It is currently Fri Mar 29, 2024 12:05 pm



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Fra Dung og Harald Svalland
PostPosted: Mon Dec 06, 2010 3:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Dette legger jeg ut her på anmodning fra Dung.
-------------------------------------------------------

Jeg heter Dung Svalland, født i 1959 i Saigon, Vietnam. Jeg kom til Norge den 04.08.1983 som båtflykning og har bodd i Kristiansand siden med ett par perioder i andre land.

I 1987 ble jeg en kristen og giftet meg med Harald Svalland i 1989.

I 1995 fikk vi en sønn. Like før jul 1995 fikk vi brev fra bv som ville bruke 4.12 mot oss. Anonymt brev løyd så:" vi har vrangforestillinger, Harald er voldelig og kan ikke holde en vanlig jobb og jeg er bare en vietnameser". De henla saken etter de hadde "pratet " med oss. Jeg kunne lese i ettertid at de hadde diktet opp flere løgner.

I 1998 fikk vi sønnen nummer 2. I 1999 anmeldte helsesøsteren Kari Horrisland oss fordi vår eldste sønn (4 år) ikke kunne snakke. Han kunne faktisk 3 ord : mamma, pappa og navnet på broren.

Høsten 2000 måtte vi sende vår eldste sønn til barnehagen og aksepterte en pedagog(spion) inn i huset vårt som skulle lære sønnen nummer 2 å snakke. Vi skjønte ikke at vi gjorde en grov feil når vi sa ja til dette presset. Bv hadde alt leid inn psykolog Kersti Stål som konkluderte med 4.12 men det ble ikke det kanskje det var ikke ledig kapasitet

Februar 2001 begynte han nummer 2 også i barnehagen sammen med broren sin. I slutten av året tok jeg ham ut av den. Da laget bv bråk og satt inn en advokat som Sven J. Stray. Mannen min kjente ham litt siden de gikk i samme menigheten før min tid. Bv truet med fylkesnemda og vi ga etter. Vi måtte sende både ham og lille jente (født 2000) til barneparken i 6 mnd i 2002.

I 2005 ble den eldste sønnen plaget av en eller to i samme klassen. Han ble slått av en gutt i klassen med en stokkgren (5 cm i diameter) bl.a.

Mannen min ringte til rektoren og klaget. Vi holdt gutten hjemme ett par dager og krevde at skolen måtte gjøre noe. Men skolen gjorde ingenting. Vi holdt barnet vårt hjemme mange ganger tilsvarende angrep han fikk fra klassen og det foran ansikten til læreren. Til sammen hadde han 64 dager i fraværet fra skolen inkludert 30 dager vi søkte ekstra pga vi reiste nedover til Franfrike til min familie.

I 2006 svarte skolen med å anmelde oss til bv. Sommeren samme året bestemte bv seg å ta barna våre.

Januar 2007 reiste jeg og barna til Vietnam. Harald meldte flytting rett etter.

Mai 2008 kom jeg tilbake med barna siden Harald sa at vi skulle hjem

Den 19.12.2008 stormet politiet med beredskapstropp huset vårt. De tvang oss å gå til bilen deres og kjørte oss vekk til politietsstasjonen. Etter å ha kroppvisitert oss ble vi kastet inn i glattcella hver for oss i ca 4 timer før de avhørte oss og slapp oss hjem.

Den 26.12. 2008 fikk vi lov å besøke barna på politietsstasjonen i Kristiansand i en time.

Den 05.01.2009 kom vi til institusjonen i Furukollen Arendal og hentet dem.

Den 27.01 ble vi arresterte i Danmark og tidlig ca kl.01.00 den 28.01.2009 ankom vi til Kristiansand med båten. Mens vi gikk i landgangen skrek de to små hele tiden. En ansatt på båten kommenterte:" Så forferdelig å høre" mens vi gikk forbi der han jobbet. Likevel hevde bv hele tiden at de ikke ville hjem inntil i går skrev Petter Tvede det samme på fb

Den 29.09.2009 falte dommen fra fy-nemda": Barna forblir under bv inntil 18 år med 6 samvær à 3 timer og aldri får lov å komme hjem". Bv fastholdt igjen det med brevet nylig datert 01.11.2010.

Gjennom hele prosessen skjønte vi nå at bv lyver bare og ikke bare dem men omtrent hele det offentlige leverer livsløgner og media er sensurert og selvfølgelig spiller bv og co og vår tidligere advokat Sven J. Stray i retten. Sakkyndig Kristian Gundersen, Krossen skolen i Kristiansand løyr samt alle beredskaphjemmene Wenche Vintland, Sigurd Kvelland, Siren Nesland løy i retten og i tilleg til alle de tre dommerne. Da brukte bv det tidligere anonyme brevet mot oss like før rettsaken. Vi fikk vite at det var svigerinnen til Harald, Anne M. Svalland som sto bak hevgjerrig brev. Bv anklaget oss bl. a fordi vi ikke ville være med på karusellen, dyrket vår egen mat, våre barn som var da 10, 8 og 5 år ikke var sosiale...

Vi holder på å kreve tilbakeføring av barna imens vi kunngjør alle plasser om bv sovergrep.

Jeg får ikke lov av bv å snakke mitt morsmål som jeg gjorde når de var hjemme hos oss ellers ville samværet med barna avsluttes med en gang og det fikk jeg beskjed fra sjefen i politiet i Randesund i Kristiansand.

Kaller man dette her for frihet? Skal man feire 17 mai? 1.mai?

Originalinnlegget her

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]