It is currently Thu Mar 28, 2024 4:54 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Skriv møtereferater selv
PostPosted: Mon Sep 07, 2015 4:46 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Barnevernets referater får man ofte lese først lenge etter at møter eller samtaler har funnet sted. De inneholder ofte informasjon som er vinklet utifra barneverntjenestens perspektiv.

Etter at jeg hadde hatt med barneverntjenesten å gjøre en stund, begynte jeg selv å skrive referater fra møtene. I disse referatene kunne jeg gjengi det jeg synes var relevant.

Når barnevernssjefen sa at mitt ønske om å utsette møtet vi satt i var tegn på nedsatt omsorgsevne, så kunne jeg skrive dette i referatet. Når barnevernssjefen i samme møte sa at manglende tilstedeværelse av advokat (jeg valgte en stund å representere meg selv) var tegn på nedsatt omsorgsevne, så kunne jeg også skrive dette i referatet.

Jeg gjorde det veldig enkelt: Referatene skrev jeg på mail, og sendte til alle som var på møtet, slik at de hadde kontradiksjonsmulighet. Hadde jeg hatt en telefonsamtale med saksbehandler, fikk hun et referat av samtalen på epost 10 minutter senere. Bvtj. smilte overbærende av at jeg skrev disse referatene.

Referatene ble uansett nyttige referansepunkter underveis i saken, og nyttig for å huske hva som ble sagt, og som barneverntjenesten kanskje ikke skrev i sine egne referater.

Muligens kunne referatene også bli brukt som motvekt til barneverntjenestens bevisførsel i nemnda.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Skriv møtereferater selv
PostPosted: Wed Sep 09, 2015 10:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
familien-er-samlet wrote:
Etter at jeg hadde hatt med barneverntjenesten å gjøre en stund, begynte jeg selv å skrive referater fra møtene. I disse referatene kunne jeg gjengi det jeg synes var relevant.

Dette er absolutt verd å etterfølge! OM man i hele tatt møter dem.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]