It is currently Mon Jun 16, 2025 8:36 pm

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: melding sendt til Drammens Tidende idag...
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 1:09 am 

Melding sendt til DTBB idag..

Sjekk denne linken...
http://dt.no/apps/pbcs.dll/article?AID= ... 00369/1001

Dere kunne også belyse alle de som har blitt behandlet dårlig av barnevernet i Drammen... Det finnes mange av oss som har fått den ene grunnløse anklagen etter den andre uten mulighet til å forsvare oss..
I mitt tilfelle holdt de på et helt år, da jeg valgte å flytte / flykte fra deres groteske og umenneskelige behandling pendlet de 3 timer hver vei en gang i uken for å opprettholde trakasseringen.
Jeg ble beskyldt for å ha et rusproblem, men de var ikke interessert i å rusteste meg... Jeg ble beskyldt for å ha narkotika i hjemmet, men ingen narkotika ble noen gang funnet... Fordi jeg aldri har hatt et rusproblem eller vært i besitning av stoff. Jeg forsøkte på alle måter å motbevise alle de anklager som ikke bare var grunnløse, men også direkte løgn...
Når den ene påstanden ikke nådde frem så fant de på en ny en....
For å gjøre historien kort... jeg fikk omsider flyttet saken til den nye kommunen og den ble henlagt trodde jeg... men barnevernet er lumske ...
Har du først kommet i deres klør en gang, så forblir du der... Uskyldig eller ei...

Det finnes mange her ute som har de mest utrolige historier å fortelle... Se bare noen av de mest kjente sakene som Averøy saken, Svanhild saken og den stakkars gutten på 12 år som ble hentet med makt av barnevern og politi tilbake til sin mor i Danmark...

De fleste som får en bekymringsmelding på seg skammer seg, for man tenker automatisk at man har gjort noe galt... Det er da svært tragisk at enkelte av oss aldri skal få være i fred , men at ballen ruller videre i det uendelige...Barnevernets taushetsplikt beskytter barnevernet slik at de kan handle skruppeløst, mens våre historier bare er en feiltolkning..
Jeg misliker ordtaket ” ingen røyk uten ild”.. for når det kommer til barnevernet trenger du i utgangspunktet ikke å ha gjort noe galt

Barnevernet er en overflødig instans slik det virker pr idag... Vi har kommet forbi tatertiden og bør vel snart leve opp til det nestekjærlige og omsorgsfulle samfunnet Norge markedsfører seg som..
Barnevernet tar barn som aldri før, og verre blir det...

Barnevernet må utredes

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 1:14 am 
Superposter

Hmm... Det synes for meg som om fylkesmannen er mer opptatt av hvorvidt barnevernet har respondert på meldinger enn hvorvidt de har forgrepet seg på uskyldige.

Det undrer meg om de også sjekker bekymringsmeldingers relevans og troverdighet, og om de gjennomgår barnevernet metoder...

:?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 1:15 am 
Superposter

Nina wrote:
Hmm... Det synes for meg som om fylkesmannen er mer opptatt av hvorvidt barnevernet har respondert på meldinger enn hvorvidt de har forgrepet seg på uskyldige.

Jeg tror det er der problemet ligger. Barnevernet er mer opptatt av ryggdekning ifall det skulle vise seg å være noe i meldingen. De beskytter seg selv først og fremst. Alle handlingene deres kan forklares ut fra hvordan de ønsker å ikke få kritikk av Fylkesmannen eller andre som går til rettsak for å få erstatning for en ødelagt barndom der hvor barnevernet skulle ha grepet inn.

Derimot risikerer de ingen kritikk for altfor pågående og ivrig oppfølging. Det er heller ingen som kritiserer dem når normale ressurssterke mennesker får merkelappen "slitne" og "hjelpetrengende" akkurat som om de skulle være narkomane tiggere sittende på fortauet med plastkoppen sin eller øst-europeiske profesjonelle tiggere.

Man må jo nesten prøve å se det fra barnevernets side. Her har de fått inn en alvorlig bekymringsmelding om en alkoholisert mor. Meldingene fortsetter å komme inn. Barnevernet er så redd for at de skal bli kritisert at de holder saken gående. De færreste alkoholikere vil jo innrømme at de har et problem - slik tenker barnevernet, tror jeg.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ]