It is currently Thu Mar 28, 2024 2:21 pm



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kan jeg nekte flere samtaler?
PostPosted: Sat Aug 22, 2009 9:08 am 
Offline

Joined: Sun Nov 02, 2008 9:06 pm
Posts: 14
Location: Oslo
Jeg er i ny runde med vernet pga kortvarig forhold en kriminell (ukjent for meg) Hele sommeren gruet jeg meg til møtet, blir nedfor, mister appetitten og gleden over den korte sommeren vi har.

Jeg har flyttet fra Frogner til Bærum, og saksbehandleren min her på vestkanten virker usedvanlig oppegående (hun er innleid konsulent). Første møtet i Bærum dro vi "mannsterke", dvs alle tre, 5 åringen, hans pappa og jeg.

Det var imidlertid en stor belastning for meg, ikke bare å prøve å holde sinnet inne i meg i samtalen med vernet, men både i forkant og etterkant, tar det meg lang tid å normalisere psyken min.

Nå vil hun ha et møte til, bare med meg. Jeg kaldsvetter bare ved tanken. Må jeg? Kan jeg si at belastningen er for stor? Hun vet om min skepsis og hvordan Frogner bv behandlet meg. Noen erfaringer?

På forhånd takk

_________________
Sanne


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 23, 2009 5:14 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Du må ikke.

Du har også rett til å ha noen med deg.

Du må ikke si at belastningen er for stor, slikt tolkes gjerne som svakhet, personlighetsforstyrrelse etc, som vil gå ut over barnet.

Vi anbefaler vanligvis å vise til advokat. Personlig sier jeg alltid "nei", og sender brev som jeg deretter legger ut på internett.

Det ER en forferdelig belastning, å bli (d)evaluert som foreldre, og det finnes normalt ingen grunn for slikt.

Her er en kortfattet gjennomgang av forskningen som beviser at "barnevernet" er farlig.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hva med: neitakk....
PostPosted: Sun Aug 23, 2009 11:01 pm 
Offline

Joined: Sun Nov 02, 2008 9:06 pm
Posts: 14
Location: Oslo
.....jeg trenger ikke deres "hjelp".

-Men vi vil gjerne være sikre på at forholdene i hjemme er godt nok for fireåringen.

-Han har det bra, er sosial og glad. Alle sjarmeres av showene han lager, synger og danser. Hvorfor er barnevernet er bekymret for at han lider under omsorgssvikt.

-Vi vil alle bb (barnets beste). Hvis du ikke vil renvaske våre bekymringer, så blir saken henlagt med bekymring...

-Takk, men nei takk. Jeg trenger ikke hjelp. Adjø.


Noen erfaringer med å å si nei på et tidlig stadiet?

_________________
Sanne


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 24, 2009 8:24 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Bare la de henlegge "med bekymring", men slipp de ikke inn i livene deres.
Slipper dere de inn fører det aldri til noe godt.

De aller fleste barn vil reagere instinktivt negativt og med reservasjon ovenfor såkalte barnevernere om de kommer i huset barnet bor, dermed har skrullene det igang med "barnet synes å være nervøst og oppknytt når det kommer folk tilstede".
Barn VET når de er truet.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hva med: neitakk....
PostPosted: Fri Aug 28, 2009 9:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Sanne wrote:
.....jeg trenger ikke deres "hjelp".

-Men vi vil gjerne være sikre på at forholdene i hjemme er godt nok for fireåringen.

-Han har det bra, er sosial og glad. Alle sjarmeres av showene han lager, synger og danser. Hvorfor er barnevernet er bekymret for at han lider under omsorgssvikt.

-Vi vil alle bb (barnets beste). Hvis du ikke vil renvaske våre bekymringer, så blir saken henlagt med bekymring...

-Takk, men nei takk. Jeg trenger ikke hjelp. Adjø.


Noen erfaringer med å å si nei på et tidlig stadiet?


Jeg har faktisk god erfaring med å si nei på et tidlig tidspunkt. Faren er at dersom det senere skulle komme nok en falsk melding om bekymring, så vil de kaste seg over deg med ekstra glupsk appetitt.

Men da har fire-åringen din forhåpentligvis rukket å bli noen år eldre. Dess yngre barna er, jo mer er de i faresonen for å bli bortført. Især blonde og blåøyde barn er ettertraktet, akkurat som i nazi-organisasjonen Lebensborn.

Det er en enorm belastning å ha kontakt med den organiserte mafiaen "barnevernet". Det er skremmende og ubehagelig. Jeg synes ikke du under noen omstendigheter bør ta sjansen på å møte dem alene. De vil sannsynligvis søke å fremprovosere en reaksjon hos deg som de vil misbruke til å ta barnet ditt. De kan når som helst fatte et at sine vanvittige akuttvedtak og komme hjem til deg (eller til barnehagen) og bortføre barnet. Det skjer stadig vekk, men avisene skriver ikke om det, for alt dysses ned av advokater som feilaktig innbiller seg at det gavner ofrenes sak.

Aller helst ville jeg ha forlatt landet, dersom jeg var deg. Barnet ditt er det mest dyrebare du har - ikke la de ondskapsfulle førkjene i "barnevernet" ta det fra deg.

Selv sitter de i sine rekkehus og koser seg med inntekten de får fra den skitne geskjeften sin. Hadde jeg hatt tilstrekkelig guts ville jeg kløpet dem hardt i hengepuppene og stukket et kosteskaft opp i røven på dem. De fortjener å bli satt på stake for sine onde gjerninger.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 28, 2009 10:13 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Kontakt en dyktig advokat, la denne ta seg av kommunikasjonen som skal være, "nei, jeg samtykker ikke til noen undersøkelser".

IKKE gi noen grunn, så lenge de hittil ikke har kommet seg inn i familien. Dersom de har, la advokaten skrive à la (....) opplever barnevernets interesse for familien kun som trakassering og samtykker derfor ikke til noen undersøkelser.

En del familier har vært føre var, og reddet barna gjennom det. Vær ikke feig, stå i opp, senere er det for sent.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 29, 2009 11:06 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Si nei til deres angrep på dere. Slipp dem ikke inn. De er bare der for å ødelegge. Barnevernet har sjelden gode motiver for å ville treffe mennesker.

Presser de seg alikevell på er det nødvendig med en advokat som jobber for deg og ikke for systemet. Dessværre er de fleste advokater der bare for å følge systemet og bryr seg lite om individet.


Men der finnes noen gode advokater mot barnevernet. Pass på at de mener det de sier. Penger er viktigst for advokater alikevell.

Flytting til utlandet er og et kjekt alternativ. Dersom systemets rotter ikke kan la dere leve i fred.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]