It is currently Sat Apr 20, 2024 6:06 am



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Søndre Land
PostPosted: Sun Mar 10, 2013 1:45 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Wed May 05, 2010 12:41 am
Posts: 698
En helt utrolig historie i Oppland Arbeiderblad 8. mars 2013; – Jeg orker ikke mer:

"Moren meldte selv fra om at hun trengte hjelp av barnevernet da hun flyttet til Søndre Land. To og et halvt år senere er familien på sin syvende saksbehandler – som nå har sluttet.

Nå har familien bestemt seg for å flytte fra Søndre Land. Manglende hjelp fra barnevernet er en av årsakene til at de velger å flytte til en annen kommune."


Det høres helt utrolig ut, men denne moren krever hjelp fra kommunen.

Det er tydeligvis kommunens "barnevern" som er pålagt å yte hjelpen. Så snart den etaten er involvert, blir alt umulig, det vet mange av oss alt for mye om.

" I høst opplevde moren at hennes to eldste barn ble tatt fra henne etter en situasjon der det ble bekymring om tilstanden i hjemmet for dem. Dette har senere blitt oppklart og de er nå delvis tilbake hos mor. Moren opplevde det som meget dramatisk og også stigmatiserende at flere uniformerte politimenn trådte opp hjemme hos dem.

– Jeg er helt sikker på at dette kunne vært unngått om vi hadde fått den hjelpen vi har bedt om, sier moren."


En usedvanlig historie. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Ikke er det 1. april heller.

NRK Hedmark og Oppland 6. mars 2013; Fylkesmannen truer barnevernet i Søndre Land med bøter:

"Fylkesmannen har gjennom to år påpekt mangler og lovbrudd i kommunens barnevern. Nå varsler de bøter hvis ikke forholdene bedres, noe som er svært uvanlig."

Med fullkommen maktarroganse ignoreres Fylkesmannens påpekninger.

"Og det konkluderes altså med at konsekvensen kan bli mulkt for framtidige overskridelser på inntil 100 000 kroner."

Det kan se ut som om disse to sakene henger sammen. Men jeg vet ikke sikkert. Jeg kan ikke huske å ha lest noe lignende tidligere. :shock:

_________________
Never, never, never give up!
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life." (Churchill)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Søndre Land
PostPosted: Sun Mar 10, 2013 7:01 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-

100000 skremmer ingen kommune…

Barna møter det samme som denne moren som gambler med sin familie: Konstant nye personer å forholde seg til.

-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]