sakdokumentasjon fram.

Motta vedtak, ja det var alltid et problem, jeg ba om utlevering av all sakdokumentasjon, men det hadde jeg ikke rett til...

Da jeg skaffet advokat, ble jeg anmelt av legen for å true mine forldre ved utskrivningsamtale, dermed var det straffesak, og advokaten sa at jeg ikke hadde rett til å se sakdokumenter før straffesak var henlagt.

Først da jeg flyttet til Danmark og straffesaken endelig ble henlagt, begynte jeg å skriftlig be om innsyn igjen. Da sente jeg samme brev til alle jeg viste jeg hadde hatt kontakt med. Noen fikk jeg det fra, andre som Fana sosialkontor og barneverntjeneste fikk jeg det ikke. Her valgte jeg tilsist å henvende med til fylkesmann i Hordaland og jeg fikk da litt og litt i puljer. Fortsatt tror jeg det er mye sakdokumentasjon fra spesielt Fana sosialkontor og barneverntjeneste som ikke er utlevert...

Men, joda, all sakdokumentasjon er arkivert og lett tilgjengelig, samt skannet inn i ok digitalt arkiv, som er enkelt å skriver ut kopi av...

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: klage
PostPosted: Fri Jun 22, 2007 7:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ama wrote:
klage og det å motta vedtak

Trodde du forstod at dette er store problemer i en situasjon der du har barnevernsak. Dersom som du skal klage er det inn i samme system og blir knapt nok svart, med mindre man benytter tredjeparter til å svare etter å lagt selektert sakdokumentasjon fram.


Dersom du mottar et vedtak som klart er ugyldig, slik som i ditt tilfelle da saksbehandleren kopierte opp et gammelt vedtak om frivillig plassering, må du tilskrive barnevernet og gjøre oppmerksom på feilen. Ellers blir vedtaket stående.

Jeg er fullt klar over at barnevernet ikke alltid tar seg bryet med å sende ut vedtak, men i ditt tilfelle fikk jeg inntrykk av at du visste at et vedtak var fattet, selv om din underskrift manglet. Da bør du skrive og protestere slik at vedtaket ikke blir stående.

Jeg ville også ha anmeldt saksbehandleren for dokumentfalsk. Hvis du kan bevise det, så gjør det. Ikke la dem slippe unna med ulovlighetene sine.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: AMA
PostPosted: Fri Jun 22, 2007 10:36 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg er fullt klar over at barnevernet ikke alltid tar seg bryet med å sende ut vedtak, men i ditt tilfelle fikk jeg inntrykk av at du visste at et vedtak var fattet, selv om din underskrift manglet. Da bør du skrive og protestere slik at vedtaket ikke blir stående.

Jeg våget ikke lenger gjøre noe uten advokat, hun hadde også truet med at det ville bli et tvangsvedtak straks jeg ikke skrev under og fikk advokat. Dette tok tid ikke kun å få advkat men en som ville snakke med bvt, fordi jeg ble først nektet fri rettshjelp...

Advokater har i mitt tilfelle heller ikke vist seg å være til noe hjelp...

Er ikke sikker på hvordan man skal fremlegge bevis på dokumentfalsk, har slevfølgelig levert levert kopi av alle sakdokumenter hittil mottatt til gruppesøksmålet. Antar det heller ikke hjelper å si at bvt kurator har skrevet feil dato på vedtaket - en dato da jeg ikke var tilstede, fordi jeg kom en dag for sent, pga jeg har kun munlig fått beskjed om å stille til møte omkring samværsavtale i sommerferien og misforstått datoer.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]