It is currently Tue Mar 19, 2024 4:39 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Samvær
PostPosted: Mon Oct 23, 2006 12:13 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Thu Aug 10, 2006 11:11 pm
Posts: 206
Location: Fredrikstad
Torsdag 19.10.06 hadde vi nytt samvær med Marcus.Morfar kjøpte inn ingredienser slik at storesøster Sandra stod for herlig hjemmelaget pizza og kaker.Skolejentene våre ble hentet av morfar og Sandra og bror ble hentet etterpå.Mamma (Mayliss) og pappa (Roy) ble hentet av Jahre fra ungplan og Marcus,vi kjørte hjem til mormor og morfar da samværet skulle være der.Vi har en fin dialog med Jahre selv om han jobber for bv og vi må jo få si det at mannen er hyggelig.Tror det var ekstra stas for Marcus denne gang da også Thomas kunne være tilstede(bror).Det ble spist godt og vi alle satt samlet rundt et stort bord,mye har man jo å snakke om også og søsknene har voldsomt glede av å endelig få være ilag.Jeg ville ikke snakke så mye med Marcus om nytt fosterhjem og hvordan det var,men sa til ham det at han måtte gjøre det beste ut av det.Jeg fikk spurt ham om han var noe på nettet og da fortalte han meg det at han visste om vår historie på nettet,Gitte og Alf hadde fortalt ham om det(fosterforeldrene på Tjøme),så det er mulig de har vist ham det også.Marcus hadde med flotte blomster til meg mor og de står og blomstrer i stuevinduet hjemme hos oss og en god eplekake(tror den nye fostermor stod for den baksten).Marcus lyser som en stjerne på himmelen hver under samværene.etter endt samvær fulgte vi alle sammen med ut til bilen som stod utenfor og det ble mye klemming og kos.Vi(mamma , pappas og My) ble kjørt hjem av Jahre og Marcus og det ble enda mer klemming og kos.Så nå håper vi det at det ikke går alt for lang tid til neste samvær.Jeg føler det urettferdig at Marcus er blitt flyttet i nytt fosterhjem(slik er slett ikke til det beste for barn).Han er jo fremdeles kidnappet,men av nye mennesker som tar på seg en slik oppgave(lurer på hva disse folka tenker).Jeg syns det at jeg må få lov til å si det at nå bor (havnet i) Marcus i Marmorveien i Sande i Vestfold.Jeg skal ikke legge ut navn elleller husnr på fosterforeldrene.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 23, 2006 4:56 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Jeg skjønner selvfølgelig at det kan være vanskelig å bli flyttet. Men mon tro om det ikke kanskje er bedre for Marcus der han nå er kommet? Jeg synes ikke det forrige fosterhjemmet, med fosterforeldre som er negative og sure overfor familien og som "sykmelder" seg og sender fra seg Marcus som en pakke, er stort å rope hurra for.

Det er ingen grunn til at fosterforeldre skal gå fri for kritikk. De er slett ikke helgener, slett ikke spesielt storartet, de er betalte agenter for barnevernet, og det er langt mellom de fosterforeldrene som tar ordentlig avstand fra barnevernet, enda de fleste fosterforeldre burde forstå umiddelbart hvor fryktelig det er for fosterbarna å holdes borte fra sine egne.

Hilsen til dere alle. Dere er en finfin familie som står oppreist under ren forfølgelse.

Marianne

  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg har vært her inne og lest
PostPosted: Tue Oct 24, 2006 6:00 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
og jeg vil bare si at jeg føler med dere.

Og jeg holder med i det som Marianne skriver her.

Slik som jeg har det følelsesmessig, så blir det der med "kidnappede" barn ikke noe bedre med årene, men tvert i mot verre.

Og jeg som trodde det at man ble litt mer hardhaus med årene, og så viser det seg at det faktisk er motsatt, at man blir litt mer følsom :?:

Men, for å holde humøret oppe, leser jeg mange gode bøker, fyller livet mitt med positive tanker og ting,

ja, og så har jeg jo oppdaget dette her stedet da :!:

:D Og det gjorde godt langt inni margen. :D

Med vennlig hilsen Mona.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]