It is currently Tue Mar 19, 2024 12:15 pm



Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Barnevern: 2 + 2 = 5
PostPosted: Sun Jan 14, 2007 4:11 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="Mona Lygre"][size=18]Barnevern: 2 + 2 = 5[/size]

Barnevern er et skjønsfag, og ikke fundert på vitenskap og logikk.

Om du vinner eller ei mot dem, er som Arild skriver, er kun et spørsmål om flaks.

Jeg kjenner mange foreldre som kjemper for sine barn som løver, og som selv ikke etter 11 rettsaker har fått sine barn tilbake. Hjemmene deres er belånt til langt over skorsteinen, og fremdeles har de ikke gitt opp kampen. Det står respekt av en slik innsats. Og 2 års kamp mot barnevernet er bare som et musepiss i havet å regne, sammenlignet med dem som sloss i 18 år - og fremdeles har pust igjen til å brøle.

At du har vunnet nå Hege, beror som sagt bare på flaks. Og jeg blir kraftig provosert når folk sier til meg at de "ikke er så dumme som Mona Lygre og Svanhild Kristine Jensen..."

I denne anledning har jeg belegg for å kunne si at jeg vet bedre enn de fleste. -Alle foreldre kjemper for å få tilbake barna sine - kun en håndfull av dem gir opp kampen og tar sitt eget liv. Å måle hvem av oss, den ene eller den andre, som er mest glad i sine barn, er under min verdighet å ta opp som tema.

Å måle hvem av oss som fortjener å få beholde sine barn, er også under min verdighet å diskutere. Å gå inn i slike kalkuleringer blir som å godkjenne barnevernets regnestykker:

[size=18]3 + 3 = 5[/size][/quote]



alle sånne saker er vonde,jg har vært heldig som hadde forus på min side ellers hadde jg mista min sønn idag...jg har medfølelse til de som mister sine barn veit hvordan det er,det eneste jg gikk og tenkte på i 2år...ingen mennesker er bedre enn andre...jg kjenner til mange vonde saker som foreldre har mista barna sine,som har blitt plassert på fosterfamilie og ikke har noen sjans til å få komme hjem igjen...det er fryktelig vondt skulle ønske jg kunne hjelpe alle barn og la de få komme hjem der de tilhører...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 06, 2007 7:59 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Hege skrev:

Quote:
jg kjenner til mange vonde saker som foreldre har mista barna sine,som har blitt plassert på fosterfamilie og ikke har noen sjans til å få komme hjem igjen...det er fryktelig vondt skulle ønske jg kunne hjelpe alle barn og la de få komme hjem der de tilhører...


Du kan bidra til det, ved å fortelle historien din til alle som vil høre på, og ved å så tvil i de troende sjeler. Har du lyst til å gjøre mer, finnes det mange muligheter -du finner dem både her på forumet og mange andre steder. Lykke til!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnevern: 2 + 2 = 5
PostPosted: Fri Apr 06, 2007 8:18 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
hege wrote:
Mona Lygre wrote:
Barnevern: 2 + 2 = 5

Barnevern er et skjønsfag, og ikke fundert på vitenskap og logikk.


3 + 3 = 5


Grunnen til at barnevernet får 3 + 2 til å bli 6 er selvfølgelig at de har strøket i matte på folkeskolen. De kan simpelthen ikke regne, for regning fordrer et minimum av kognitive evner, og det er ikke for ingenting at barnevernerne velger yrker hvor de bare trenger å synse. De mangler evner. Se bare på hvor mange kvinner som velger å bli moderne spåkoner, såkalte "psykologer". Dette er myke fag beregnet på bløte hjerner. Det stilles ikke bestemte faglige krav. Mannlige veiledere stiller som krav at de kommende barnevernpsykologene er villige til å gå litt utover grensene, og det er ikke nei i de kommende psykobabblernes store munner. Det er årsaken til at "rapportene" er lite etterettelige, for å si det mildt. Det er ikke hodet psykobabblerne tenker med når de skriver sine løgnrapporter. Innholdet bærer det også preg av at det er helt andre kroppsdeler som tas i bruk.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 07, 2007 7:07 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Nov 04, 2006 12:32 pm
Posts: 78
Location: Oslo
Quote:
Nei, der tar du dessverre feil, hvis du tror det bare er om å gjøre å virkelig kjempe hardt og aldri gi seg. Jeg kjenner en god del barnevernofre personlig som har kjempet som løver og fortsatt gjør det, men som ikke har vunnet frem. – I tillegg til at du har vært modig og flink, har du vært heldig. Ikke glem det, er du snill, når du gir støtte og vennskap til andre. Det at de ikke har vunnet frem, betyr ikke nødvendigvis at de har kjempet mindre eller dårligere enn du.

Hilsen Marianne


Må si at det Marianne sier er helt riktig, det hjelper dessverre ikke alltid å kjempe, de fleste gjør det. Men Hege, jeg tror du skal være kjempe glad for at du har vunnet frem, GRATULERER. Vi har prøvd å dokumentere i snart 1 år, men det hjelper ikke.
Føl deg ikke for trygg, de er ikke langt unna , Dessverre.

_________________
Carpe Diem


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 21, 2008 4:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja, man kan aldri føl seg trygg med dette barnefjerne springende rundt på jakt etter noen å sluke - som en brølende løve . Di har jo svært mange hjelpere til røving av barna.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]