It is currently Tue Mar 19, 2024 5:49 am



Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Hva må til for å vinne frem mot barnevernet?
Flaks 69%  69%  [ 9 ]
Et utrettelig pågangsmot 15%  15%  [ 2 ]
Mediedekning 0%  0%  [ 0 ]
Penger og en god advokat 8%  8%  [ 1 ]
Du må kunne bevise din uskyld 8%  8%  [ 1 ]
Total votes : 13
Author Message
 Post subject: Gratulasjon til Cecilie og Remi!
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det var helt utrolig å lese at Cecilie og Remi har fått tilbake datteren Maja etter å ha blitt renvasket for anklager om barnemishandling. Jeg gratulerer hjerteligst!

Deres historie har blitt fulgt av et TV-team, og programmet vil bli sendt på TV av NRK Brennpunkt neste tirsdag. Få mennesker kan fatte den fortvilelsen dette unge paret må ha opplevd da de ble fratatt sin tre-måneder gamle datter av barnevernet. Derfor er det desto mer utrolig at de nå har vunnet frem når man vet hvor uhyre vanskelig det er å vinne en sak mot barnevernet, som ofte kommer med de mest uhyrlige anklager uten holdepunkter i virkeligheten.

Denne historien med happy ending viser oss at det nytter å kjempe. Må vi bare håpe at alle dem som fremdeles har sine kjære barn i barnevernets varetekt, også kan bli gjenforent med sine kjære. Det å bli fratatt et barn er noe av det frykteligste et menneske kan oppleve. Det må bli slutt på denne brutale praksisen, som gjennomføres under påskudd av at det er til "barnets beste".

http://www.an.no/nyheter/article1922979.ece

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Glemte
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:31 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Du glemte følgende mulighet/svar:
Et Guds under!

Det er det jeg bruker å hevde som årsak til at vi vant over bv.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Glemte
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:32 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
xbv wrote:
Du glemte følgende mulighet/svar:
Et Guds under!

Det er det jeg bruker å hevde som årsak til at vi vant over bv.



Nei, jeg glemte det ikke, men det var ikke plass til flere alternativer. Jeg synes selv at Guds hjelp kanskje er det mest passende svaret. Et mirakel må til for at tvangsfjernede barn skal kunne forenes med sine naturlige familier. La oss be for dem som sliter med sorg og savn som følge av barnevernets overgrep. Jeg tenker spesielt på Nina.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Glemte
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:33 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
xbv wrote:
Du glemte følgende mulighet/svar:
Et Guds under!

Det er det jeg bruker å hevde som årsak til at vi vant over bv.



Jeg er så glad for at du ser at det er "et Guds under" at dere vant mot barnevernet. Noen som vinner frem forsøker å rasjonalisere, de tror og argumenterer for at det var deres uskyld som til sist ga dem seier. De tar feil. Det hele er tilfeldig og, som du skriver, er guds under.

*


Top
 Profile  
 
 Post subject: Takk
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
agrippa wrote:
Nei, jeg glemte det ikke, men det var ikke plass til flere alternativer. Jeg synes selv at Guds hjelp kanskje er det mest passende svaret. Et mirakel må til for at tvangsfjernede barn skal kunne forenes med sine naturlige familier. La oss be for dem som sliter med sorg og savn som følge av barnevernets overgrep. Jeg tenker spesielt på Nina.



Takk, agrippa. Jeg ble så rørt da jeg leste dette.

Jeg vet ikke hvor jeg skal hente styrke fra til å gå i gang med nye rettsrunder. Vi har smertelig erfart hvordan vår kamp for å befri Kristoffer bare fører til stadig dårligere betingelser, mens journalmappen tilføyes stadig nye løgner: vi "plager Kristoffer med spørsmål" om den tiden han bodde sammen med oss, heter det nå, og vi "har ikke forståelse for" at han bare er en 6-åring. Selvfølgelig er det usant.

Dette er jo bagateller, og man skulle ikke tro at slike detaljer kan avgjøre en sak. Men "alle bekker små", vet dere. Dette har jo også Elisabeth Backe-Hansen beskrevet som "et puslespill av argumenter":
http://www.psykologi.uio.no/studier/drp ... r/ebh.html

*


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kan Gud hjelpe?
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 11:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
En henleggelse betyr ikke at man er funnet "uskyldig". Det betyr bare at barnevernet ikke har tilstrekkelig argumenter til å fremme sak for fylkesnemnda om tvang. Det er jo derfor de forsøker å presse foreldre til frivillig å akseptere hjelpetiltak.

Jeg hadde håpet på en fullstendig frikjennelse, men fikk isteden dommen vanskelig å samarbeide med. De kan jo ikke innrømme at de har tatt feil. De mener at de har rett uansett og kan ihvertfall ikke innrømme feil for da ville maktbasen deres rakne. Kanskje tror de fullt og fast på det de gjør for alt jeg vet. Mange mennesker har forstokkete sinn.

Står det ikke noe i loven om at tilbakeføring skal vurderes årlig?

Kristoffer er nå deres eiendom, og de vil forme ham slik de ønsker. Da passer det dårlig å si at han ble tatt grunnløst og urettmessig med makt på grunnlag av ondsinnete beskyldninger fra en tidligere partner.

Ord blir så fattige i en slik forferdelig sak. Jeg vet bare at jeg nesten hver dag ber Gud om at Han skal fortsette å beskytte oss. Jeg har ikke noe fasitsvar. Derfor er så desto mer overraskende å lese at noen vinner frem. Jeg hadde ærlig talt ikke trodd at Cecilie og Remi skulle vinne frem.

Har du prøvd å be Gud om hjelp? Det står i Bibelen at han lytter til alle som ber til ham. Selv om du ikke tror, hvorfor ikke prøve å legge alt frem for ham. Man skal ikke undervurdere Guds kraft og makt. Mange kaller det flaks når noe veldig heldig skjer, men i virkeligheten kan det være Gud som har virket i det skjulte.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Gratulasjon til Cecilie og Remi!
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 12:03 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
Det var helt utrolig å lese at Cecilie og Remi har fått tilbake datteren Maja etter å ha blitt renvasket for anklager om barnemishandling. Jeg gratulerer hjerteligst!

Deres historie har blitt fulgt av et TV-team, og programmet vil bli sendt på TV av NRK Brennpunkt neste tirsdag. Få mennesker kan fatte den fortvilelsen dette unge paret må ha opplevd da de ble fratatt sin tre-måneder gamle datter av barnevernet. Derfor er det desto mer utrolig at de nå har vunnet frem når man vet hvor uhyre vanskelig det er å vinne en sak mot barnevernet, som ofte kommer med de mest uhyrlige anklager uten holdepunkter i virkeligheten.

Denne historien med happy ending viser oss at det nytter å kjempe. Må vi bare håpe at alle dem som fremdeles har sine kjære barn i barnevernets varetekt, også kan bli gjenforent med sine kjære. Det å bli fratatt et barn er noe av det frykteligste et menneske kan oppleve. Det må bli slutt på denne brutale praksisen, som gjennomføres under påskudd av at det er til "barnets beste".

http://www.an.no/nyheter/article1922979.ece



Barnevernet gir seg ikke.
http://www.an.no/nyheter/article1926656.ece
De hevder muntlig at de vil anke.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Gratulasjon til Cecilie og Remi!
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 12:04 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
xbv wrote:

Barnevernet gir seg ikke.
http://www.an.no/nyheter/article1926656.ece
De hevder muntlig at de vil anke.



Hadde bare barnevernerne benyttet seg av samme aksjonsform som pilotene i SAS gjør for å beskytte sine priviligerte arbeidsplasser, så skulle jeg ikke sagt noe.

Tenk om samtlige barnevernere på Helgeland hadde sykmeldt seg. Da skulle flagget til topps. Disse drittsekkene skyr intet middel for å plage foreldre, for de vet at dersom foreldrene vinner så kan det bety slutten på barnevernernes makt. Det er tusenvis av saker hvor barn er urettmessig tatt fra foreldrene.

Vi får håpe barnevernerne snakker mer enn de handler. De har det jo med å komme trusler. Ofte kaver foreldre inn av ren frykt. Det virker imidlertid som om foreldreparet Cecilie og Remi har tilstrekkelig kampvilje. Det står jo om selve livet, så vi får håpe de står løpet ut mot den avskyelige maktetaten.

Stå på, Cecilie og Remi!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 1:20 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
Barnevernet KAN ALDRI innrømme at de har gjort en feil!!!!! :twisted:

_________________
Laura


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:18 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Laura wrote:
Barnevernet KAN ALDRI innrømme at de har gjort en feil!!!!! :twisted:



Barnevernet gjør feil på feil på feil. De er helt ute av stand til å hindre alvorlig barnemishandling men trakasserer isteden høyst alminnelige og oppegående foreldre for å ha arbeidsoppgaver.

Når jeg leser hvordan alenemødre ute på bygdene blir terrorisert i åresvis (som f.eks. Nikita) så synes jeg så inderlig synd på dem. Likevel blir barnevernets trakassering fremstilt som sosial velferd som befolkningen har stor glede av.

Barnevernet er en kunstig profesjon, og ved hjelp av den mektige fagbevegelsen har de fått gode vilkår. Befolkningen lider under deres kontroll og overvåkning, men hensynet til arbeidsplassene går visst foran alt. Samtidig påberoper de seg "barnets beste". Da tenker jeg på Nikitas 6-årige sønn, som er livredd for å miste mammaen sin. :cry:

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:30 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
***********.

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:31 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 6:36 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Jeg samarbeidet og var høflig, men dermed ble jeg bare sugd dypere inn i hullet de hadde forberedt for meg. Det var først da jeg fikk advokat og nektet å "samarbeide" at de gav seg.

Det er galskap å møte barnevernet alene. Jeg underskrev papirer jeg ikke ante omfanget av, for jeg var så redd. Dessverre må man selv bekoste advokat før saken eventuelt kommer opp i fylkesnemnda, og da er det ofte for sent. Det er ikke alle advokater som er bra heller. Noen anbefaler deg å samarbeide, og da får du ikke mye hjelp. Du vil jo slippe å "samarbeide" med barnevernet.

Jeg ble forespeilet et helt liv i barnevernets fangenskap. De sa at det var noe jeg bare måtte akseptere. Jeg tror de plukker ut svake individer, men noen ganger tar de feil. Det å sende folk hjem til deg er kanskje for å teste hvor sterk du er psykisk. De vil se reaksjonen din.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:00 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
***********

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:30 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:15 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Laura wrote:
Der setter du ord på akkurat hvordan det er :evil: Er livsfarlig å inngå samarbeid med de, da blir en overkjørt. De tar det som et signal på at en er svak :(

En kan søke om fri rettshjelp før det kommer så langt som til nemda, jeg bare kontaktet en advokat som hjalp meg med søknad til fylkesmannen. Fikk innvilget noen timer etter 2-3 uker behandlingstid. Er en liten egenandel på 790kr.

De bruker mange simple middel for å teste din psykiske styrke, bare for å få enda mer å ta en på. En må prøve å skule så godt en kan hvor vondt en har det innvendig, spare på tårene til en er i enerom.
Kle seg pent før møter med de, bygge seg skikkelig opp og vere sterk som FY den stunden, uansett hvor lyst en har å gråte og banne når det står på :oops:



Jeg synes ærlig talt, at når barnevernet har avslørt seg selv, så bør man nekte enhver befatning med dem.

De som kommer i kontakt med barnevernet for første gang, blir rådet til å "samarbeide". Deretter skjønner man etterhvert hvor "samarbeidet" fører hen. Erfaring med barnevernet tilsier at man blir uhyre restriktiv. Jeg har aldri tenkt å kle meg opp for å møte barnevernmobben, og jeg vil anbefale alle foreldre om å kutte ut direkte kontakt med bv. Skriftlig korrespondanse er å foretrekke dersom de har en prosess gående mot deg.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 06, 2006 7:18 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:51 pm
Posts: 27
***********

_________________
Laura


Last edited by Laura on Sun Jun 04, 2006 8:29 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]