It is currently Tue Mar 19, 2024 3:14 am



Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: vant etter 2år md mareritt!!!!
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 5:59 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="hege"]Hei!
jg tapte en fylkesnemdasak i oktober...eneste mulighet jg hadde var og godta det barnevernet ville,vi bestemte at forus (kirkens bymisjon)skulle komme inn i bilde og avgjøre om jg var en god mor for min sønn..de starta og komme hver mandag klart jg var skeptisk i begynnelsen for barnevernet ønsker jo bare og ta ifra barn jobbe imot ikke md og samarbeide...det var en tøff tid etter at jg tapte saken min,men uansett om jg tapte måtte jg hente flere krefter for og stå på mitt,fordi når u veit u er en god mor er det ingen som kan mot si det...jg hadde gått igjennom et 2års langt helvete md barnevernet,men en ting jg viste de skulle ikke få knekke mg...nå var det min tur til og vinne og bevise at ingenting betydde mer enn sønnen min...jg valgte og samardeide md forus,klart når u har gått igjennom så mye md barnevernet har u ikke mye tillit til noen,men jg fikk tillit til forus 4januar skulle det avgjøres av som kom til og skje videre etter at forus hadde vært hjemme hos mg og sett...Jg takker forus for all støtten jg fikk fra dem alle de gode ordene alt sammen de hjalp mg virkelig til og vinne over barnevernet,alle som jobber i forus er fantastiske mennesker som virkelig er der for og hjelpe...4januar vant jg over barnevernet nå kan jg endelig starte og leve godt md sønnen min og bare nyte alt...det er viktig og ta imot råd men pass på uansett fra hvem som helst lytt til deg selv kun u som veit...kan ikke si noe annet enn at jg er verdens lykkeligste mamma etter et helvete i 2år....[/quote]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Gratulerer
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 6:20 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Gratulerer, Hege.

Betyr det at barnevernet har henlagt saken? Eller er det foreslått hjelpetiltak?

Hilsen Nina.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Gratulerer
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 6:30 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="Nina"]Gratulerer, Hege.

Betyr det at barnevernet har henlagt saken? Eller er det foreslått hjelpetiltak?

Hilsen Nina.[/quote]



Tusen takk...de har henlagt saken den er avsluttet...jg støtte fra forus jg råder flere til og ta dem inn i bilde fordi hjalp mg og vinne saken...uff det har vært et mareritt men jg kan aldri bli mer lykkeligere enn jg er nå..men kommer til og kjempe videre mot barnevernet og hjelpe andre..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 9:38 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
At barnevernet trenger to år for å finne ut om folk er brukbare foreldre, viser at de er totalt inkompetente. At de også får med seg sandpåstrøer-nemnda viser hva slags makkverk nemnda er.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 12, 2007 11:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Men midt oppe i det fryktelige barnevernet og andre har gjort, har Hege altså vunnet frem og har barnet sitt hos seg. Til lykke, Hege!

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 5:35 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="Arild Holta"]At barnevernet trenger to år for å finne ut om folk er brukbare foreldre, viser at de er totalt inkompetente. At de også får med seg sandpåstrøer-nemnda viser hva slags makkverk nemnda er.[/quote]



synd det skal være så vanskelig og bevise hvilket menneske man er men det er dessverre sånn denne verden fungerer idag,de gjør hva de vil,mns vi må bare kjempe og kjempe..men det viktigste er jo at man ikke gir seg alltid stå på sitt...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 5:36 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="MH Skånland"]  
Men midt oppe i det fryktelige barnevernet og andre har gjort, har Hege altså vunnet frem og har barnet sitt hos seg. Til lykke, Hege!

Marianne
  [/quote]



tusen takk for det...råder alle sammen og bare kjempe og kjempe og aldri gi seg ikke vis at man er svak ovenfor barnevernet,selv om jgv eit det er vanskelig..jg er jo bare 19år og har greid det så alle kan vist de virkelig vil...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 5:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Nei, der tar du dessverre feil, hvis du tror det bare er om å gjøre å virkelig kjempe hardt og aldri gi seg. Jeg kjenner en god del barnevernofre personlig som har kjempet som løver og fortsatt gjør det, men som ikke har vunnet frem. – I tillegg til at du har vært modig og flink, har du vært heldig. Ikke glem det, er du snill, når du gir støtte og vennskap til andre. Det at de ikke har vunnet frem, betyr ikke nødvendigvis at de har kjempet mindre eller dårligere enn du.

Hilsen Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg henger meg på
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 6:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg henger meg på og sier gratulerer Hege!

Og det er godt å høre at en liten gutt får igjen mammaen sin.

(Vel, for jeg håper at han har kommet hjem på røde rappen.)

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 7:27 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="MH Skånland"]  
Nei, der tar du dessverre feil, hvis du tror det bare er om å gjøre å virkelig kjempe hardt og aldri gi seg. Jeg kjenner en god del barnevernofre personlig som har kjempet som løver og fortsatt gjør det, men som ikke har vunnet frem. – I tillegg til at du har vært modig og flink, har du vært heldig. Ikke glem det, er du snill, når du gir støtte og vennskap til andre. Det at de ikke har vunnet frem, betyr ikke nødvendigvis at de har kjempet mindre eller dårligere enn du.

Hilsen Marianne
  [/quote]


dessverre men jg mener ikke at jg tar feil der,barnevernet har knekt mg mange ganger,når jg tapte saken min i nemda så knakk jg totalt sammen jg viste ike om jg skulle fortsette og leve livet mitt,men veit u virkelig hvem som gir deg styrke det er barne ditt,når jg så på sønnen min i pausen i nemda,uskyldige lillesønnen min som ikke hadde gjort noe galt,tenkte jg hvorfor gråter jg,jg så på sønnen min gikk inn igjen,jg snakka md barnevernet sa akkurat hva jg mente,og sa jg har rett til og prate og si hva jg mener og har på hjerte mitt,alle har faktisk rettigheter når de er i nemda...eneste u må gjøre er og kjempe og hente mere styrke,barnevernet veit hvordan de skal knekke en fordi det handler om barn,det er det mest verdifulle en mor/far har selvfølgelig knekker et menneske sammen da,men u må aldri gi deg,jg veit hvordan det er det er steintøft,u stoler ikke på noen går bare og er redd for at de henter ungen din...men en mor/far må aldri gi slipp og gi opp mange har lett for og gjøre det,jg er bare 19år alenemor dette har vært et mareritt fra dag en jg var 17år når kampen min begynte...jg har vært heldig fordi jg har fått mere styrke,og kjørte beintøft tilbake mot barnevernet og begynte og si mitt og at jg skulle være med og bestemme når jg fikk kirkens bymisjon på min side så vant jg kampen,jg råder alle og ta forus kirkens bymisjon på sin side fordi er der for og hjelpe og barnevernet hører på de..alle kan være md og bestemme men ikke alle som veit det...men man må aldri gi opp...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Jeg henger meg på
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 7:36 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="Mona Lygre"]Jeg henger meg på og sier gratulerer Hege!

Og det er godt å høre at en liten gutt får igjen mammaen sin.

(Vel, for jeg håper at han har kommet hjem på røde rappen.)[/quote]



hei!tusen takk for det,det er godt og begynne og tenkte framover og leve livet md sønnen min...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 13, 2007 8:05 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="hege"][quote="MH Skånland"]  
Nei, der tar du dessverre feil, hvis du tror det bare er om å gjøre å virkelig kjempe hardt og aldri gi seg. Jeg kjenner en god del barnevernofre personlig som har kjempet som løver og fortsatt gjør det, men som ikke har vunnet frem. – I tillegg til at du har vært modig og flink, har du vært heldig. Ikke glem det, er du snill, når du gir støtte og vennskap til andre. Det at de ikke har vunnet frem, betyr ikke nødvendigvis at de har kjempet mindre eller dårligere enn du.

Hilsen Marianne
  [/quote]


dessverre men jg mener ikke at jg tar feil der,barnevernet har knekt mg mange ganger,når jg tapte saken min i nemda så knakk jg totalt sammen jg viste ike om jg skulle fortsette og leve livet mitt,men veit u virkelig hvem som gir deg styrke det er barne ditt,når jg så på sønnen min i pausen i nemda,uskyldige lillesønnen min som ikke hadde gjort noe galt,tenkte jg hvorfor gråter jg,jg så på sønnen min gikk inn igjen,jg snakka md barnevernet sa akkurat hva jg mente,og sa jg har rett til og prate og si hva jg mener og har på hjerte mitt,alle har faktisk rettigheter når de er i nemda...eneste u må gjøre er og kjempe og hente mere styrke,barnevernet veit hvordan de skal knekke en fordi det handler om barn,det er det mest verdifulle en mor/far har selvfølgelig knekker et menneske sammen da,men u må aldri gi deg,jg veit hvordan det er det er steintøft,u stoler ikke på noen går bare og er redd for at de henter ungen din...men en mor/far må aldri gi slipp og gi opp mange har lett for og gjøre det,jg er bare 19år alenemor dette har vært et mareritt fra dag en jg var 17år når kampen min begynte...jg har vært heldig fordi jg har fått mere styrke,og kjørte beintøft tilbake mot barnevernet og begynte og si mitt og at jg skulle være med og bestemme når jg fikk kirkens bymisjon på min side så vant jg kampen,jg råder alle og ta forus kirkens bymisjon på sin side fordi er der for og hjelpe og barnevernet hører på de..alle kan være md og bestemme men ikke alle som veit det...men man må aldri gi opp...[/quote]

men jg skjønner også hva u mener det er tøft og være i en sånn sak,det som er så synd det er at,når man først kommer i klørne så veit man ikke hva man skal gjøre elle hvordan,jg viste heller ikke det...men jg skjønner hvordan folk har det som har kommet i klørne på dem,det er forferdelig jg blir lei meg når jg tenker på barna som blir revet vekk fra foreldrene sine uten grunn...derfor det er så fint md denne siden fordi alle forstår og skjønner hvordan det er og være et offer...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 8:12 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Noen kjemper knallhart for familien hele barnas barndom uten å få barna.

Eneste forskjellen fra lotto er at arbeidsinnsattsen kan ha stor betydning - om man har flaks.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 9:12 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det som slår meg med denne saken er all sløsingen med tid og ressurser. Så mye lidelse for ingen ting. Barneverne går inn og skal ta kontrollen og bestemme med sine forrykte ideer, og så blir motstanden for stor, og så "taper" de, men de har jo vunnet, for det viktigste for de perverse menneskene i barnevernet er å skaffe seg arbeidsoppgaver. Slik sett er tiden som har gått vært til nytte for dem. Deres egoistiske interesser går foran alt. Vi andre er bare brikker i deres syke spill.

Ellers er jeg glad på Hege og sønnens vegne. Det er godt å høre at det onde barnevernet ikke alltid klarer å knekke barn og foreldre. De gode kreftene er tross alt sterkere enn de onde.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Barnevern: 2 + 2 = 5
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 10:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Barnevern: 2 + 2 = 5

Barnevern er et skjønsfag, og ikke fundert på vitenskap og logikk.

Om du vinner eller ei mot dem, er som Arild skriver, er kun et spørsmål om flaks.

Jeg kjenner mange foreldre som kjemper for sine barn som løver, og som selv ikke etter 11 rettsaker har fått sine barn tilbake. Hjemmene deres er belånt til langt over skorsteinen, og fremdeles har de ikke gitt opp kampen. Det står respekt av en slik innsats. Og 2 års kamp mot barnevernet er bare som et musepiss i havet å regne, sammenlignet med dem som sloss i 18 år - og fremdeles har pust igjen til å brøle.

At du har vunnet nå Hege, beror som sagt bare på flaks. Og jeg blir kraftig provosert når folk sier til meg at de "ikke er så dumme som Mona Lygre og Svanhild Kristine Jensen..."

I denne anledning har jeg belegg for å kunne si at jeg vet bedre enn de fleste. -Alle foreldre kjemper for å få tilbake barna sine - kun en håndfull av dem gir opp kampen og tar sitt eget liv. Å måle hvem av oss, den ene eller den andre, som er mest glad i sine barn, er under min verdighet å ta opp som tema.

Å måle hvem av oss som fortjener å få beholde sine barn, er også under min verdighet å diskutere. Å gå inn i slike kalkuleringer blir som å godkjenne barnevernets regnestykker:

3 + 3 = 5

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]