It is currently Thu Mar 28, 2024 3:47 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Aftenposten – en ensidig barnevernsstøtte
PostPosted: Sat Aug 13, 2016 6:48 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Aftenposten – en ensidig barnevernsstøtte

Avisen Aftenposten har i alle år jeg kan huske vært fullstendig døv og blind for barnevernets overgrep. Jeg kan også huske et par intervju-artikler hvor avisen feil-representerte fakta til betydelig skade for familiene.

Her er de på ferde igjen: Det som interesserer dem, er ikke hva barnevernet gjør mot familier, de tragedier og lidelser ofrene påføres av vårt avsporede barne'vern'. Familiene mistenkeliggjøres og stigmatiseres, mens barnevernets folk skjønnmales og kjøres frem som martyrer. Det hele er trygt innenfor de etablerte besteborgeres og partiet Høyres "syn" på samfunnet og manglende våkenhet:

Offentlig ansatte hetses grovt og henges ut med navn og bilde på nett
Nav-ansatte, barnevernsarbeidere, leger, lærere, prester og politifolk utsettes for sjikane og trusler på nett. - Jeg sjekker bilen hver gang jeg skal ut og kjøre, sier Ailén Henriksen.
Aftenposten, 12 august 2016

Billedteksten sier: "Saksbehandler Ailén Henriksen og leder Ellen Fisher jobber for barnevernet i Tønsberg. De har begge blitt utsatt for sjikane og trusler i sosiale medier."

Når man får sine barn og sin familie lagt i grus av forståsegpåere i barnve'vernet', og dertil får det overfladiske samfunnets trakassering etter seg, er det nok snarere et spørsmål om hvem og hva som er roten til sjikane og trusler og hvem som er den egentlige skadevolderen. Men dette har Aftenposten forstokket aldri kommet i nærheten av å begripe.



Artikkelen er bare åpen for lesing av abonnenter.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]