It is currently Tue Mar 19, 2024 4:55 am



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: tapte barneverssak på løgn fra dem,skjønner ikke?
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 7:56 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
Hei!
skjønner ikke jg er så forvirret jg er 19år gammel,og jg fikk en sønn for 8måneder siden.jg bodde på ung.hjem pågrunn av problemer når jg var tenåring.jg ble gravid der oppe og flyttet direkte til moren min igjen etter at jg fant ut at jg var gravid.moren min valgte og støtte mg i at jg skulle beholde ungen.men så tok det ikke langt tid før barnevernet ringte og trua mg med at jg skulle ta abort,ellers skulle de sørge for at jg mista han.jg sto ved mitt og sa det kan dere glemme jg er over 18år dere har ikke noe md mg å gjøre lenger.det tok ikke langt tid før jg skaffet mg advokat og fikk råd han fulgte mg opp pg var md på alle møtene md barnevernet,unnskyldningen dems var at jg kom ikke til og greie og ta vare på ungen min,jg var prostituert og narkoman og umoden(mente de,men det har jg aldri vært,det er vondt å høre),jg måtte ta tisseprøver i hele svangerskapet og det gjorde jg alle var negative....jg fikk litt ro fra dem.tilslutt så kom sønnen min til verden på ullevål sykehuset en februar kveld,dagen etter viste det seg at barnevernet hadde fått vite det ,sykehuset mente at jg ikke fikk reise derifra enda.jg snakket med en sosionom det måtte jg før jg skulle reise hjem hu begynte og pørre hvor jg skulle reise hen?(herregud tenkte jg)så sa jg seff skal jg reise hjem til moren min de skulle komme og hente mg..også sa hu åja u skjønner veldig mange reiser andre steder.. jg reiste etter 2dager fordi jg var redd de skulle ta fra mg sønnen min....så fikk jg brev fra dem om at de ønsket et hjemmebesøk jg sa greit til det,mg og moren min satt og ventet på de i 2timer,så ringte jg og spurte hvor de var hen joda det viste seg at det var mye snø på veien,og da var det trafikk så de kunne ikke komme.så fikk jg et nytt brev om at de ønsket et nytt hjemmebesøk og da kom de jg var ikke så villig til og samarbeide da sa de at vist jg ikke hadde fått bra fra ullevål sykehuset hadde vi hentet ungen din md engang,det er truing fra min side isåfall...etter en stund fikk jg meg en ny advokat og hu fulgte saken min vi hadde flere møter md dem,de satt og truet mg og stilte mg spørsmål som om jg var helt idiot har u noen gang skiftet bleie på babyer?bada en baby?hvem sover md babyen?osv osv...mange av referatene fra møtene tok det flere måneder før jg fikk..tilslutt bestemte de seg for og gå til nemda md saken,de stevna mg inn saken kom opp 24-25oktober fordi jg ikke ville samtykke til noen andre tiltak.(mødrehjem)(tilsyn)da saken kom opp ble jg framstilt som en syk person ustabil,ambivalente forhold,hadde ikke empati,promiskuøs,narkoman osv masse annet jg satt en hel dag og hørte bare løgn det var helt sjokkerende og vondt.barnevernet hadde bytta saksbehandler 4ganger nå hadde jg også fått en ny viste ikke hvem det var hadde aldri sett hu før,så vitna hu og snakka om mg skjønner ikke hvordan hu kunne gjøre det hu kjenner mg jo ikke.jg fikk ikke engang forsvare mg selv fordi vitnene til barnevenet var viktigere,dagen etter skulle jg få snakke og forsvare mg selv,kl 09.00 om morningen ville fylkesmannen snakke md advokaten min han sa at han var usikker på mg,han var redd jg ikke kunne gi omsorg nok til sønnen min,og at jg nektet og slippe de inn vist de fikk tisyn på tvang i hjemmet.og da hadde de tatt omsorgen.så kom advokaten og snakket md mg, jg sa til hu men jg har ikke fått inn noen av vitnene mine ikke har jg snakka selv engang,hu mente at jg måtte skrive under samtykke jg viste ikke hva jg skulle gjøre jg elsker sønnen min ville ikke miste han jg er 19år alt var et press,jg sa jg måtte få inn to av vitnene mine,men de hadde allerede dømt mg,jg tok inn helsesøster og legen min som sa bare positive ting de sa sønnen min var en fin gutt han kan nesten gå brae legge rutinere smiler og ler hele tiden.men enda var jg ung og jg trengte råd og veiledning jg kunne ikke greie det alene men jg har jo moren min...det ble så stort press at jg måtte samtykke før jg hadde forsvart mg selv...
hva kan jg gjøre nå?jg gir ikke slipp jg kommer til å kjempe videre uansett..dette er ikke rettferdig..kanskje jg går til media og forteller historien min,alle rundt mg er sjokkerte også...noen som kan hjelpe mg litt?plz..noen som syns jg skal gå til media?


Last edited by hege on Mon Oct 30, 2006 11:10 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 8:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Dette var vondt å lese. Det er imidlertid ingen grunn til å være sjokkert, for det du forteller om barnevernet er helt vanlig.

Du spør om du skal gå til media. Jeg tror ikke media vil hjelpe deg. Hvis de skriver om saken din, så vil de gjøre det på en måte som er til skade for deg. Men mest sannsynlig er det ingen som vil ta i en slik sak, unnfallende og feige som de er, journalistene og redaktørene.

Hvor er barnet nå? Ble du fratatt omsorgen, eller har du gått med på frivillig plassering?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 10:49 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
Nina wrote:
Dette var vondt å lese. Det er imidlertid ingen grunn til å være sjokkert, for det du forteller om barnevernet er helt vanlig.

Du spør om du skal gå til media. Jeg tror ikke media vil hjelpe deg. Hvis de skriver om saken din, så vil de gjøre det på en måte som er til skade for deg. Men mest sannsynlig er det ingen som vil ta i en slik sak, unnfallende og feige som de er, journalistene og redaktørene.

Hvor er barnet nå? Ble du fratatt omsorgen, eller har du gått med på frivillig plassering?







hei!takk for at noen svarer.jg har barnet hjemme hos mg nå,nei men vist jg ikke samtykket mistet jg barnet mitt til og md nemda sa det..jg måtte gå med på at de skulle komme hjem til mg 1-2ganger i uka...jg syns dette er så hardt jg har ikke gjort noe galt sønnen min er jo så flink alle sier jg er en god mor hvorfor skulle de dømme mg for fortiden min det er ca 1 og et halvt år siden jg har jo legen og helsesøster på min side...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 11:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
hege wrote:
Nina wrote:
Dette var vondt å lese. Det er imidlertid ingen grunn til å være sjokkert, for det du forteller om barnevernet er helt vanlig. Du spør om du skal gå til media. Jeg tror ikke media vil hjelpe deg. Hvis de skriver om saken din, så vil de gjøre det på en måte som er til skade for deg. Men mest sannsynlig er det ingen som vil ta i en slik sak, unnfallende og feige som de er, journalistene og redaktørene. Hvor er barnet nå? Ble du fratatt omsorgen, eller har du gått med på frivillig plassering?



hei!takk for at noen svarer.jg har barnet hjemme hos mg nå,nei men vist jg ikke samtykket mistet jg barnet mitt til og md nemda sa det..jg måtte gå med på at de skulle komme hjem til mg 1-2ganger i uka...jg syns dette er så hardt jg har ikke gjort noe galt sønnen min er jo så flink alle sier jg er en god mor hvorfor skulle de dømme mg for fortiden min det er ca 1 og et halvt år siden jg har jo legen og helsesøster på min side...



Situasjonen din er alvorlig. Jeg ser et annet sted her inne at Marianne har sendt deg en privat melding. Du må lese meldingen og følge eventuelle råd som du får.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 30, 2006 11:17 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 26, 2006 5:02 pm
Posts: 30
Location: OSLO
[quote="Nina"][quote="hege"][quote="Nina"]Dette var vondt å lese. Det er imidlertid ingen grunn til å være sjokkert, for det du forteller om barnevernet er helt vanlig. Du spør om du skal gå til media. Jeg tror ikke media vil hjelpe deg. Hvis de skriver om saken din, så vil de gjøre det på en måte som er til skade for deg. Men mest sannsynlig er det ingen som vil ta i en slik sak, unnfallende og feige som de er, journalistene og redaktørene. Hvor er barnet nå? Ble du fratatt omsorgen, eller har du gått med på frivillig plassering?[/quote]


hei!takk for at noen svarer.jg har barnet hjemme hos mg nå,nei men vist jg ikke samtykket mistet jg barnet mitt til og md nemda sa det..jg måtte gå med på at de skulle komme hjem til mg 1-2ganger i uka...jg syns dette er så hardt jg har ikke gjort noe galt sønnen min er jo så flink alle sier jg er en god mor hvorfor skulle de dømme mg for fortiden min det er ca 1 og et halvt år siden jg har jo legen og helsesøster på min side...[/quote]


Situasjonen din er alvorlig. Jeg ser et annet sted her inne at Marianne har sendt deg en privat melding. Du må lese meldingen og følge eventuelle råd som du får.[/quote]




hu skrev til meg at jg skulle snakke md en som het nina..og at jg måtte melde meg inn i familiens rett elle noe...jg trenger hjelp jg vurderer og flytte til utlandet jg er så redd for og miste sønnen min han betyr alt for mg,jg bare gråter og tenker..advokaten som sa jg skulle samtykke også fordi hu var redd jg skulle miste sønnen min..


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]