It is currently Sat Apr 27, 2024 3:39 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tøff mormor hentet barn hos bv - ettersøkt
PostPosted: Tue Nov 04, 2008 9:48 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Tøff mormor hentet barn hos bv - ettersøkt


NRK skriver om saken.
Aften skriver også.

Quote:
Politiet har ikke lykkes i å komme i kontakt med kvinnen. De frykter ikke for at barnet skal lide noen overlast.

– Det er ikke greit at det er blitt sånn, men vi er ikke redde for at det skal skje jenta noe, sier politioverbetjent Jan Ove Thorsen ved Søgne og Songdalen lensmannskontor til NTB.
Quote:
Det var i forrige uke at barnevernet fikk omsorgen for femåringen. Likevel klarte barnets mormor å få jenta med seg fra barnehagen i går, skriver Fædrelandsvennen.

Politiet frykter ikke for sikkerheten til barnet, men leter nå over hele Sørlandet.

(...)

- Dette skulle aldri skjedd, sier Pedersen. Han forstår familiens fortvilelse over situasjonen, men så lenge det er et lovlig vedtak om omsorgsovertakelse - så må familien forholde seg til det.


Hvorfor tar de barnet når det ikke er noen fare for det?!

Selvsagt finner man seg ikke i kommunale og statlige overgrep mot familiene. Det bør SELV politiet forstå. Vi kan ikke ha et samfunn hvor maktpakk fjerner barn som det måtte ramle dem inn, hvorpå slekten bøyer kne og tilber staten.

Vi bor ikke i Kina, og vil heller ikke ha fascistiske forhold i Norge. Den kampen bør politiet støtte, og ikke bare være nyttige idioter for makten!


_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 04, 2008 10:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Barnet har det sikkert kjempefint hos mormor. Hva søren skal man med et barnevern som bare ødlegger. Barnet hadde tydligvis di omsorgpersoner rundt seg den trengte.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2008 4:16 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

P4 wrote:
- Det har vært uenighet om omsorgen til jenta, og i forrige uke tok barnevernet over omsorgen for jenta fra hennes mor, sier politibetjent ved Søgne og Songdalen lensmannskontor, Jan Ove Thorsen, til P4.

Politiet fryktet aldri for at jenta skulle være i fare.
ANB-NTB wrote:
Politiet hadde kontakt med mormoren på mobiltelefon tidlig tirsdag ettermiddag, og hun hadde forståelse for ønsket om at barnet ble brakt tilbake, skriver NRK.

Mandag ettermiddag aksjonerte politiet mot en bolig i Grimstad.


"Politiet fryktet aldri for at jenta skulle være i fare", men "aksjonerte [...] mot en bolig i Grimstad".

Grunnløse aksjoner mot private mennesker kun fordi overgriperne i det såkalte barnevernet skal få viljen sin.


_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2008 6:55 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Jeg leser side opp og side ned om manglende politiressurser over hele landet. De har ikke personell til å dra på utrykning for å sjekke ran, innbrudd og voldsepisoder.
Men når det gjelder å hente et barn som de ikke er bekymret for og de mener ikke er i fare, ja da er det ressurser så det monner.

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 05, 2008 6:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ja hvorfor tar di barn som har det bra hjemme? for å forske på dem.

Hvorfor bruker politiet mer ressurser på slike saker enn andre? fordi det tilfredstiller dems ego.

Stå på bestemor!!!!

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 12:05 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

:arrow: Det såkalte barnevernet har anmeldt damen
, og "Lensmann i Søgne og Songdalen, Terje Pedersen sier til NRK at kvinnen nå kan risikere inntil tre års fengsel."

Artikkelen kan kommenteres.

Undertegnede wrote:
Politibløff! Ikke tre år!
At noe har en såkalt strafferamme på opp til 3 år har omtrent ingen ting med faktisk lengde på fengselstraff! Det er skremselspropaganda fra makten.
I vår tid sitter man ikke tre år i fengsel om man til og med skulle få tre år - hvilket trolig aldri skjer i slike tilfeller.
Derimot kan man få såkalt betinget fengsel, som betyr: Du skal underkaste deg alle lover de neste månedene, så slipper du fengsel. Altså ikke noe fengsel i det hele tatt.
Jeg anbefaler imidlertid alle som får bøter i slike situasjoner, til å nekte å betale, og heller ta 14 dager i fengsel.

For hvorfor støtte overgriperne med penger, OM man har mulighet til å sitte i fengsel.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 12:07 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Grusomt at di tar barn som har det bra hjemme,


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Tøff mormor hentet barn hos bv - ettersøkt
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 10:35 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
NRK skriver om saken.
Aften skriver også.

Quote:
Politiet har ikke lykkes i å komme i kontakt med kvinnen. De frykter ikke for at barnet skal lide noen overlast.

– Det er ikke greit at det er blitt sånn, men vi er ikke redde for at det skal skje jenta noe, sier politioverbetjent Jan Ove Thorsen ved Søgne og Songdalen lensmannskontor til NTB.


Politiet lette i går etter mormoren og barnet, men uten resultat, sier lensmann i Søgne og Songdalen, Terje Pedersen.

Lensmann i Søgne og Songdalen, Terje Pedersen profilerer seg som en av "barnevernets" nyttige idioter.

Er innhenting av barn på oppdrag fra "barnevernet" slikt farlig arbeid som politiet krever risikotilleggfor?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]