It is currently Thu Mar 28, 2024 12:01 pm



Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Fri Oct 31, 2014 10:48 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Fin artikkel av advokat om løgn fra barnevernets side

Jørgen Stueland:
Sannheten er ingens eiendom
Oppland Arbeiderblad, 31 oktober 2014


"Og om noen sier at det er alvorlige mangler ved den daglige omsorgen du gir ditt barn, er det en like voldsom anklage som den om å være barnemishandler."

"I én sak, hvor undersøkelsessaken ble henlagt uten forslag til tiltak, som det heter, ble setning på setning produsert av barnevernet, som IKKE stemte. Beviselig ikke var sanne. De var løgner."

Konklusjonen kommer inn på noe annet viktig: Hva skjer med barn (og voksne) som aldri opplever livets egen virkelighet?:

"Vil barnevernet vaske barnas verden ren, ren for psykisk sykdom, smerte, død, sorg? Da Gud hjelpe barna når kreften eller den bitende angsten skyter en velrettet pil inn i dem. De vil ikke ha verken språk, følelser eller psykologi til å takle smerten.
   Og, politikere: Ser dere ikke den åpenbare parallellen til historiens ”Renhetssamfunn” vi er i ferd med å utvikle?!"



*

Artikkelen ligger også på Verdidebatt:

Sannheten er ingens eiendom
Verdidebatt, 31 oktober 2014

På Verdidebatt er artikkelen fulgt av en meget god ot tenksom kommentar av Morten Christiansen, blant annet om barnevernet som ikke forstår at de selv fremprovoserer reaksjoner, de er ikke nøytrale observatører:

"Et problem er nå en står for seg selv og analyserer andre mennesker. Analyserer dem med troen på at en er flink til det, analyserer dem uten å se på kontekst, analyserer dem uten å sjekke ut antagelsene med de det gjelder, analyserer dem uten å se den rolle du selv har i situasjonen. Dersom en gjør andre urett så blir de sinte, og det er forskjell på å se at en gjorde noe som rettmessig førte til sinne hos den andre og å kun se at den andre har et "sinneproblem". Sitter du med definisjonsmakten så har den andre et sinneproblem, og det er hva man finner i rapporten. Uten kontekst, uten begrunnelse, uten støtte i andre funn.
   Når andre så reagerer på dette, og man fortsatt ikke ser seg selv i konteksten, så vil den andre som du skriver "ikke forstå alvoret i situasjonen", "bagateliserer" osv osv."



  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Mon Nov 03, 2014 2:43 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Kommenterte på Verdidebatt:
Quote:
Å vurdere i andre menneskers liv, er ingen enkel sak. Man vurderer alt fra korsfestelse og heksebrenning til jødeutryddelse og stjeling av barn.

I Norge kaster man mødre ut av landet og beholder babyene. Det er en kynisk perversitet i familiepolitikken som man ikke skulle tro var mulig i ett påstått opplyst land.

Men dette med feil vurderinger gjelder selvsagt de andre og ikke "meg"/"oss". "Før" og i "andre kulturer"... "Nazistene", "kommunistene", "uvitende",... og alle grupper vi liker å ikke like - det er DE som vurderer feil.

Om vi ikke VET når vi TROR vi vet - hvordan avsløre at overbevisningen vår om andre ikke er sannheten?

Vel, til dette har vi alt fra objektivitets- og inhabilitetsbegrep til flere tusen års filosofisk historie. Det siste århundret har da også vitenskapsfilosofien og vitenskapslære, med alt fra statistikk til begrep som empiri, evidens, signifikant forskning, falsifikasjon, osv, gitt oss tankeverktøy til å stadig gripe sannheten bedre, eller til å avsløre det usikre.

Problemet er at man ikke forholder seg til slikt. Man lever og diskuterer gjerne som om 2000 år med filosofisk historie ikke finnes.

I barnevernet ignorerer man falsifikasjon ("faget" er et sammensurie av hypoteser og liksom-teori). Man ignorerer signifikant forskning og lar heller Magne Raundalen, Kari Killén og deres yngre likesinnede proklamere "Sannheten". BUDSKAPET er "faget".

Noen hevder seg være evidensbaserte og bruker evidens på laveste nivå, som de underbygger sin overbevisning med, mens de undergraver evidens på høyeste nivå.

Alt dette har vert kjent i lang tid.

I Danmark og Sverige har man samme barnevernsideologi og -ukultur. Som illustrasjon på menneskets manglende evne til å vurdere i andres liv, kan jeg vise til den danske forskningen som viser at sjansen til å dø, bli narkoman, osv er flere ganger større om man vokser opp i barnevernet enn hos rusmisbrukere, alkoholikere, psykisk psyke, osv.

Barnevernet vurderte barnas prognoser, og flerdoblet kriminalitet, rusmisbruk, psykisk sykdom, selvmord, osv.

http://statensnet.dk/pligtarkiv/fremvis ... 0&iarkiv=1

Men hvorfor bry som om denne og annen forskning når man har erfaring, selektive minner, subjektive opplevelser, ideologi og moralisme? Ja, hvorfor heve seg fra antikkens tankeredskap?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Sun Dec 07, 2014 10:23 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 

Her har vi en fin en, av advokat Øistein Schjønsby, som vi har sett god innsikt hos fra før.

Øistein Schjønsby:
Barnevernet
Oppland Arbeiderblad, 5 desember 2014

"«Barneverntjenesten skal alltid vurdere om noen i barnets familie eller nære nettverk kan velges som fosterhjem». Denne vurderingen ser vi sjelden eller aldri snurten av. Nei da, barnevernet tar barnet og plasserer det hos beredskapsforeldre for deretter å lete opp fosterforeldre som er helt ukjent for barnet."

"I mellomtiden kunne barnet fått en endelig plassering hos familie, typisk besteforeldre, tanter eller onkler, men dette er ikke aktuelt for barnevernet. Hva som hindrer dem får vi selv tenke oss."

   

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Fri Mar 13, 2015 7:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Innsiktsfullt om følelser, særskilt lengsel, fra advokat Jørgen Stueland:

Mammas kyss på panna
Oppland Arbeiderblad, 12 mars 2015


"Hun ble revet bort fra mammas ømme kyss da hun var 13 år gammel. Nå er hun 18. Hun har bodd 13 forskjellige steder i løpet av disse årene. På institusjoner, i forskjellige fosterhjem. Det er alle disse menneskene, disse voksne i alle disse husene. Hun har aldri talt dem. De var så mange. Og alt de så, alt hun lot dem se, var de ytre manifestasjonene av fortvilelsen hennes. Hun forbannet dem, skjelte dem ut, slo dem, var uregjerlig og uforståelig lite menneske. Hun var som en røyskatt i bur, livredd, og det eneste våpenet hun hadde var fortvilelsen og det voldsomme sinnet.
….
Hun ble hentet igjen og igjen. Av barnevernet med bistand av politiet. Når de fant henne skrek hun, sparket, slo, gråt hjerteskjærende. Hun ville være i rusen. I kjærligheten.
… så lenge hun visste at de egentlig ikke elsket henne, hermetiserte hun seg, levde mer i drømmen om mammas kyss enn i virkelighetens institusjoner av kald, instrumentell «kjærlighet».
    Drømmen om mammas kyss kom hun nærmest i hasjen, pillene, alkoholen og heroinen."
 

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Sat Mar 14, 2015 10:00 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
   

Fra før har vi lest om Østre Toten. Her kommer Vestre Toten:

Vestre Toten i underskudd
Oppland Arbeiderblad, 13 mars 2015


"Regnskap for 2014 blir 1,7 millioner kroner i underskudd for Vestre Toten kommune.

Grunnen til sterk vekst i utgifter for kommunen i 2014, skyldes i hovedsak barnevernet. Av i alt 12 millioner kroner i overskridelse i pengebruk i forhold til budsjettet for alle tjenesteområder, står barnevernet for 9,2 millioner kroner."


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Wed Apr 29, 2015 8:12 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

En innsiktsfull kronikk fra advokat Stueland igjen, denne gangen om forholdet mellom barnebarn og besteforeldre, som barnevernet også jevnlig ødelegger:

Jørgen Stueland:
Min kjærlighet finnes ikke
Oppland Arbeiderblad, 27 april 2015

"Bestefar kunne alt. Jeg var med ham å sette garn og å trekke garn, rense fisk, sette teiner, dra dem over ripa."

"Min datter har en sykdom som gir henne store utfordringer i sin omsorgsrolle. Barnevernet bestemte seg for å begjære omsorgsovertakelse for Fylkesnemnda, som det så fint heter. Det betyr at barnevernet mener mor ikke er skikket til å ha omsorgen for barna. I den rettskraftige dommen fikk min datter 2 timers samvær 4 ganger i året.
   Vi besteforeldre er ikke nevnt med ett ord. Jeg får ikke se barnebarnet mitt i det hele tatt. Min kjærlighet til Audun, uavhengig av mors kjærlighet til ham er ikke. Ifølge Fylkesnemnda og retten, er ikke min kjærlighet engang verdig en setning. Min kjærlighet finnes ikke. Den er effektivt brent opp i psykiatriens og barnevernjussens brennende bål. Men hver natt gråter jeg over deg, Audun. Og jeg kjenner, som et flammende bål av nærhet, at du også gråter i savnet etter meg."




(Dette innlegget legges også i seksjonen Morsinstinkt, farsinstinkt, hjemlengsel, familiefølelser og slikt – av åpenbare grunner.)
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Sun May 31, 2015 4:05 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Øistein Schjønsby:
Får vi hjelp av barnevernet?
Oppland Arbeiderblad, 20 mai 2015

Hva består barnevernets såkalte hjelpetiltak i og hva er de verdt? Som vanlig med det som kommer fra barnevernet, er ordene temmelig hule.

"Som kjent kan ikke barnevernet gå til omsorgsovertakelse før de har prøvet hjelpetiltak og ellers konstatert at det ikke nytter med slike tiltak. Men hvem er det som sier at det ikke nytter? Jo, det er barnevernet alene."

*

Advokat Øistein Schjønsby har skrevet flere gode artikler om barnevernet og kommet med treffende uttalelser, jf
Manglende respekt
Stakkars de ansatte
Barnevernet
To oversettelser:
Child protection – rules and regulations and how to worm out of them
Should we feel sorry for the CPS employees?
En advokat til som synger ut – Øistein Schjønsby
Hvem skal skånes i barnevernssaker?, uttalelse også gjengitt av nrk: -Rene Gestapo: "Kvinnens advokat, Øistein Schjønsby, sier måten politiet og barnevernet behandlet kvinnen på minner om et rent Gestapo-opplegg."

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Sun Aug 02, 2015 8:28 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Fin, lang og detaljert artikkel om hvordan barnevernet handler galt:

Wenche Løset, advokat:
Barnevernet og barnas beste
Oppland Arbeiderblad, 1 august 2015


"Som eksempel kan nevnes saken hvor politiet troppet opp hos en familie og hentet barna til rettslig avhør på Barnehuset mens foreldrene ble tatt med til politiet for avhør. Politiets framgangsmåte i slike saker har vært kritisert, blant annet fordi dette selvsagt påfører barna traumer.
   En slik opplevelse vil de aldri glemme. De forstår ikke hvorfor de blir tatt fra foreldrene på denne måten. En slik framgangsmåte kan ikke være til barnas beste."


*

"I fylkesnemndsmøtet som ble avholdt for å prøve barneverntjenestens vedtak, var det minimalt med bevisføring. ….. Fylkesnemnda stadfestet barneverntjenestens vedtak, og barna forble akuttplassert til tross for minimale bevis. ..
…. Konsekvensen av dette var at barna kom tilbake traumatisert etter det som hadde skjedd, herunder å ha vært i 3 forskjellige beredskapshjem samt at de hadde vært i dommeravhør. Spesielt eldstebarnet slet i lang tid etterpå med traumene av å være tatt fra sin mor og ikke å få se henne på flere måneder."


*

"Dette er ikke en unik sak. Det finnes dessverre flere liknende saker."

*

"Som hjelpetiltak benyttes ofte massiv veiledning i hjemmet.
   Dette fungerer ikke alltid særlig bra. I sistnevnte sak skulle veiledningen skje 2–3 ganger i uka morgen og kveld. I andre situasjoner har det vært daglig veiledning. Det sier seg selv at dette er en stor belastning for familien. Veiledningen er også av varierende art, og ble i sistnevnte sak satt inn etter at barneverntjenesten hadde besluttet å bringe saken inn for fylkesnemnda. Bakgrunnen for at veiledning ble satt inn på et så sent tidspunkt kan jo da mistenkes å være at barneverntjenesten forsøker å skaffe dokumentasjon/bevis i saken, og ikke at det skulle fungere som hjelpetiltak."



Det kan ikke sies stort klarere. Spesielt fortjenestefullt – i disse tider hvor det uopphørlig mases om storartede hjelpetiltak og hvor Solveig Horne har fått igjennom at de skal være obligatoriske – er det at Løset retter blikket mot hva barnevernets 'hjelp' i virkeligheten oftest koker ned til.
   Det Wenche Løset skriver er også illustrerende for hvordan fylkesnevndene går frem (jf riksrevisor Per-Kristian Foss, som synes nevndene kan ta det enda mere lettvint!).

Det er en lang artikkel, men den er vel verdt å leses i sin helhet. Artikkelen har kommentarfelt.
  

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Sun Nov 22, 2015 1:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Øistein Schjønsby:
Er vi slemme mot barnevernet?
Oppland Arbeiderblad, 21 november 2015

"Barnevernet sender sakene til fylkesnemnda og til retten, og der blir det praktisk talt alltid omsorgsovertakelse. Det samme skje når foreldre anker til tingretten. Dommen der blir så å si avskrift av vedtaket i fylkesnemnda."

"Nemnda og retten må se til å etterspørre hvilke hjelpetiltak som har vært forsøkt hos familien, og dessuten må det etterspørres hvilken virkning disse hjelpetiltak har hatt."

"Jeg understreker at hjelpetiltak må skapes i samarbeid med foreldrene. Det hjelper ikke hvis barnevernet alene skal kunne velge hva de anser som hjelpetiltak, for da blir det kun såkalt veiledning som bli gitt, det vil si samtaler av typen «hvis dere ikke tar dere sammen så tar vi ungene deres». Slikt er jo slett ikke hjelpetiltak, men rene trusler."


"Jeg vil våge den påstand at nå må kommunestyrene våge å pålegge barnevernet å drive sitt arbeid uten disse ustanselige omsorgsovertakelsene. Det er for dyrt og dessuten helt uten hjelp for de barn og foreldre som får sin familie revet i stykker for alltid."

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Wed Jun 01, 2016 5:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Jørgen Stueland:
En oppblåst drittunge
Oppland Arbeiderblad, 1 juni 2016

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Wed Jun 01, 2016 6:17 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Jeg vet ikke om Stueland har vært mye i utlandet, men han ser mye av det samme som vi som har fått Norge på avstand ser: Et oppblåst Norge, mett på seg selv.

Jeg traff en helt tilfeldig person på gaten forleden, i dette relativt fattige landet hvor vi nå bor. Han var veldig fornøyd med å treffe en europeer, og regnet med at jeg drev i en eller annen hjelpeorganisasjon. Han spurte hvordan jeg hjalp landet hans. Jeg valgte å være litt frekk, og svarte: -Det er dere som hjelper meg, og ikke jeg som hjelper dere! Han ble jo litt forbauset, og bad meg forklare. Jeg forklarte ham at hjelp fra Norge aldri er ren hjelp. Vi vil alltid ha noe tilbake: Vi vil at dere skal godta våre ideer, vi vil at dere skal endre deres politikk, vi vil at dere skal bli mer som oss.

-Dessuten er jeg flyktning, sa jeg. Du har vel aldri hørt om flyktninger fra Europa, har du vel? Og så forklarte jeg at norske myndigheter ønsket å ta beslag i barna våre.

Han var nok litt overgitt over denne tiraden fra en nordmann, men smilte, og vi fikk en god samtale der vi begge ble opplyst.

Gro Harlem Brundtland skapte i sin tid et slagord med en viss bismak: Det er typisk norsk å være god!

For ikke å si selvgod.

Jeg aner en ganske dyp oppgitthet hos advokat Stueland når han uttrykker seg i Oppland Arbeiderblad. Han har sett rettssystemet fra innsiden. Han har fulgt barnevernssakene fra innsiden.

Er det som koker i Stueland noe som også koker i flere? Nærmer det seg en form for opprør i "verdens beste land"?

For øvrig ser Oppland Arbeiderblad ut til å være et friskt pust i det ellers forsiktige og konforme medie-Norge.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Sun Jun 05, 2016 12:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Under denne siste artikkelen i Oppland Arbeiderblad av Jørgen Stueland vil familien-er-samlet finne en kommentar lagt inn av Peder Aresvik. Dere er nok enige om mye og mangt når det gjelder innstillingen til livet? Jeg har snakket med Aresvik, og fikk hans tillatelse til å kopiere:

Peder Aresvik:
Jeg bor deler av året i et av Europas fattige og ødelagte land (joda - vi snillingene deltok i ødeleggelsen av det) - Serbia.
Yngre serbere kan ikke fatte at jeg som kommer fra det søkkrike Norge kan finne på å etterhvert etablere me[g] i midten av den serbiske fattigdommen.
Til dem pleier jeg å fortelle, at i Norge har vi riktig nok penger i bøtter og spann, men se - det er også alt vi har.
Her i Serbia finnes det ikke penger blant folk - men alt annet har de: Europas beste mat, godt naboskap, dugnadsånd som gjør at boligbyggingen, om enn av brukte materialer, langt overgår den norske - og et verdihierarki hvor rett nok Gud Fader sitter på toppen, men like under står familien.
Intet jordisk er mere hellig en familien her nede.
Serbia er et godt land å bo i....


  
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Wed Aug 10, 2016 10:23 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Kort og fyndig om illusjonene om rettssikkerhet og barns beste:

Øistein Schjønsby, advokat:
Vet vi hva Fylkesnemnda er for noe?
Oppland Arbeiderblad, 10 august 2016

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Mon Dec 19, 2016 8:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Ragna Heffermehl:
Et juleønske – Flykter fra Irak. Norge tar fra henne barna
Oppland Arbeiderblad, 15 desember 2016



Øistein Schjønsby:
Juleønsker fra Ragna Heffermehl
Oppland Arbeiderblad, 23 desember 2017

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oppland Arbeiderblad - artikler, innlegg om barnevernet
PostPosted: Wed Feb 15, 2017 10:45 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Jørgen Stueland, advokat:
Barnevern – jeg roper et varsko
Oppland Arbeiderblad, 14 februar 2017

"I løpet av de seneste årene har det poppet opp private firma som leier seg inn til barnevernet."

"Barnevernspedagoger eller sosionomer danner sitt eget enkeltmannsforetak, hvor de leier seg inn til kommuner. Eller firma med titalls ansatte, som driver profesjonelt og deler ut utbytte til sine ansatte/medeiere. Jeg har sjekket opp økonomien i ett av disse selskapene. Det er altså slik at tidligere barnevernsansatte lager seg egne firma for å leie seg inn til barnevernet. Og hvorfor gjør de det? Er det for at det blir flinkere i jobben sin dersom de har private firma? Er det for at jobben blir lettere? Er det for at de blir flinkere til å gå inn tidlig og unngå omsorgsovertakelser?"

"De sakkyndige er ofte lønnet av kommunene, og kommunene forlanger resultater. Det er fra min side klinkende klart at disse sakkyndige, psykologer og psykiatere har en alt for tett økonomisk binding til barnevernstjenesten. Det har formodningen for seg at det er lettere for de sakkyndige å lande ned på et resultat kommunene forventer. Og derved blir det flere omsorgsovertakelser. De sakkyndige er egentlig inhabile gitt deres tette bånd til barnevernet."

"De innleide er altså avhengig av å produsere resultater. Og de resultatene får de. Fordi de er avhengige av å tjene penger på det de gjør. En omsorgsovertakelse gir status i miljøet, kan jeg tenke meg. En undersøkelsessak hvor man er aggressiv overfor foreldrene, viser hvem som er sjefen, gir status i miljøet."

"Penger gjør noe med mennesker. Det tåklegger barmhjertighet og en god nok forståelse, både overfor barn og foreldre. Jeg har sett at de privat ansatte er aggressive, jeg merker tydelig at de er mer aggressive enn ordinært ansatte i kommunen.
   Og når penger korrumperer og tåkelegger fornuften blir vi etter hvert som samfunn ute å kjøre."


  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]