It is currently Sat May 04, 2024 4:28 pm



Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Hvor står Svanhild-saken i dag?
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 6:53 pm 
Offline

Joined: Sat Oct 28, 2006 6:48 pm
Posts: 21
Jeg og min samboer er under utredning av barnevernet på grunn av opplysninger fra andre instanser, blant annet sykehus og helsestasjon som ikke er sanne. I det siste har jeg lest mye om Svanhild-saken og kjenner meg veldig godt igjen, men hvordan går det med henne i dag? Har ikke funnet noe nytt, bortsett fra en artikkel i Aftenposten som også er nevnt her på forumet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 7:12 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Intet nytt av betydning. BV-skrullingene forsøke å redde barna fra hele slekten. Tror de måtte fire litt der. Men tilbakeføring til mor - DET har ikke skjedd.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Til Jonh.
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 7:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Hei!

Jeg vil på det varmeste anbefale deg å lese de andre sine innlegg her inne på dette nettstedet.

Og PS: Det er ikke spesielt gøy å si "velkommen i klubben" og "du er i godt selskap". Egentlig så burde vi ikke blitt flere, men ferre. Men vi blir jo bare flere og flere. Nå er ikke jeg blitt rådspurt om noe som helst, men, jeg vil likevel komme med en digresjon, også med tanke på andre lesere: Husk at det vokser opp barn i alle andre land enn Norge og det blir også skikkelige folk av dem.

MVHM.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 8:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
jonh skrev:
Quote:
Jeg og min samboer er under utredning av barnevernet på grunn av opplysninger fra andre instanser, blant annet sykehus og helsestasjon som ikke er sanne. I det siste har jeg lest mye om Svanhild-saken og kjenner meg veldig godt igjen, men hvordan går det med henne i dag? Har ikke funnet noe nytt, bortsett fra en artikkel i Aftenposten som også er nevnt her på forumet.


Svanhild Jensen gikk vel hele runden, med å forsøke å finne ut "hva hun hadde gjort feil". Der var visst noen i en støttegruppe og i familien som trodde det var lurt å samarbeide med barnevernet, og å skifte advokat igjen, til en bv-vennlig en, og igjen til enda en, og så videre. Det slo ikke til, og det var heller ikke å vente.

jonh, du bør være oppmerksom på at Svanhild-saken ikke er spesiell, den er helt ordinær. Det eneste som var uvanlig, var at den plutselig fenget interesse i media og offentligheten. Men de kunne like godt kastet seg over en hvilken som helst av tallrike andre likeartede saker. Og svært mange saker er meget verre. Har du lest hva May-Britt Tysnes har skrevet her på forumet? Eller for eksempel siva06, eller Annette Olsen, eller flere?

Hvis dere allerede er "til utredning" og har fått fæle og usanne rapporter på dere, får jeg si som jeg gjør til alle: Forlat landet, for godt. Hvis det er umulig for dere begge å dra, så la den ene dra med barna, og den andre bli igjen for å arbeide og forsørge familien. Heller et beskjedent, vanskelig liv i frihet enn å se sine barn bli torturert og ødelagt og selv bli ødelagt av det.

Hilsen
Marianne Haslev Skånland
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 10:49 pm 
Offline

Joined: Sat Oct 28, 2006 6:48 pm
Posts: 21
Sykehusjournalen er nærmest et sammenhengende eventyr, med påstander om medisinbruk og påfølgende abstinenssymptomer. De har funnet avvikende verdier på noen veksthormoner - også skrevet i journalen, men likevel rapportert videre som omsorgssvikt og manglende vektøkning uten underliggende sykdom. Det som er så rart er at de fortsatt leter etter den sykdommen de er overbevist om at barnet har...

En annen ting jeg ikke har fått noen forklaring på er denne: "Helsesøster fortalte at hun hadde skrytt av foreldrene. At de hadde greid omsorgen for barnet bra, men enda hadde hun syntes det var noe som manglet. Hun syntes barnet virket deprimert. Foreldrene hadde oppfattet at skryten var virkelig." Denne står i jounalen og vanskelig å vri seg unna.

En annen helsesøster har dessuten ikke opplevd at mor har snakket med barnet på noen kontroller. En oppegående helsesøster hadde vel reagert på dette ganske raskt? Vi har også angivelig sagt nei til flere behandlingsopplegg, men vi har ikke fått tilbud om annet en plassering.

Dette er bare et par eksempler fra en mengde - tildels - grove feil.
Til opplysning kan jeg nevne at barnet er født i år, og startet livet med flere infeksjoner.

Det som gjør at jeg nevner spesielt Svanhild-saken er at jeg hittil har funnet mest om den saken, jeg fulgte dessuten med på den når den "herjet" som verst. Har selv vært gjennom samme testen, og tatt andre lignende tester frivillig før med resultater jeg er meget fornøyd med.

Edit: Må legge til at barnevernet i mange saker griper inn når det er klare behov for det, og i andre saker igjen "sitter på gjerdet" og ikke gjør noe. Det er så og si bare det negative som blir offentlig kjent!


Last edited by jonh on Sat Dec 09, 2006 11:34 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 29, 2006 12:44 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
jonh wrote:
Edit: Må legge til at barnevernet i mange saker griper inn når det er klare behov for det, og i andre saker igjen "sitter på gjerdet" og ikke gjør noe. Det er så og si bare det negative som blir offentlig kjent!


Det er lite positivt å si om barnevernet. Det eneste måtte være at etaten tilbyr trygge kvinne-arbeidsplasser.

Jeg vet ellers ikke hva du mener med at barnevernet "sitter på gjerdet og ikke gjør noe". Du mener vel ikke at de skal gyve løs på andre (bare ikke deg)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 29, 2006 1:56 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det finnes knapt noen saker som ikke kunne blitt løst bedre uten tvangsinstitusjonen bv.

Les
http://opprop.r-b-v.net/sjokk/
Se også på BarnasRett.no

Det kan hjelpe deg ut av tankemønsteret om et barnevern som gjerne gjør en god jobb og som ofte burde grepet inn tidligere/oftere. Slike tanker er kun myter det er "in" å tro på. Disse mytene spyr media og autoriteter ut til folk tror det er virkligheten.

Det finnes ikke vitenskapelige belegg for at barnevernet fungerer. Tvert imot!

Det finnes tusenvis av personer som er tilkyttet såkalt barnevernet og som skriker ut om egen fortreffelighet. På vårt forum for barnevernsofre er ikke mytene om barnevernets fortreffelighet TEMA. La barnefjernerne skrike ut sine egne myter selv - andre steder enn på r-b-v.net.

Ellers så setter jeg pris på at det er flere menn som deltar! Ikke det at jeg er likestillingsfantast. Jeg er mann... :wink:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 29, 2006 10:50 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
jonh skrev:
Quote:
Sykehusjournalen er nærmest et sammenhengende eventyr, med påstander om medisinbruk og påfølgende abstinenssymptomer. De har funnet avvikende verdier på noen veksthormoner - også skrevet i journalen, men likevel rapportert videre som omsorgssvikt og manglende vektøkning uten underliggende sykdom. Det som er så rart er at de fortsatt leter etter den sykdommen de er overbevist om at barnet har...

En annen ting jeg ikke har fått noen forklaring på er denne: "Helsesøster fortalte at hun hadde skrytt av foreldrene. At de hadde greid omsorgen for barnet bra, men enda hadde hun syntes det var noe som manglet. Hun syntes barnet virket deprimert. Foreldrene hadde oppfattet at skryten var virkelig." Denne står i jounalen og vanskelig å vri seg unna.

En annen helsesøster har dessuten ikke opplevd at mor har snakket med barnet på noen kontroller. En oppegående helsesøster hadde vel reagert på dette ganske raskt? Vi har også angivelig sagt nei til flere behandlingsopplegg, men vi har ikke fått tilbud om annet en plassering.

Dette er bare et par eksempler fra en mengde - tildels - grove feil.
Til opplysning kan jeg nevne at barnet er født i år, og startet livet med flere infeksjoner.

Det som gjør at jeg nevner spesielt Svanhild-saken er at jeg hittil har funnet mest om den saken, jeg fulgte dessuten med på den når den "herjet" som verst. Har selv vært gjennom samme testen, og tatt andre lignende tester frivillig før med resultater jeg er meget fornøyd med.

Edit: Må legge til at barnevernet i mange saker griper inn når det er klare behov for det, og i andre saker igjen "sitter på gjerdet" og ikke gjør noe. Det er så og si bare det negative som blir offentlig kjent!


Hvorfor i all verden skal en helsesøster ta det som et tegn på noe som helst hvorvidt foreldrene snakker med barnet under en kontroll? Hva er det for barnaktige forestillinger du er blitt innpodet med av disse "hjelpe"etatene? Helsesøstre er blant de vanlige rapportørene til barnevernet. Det er nok at de ikke synes foreldre er underdanige nok, eller at de selv ikke har rapportert mange nok saker om "omsorgssvikt" til barnevernet i det siste, så spinner de opp saker.

Du får lese om Averøy-saken, tror jeg. Anskaff boken Formynderterror, se i høyre kolonne på forsiden av www.barnasrett.no. Der fant "hjelperne" det alvorlig at barnet snudde fjeset bort når faren vasket det i badekaret. (Ungen ville kanskje ikke ha såpe i øynene?)

Du virker svært naïv, eller? Alle disse barne-etatene driver en milliard-industri til egen fordel, og da passer det ikke at familier skal ha autonomi. Det er velkjent at de spinner opp totalt falske historier om sykdom hos barn eller foreldre. Det gir dem noe å gjøre, og det gir dem makt, og den beruses de av. Les nå hva Sinnamor skriver om hvordan deres sak startet: Barnevernet fant det bekymringsfullt at barna var borte fra barnehagen. Tror du barnehagetvang er til noe barns beste?

Marianne HS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Flytting og adresseendring
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 12:38 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
MH Skånland wrote:
  
Forlat landet, for godt. Hvis det er umulig for dere begge å dra, så la den ene dra med barna, og den andre bli igjen for å arbeide og forsørge familien. Heller et beskjedent, vanskelig liv i frihet enn å se sine barn bli torturert og ødelagt og selv bli ødelagt av det.
  


Sålenge en har folkeregistrert adresse i Norge, kan bv følge saken videre. I praksis bør en derfor endre folkeregistret adresse til den forelder som flytter samt barna. Heller hva mener du? Har Nina noe å tilføye?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 12:41 am 
Offline

Joined: Sat Oct 28, 2006 6:48 pm
Posts: 21
Slik saken for oss står nå har det lokale barnevernet fått et par 'slag i fjeset' etter utredningen, så vi er egentlig lettet. De måtte tilstå å ha kommet med uriktige opplysninger :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Flytting og adresseendring
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 1:27 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Rinna wrote:
MH Skånland wrote:
  
Forlat landet, for godt. Hvis det er umulig for dere begge å dra, så la den ene dra med barna, og den andre bli igjen for å arbeide og forsørge familien. Heller et beskjedent, vanskelig liv i frihet enn å se sine barn bli torturert og ødelagt og selv bli ødelagt av det.
  


Sålenge en har folkeregistrert adresse i Norge, kan bv følge saken videre. I praksis bør en derfor endre folkeregistret adresse til den forelder som flytter samt barna. Heller hva mener du? Har Nina noe å tilføye?


Tja. Det jeg vet er at det kommunale barnevernet har "ansvar" for barn som oppholder seg i kommunen. Derimot har ikke norske myndigheter anledning til å utøve myndighet i annet land. Barnevernet har forsøkt å aksjonere i forhold til foreldre med barn som har forlatt Norge (men fortsatt er folkeregistrert her) uten å få tillatelse til det, vet jeg.

Merk imidlertid at endring av barnevernloven vil tre i kraft 1. januar 2007. I § 7-7 andre ledd vil det hete:
"Når en privat part er innkalt etter reglene i første ledd, kan saken behandles selv om vedkommende uteblir."
Se her.

Slik jeg tolker det gis barnevernet anledning til å føre sak for nemnda i foreldrens fravær (også i utlandet?). Det KAN BETY at barnevernet kan frata foreldre omsorg for barn som oppholder seg i utlandet (i så fall kan de etterlyse via internasjonalt politi, og få andre lands myndigheter til å pågripe norske borgere). Jeg har ikke lest forarbeidene, så jeg er ikke sikker her.
Departementet utga en "Veileder" i 2005 vedr. norske familier som flytter til utlandet med barna sine. Les den:
http://odin.dep.no/filarkiv/240153/Veileder_familier_med_barn_utlandet.pdf


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 6:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Det er klart at myndighetene vil forsøke å utvide sin aksjonsradius til utlandet. Jevnfør den vedvarende propagandaen over flere år nå mot nordmenn i utlandet med barn, forslag om å beslaglegge pass, om å etablere norsk barnevern i utlandet, straffesakene med påstand om fengsel mot folk som har flyktet til utlandet med sine barn etter at staten har beslaglagt barna.

I utgangspunktet har statsborgerskap intet å si, bare registrert bosted, og man får jo i nødsfall frasi seg sitt norske statsborgerskap og søke om oppholdslandets.

Myndighetene kommer antagelig langt med målrettet uklarhet. Det vil passe dem utmerket med nye tåke- og strikk-paragrafer (Sverige er nok idealet for dem), som er slik at befolkningen ikke setter seg inn i, og ikke forstår, hva de innebærer. Selvfølgelig kommer myndighetene også til å tolke de nye lovbestemmelsene på den verst mulige måte for familiers og enkeltmenneskers frihet, uavhengig av hvordan lovfoarbeidene er. På den måten får det offentlige fritt spill, og vi får enda flere mennesker som "ikke forstår dette" og sier "jamen jamen, vi trodde ikke det var sånn" etter at barna er konfiskert.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Gratulerer, men vær på vakt.
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 9:07 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
jonh wrote:
Slik saken for oss står nå har det lokale barnevernet fått et par 'slag i fjeset' etter utredningen, så vi er egentlig lettet. De måtte tilstå å ha kommet med uriktige opplysninger :lol:


Utfall i disse sakene bygger mer på tilfeldigheter enn faktagrunnlag, hvilket er grunnen til at dette forumet eksisterer.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Veileder
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 9:31 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Sep 24, 2006 2:11 pm
Posts: 401
Nina wrote:
Departementet utga en "Veileder" i 2005 vedr. norske familier som flytter til utlandet med barna sine. Les den:


Fra den nevnte "veilederen":

"Dersom barnevernmyndighetene i vedkommende
land kontakter norske barnevernmyndigheter
og ber om råd i saken, er det selvsagt
ingen ting i veien for å gi det."

Jeg kan ikke tenke meg at f.eks. spanske myndigheter eller andre noengang har bedt om råd fra norsk barnevern om en eller annen bestemt sak. Det høres altfor sært ut. Typisk norsk selvgodhet, som om det bare finnes barn i Norge, og spansk barnevern vil liksom være i villrede når de har å gjøre med en norsk familie!

Er du kjent med at det er kommet henvendelser fra spanske barnevernsmyndigheter angående norske familier? Jeg kan ikke tenke meg at det er noe annet enn oppspinn fra bv.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Veileder
PostPosted: Mon Dec 04, 2006 10:30 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Rinna wrote:
Nina wrote:
Departementet utga en "Veileder" i 2005 vedr. norske familier som flytter til utlandet med barna sine. Les den:


Fra den nevnte "veilederen":

"Dersom barnevernmyndighetene i vedkommende
land kontakter norske barnevernmyndigheter
og ber om råd i saken, er det selvsagt
ingen ting i veien for å gi det."

Jeg kan ikke tenke meg at f.eks. spanske myndigheter eller andre noengang har bedt om råd fra norsk barnevern om en eller annen bestemt sak. Det høres altfor sært ut. Typisk norsk selvgodhet, som om det bare finnes barn i Norge, og spansk barnevern vil liksom være i villrede når de har å gjøre med en norsk familie!

Er du kjent med at det er kommet henvendelser fra spanske barnevernsmyndigheter angående norske familier? Jeg kan ikke tenke meg at det er noe annet enn oppspinn fra bv.


Men det kan bety at norske barnevernsmyndigheter kan utlevere dokumenter/journaler til andre land.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]