It is currently Thu Mar 28, 2024 5:23 pm



Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bra leserinnlegg i Helgeland Arbeiderblad
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 4:29 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Dette leserinnlegget var sjelden god kost til Helgeland Arbeiderblad å være.

Her får redaktør Are Andersen kritikk for sine ledere. De er treffende kritikk av media generelt for forholdet til det såkalte barnevernet. Hersketeknikkene og den manglende samarbeidsvilje omtales.

Leserinnlegget var også langt til Helgeland Arbeiderblad å være.

(PS: Redaktøren har varslet sin avgang. Vi er mange som håper det gir en kursendring.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 7:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Gratulerer til Kirsten og Widar Emilsen, og til datteren og hennes familie! Et sånt godt og klart innlegg hjelper opplagt folk til å forstå at familien er blitt mer enn dårlig behandlet, ikke minst barna. Og innlegget hjelper andre barnevernsofre. Jeg håper det med tid og stunder kan bli lagt ut her på rbv søkbart – kanskje debattantene her som kjenner skribentene, vil spørre?
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Purr-purr igjen,
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 8:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Det var nydelig lesning, veldig tøft gjort av disse besteforeldrene, men jeg er litt sånn "eh" når det gjelder andre besteforeldres engasjement, hvor har de blitt av?

For øvrig kjente jeg meg godt igjen, "det blir sånn som vi har bestemt..."? Altså, hvis du stiller spørsmålstegn ved deres metoder og grunnlag for vurderinger, så er du plutselig vanskelig og lite samarbeidsvillig, om du legger deg flat som en dørmatte, så oppnår du likevel ingenting ved det, annet enn å gjøre det letter for deg å bli tråkket på av dem.

Ja, også så det der med rus.... en bekjent av meg insisterer på at barna fortjener å miste sine foreldre dersom de ruser seg. Jeg er ikke enig. Toalettene på de mest eksklusive restaurantene i Oslo flyter over av rester etter partydop. Ingen bv-er vil gå etter disse gjestene, fordi at de er berømte og pengesterke med innflytelse. Men straks et vanlig oppegående menneske skulle ha en slik last dann og vann, så er det full rulle.

Og vice versa med alkohol. Den vanlige alkoholikeren skjøtter sin jobb som alle andre arbeidstakere, er på gehyren og ellers ållrait, barna har det godt, de får mat, klær, og massevis av kos og kjærlighet, og likevel så er det ikke bra nok for bv-folket. Altså, full rulle.

Og når barnevernssympatisører høre ordet "rus", så ser de for seg foreldre som ligger i rennesteinen full i piss og spye, og innbiller seg det at det er slik de ovenfornevnte foreldrene oppfører seg i hjemmet overfor sine barn. Hvilket ikke er tilfelle.

Nok om det, over 9.000 barn er i fosterhjem og på institusjon i dag, la meg tenke, det skulle da altså bli noe sånt som ca 18.000 besteforeldre som ikke får lov til å treffe sine barnebarn. Hvorfor er det så stille?

Når kommer besteforeldre-opprøret? Kanskje dette innlegget kan være med på å legge ann tonen? Nåja, det er jo lov til å drømme seg bort en gang i blant - - -

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 9:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Er antallet kommet opp i 9.000? I så fall: Hvert barn har ikke bare 2 besteforeldre men 4. Om ikke alle disse blir holdt utenfor, så er det nok iallfall 30.000, la oss gjette på.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Purr-purr igjen,
PostPosted: Thu Feb 14, 2008 7:28 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Mona Lygre wrote:
Når kommer besteforeldre-opprøret? Kanskje dette innlegget kan være med på å legge ann tonen? Nåja, det er jo lov til å drømme seg bort en gang i blant - - -


Senest når de er nesten like mye nettbruker som TV- og avisbruker. Toppen ti år! Lenge før det har mediene nett, TV og aviser helt smeltet sammen.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 14, 2008 9:55 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
MH Skånland wrote:
 
Er antallet kommet opp i 9.000? I så fall: Hvert barn har ikke bare 2 besteforeldre men 4. Om ikke alle disse blir holdt utenfor, så er det nok iallfall 30.000, la oss gjette på.

  

Ikke til forkleinelse for disse besteforeldrene som står fram i HA, men en del av disse 30 000 besteforeldrene er selv de som har meldt bekymring til barne"vernet" og dermed er skyld i at barnet er tatt fra sine foreldre. Dermed vi må vel trekke fra disse som ikke vil la sine barn være foreldre............ :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 14, 2008 11:02 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Bestemamma wrote:
MH Skånland wrote:
 
Er antallet kommet opp i 9.000? I så fall: Hvert barn har ikke bare 2 besteforeldre men 4. Om ikke alle disse blir holdt utenfor, så er det nok iallfall 30.000, la oss gjette på.

  

Ikke til forkleinelse for disse besteforeldrene som står fram i HA, men en del av disse 30 000 besteforeldrene er selv de som har meldt bekymring til barne"vernet" og dermed er skyld i at barnet er tatt fra sine foreldre. Dermed vi må vel trekke fra disse som ikke vil la sine barn være foreldre............ :(

Men mange av foreldrene har selv meldt seg selv (dvs sine små barn) for barnevernet. Skal vi også "trekke fra" dem?
Før man dømmer noen: i blant kan det hjelpe å fokusere på folks intensjoner (særlig når det de gjør får katastrofale følger); de aller fleste ønsker det beste... Man må skille mellom nivåene: intensjon, handling, utfall (kort og lang sikt) osv.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 14, 2008 8:42 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Nina wrote:
Bestemamma wrote:
MH Skånland wrote:
 
Er antallet kommet opp i 9.000? I så fall: Hvert barn har ikke bare 2 besteforeldre men 4. Om ikke alle disse blir holdt utenfor, så er det nok iallfall 30.000, la oss gjette på.

  

Ikke til forkleinelse for disse besteforeldrene som står fram i HA, men en del av disse 30 000 besteforeldrene er selv de som har meldt bekymring til barne"vernet" og dermed er skyld i at barnet er tatt fra sine foreldre. Dermed vi må vel trekke fra disse som ikke vil la sine barn være foreldre............ :(

Men mange av foreldrene har selv meldt seg selv (dvs sine små barn) for barnevernet. Skal vi også "trekke fra" dem?
Før man dømmer noen: i blant kan det hjelpe å fokusere på folks intensjoner (særlig når det de gjør får katastrofale følger); de aller fleste ønsker det beste... Man må skille mellom nivåene: intensjon, handling, utfall (kort og lang sikt) osv.


Det jeg snakker om er disse besteforeldrene som ikke unner sine egne barn å få være foreldre....bare se på AMA...hun er IKKE den eneste som har mistet sitt barn til egne foreldre.............


Top
 Profile  
 
 Post subject: Talldysleksi
PostPosted: Thu Feb 14, 2008 9:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Du, jeg sitter og tenker 4 besteforeldre i mitt hode, men når det skulle ut, så ble det feil, selvfølgelig skulle det rette tallet være 36.000. Men, det blir jo litt fratrekk for søskenparene da.

-Poenget mitt er likevel den at stillheten fra dem er overdøvende. Ikke en gang en og to oppegående oldeforeldrene hører vi noe fra.

Jeg vet kun om en håndfull besteforeldre som engasjerer seg og går i bresjen for sine håpefulle små. Og vår Nina er den mest beundringsverdige av dem alle! Men jeg har jo et ørlite håp om at de som går etter Nina, vil overgå henne, du vet, kjennetegnet på en god læremester er - når eleven overgår læreren....

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Talldysleksi
PostPosted: Thu Feb 14, 2008 10:02 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Mona Lygre wrote:

-Poenget mitt er likevel den at stillheten fra dem er overdøvende. Ikke en gang en og to oppegående oldeforeldrene hører vi noe fra.

....


Ja, Mona, du har rett - stillheten er øredøvende.................. :?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Artikkelen
PostPosted: Thu Feb 14, 2008 10:16 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Ja, det var en god artikkel og bra den ble trykket. Kanskje i stedet for å telle besteforeldre, så kan vi utmerke dem som står frem å gjør noe. Dessverre vil de oppleve det samme som oss andre, at det er noe som straffer seg...

Derfor er det viktig å støtte opp om alle som støtter og forstår vår sak.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Artikkelen
PostPosted: Thu Feb 14, 2008 11:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Ama wrote:
Ja, det var en god artikkel og bra den ble trykket. Kanskje i stedet for å telle besteforeldre, så kan vi utmerke dem som står frem å gjør noe. Dessverre vil de oppleve det samme som oss andre, at det er noe som straffer seg...

Derfor er det viktig å støtte opp om alle som støtter og forstår vår sak.


Dette kan jeg støtte 110 % :D


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Talldysleksi
PostPosted: Fri Feb 15, 2008 3:41 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Quote:
kjennetegnet på en god læremester er - når eleven overgår læreren....


Ja Mona det stemmer, den ultimate "svenneprøven" er bestått når eleven overgår læremesteren og det bekrefter også mesterens evne til å lære fra seg og veilede :D

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]