It is currently Thu Mar 28, 2024 11:42 pm



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: "Sammenlignende studie" av sakkyndige
PostPosted: Fri Aug 28, 2015 5:03 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri May 29, 2015 2:49 pm
Posts: 906
Naiv som jeg var, fryktet jeg ikke den sakkyndige undersøkelsen. Jeg følte meg jo tross alt normal, og var sikker på at jeg hadde god nok omsorgsevne.

Etter at barnevernets sakkyndige (oppnevnt, orientert og betalt av barneverntjenesten) kom med sin konklusjon, forsto jeg at det var mer komplisert enn som så. Jeg kontaktet derfor selv en privat sakkyndig (oppnevnt, orientert og betalt av meg) som så på deler av saken. De to sakkyndige var delt i synet på meg som person:

A: Barnevernets sakkyndige mente at jeg hadde en "lite integrert personlighet" (noe barneverntjenesten kan bruke som argument for omsorgsovertakelse)

B: Privat oppnevnt sakkyndig uttalte at jeg fremsto som normal, og mistenkte ikke noen personlighetsavvik (noe som ikke gir bvtj. noe argument for å omplassere barna).

Som vi ser kan synet i dette ene spørsmålet være utslagsgivende for om barna får beholde foreldrene eller ikke. (Utsagnet fra privat sakkyndig vil uansett bli tillagt lite vekt i nemnd eller rett.)

Selv om denne "sammenlignende studien" ikke på noen som helst måte oppfyller kriteriene for vitenskap, og aller mest er et tankeeksperiment, må man likevel stille spørsmålet:

Kan det tenkes at sakkyndige konklusjoner påvirkes av hvem som oppnevner og orienterer sakkyndige, og utifra hvem som faktureres for tjenesten?

Svaret er nei. Barneverntjenesten, beslutningsorganene og alle andre barnevernsmyndigheter tror ikke det.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "Sammenlignende studie" av sakkyndige
PostPosted: Wed Sep 02, 2015 9:25 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Det er pengene som rår, i tillegg til nyttige idioter av sjelden høy grad.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]