It is currently Tue Mar 19, 2024 3:35 am



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Samværsboikott av Fredrikstad barnevern
PostPosted: Sat Aug 12, 2006 10:57 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Nå er det på tide at flere står fram med saken sin slik vi har gjort, bv er et system som må knekkes. De boikotter samværsordninger, ifølge Lagmannsretten (dom) skulle vi se sønnen vår hver 2 mnd, første besøk ble satt til 10. august-06, hvor jeg ble bedt om å ringe bv ang samværet allerede 07.08.06, bvdama var ute i tjeneste og jeg ble bedt om å ringe kl.15.00 samme dag, da hun skulle være tilbake, men fikk beskjed om at bvdama var gått for dagen. Tirsdag 08.08.06 ringer bvdama meg på formiddagen og sier at hun purret på vår telefon 07.08.06, telefonen vår var tilgjengelig hele dagen og vi hørte ikke noe fra den kanten, bvdama sa hun denne dagen var påjobben til 16.30 (vi fikk beskjed om at hun gikk for dagen kl 15.00). Bvdama sa hun skulle ordne til et møte i Moss 10.08.06, men visste ikke helt hvor de skulle ha det, jeg (mor) og to søstre som ville se broren sin skulle møte. Jeg ble oppringt av vår adv. Lill etter en purring på vår adv. fra en kjenning, hvorpå vår adv. sier at bvdama vil ringe iløpet av dagen den 08.08.06, noe bvdama ikke gjorde. Bvdama ringer meg onsdag 09.08.06 og sier det vil bli holdt samvær mellom meg og min sønn og søstre den 10.08.06, de har ordnet med et hus i nykvistgata i Moss, vi ser fram til møte. Torsdag 10.08.06 ringer bvdama på formiddagen og sier at hun har ordnet med drosje til oss, når klokka er 13.00 ringer bvdama og sier det at det ikke blir noe av samværet da hun har vært i kontakt med Ungplan og muligens fosterforeldre, hvorpå de opplyser om at guttungen ikke vil se oss. Dette er den største bløffen jeg har fått servert. Siste gangen vi så vår sønn Marcus var 3. juni.05, da var han på det siste hjemmebesøket, det siste han sa til oss var om når han ville få se oss igjen og han ba oss om å jobbe med å få ham hjem for godt. Mange som vil gi oss gode råd, men mange er naive og forstår ikke eller vil ikke forstå hvordan dette systemet fungerer. Jeg vil gratulere Arild Holta som har startet denne underskriftskampanjen, håper den blir stor, men ellers må flere komme på banen med sakene sine og tørre å stå fram. Hilsen Mayliss Antonsen -FREDRIKSTADSAKEN


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 12, 2006 12:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Velkommen på forumet.

Håper mange begynner å gjøre som dere - publiserer saken.

Dels beskytter man seg selv mot noen overgrep. Det er jo litt vanskligere for bv å gjøre galt i full publisitet.

Dels gjør man overgrepssituasjonen vanskelig og pinlig for barnevernsansatte. De vil helst ikke stigmatisere seg selv.

Heller ikke rettsystemet vil ødelegge for seg selv.

For oss er opinionsdanning viktig. Når folk får se overgrepene, reagerer folk. Dette igjen påvirker naive og kyniske politiker, samt den sløve pressen.

--------------------

Har jeg forstått det rett er det ikke første gangen de saboterer samværsretten, lovbryterne i det såkalte barnevernet.

De er ikke annet enn overgripere som driter både i lov og rettskaffenhet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Samværsboikott av Fredrikstad barnevern
PostPosted: Sat Aug 12, 2006 11:17 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Ang.bv, så har hele tiden Kari Folkvang som jobber i Fredrikstad barnevern sørget for å boikotte oss siden juni-05, da hun overtok etter forrige saksbehandler Anna Elisabeth Andersen Hermansen (denne var med på å kidnappe vår sønn Marcus på skolen) som gikk ut i mammapermisjon, rart de greier å ta vare på egne barn disse folka, så vi har hatt o samvær med Marcus siden juni -05, enda Fylkesnemda bestemte at vi skulle ha 6 timers samvær 1 gang hver mnd. BVkari Folkvang ringte meg fredag 11.08.06 og beklaget at det ikke ble noe av samværet mellom oss og vår kjære Marcus, hun ba meg skrive et personlig brev til min sønn og legge ved bilder som hun skulle komme hjem til meg mor og hente, for så å ta det med seg til Marcus som er i fosterhjem på TJØME. Hvorpå bv Kari Folkvang skulle gå igjennom brevet ilag med vår sønn Marcus (HAR DET RABLET HELT FOR DE BV FOLKA). Jeg har skrevet brev til vår sønn før som har kommet i retur, det første brevet han fikk i fra meg mor fikk han nok ved en feiltakelse, da trodde fosterforeldrene det var noen i fra barnehjemmet som hadde skrevet til ham (Tune barnehjem i Sarpsborg hvor han ble holdt fanget i 10 mnd). Jeg har ingen tro på at han har fått de andre brevene som jeg har sendt til ham, selv om de er helt nøytrale. Dette systemet må det jobbes aktivt mot. Mayliss Antonsen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Samværsboikott av Fredrikstad barnevern
PostPosted: Sun Aug 13, 2006 12:02 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
pus wrote:
...(HAR DET RABLET HELT FOR DE BV FOLKA)...

Det er nok en korrekt beskrivelse. BV tiltrekker seg alle mulige merklige personligheter.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]