It is currently Wed Apr 24, 2024 4:00 am



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barnevernsansatte tør ikke melde fra om feil
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 5:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
3 av 4 offentlig ansatte, bl.a relatert til barnevernet, tør ikke si fra

http://www.webavisen.no/web/redirect.as ... ?id=180099
Tre av fire arbeidstakere innenfor pleie og omsorg, skole og barnevern tør ikke varsle ledelsen om kritikkverdige arbeidsforhold.

Det viser en stor undersøkelse gjort av FAFO-forskere.

Grunnen til at folk ikke vil varsle, er at de er redd for represalier.


Med andre ord:
Fritt frem for hverdagspsykopatene.


Bedring?
Åpenhet gjør jo at flere mennesker kan si fra...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 8:42 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
Og her viser barnevernet om den kompetansen dem har


http://www.ta.no/nyheter/article1876982.ece

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 8:44 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
jthaake wrote:
Og her viser barnevernet om den kompetansen dem har

http://www.ta.no/nyheter/article1876982.ece


De tror de løser problemene ved å ha kontakt med partene. Ekstrem narsissisme!


Top
 Profile  
 
 Post subject: ...
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 8:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
http://www.aftenposten.no/meninger/lede ... 185874.ece

"Undersøkelsen viser at andelen negative reaksjoner på varsling øker jo høyere opp i organisasjonshierarkiet varselet er gitt. Dette kan tyde på at for mange ledere på høyt nivå misbruker sin makt ved represalier mot dem som påpeker kritikkverdige forhold. Slikt kan bare kalles ukultur i arbeidslivet,"

Verre går det ut over barnevernsofre som kynisk blir angrepet av de samme lederne. Da vanker det anmeldelser, krisemaksimering, grove psykiske trusler, ytterligere isolasjon overfor sine barn, lyving i rett etc.

Man har jo møtt pakket...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ...
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 8:47 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
"Undersøkelsen viser at andelen negative reaksjoner på varsling øker jo høyere opp i organisasjonshierarkiet varselet er gitt. Dette kan tyde på at for mange ledere på høyt nivå misbruker sin makt ved represalier mot dem som påpeker kritikkverdige forhold. Slikt kan bare kalles ukultur i arbeidslivet,"

Verre går det ut over barnevernsofre som kynisk blir angrepet av de samme lederne. Da vanker det anmeldelser, krisemaksimering, grove psykiske trusler, ytterligere isolasjon overfor sine barn, lyving i rett etc.

Man har jo møtt pakket...[/quote]

Jeg kan ikke huske att jeg noen gang har møtt en annsatt i barnevernet som har tatt barn og foreldere seriøst. Men jeg har møtt mange som har sagt jeg gjør som jeg vil og ingen lover kan stoppe meg.

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ...
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 8:49 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
xbv wrote:
http://www.aftenposten.no/meninger/leder_morgen/article1185874.ece

"Undersøkelsen viser at andelen negative reaksjoner på varsling øker jo høyere opp i organisasjonshierarkiet varselet er gitt. Dette kan tyde på at for mange ledere på høyt nivå misbruker sin makt ved represalier mot dem som påpeker kritikkverdige forhold. Slikt kan bare kalles ukultur i arbeidslivet,"

Verre går det ut over barnevernsofre som kynisk blir angrepet av de samme lederne. Da vanker det anmeldelser, krisemaksimering, grove psykiske trusler, ytterligere isolasjon overfor sine barn, lyving i rett etc.

Man har jo møtt pakket...


Jeg kan ikke huske att jeg noen gang har møtt en annsatt i barnevernet som har tatt barn og foreldere seriøst. Men jeg har møtt mange som har sagt jeg gjør som jeg vil og ingen lover kan stoppe meg.

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ...
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 11:50 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
jthaake wrote:
Jeg kan ikke huske att jeg noen gang har møtt en annsatt i barnevernet som har tatt barn og foreldere seriøst. Men jeg har møtt mange som har sagt jeg gjør som jeg vil og ingen lover kan stoppe meg.



Minner meg om en lokal variant:

- Hær e de e som bestæm!

:roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: ...
PostPosted: Wed Mar 01, 2006 9:00 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
jthaake wrote:
xbv wrote:
Jeg kan ikke huske att jeg noen gang har møtt en annsatt i barnevernet som har tatt barn og foreldere seriøst. Men jeg har møtt mange som har sagt jeg gjør som jeg vil og ingen lover kan stoppe meg.


Jeg sitter å tenker som så, at nå får fler og fler barnevernsaker se dagens lys og barnevernsfrykten øker dramatisk, heldigvis...
Allikevel blir barnevernets metoder verre og verre og flere familier blir systematisk stigmatisert..

Jeg ser i min egen sak, barnevernet blåser i at de har brutt lover og regler, de turer frem med sine absurde selvoppdiktende subjektive meninger som ikke hører hjemme noen steder... Trusler og kynisme råder fritt vilt i de fleste barnevernskontorer...

Tenk at de kan si, med staten som sin hvilepute at de blåser i om de har brutt loven... Hva skjer med oss vanlige dødelige når vi bryter loven..?? Jo vi blir straffet... Hva skjer med de mennesker som utøver trusler og trakasserer , jo - de kan få en rettslig kjennelse på at de må holde seg på viss mange meters avstand fra den fornærmede...

Det skulle farin meg også gjelde fra de største pyskopater vi har her i landet også...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 05, 2006 4:20 am 
Offline

Joined: Tue Feb 14, 2006 1:16 pm
Posts: 29
Hei.

Vi har fått en undersøkelse sak mot oss.Etter at BV var og snakket med elste datter har hele klassen begynt med mobbing av henne.Noen driver med fysisk mobbing, andre overser hu tottalt.Før hu snakket med BV, hadde hun det bra på skolen og fritiden. Men ikke nå. Og en ting til posten hadde sendt tilbake brev fra dem til oss.
I steden for og sende på nytt eller komme med det selv. Sendte dem politiet med brevet. UNiformert.
Gjett om folk har glant på oss ute.
Er dette lov.Kan vi klage ??? :evil:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]