It is currently Fri May 17, 2024 5:42 pm



Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Gambia Pigen
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 5:19 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu May 04, 2006 4:36 pm
Posts: 107
Location: Fakse.DK
Arild eller andre.

Hvis der er behov og mulighet for at hun jan få mobiltlf og evt taletidskort, er jeg til en hver tid villig at være med at betale med et eller anden beløb.

Jeg kan overføre det på nettbank, bar sig til.

Svand aage
Godhavnsdrengene

_________________
svend-aage
Godhavnsdreng


Top
 Profile  
 
 Post subject: Nes BV
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 5:31 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Det er en av to bitcher/svin hos nes bv, Rakel Johansson eller Adele Wiig Moen som har tatt mobilen hennes, det er også disse to som står for barnemishandlingen. Det var også disse to, som hentet hun hjemme hos mormor og morfar kl 0030 på natten.


Last edited by Marna on Sat Dec 09, 2006 10:35 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Nyheter imorgen 5, nov kl 2100
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 7:49 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Se nyheten på Tv 2 imorgen kl 2100, tror det kommer litt om 11 åringen da.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 9:25 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Kilde
Mormor og farfar har vert tøffe og gått ut i media selv.
De heter:
Bjørn og Britt Spenningsby. Vil noen støtte saken så kan de jo forsøke ta kontakt.

Søk på gulesider vil trolig gi adresse og tlf.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 10:47 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Vi er allerede noen som er i kontakt. Men de trenger klart mer oppbacking om de skal ta saken videre.
Har selv hatt telefonisk kontakt med Bjørn og har planer om ny kontakt for å spørre om hva de vil ha hjelp med.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Uff, kan ingen hjelpe
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 7:52 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Jeg gråter og gråter, snakket med den lille jenta nå, hun vil bare hjem, hjem er hos mormor og morfar, hun kan ikke tenke på noe annet... hun har vondt i maven hele tiden, BV har gjort et haste vedtak som gjelder i 6 uker, hun må skjermes fra media. mormor og morfar, de svarer ikke fylkesmannen, de bruker tiden for alt den er verdt. Jenta er sliten, sover ikke om natten, ikke noe er gøy, alt er bare forferdelig. Nå håper jeg TV2 reportasjen idag kan gjøre noe for henne, vi er glad i henne å vil at hun skal få det godt igjen. Politikerne må på banen. Hvis noen har tips om hva vi skal gjøre for å få henne ut av institusjonen, så tar vi imot det med STOR TAKK. JEG ER SINT og VELDIG FORBANNET, beklager at jeg skriker i forumet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 11:41 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:52 am
Posts: 203
Bare skrik du :( Vi er mange her som tenker på dere.
Klarte ikke å få med meg nyhetene, så jeg vet jo ikke om det kom mer.
Hele saken er jo bare trist!
Om du ønsker kontakt med noen her inne, skriv en PM til de du tror kan være til støtte :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 05, 2006 11:57 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Har barnevernet blitt anmeldt for dette grusomme overgrepet mot denne 11åringen ,det kan da ikke være slik at de skal sitte med øverste makten og fullstendig hindre denne jenta i å komme hjem til sine besteforeldre for å kunne bo i deres trygge favn.Det burde under visse omstendigheter vært lov til å bruke politiet for å hente denne jenta ut å kjøre henne3 hjem hvor hun hører hjemme.Jeg fulgte med på TV2 nyhetene i kveld kl 21.00 ,hvor morfar er i prat med jenta over mobil,kjempefint at saken blir så mye belyst,men hvor blir det av disse fe3ige politikerne,de må da se at det er noe ruskende galt med hele dette systemet,de viste jo på nyhetene dette vesle samiske spedbarnet som ble hentet av barnevernskidnapperne og som nå blifr frarøvet sin kulturelle identitet,grusomt.Kanskje det begynner å komme flere slike saker i media etterhvert,det må kanskje til før noe i det hele tatt skjer oppi topplokket på de øverste herrene og kvinnene som bestemmer i dette landet


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 1:03 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Et par ting:

1)
Marna skriver blant annet:
"Hun har mobiltelefon, som Tanta betaler abo på, men den har bv tatt fra henne, for at hun ikke skal ha kontakt med de hun er aller mest glad i og vennene sine. Stakkars jente hun sitter på brev og besøksforbud. uten at hun har gjort noe som helst galt."

Det er ikke automatisk lovlig av barnevernet å frata henne mobiltelefon. Selv tvangsfjernede barn kan man ikke uten videre nekte telefon- og brevkontakt med sine foreldre og andre nærstående.

Den klareste saken jeg har noen oversikt over er fremdeles Margareta og Roger Andersson mot Sverige, en sak som gikk ved Menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg. Se http://nkmr.org/andersson_v_sweden.htm

2)
Jeg synes nok at besteforeldrene skulle ta kontakt direkte med Mona Lygre og melde seg inn i Gruppen til Familiens Selvstendige Rett. Det bør også Marna gjøre. Det er nødvendig hvis vi noen gang skal hindre at disse sakene fortsetter og fortsetter (og faktisk i økende tempo) å ramme uskyldige, at de som er rammet i dag, står solidarisk med andre og ikke bare kjører sin egen sak frem.

Besteforeldrene kan også gjerne ta kontakt med meg hvis de vil.

  
3)
Marna skriver at barnevernet skulle skamme seg. – Men de har ingen naturlig hederlighet tilbake, deres opplæring og praksis har fjernet slikt. Det de skulle, er isteden: De skulle i fengsel. Det må faktisk til, for å få til noen endring.

Hilsen
Marianne Haslev Skånland
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Last edited by MH Skånland on Thu Nov 09, 2006 9:39 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 9:08 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Pussig at du skriver det med fengsel, har lyst til å sitere en melding 11 åringen skrev på msn: Skulle ønske jeg var sjef over alle, bortsett fra mormor. morfar, mamma og tante, da skulle BV i fengsel.
Igår var det spørsmål om: KAN DERE FÅ MEG UT AV DETTE STEDET HER. Dette er det en 11 åring som skriver, fryktelig at hun må oppleve dette pga feilbehandling av BV.
Hun skal jo være lykkelig, hun får jo snakke med den biologiske moren sin 45 min hver dag, treffe henne 1 gang pr uke når BV har noen ledig som kan følge med, moren kan aldri planlegge noe hyggelig med jenta, for hun får så kort varsel på møtene.
Jeg fant en side igår www.ung.no der står det om rettigheter, så vi forteller henne hva som står der, hun har kun 1 time på internett hver dag, alle vet jo fort den tiden går, så da vil hun chatte med oss isteden. Tanta fortalte henne at hun har lov til å ringe advokater, prester og sjelesørgere, hun ville ringe advokaten idag, men institusjonen måtte sjekke med sjefen idag, så vi får se om hun får rettighetene sine. Der står det også om mobiltlf, men BV gir seg ikke på det, dere vet hvordan de IDIOTISKE MAKTPERSONENEN er.
Hun ble så glad igår, jeg sendte henne dagbok med lås og noe godteri, den skulle hun skrive i når hun la seg, der kan vi sikkert etterhvert lese mye grusomt.
Takk for tipsene MHSKÅNLAND.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 6:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Marna wrote:
Dette er det en 11 åring som skriver, fryktelig at hun må oppleve dette pga feilbehandling av BV.


Slik jeg ser det er 11-åringen ikke utsatt for feilbehandling. Hun blir korrekt behandlet - etter barnevernsteoretisk forståelse. At alle vi andre ser at jenta og familien blir grovt krenket viser bare at vi ikke er skolert innen "faget".
8)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 7:53 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Hva er barnevernsteoretisk forståelse da? Du kjenner tydeligvis ikke denne konkrete saken heller. De kan jo ikke jobben sin, de gjør som de vil og forgodt befinnende, TEORI og PRAKSIS er veldig forskjellig, men ødelegge et barnesinn, JA det er det de kan, ivertfall de på NES BV. Dårlig måte å utrykke seg på Nina, det viser seg at det å være skolert innen BVfaget, ikke er noe master grad i IQ :(


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 8:13 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Marna wrote:
Hva er barnevernsteoretisk forståelse da? Du kjenner tydeligvis ikke denne konkrete saken heller. De kan jo ikke jobben sin, de gjør som de vil og forgodt befinnende, TEORI og PRAKSIS er veldig forskjellig, men ødelegge et barnesinn, JA det er det de kan, ivertfall de på NES BV. Dårlig måte å utrykke seg på Nina, det viser seg at det å være skolert innen BVfaget, ikke er noe master grad i IQ :(


Kanskje jeg har uttrykt meg klossete. Med "barnevernsteoretisk forståelse" refererer jeg til barnevernfagets ide (ideologi...) om at foster- og institusjonsvesenet er bedre enn biologisk familie. :shock: Jeg kjenner ikke saken til 11-åringen, du har rett i det. Men jeg står fast ved at overgrep er det vanlige fra barnevernet. De har ødelagt mange barnesinn - også når de gjør alt "riktig"...


Last edited by Nina on Wed Nov 22, 2006 11:22 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 09, 2006 11:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg tror nok Marna mistolker Nina.

Slik jeg oppfatter Ninas bemerkning om feil, mener hun å poentere at den enkelte sak hvor vi ser at familier blir behandlet skrekkelig, nettopp ikke er noe uheldig feilskjær innenfor en profesjon som stort sett er sunn og fornuftig.

La oss se på husbygging. Der finnes det et sunt grunnlag av faktisk, faglig viten om hvordan hus må konstrueres for ikke å ramle sammen, for ikke å slippe inn iskald trekk, for ikke å forskyve seg og bli skjeve. Hvis man da er utsatt for en byggmester som bygger et hus som trekker, blir skjevt, og ramler sammen, sier man at dette huset er feil konstruert. Man mener ikke at all byggekunst er feilaktig.

Når det gjelder barnevern, har barnevernet en kolossal oppbygning av ideologi og prinsipper og formodninger, men det hviler ikke på noen basis av vitenskap og fakta. Profesjonens fagutøvelse er ikke sunn og fornuftig i sitt grunnlag. I de aller fleste barnevernssaker handler barnevernet i tråd med sine "barnefaglige" prinsipper og rutiner. Så også i Gambia-saken: Et grunnprinsipp hos barnevernet er jo at barn skal holdes varig borte fra foreldrene i alle tilfeller hvor barnevernet ikke regner foreldrene som "egnet". Og det er det barnevernet gjør, og føler seg som heltemodige martyrer til barnets beste antagelig.

Jeg er enig med Nina i at det er et feilspor å prøve å fokusere på at det i den enkelte sak er "feil" fra barnevernets side. I løpet av de 13-14 årene jeg har beskjeftiget meg med barnevernssaker, har jeg igjen og igjen støtt på denne oppfatningen hos barnevernets ofre: De legger vekt på å få frem at de ikke er dårlige, slik barnevernet hevder, men at saken beror på feil. Det tar ofte svært mye tid å få disse barnevernsofrene til å begynne å ta kontakt med andre og lese og sette seg inn i tilstrekkelig mange andre saker til at de får sin egen sak i perspektiv. Men hvis de gjør det, ser de faktisk at det ikke dreier seg om "uheldige feil" i praksisen i akkurat deres sak. Tvert imot er nesten alle saker påfallende like. Det er hele etatens grunnlag som er feil. Og hvis man leser barnevernets lærestoff, ser man at dette grunnlaget er fullt penslet ut der. Sånn som hver enkelt opplever barnevernets herjinger, sånn skal det ifølge barnevernets opplæring være. Det er faktisk ikke særlig stor forskjell på teori og praksis. Derimot er det adskillig forskjell mellom det barnevernet gjør og det de sier de gjør. Men også dette er de opplært til.

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Etater mot Hverandre
PostPosted: Wed Nov 22, 2006 4:17 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
BV på Nes ved Adele Wiig Moen og Rakel Johansson, skal for enhver pris sende 11 åring til Gambia, nå har det gått prestisje i saken, jeg skal skrive mer, når ting faller på plass her, men det er så brutalt det de driver med , de truer jenta og diverse personer rundt henne for å få sendt den NORSKE 11 åringen til Gambia. Samtidig så leser jeg se link
http://www.fvn.no/nyheter/article415973.ece snakker ikke norske myndigheter og etater sammen tro? Jeg har ikke ORD :(


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]