It is currently Sat Apr 27, 2024 2:03 am



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Facebook rakk ikke å slette denne.
PostPosted: Wed Mar 23, 2011 1:48 pm 
Offline

Joined: Wed Sep 08, 2010 3:53 pm
Posts: 27
Norsk Pulitzer?
av Øyvind Bremnes den 28. februar 2011 kl. 08:41
Journalist i Urix.no, svar følger under hennes skriverier.


Jessica Ryan
Til alle,

De siste dagene har min redaktør og arbeidsted vært utsatt fra en enorm hets fra ekstremistene i dette miljøet. Blant annet i forbindelse med en kommentar jeg har skrevet. Denne kommentaren er ikke skrevet for Urix. Jeg har valgt å sende den andre steder av hensyn til redaksjonen i Urix.

Da enkelte ikke klarer å skille mellom min rolle som journalist og meg som menneske og trakasserer min arbeidsgiver som resultat av dette, har jeg nå valgt å si opp hos Urix med umiddelbar virkning. Jeg ber derfor om at all hets fra nå av rettes direkte mot meg og ikke min tidligere arbeidsgiver.

Men dette betyr ikke at jeg gir opp kampen. Jeg kommer nå til å gå på hardere enn før, for jeg er ikke knyttet til en redaksjon lengre. Dette vil si at den eneste som kan straffes for mine uttalelser er meg selv.

At denne gjengen ønsker å stoppe meg for enhver pris, tar jeg som en bekreftelse på at det jeg har skrevet i kommentaren om antibarnevernere og sektkultur faktisk stemmer. Det er det forunderlige her; I all sin iver i å bevise at jeg tar feil, så viser de faktisk at jeg har helt rett i min drøfting i denne kommentaren. Ta for eksempel det faktum at de fortsetter personlig hets om meg inne på en lukket side hvor jeg ikke får forsvart meg. Det forsterker den felleskapsfølelsen som de allerede har seg imellom, samtidig som det også isolerer dem fra omverdenen. Samtidig er de heller ikke klar over at de har en intrigemaker i gruppen, som har gjort dette flere ganger før. Som er anmeldt for dette før. Som garantert vil bli anmeldt igjen.

Jeg sitter ikke og tar imot dritt, fra nå av er silkehanskene av. Jeg følger med. Jeg får også rapporter om hva som skjer på den andre siden her. Og vær trygg på at jeg allerede har kontakt med en av advokatene knyttet til Norges Journalistlag, og jeg har levert inn en ny anmeldelse på de siste ukenes hendelser. Etterforsker vil bli løpende oppdatert. Jeg har til nå ikke kontaktet barnevernet i noen av sakene, men jeg vurderer dette om hetsen fra gruppen ikke slutter umiddelbart. Det bevismaterialet jeg sitter på er materiale som ingen av den gjengen vil at skal komme frem om dem, og som vil hjelpe barnevernet godt i deres saker mot disse menneskene. Hvis man ikke kan klare å behandle en journalist, et ukjent menneske bedre enn disse har behandlet meg, så er det liten tvil om at disse ikke egner seg til å ta seg av barna sine heller. Poengterer at dette siste avsnittet kun gjelder de ekstremister som hetser meg, ingen andre.

Som sagt, nå er hanskene av.
for 8 timer siden · Liker · · Stopp abonnement

xxxxx xxxxxxx Jessica : NÅ FALT DU MANGE HAKK I MINE ØYNE !!! Og,når skal folk vite om det er personen Jessica,eller journalisten Jessica dem prater med,eller leser fra ???
for 2 timer siden · Liker
Jessica Ryan Som jeg har sagt fra før. Når jeg spesifiserer at jeg skriver det jeg skriver som journalist. Slik som den tråden jeg har laget hvor jeg har skrevet 3 saker som jeg gjerne vil jobbe med. Da skriver jeg at jeg gjør det som journalist. Alt annet er meg privat.Enkelt og greit. Jeg ier med andre ord IFRA når jeg gjør eller skriver noe som journalist.
for 2 timer siden · Liker · 1 person

for 5 timer siden · Liker



Bjørn Erik Bjorbekkmo
Minner om at jeg mottar alt av kopier og annet denne frk Ryan har skrevet på mail : b.e.bjorbekkmo@vegaarchipelago.info

Dette for å forebygge det hun kan finne på og evt et forsvar for den/de hun finner det på i mot.
Det skal altså IKKE bruke...Vis mer

for 5 timer siden · Liker · 2 personer



xxxxxx xxxxxxxx Her kommer tilføyelsen,jeg lovte Jessics,for å gjøre rett..
for 3 timer siden · Liker



xxxxxxx xxxxxxxxx

Jessica Ryan: Og da håper jeg du har sørget for å sladre om de andre tingene som er skrevet her også, slik at folk får HELE bildet av saken, og ikke bare dette innlegget. Det er nemlig ikke nødvendigvis ekstremistene her som jeg skal gå etter. Det er den personen som nå har forfulgt meg i 3 år, for så finne en ny setting hvor vedkommende kunne skape splid og skylde det på meg. Dette er ikke første gangen den personen har gjort dette. så pass på å sladre om det også i samme slengen, så folk faktisk forstår hva det er snakk om. Denne personen sendte ut den advarselen om meg som startet dette trøbbelet.
for ca. en time siden · Liker
xxxxx xxxxxxx Skal jeg videreformidle en kommentar fra deg,så kan jeg godt gjøre det..Denne siste..?
for ca. en time siden · Liker
Jessica Ryan Du kan ta innlegget mitt om dette tidligere idag:
for ca. en time siden · Liker
Jessica Ryan Da har noen brikker falt på plass i dette her. Og jeg skal nå beklage at dette her har blitt som det har blitt, fordi dette er delvis min feil. Dere har blitt ofre for noen som ikke klarer å gi slipp på en gammel konflikt, og som så sitt snitt til å så splittelse i dette miljøet med å bruke meg, og dermed også skade meg i prosessen. Jeg beklager dette.

Denne konflikten oppsto for et par år siden da jeg stilte en del kritiske spørsmål i spådomsmiljøet, noe som ikke falt i god jord for en del av de som var der. Jeg stilte blant annet spørsmål om hvorvidt det var noen kvalitetskontroll. Hvilke rettigheter hadde kundene om de ikke fikk tjenestene de betalte for, og hvor etisk det var å ha klientene som både kunder og venner på forum. Det hele utartet seg temmelig stygt. Jeg havnet oppi en konflikt som hadde pågått lenge mellom to forskjellige leire. Dette var mennesker som tolket det som ble skrevet helt vilt. Det er en lang historie og jeg skal ikke kjede dere med den. Det endte med at jeg anmeldte for trakkasering, trusler og falsk anmeldelse. Anmeldelsen ble den gang henlagt fordi de manglet midler til etterforskning. En politisjef i en av landets byer måtte inn og be ene parten i konflikten om å kutte ut for ting gikk for langt og min sikkerhet ble etterhvert truet. Det ser jeg jo også at den er nå, da denne personen faktisk bor i Oslo og vet hvor jeg bor.

At vedkommende så sitt snitt til å gå inn og skape splid nå er ikke noe sjokk. Dette er et sårbart miljø på mange måter, og det er folk som har vanskelig for å stole på andre. Jeg har aldri fjernet blokkeringene på denne personen så jeg har ikke sett det før jeg nå ble gjort oppmerksom på det. Jeg gjør det jeg kan for å få stoppet denne personen fra videre angrep, bare så det er sagt. Jeg håper folk har forståelse for det som har skjedd her og at man nå en gang for alle kan forstå at advarselen som denne personen har laget om meg og sendt rundt er FALSK.

Beklager igjen at denne personen har valgt å dra dere inn i dette her av eget hatmotiv. Dette handler altså ikke om dere, men meg. Personen er tydeligvis fremdeles blendet av hat, og klarer ikke å gå videre. Flere år etter.


Tilsvar:



Det er med et gys av spenning jeg imøteser tsunamien av gjengjeldelse J.R har mobilisert: Urix, en advokat med hemmelig identitet, en ditto etterforsker, pluss selvfølgelig barnevernet-Nemesis.
En stor del av problemet ser ut til å være at de færrest har klart å skille JR. sin rolle som menneske fra hennes rolle som journalist. Dette KAN skyldes at hun har presentert seg som journalist i Urix.no. At hun selv sliter med å skille sin indre og ytre identitet, framstår som mer bekymringsfullt, men det rettferdiggjør dog ikke truslene om å videreformidle fortrolig informasjon som ledd i en privat hevnaksjon. Dette tror jeg ansvarlig redaksjon(Urix), må si seg enige i...

At hun påstår seg hetset av noen på en lukket side, framstår som like saklig som å påstå seg hetset av noen på lukket avdeling - meningsløst. Det kan også sies om å beskrive evt. påstander på FB som "å stoppe meg for enhver pris", slikt framstår etter mitt skjønn som en vridd virkelighetsoppfatning. Dette kommer forøvrig til uttrykk gjennom å patologisering av meningsmotstandere, samt folk som har uttrykt mistillit.

JR. beskriver seg og Urix som "hetset de siste dagene", det er følgelig levert EN NY anmeldelse vedr. ikke spesifiserte forhold i "de siste ukenes hendelser". No pun intended...

Heldigvis har JR. nå "tatt av silkehanskene, tar ikke imot mer dritt, følger med, gir ikke opp kampen, vil gå på hardere enn før" - hun skal dessuten komme med straffbare uttalelser!

Av presisering leses at det ikke nødvendigvis er ekstremistene her hun skal gå etter, men en som har forfulgt henne og ikke minst SLADRET på henne i flere år. Den mystiske forfølger, blindet av hat mot JR, har i tillegg sådd splid i ekstremistmiljøet, for å på den måte gjøre dem til ofre, sårbare som de er. Ekstremist-sladreren fra spå-miljøet oppfattes naturlig nok som en trussel mot JR. sin sikkerhet, all den tid de begge bor i Oslo. Jeg vil således anmode Politiet om å reagere som i liknende Al-Quaidaliknende saker: å be den annen part om å "kutte ut", slik de gjorde ved JR. sin forrige anmeldelse. (Burde ikke anmelder ha vært i stand til å spå hva som kom til å skje, montro?)

Jfr. de omtalte kritiske spørsmål i spå-miljø: hadde tjenesten kvalitetskontroll, hvordan stod det til med kundenes rettigheter, etikken i å framstå som venner mens en samtidig misbruker tilliten til egne formål.
Hva om JR. hadde stilt Barnevernet, Urix.no, og ikke minst seg selv de samme spørsmål?

"Dette var mennesker som tolket det jeg hadde skrevet helt vilt"- what else is new?
I all rettferdighet, så er det urettferdig at JR.utelukkende møter gærninger og idioter på sin vei mot mediehimmelen, hun hadde fortjent så mye bedre. (tell antallet "jeg, meg og mitt i o.n- jeg ga opp ved 50).
I siste avsnitt står det:"dette handler ikke om dere, men meg", en bedre oppsummering enn jeg ville klart...


MVH
Øyvind Bremnes
Ekstremistisk avviker.

Liker · · Del · Slett
Rune L. Hansen, Arild Holta, Synnøve Fredriksen og 4 andre liker dette.
Arild Holta Underlig hysteri. Hun har vel en sart sjel...

Som ekstremist og en del av presteskapet i Fjern Barnefjerner-Sekten har jeg viktige ritualer som må gjennomføres. Jeg skal svinge et vikingesverd utenfor rådhuset, mens jeg leser besvergelser. O...Vis mer
28. februar kl. 12:55 · Liker · 2 personer
Kristin B. Bruun Jeg må le - på den annen side er dette alvorlig. Er hun journalist? Har hun fått disse opplysningene hun truer med å gi til barnevernet som journalist?

I så fall tror jeg ikke hun har sagt opp sin stilling selv, da tror jeg hun er blitt sagt...Vis mer
28. februar kl. 13:07 · Liker · 3 personer
Bjørg Pettersen Blir rett og slett komisk,ja..,men så føler jeg meg forpliktet,som medmenneske,til å tilføye at jeg,tross alt tror at Jessica har ment å ville belyse begge sider av disse kampsakene..Og jeg mener vi alle kan føle oss så trengt opp i et hjør...Vis mer
28. februar kl. 17:20 · Liker · 2 personer
Øyvind Bremnes ‎"Ondskapens banalitet": når noen uten egentlig onde baktanker driver fram prosesser de ikke har forutsetninger til å forstå omfanget av - under dekke av at de "tror" det skal være sånn.
28. februar kl. 17:29 · Liker · 1 person
Bjørg Pettersen Hm..Ja,det er vel det som er mye av kjernen i vår kamp mot barneverns-ansatte,som tror...
28. februar kl. 17:31 · Liker
Øyvind Bremnes Det ingen har tatt høyde for, er at ressurssterke voksne vil henfalle til en hittil ukjent grad av hensynsløshet for å beskytte barn som står dem nær. Bv. har vært vant til å overkjøre aleneforeldre, fattige, etc, de er åpenbart ikke forberedt på å stå imot trykket fra dem som DRITER i hva det koster å sikre barna.
28. februar kl. 17:43 · Liker · 3 personer
Arild Holta Jeg tror forsvaret er rasjonelt. Vi er konstruert til å ha piggene ute, når vi blir forfulgt, fordi det oftest er mest rasjonelt.

Denne journalisten var så politisk korrekt som de fleste. Men hadde altså sett bittelitt av problemstillingen m...Vis mer
28. februar kl. 18:56 · Liker ikke · 2 personer
Kristin B. Bruun Klokt sagt, Bjørg.
28. februar kl. 21:21 · Liker
Sylvia Sane Vel, som Arild skriver over her, det er korrekt. Man skriver ut i fra de forutsetningene man har.
Men er ikke denne kampanjen mobbing da?
Kampanjen mot J.Ryen altså. Hvor det først sendes rundt en orientering om at "denne vedkommende ikke er ...Vis mer
1. mars kl. 16:49 · Liker
Arild Holta Sensur handler om å undertrykke MENINGER og FAKTA. Det er galt.
1. mars kl. 19:01 · Liker · 1 person
Sylvia Sane Er det ikke bedre at man får frem NOEN av komponenter som er korrekt da.. eller litt nærmere sannheten.. Fremfor - Ingenting?
1. mars kl. 19:07 · Liker
Arild Holta Sylvia Sane. Vi får ikke "ingenting". Vi når titusener helt uten hjelp av den tradisjonelle media. Det er lenge siden internett ble større enn media som informasjonskanal. JR hadde da heller ikke noe å tilføre. Politisk korrekthet + Alvheim...Vis mer
2. mars kl. 08:29 · Liker · 3 personer
Kristin B. Bruun Jeg kan ikke forstå at dette var en Urix-sak.
Men - noe alvorlig: jeg har fått vite at Jessica Ryan er gjenstand for trusler og hatmeldinger, og ren sjikane.

Folkens - DET driver vi ikke med! Jeg tar avstand fra sånt på sterkeste vis.

...Vis mer
2. mars kl. 08:38 · Liker


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Facebook rakk ikke å slette denne.
PostPosted: Wed Mar 23, 2011 5:57 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Barnefjernsfanatikerne og deres støttespillere holder som forventet på å innta Facebook. Det er bl.a derfor vi ikke har lagt ned forumet og fortsatt alt arbeidet på Facebook.
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Facebook rakk ikke å slette denne.
PostPosted: Wed Mar 23, 2011 7:30 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Minner om at jeg mottar alt av kopier og annet denne frk Ryan har skrevet på mail : b.e.bjorbekkmo@vegaarchipelago.info

Dette for å forebygge det hun kan finne på og evt et forsvar for den/de hun finner det på i mot.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Facebook rakk ikke å slette denne.
PostPosted: Thu Mar 24, 2011 1:49 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kjære Saksbehandler, og i noen grad Arild Holta og Bjørn Erik.

Dere må være de rene genier, som forstår noe som helst av dette. Jeg skjønner ingenting, undermåls som jeg sikkert er.

For det første, Saksbehandler, MÅ du sette anførselstegn og andre skiller, slik at det blir mulig for utenforstående å iallfall forstå tilnærmet hvem som skriver hva.

For det andre: utenforstående, ja . . . Hvordan tror dere det er for sånne som meg, som ikke deltar på Facebook, å lese dette "kodespråket" ? Hvem er det som diskuterer hva? Jeg føler det som om jeg er kommet inn i en polsk riksdag. Det eneste jeg TROR jeg begriper, er at én eller annen, som driver på på et ANNET nettsted (annet enn Facebook?), ryker uklar med noen der, slutter, melder seg ut, er rasende og politianmelder noen fordi de ikke skiller mellom henne som journalist og henne som privatperson, feller den dom at barneverns-forfulgte som ikke liker henne, er uegnet som foreldre og skal meldes til barnevernet både tidlig og sent - - (er det privatpersonen eller journalisten som melder / skal melde / skal politianmelde ?).

Hva er det som foregår, og hvordan gir det nyttige opplysninger til forumet "Redd Våre Barn"? RVB er vel ikke så godt egnet til å postere, uten kommentar, slike dialoger (eller hva de nå er)? Jeg mener slett ikke at dere skal fjerne, det er imot RVBs regler - man får stå for det man har postert, ikke ødelegge tråder. Men litt opprydding i det første innlegget her, og en slags ingress eller innledende forklaring, kunne gjøre seg. Kom igjen, folkens!
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Facebook rakk ikke å slette denne.
PostPosted: Thu Mar 24, 2011 7:08 pm 
Offline

Joined: Wed Sep 08, 2010 3:53 pm
Posts: 27
STENGNING AV FB-SIDE PÅ GRUNNLAG AV O.N.

Censoring content of public interest.‏

18:54
Svar ▼
øyvind bremnes
Til info+u5yt2ob@support.facebook.com
La ut dette på min profil: "Har fått en siste advarsel fra FB-administrasjonen om permanent stengning av konto hvis jeg ikke slutter å kritisere Vågan kommunes korrupsjon og lovbrudd. Antar NRK får en liknende advarsel. Hvis jeg ramler av nett, skyldes det sensur." Har fått tilbakemelding om at sensur av lovlige meninger på FB er en sak av interesse for media, foreslår derfor at dere trekker tilbake advarselen, samt legger tilbake det fjernede innlegg.


Til info+u5yt2ob@support.facebook.com
Har ennå ikke mottatt svar på hva disse bruddene antas å dreie seg om. Kan det ha sammenheng med følgende sendingsinnslag: http://go.nrk.no/go/e/nettvleft;siteId= ... eks/256456

14:59
Svar ▼
The Facebook Team
Til bremnesen@hotmail.com
Hei Øyvind,

Etter å ha undersøkt saken har vi kommet frem til at du har brutt Facebooks erklæring om plikter og rettigheter. En av Facebooks fremste prioriteter er at brukerne skal føle seg vel og være trygge. Vi har null toleranse for hatmeldinger. Å henge ut personer på grunnlag av rase, etnisitet, nasjonalt opphav, religion, kjønn, identitet, seksuell legning, funksjonshemning eller sykdom er et alvorlig brudd på våre standarder.
Hvis du fortsetter å angripe og henge ut mennesker som jobber i det offentlige blir vi nødt til å deaktivere kontoen din for godt, vennligst anse dette som en advarsel.

Vi har gjenopprettet kontoen din, og dermed skal du ha fått tilgang til den på nytt. Hvis du vil vite mer om hva som forventes ut fra Facebooks erklæring om plikter og rettigheter, ber vi deg lese om våre standarder på http://www.facebook.com/communitystandards. Vær oppmerksom på at ytterligere brudd på våre standarder vil føre til at kontoen din blir stengt for godt.

Vi setter pris på din forståelse,

Morten
User Operations
Facebook

-----Original Message to Facebook-----
From: øyvind bremnes (bremnesen@hotmail.com)
To: The Facebook Team
Subject: RE: Censoring content of public interest.

22.03.2011
Svar ▼
øyvind bremnes
Til bremnesen@hotmail.com
Det foreligger ikke noen annen form for korrespondanse enn advarselen fra FB på siden Øyvind Bremnes- tilknyttet denne mailadressen. Det har såvidt jeg kan se ikke forekommet personangrep fra min FB-konto, jeg har imidlertid kritisert offentlige etater, ved de respektive ledere, i deres offisielle kapasiteter. Hvis Facebook ønsker å sensurere upopulære meninger, er det selvfølgelig ikke noe jeg kan gjøre med det.

22.03.2011
Svar ▼
The Facebook Team
Til bremnesen@hotmail.com
> > Hei,
> >
> > Ifølge våre systemer er ikke e-postadressen du skriver fra, tilknyttet en konto som du har fått advarsel om, eller som er deaktivert. For at vi skal kunne hjelpe deg, må du skrive til oss direkte fra e-postadressen som er knyttet til den aktuelle kontoen.
> >
> > Vennligst oppgi fullt navn og gi en kort beskrivelse av problemet du opplever. Inkluder også all tidligere korrespondanse, slik at vi har den opprinnelige henvendelsen som referanse. Hvis du ikke kan sende en melding fra påloggings-e-postadressen din, oppgir du e-postadressen i svaret, så vil vi undersøke saken nærmere.
> >
> > Hvis du skriver på vegne av en venn, ber du denne vennen om å skrive til oss direkte, slik at vi kan bekrefte vedkommendes identitet av hensyn til kontosikkerheten.
> >
> > Hvis henvendelsen ikke gjelder en advarsel eller en deaktivert konto, kan du besøke vårt hjelpesenter på http://www.facebook.com/help.php.
> >
> > Takk!
> >
> > Facebook-teamet

22.03.2011
Svar ▼
øyvind bremnes
Til disabled@facebook.com
I have received notification that parts of my notes on Facebook have been deleted. The deleted notes containen critisism of illegal acts on behalf of public servants. If Facebook.com has taken it upon yourselves to censor out statements that opposes the government of Norway, please let me know in advance, so that I can delete my account. The above mentioned material that has been deleted, was all based on official public documents.

Best Regards

Øyvind Bremnes


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Facebook rakk ikke å slette denne.
PostPosted: Fri Mar 25, 2011 3:08 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
-rom-
Den første her nytter det ikke å rydde opp i skikkelig. For mye av kommentarene er borte.

På Facebook vises bare litt av kommentarene - man må trykke på "vis mer", for at alt skal bli synlig. Det vil si om det er mer enn omtrent et par linjer.

Når man skal kopiere derfra, så må man først trykke på "vis mer", på kommentar etter kommentar, for at alt skal bli tilgjengelig for kopieringen. Det er dessverre glemt her. Kanskje ikke så rart, om man skynder seg for å redde det som slettes.

Det var en del advarsler fra folk på Facebook mot denne journalisten, Jessica Ryan, som trodde hun forsto mer enn hun gjorde. Så en del sa hva de mente om henne. Hun ble sur og truet med anmeldelser. Bl.a var det en politisk korrekt artikkel som hun ble slaktet for. (Kranglingen startet før dette.) Hun hadde fått med Alheims bud, resten var mest politisk korrekt nonsens.

Jeg hadde en lengre diskusjon med henne. Når dette og annet fikk litt tid, så var det trolig mer vilje til å lytte enn det virket først. Men det er klart at en ytringsfrihetsaktivist, som jeg er, ikke har sansen for trusler om politianmeldelse av ytringer. Selv om noen var fornærmende. Og det var kanskje de hun truet med å anmelde. Hva hennes trusler om å avsløre informasjon om bv-offer skal ha gått ut på, vet jeg ikke.

Hun kom litt mer rustet tilbake og virket lære, selv om hun ikke virket være typen som erkjenner slikt i klartekst. Jeg oppfordret generelt til å utfordre sensurregimet på Verdidebatt.no, støttet av Fritt Ord(!). Litt overraskende tok Jessica meg på ordet og la inn denne:

http://www.verdidebatt.no/debatt/cat19/ ... ead131333/

Da forsøkte de sensurere navn på gutten.

Korrigeringen min, under artikkelen, var hun ikke negativ til, på Facebook i ettertid. Virket heller positiv. Ikke diskuterende/protesterende som tidligere.

Skal jeg tippe, så er hun ute etter Den Store Avsløring, og har "luktet" at dette er større og verre enn hun trodde. Så saken med Jessica Ryan er ikke så gal at den ikke er godt for noe. Håper jeg. Hun er ikke skvetten, bare selvhøytidelig.

Som profilen Anne Gundersen påpekte i denne sammenhang: "Man skal ikke skue hunden etter hårene."

Nå er jeg litt diplomatisk. Liker det best når jeg ser klare endringer hos mennesker.

(På Verdidebatt blir folk kastet ut eller får taleforbud om det såkalte barnevernet. Men til meg har de ikke sagt noen ting, men jeg føler jeg balanserer på en nål som varsler, mellom sannhet og selvsensur. Reklameringen om Fritt Ord-støtten, demonstrerer hykleriet.

http://www.verdidebatt.no/arild_holta/ )
-rom-

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Facebook rakk ikke å slette denne.
PostPosted: Fri Mar 25, 2011 7:36 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Nå ble det en hel del klarere, Arild, takk for det.

Noe så ynkelig som disse oppblåste styrerne på Facebook, som truer med at man ikke skal ha lov til å kritisere OFFENTLIG ansatte !? Jaså, gitt - de som allerede er beskyttet av den suverene makt, skal ha helt spesiell beskyttelse bak anonymitet også? Det var likt seg, det!

Det de skriver til Øyvind Bremnes, bringer godt frem hvilket lavmål forståelsen av ytringsfrihetens funksjon ligger på. Stå på, Øyvind! Det er mest verdifullt av alt når de som trues og skades av barnevernet, roper ut under eget navn. Først da våkner noen få av Norges voksne befolkning og begynner å skjønne at det er ekte mennesker som forfølges, dette, og at det angår oss alle.

Men det står jo generelt svært så dårlig til med forståelsen av noe som helst i jounalist-standen, det vet vi fra før. Jeg tror vi får sitere om igjen fra noen Strasbourg-dommer jeg gravet frem (postert blant annet mot administratorene på origo som løy til oss og utelukket oss) om at ytringsfriheten først og fremst ikke bare skal tillate, men at det også er pressens PLIKT å bringe frem meninger som støter, opprører, og naturligvis mest av alt når de kommer med radbrekkende kritikk av det offentlige - maktens besittere.

Og så tullebukken, herr debattleder Espen Utaker på Verdidebatt, da. Bra innlegg du har der, Arild.

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]