It is currently Thu Mar 28, 2024 9:09 am



Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Maktpakket brenner! Vil de hindre utredninger?
PostPosted: Fri May 01, 2009 1:18 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Maktpakket brenner!
Vil de hindre utredninger?

Regjeringen vil arbeide med spørsmålstillingen om hvilke rettigheter den skal ha som blir gransket.

Det er offentlige personer som granskes, og offentlige personer skal tåle offentlighetens lys. Tilnærmingen er altså mer en mistenkelig. Å gi den offentlige personen "rettigheter" mht hva vedkommende har gjort i offentlige posisjoner, kan ikke være annet enn hindringer av ytringsfriheten.

Når bør offentlige granskinger skje og hvilke rettigheter har den som granskes? Det er to av spørsmålene som behandles i utredningen justisminister Knut Storberget mottar mandag.

Et utvalg ledet av Arild O. Eidesen, førstelagmann i Hålogaland lagmannsrett, har gjennomgått hvordan offentlige granskingskommisjoner skal settes sammen, hvilke oppgaver de skal ha, rettslig status og saksbehandling (herunder offentlighetsspørsmål).


Mht Arild Eidesen, så er jeg inhabil, da jeg beskylder han for å ha utført et mindre justismord mot min kone og meg. Likevel er jeg et vitne til hvordan denne mannen tenker.

Når han protesterte på min virklighetsbeskrivelse (faktiske hendelser), så svarte jeg: - Jeg forholder meg til virkligheten, så får du forholde deg til jussen.

Han svarte et eller annet om at jussen også var virkligheten.

Noe sjokkert tenkte jeg med meg selv: Han er jo en fundamentalist med juss som religion.

Politiet har normalt ikke lov til å endre noe på åstedet før de tarbilder. Når jeg påpekte at politiet hadde flyttet tastaturet mitt fra det såkalte åstedet og fått frem smuler og rusk under tastaturet, så satte han et stivt blikk krast i meg og utbrøt: - Sånn har du ikke lov til.

Det var veldig viktig for meg å få frem at politiet brukte alle midler for å sverte oss. Jeg ble så overrumplet over denne politipro undergravelsen av fakta, at jeg ble målløs. Og tro ikke journalistene fikk med seg oppførselen hans!

Advokat Christian Wiig svarte imidlertid Eidesen litt surt: - Det er da bare å hente politimannen og spørre.

Det ble gjort og politimannen hevdet å ikke huske...

Arild Eidesen er en systemidiot, som i dette er koblet sammen med de mest totalitære sider i Arbeiderpartiet, personifisert ved justisminister Knut Storberget.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]