It is currently Thu Mar 28, 2024 9:17 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barneombudet på lederplass i Vårt Land
PostPosted: Tue Jun 17, 2008 8:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
På lederplass i Vårt Land kommenteres barneombud-surret. Jeg har kommentert dette på deres forum. Forumet er moderert og artikkelen min må godkjennes.


Undertegnede
wrote:
Hjerman er som forgjengerne fullstendig oppslukt av ukulturen med å ignorere all mulig av forskning som ikke stemmer med FO og regjeringens idéer.

Det er vel ingen som forstår hvorfor regjeringen vil ha vekk en mann som er som ekkoen av barnefjernsdepartemenetet. Han er imidlertid ikke helt robot, så han har visst ytret uenighet en sjelden gang. Men dette er altså så lite og uvesentlig at det umulig kan være begrunnelsen. Det er vel heller tåkelegging. Regjeringen krever vel ikke at folk skal være roboter heller, selv om kravene til enighet er relativt fascistiske. Makten er jo stadig mer kontrollerende.

At de heller vil ha en jurist, kan tyde på at de sliter med å bruke loven så hardt og finurlig som de ønsker, for å skape SITT samfunn ved hjelp av maktbruk.

At de velger noen fra "sosialistklubben" FAFO kan tyde på at de vil øke illusjonen av at de er "faglige" og bygger på forskning. Barnevernet, barneombudet, FO og departementet, departementets "egne" psykologer, Raundalen og Dyregrov etc etc, blir jo hardt angrepet på internett for manglende faglighet og for å ignorere forskning i mengder (Les boken Adskillelse Barn og Foreldre som finnes på http://barnasrett.no sin forside).

For de som kan dette - og ikke bare er oppflasket på opinionsdannende nordisk sosio-babbel, miljøderterminisme, feminisme, manns- og familiehat - så er det helt klart at "fagligheten" er kritisk ensporet og fornektende, altså ideologisk undertrykt av krefter som roper etter enormt mye mer ikke-rettslig kontroll og maktbruk mot individ og familie.

For å bremse opinionen (flere tusen på nett) mot den familieødeleggende ideologien, så trenger regjeringen advokater og liksomholdbar forskning.

Jeg vil med det samme påminne om at Reidar Hjerman ble kåret til Årets Idiot 2006, primært for sine elleville maktvisjoner, men også for ensidig bruk av forskningsresultater av dårlig kvalitet - hvilket nødvendigvis må ligge bak tenkningen hans.


_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 11:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
I morges så jeg et tv-intervju i sakens anledning. Det var, av alle, Trygve Hegnar som ble intervjuet. Norsk presse har det med å lage seg en liten krets av mennesker som de intervjuer om alt mulig.

Hegnar viste da også at dette vet han itteno om. Han berømmet alle søkerne: de var storartede mennesker. Han og journalistene berømmet Hjermann: han var da så utmerket. - Hva i granskauen vet Hegnar om det? Jeg antar han ser på barneombud-jobben som på enhver jobb i næringslivet, nemlig målt etter ytre "suksess". Og det er all right i næringslivet, for der er poenget å tjene penger, så resultatet er håndfast. Men Hegnar har selv sagt at det kun er økonomiske spørsmål som interesserer ham. Han har nok knapt lest en eneste bok eller artikkel om den vitenskaps-oppfatning, den vitenskapsløshet, den filosofi som regjerer de barne"faglige" profesjonene, og han kjenner sikkert ikke barnevernssaker fra innsiden. Hvordan vet han da at Hjermann er så bra?

Så kom Hegnar med en slags "analyse" av hva departementet ville og hvorfor og hvordan. Han mente at nå ville de ha en jurist (det har vært uttrykt), men når så Fafo-damen, som er sosiolog, melder sitt kandidatur, mener Hegnar at nå vil de ha en sosiolog. Og at først og fremst vil myndighetene ha en de kjenner.

*

Jeg tror noe annet. Det vil si: det er ren gjetning fra min side, basert på min vanlige skitne tankegang når det gjelder det departement og de øvrige "krefter" som herser med familier og styrer gjennom barnevernet & co. Jeg tror departementet egentlig vil ha en jurist. Men så er det kommet en strek i regningen, nemlig advokat Venil Thiis, som er søker. Henne vil departementet for all del unngå, for hun er ganske frittalende og ganske kritisk til barnevernets fremferd.

Og da må jo departementet og Anniken finne på noe?

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 18, 2008 1:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
(...)
Jeg tror noe annet. Det vil si: det er ren gjetning fra min side, basert på min vanlige skitne tankegang når det gjelder det departement og de øvrige "krefter" som herser med familier og styrer gjennom barnevernet & co. Jeg tror departementet egentlig vil ha en jurist. Men så er det kommet en strek i regningen, nemlig advokat Venil Thiis, som er søker. Henne vil departementet for all del unngå, for hun er ganske frittalende og ganske kritisk til barnevernets fremferd.

Og da må jo departementet og Anniken finne på noe?


Hoho. Det hørtes SVÆRT realistisk ut. Jeg har ikke vert borti denne Venil Thiis, men dette var jo morsomt og interessant.

Kommentaren min er enda ikke kommet inn i Vårt Land sitt debattforum.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]