It is currently Tue Mar 19, 2024 6:23 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Takk for initiativet til å lage et nettsted og forum
PostPosted: Wed Mar 15, 2006 2:41 pm 
Offline

Joined: Wed Mar 15, 2006 2:23 pm
Posts: 10
Jeg vet at et sådan initiativ er nødvendig. Barnevernet i Norge består delvis av inkompetente mennesker med farlig mye makt, rene fundamentalistiske enheter i kjernen av vårt demokrati.

Lykke til, jeg er med :) Jeg har mange gode grunner til det. De ødela for et eller to av mine barn, følgelig også for minst 50-100 andre i barnas omgangskrets. Det har helt sikkert kosta oss uvurderlig mye, i penger, for mange berørte 20-40 millioner kroner over år og generasjoner, for å forsøke å si det i tall. Ressursterke personer, både barn og foreldre, blir knust av barnevernsansatte som synes å ha personlig agenda som ikke har noe med profesjonell offentlig tjeneste å gjøre.

Et offentlig barnevern synes å være direkte farlig og samfunnskadelig. Her i Trondheim ble barnevernet beskrevet som verre for barn og familier anno år 2000 enn det offentlige var for sigøynerne 40-50 år tilbake. Det er en god og riktig beskrivelse, ref. innlegg på første side i Adresseavisen basert på uttalelser fra kjent og engasjert advokatkvinne i Trondheim. Byen var rundt år 2000 rammet av 3-4 alvorlige overgrepsaker hvor barnevernet var overgriperen. En av sakene endte i innkalling på ordførerens kontor for en del barnevernansatte, for klargjøring og etter det publikum kunne bedømme, oppvask. Dette ble presentert i media. Sakene var særdeles alvorlige, et gufs fra krigstiden, 50-60 år tilbake. Vi trodde vel at fiendene er ute av landet. Det er de ikke, det kommer dessverre aldri til å skje. De er til og med offentlig ansatt og sitter i noen av landets mest trygge stillinger.

Barnevernets ansatte, også fra den tiden, er der enda. Jeg har selv kontakt med noen av de og de sitter i sine stillinger, kanskje noen kun er omplassert internt i systemet. De utøver sin makt og inkompetanse hvis de får anledning. Derfor er det nødvendig for oss kunder å være på vakt. Vi må stå sammen og håpe at det kan hjelpe, for våre kjære barn, venner, slekt og alle andre.

Barnevernet løser vanlige familieproblemer med å isolere barna, gi dem piller og definere de som psykisk syke. De forvandler dem rett og slett til sosialklienter og pillemisbrukere. Grusomt, men sant.

Otto


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]