It is currently Thu Mar 28, 2024 9:18 am



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Dumme Aftenposten vrenger virkeligheten.
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 8:51 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
I dag kan man nyte Aftenspostens etterretteligheter til frokost.

Quote:
40 prosent av alle barnevernspedagoger, sosionomer, vernepleiere og velferdsarbeidere ble i løpet av ett år utsatt for vold og trusler om vold på arbeidsplassen.


40 prosent......ble i løpet av et år utsatt for vold eller trusler om vold, heter det vel? Hvis man skal være litt etterrettlig i en grundig og opplysende artikkel.

Hvis man gidder å lese http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 345389.ece, så ser man det lyser gjennom hele artikkelen, at Aftenposten som sedvanlig benytter det som heter kritisk journalistikk. De refererer ikke ukritisk i Aftenposten, å nei da. Les Aftenposten, og bli vis.:lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 9:08 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Her er en bedre link :wink:

http://debatt.aftenposten.no/item.php?G ... dID=231038


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Dumme Aftenposten vrenger virkeligheten.
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 11:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
athene wrote:
I dag kan man nyte Aftenspostens etterretteligheter til frokost.

Quote:
40 prosent av alle barnevernspedagoger, sosionomer, vernepleiere og velferdsarbeidere ble i løpet av ett år utsatt for vold og trusler om vold på arbeidsplassen.


40 prosent......ble i løpet av et år utsatt for vold eller trusler om vold, heter det vel? Hvis man skal være litt etterrettlig i en grundig og opplysende artikkel.

Hvis man gidder å lese http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 345389.ece, så ser man det lyser gjennom hele artikkelen, at Aftenposten som sedvanlig benytter det som heter kritisk journalistikk. De refererer ikke ukritisk i Aftenposten, å nei da. Les Aftenposten, og bli vis.:lol:


Det er ganske avslørende hvordan man bekymrer seg for arbeidsmiljøet til barneverns- og miljøarbeiderne uten å nevne med ett ord at det er til dette voldsmiljøet man sender barn og unge. Hvorfor bekymrer det ikke Aftenposten at barn/unge skal bo i dette usunne miljøet? Hva med situasjonen til den unge som er i håndgemeng med en voksen bv-ansatt, og som ikke kan komme unna? Hvordan er det med "barnets beste" da?

Barn/unge er ikke mottakelig for grensesetting fra andre enn dem de har tillit til, som de vet av erfaring at vil dem vel. En slik relasjon oppstår ikke mellom tilfeldige mennesker som staten eller andre har satt sammen. Mang en steforelder har møtt protester og hørt "Du er ikke faren/moren min...!!".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 7:54 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Nina skrev:

Quote:
Barn/unge er ikke mottakelig for grensesetting fra andre enn dem de har tillit til, som de vet av erfaring at vil dem vel.


Men kjærlighet er enda viktigere!

Jeg vil gjenta det min sønn sa til meg:

Det er mye jeg kunne og har hatt lyst til å gjøre, som jeg ikke har gjort fordi jeg vet det vil såre deg, mamma.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 03, 2008 10:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Anne Brit Raaen wrote:
Nina skrev:

Quote:
Barn/unge er ikke mottakelig for grensesetting fra andre enn dem de har tillit til, som de vet av erfaring at vil dem vel.

Men kjærlighet er enda viktigere!

Ja, det var i grunnen det jeg siktet til: ubetinget kjærlighet. Kjærlighet i den grad det oppstår i tilfeldige relasjoner er ofte betinget av noe, mens kjærlighet mellom foreldre og barn er betingelsesløs. Derav følger også en grunnleggende tillit til at man vil hverandre vel.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 04, 2008 1:52 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Nina skrev:

Quote:
Kjærlighet i den grad det oppstår i tilfeldige relasjoner er ofte betinget av noe, mens kjærlighet mellom foreldre og barn er betingelsesløs. Derav følger også en grunnleggende tillit til at man vil hverandre vel.



Akkurat - og dette er nok vel kjent - også blant samfunnsingeniørene - det betyr bare ikke så mye - enten det nå er fordi det er like innbringende å tvinge folk til å adlyde som at de faktisk gjør det, eller fordi de selv ikke har den minste erfaring med en slik tillit.

Jeg blir stadig mer sikker på at dersom oppvekst betyr noe, er det blant de styrende (ikke herskende) klasser vi ser de farligste konsekvensene, de som har vokst opp i det kalde, borgelige hjemmet med "outsourcet" omsorg og fokus på fasaden.

De tror kanskje at de gjør oss en tjeneste ved å pushe denne livsformen over på oss - slik at vi også skal bli like overflatiske og kalde, men det de ikke forstår er at de selv er roboter for den virkelige herskeren.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 04, 2008 3:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
(...)
Jeg blir stadig mer sikker på at dersom oppvekst betyr noe, er det blant de styrende (ikke herskende) klasser vi ser de farligste konsekvensene, de som har vokst opp i det kalde, borgelige hjemmet med "outsourcet" omsorg og fokus på fasaden.
(...)

Ja, disse arbeiderpartifolkene som overlater barna til stat og kommune og t.o.m private barnehager...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]