It is currently Tue Apr 23, 2024 12:29 pm



Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Selvmord i kombinasjon med drap av egne barn
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 3:54 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
[ADMINS KOMMENTAR: Denne tråden er hentet herfra.]

At foreldre tar livet av sine barn og seg selv ser jeg på som en tigivelig handling forutsatt at barna ikke lider, eller er oppmerksomme på hva som skjer.
Foreldre eier sine barn i den forstand at de er de eneste som virkelig er glad i barna sine. Derfor kan de ta barna med seg i døden selv om selvmord er noe av det feigeste jeg vet om.

Men hva kan så grunnen være til at foreldre tar livet av sin familie og seg selv? Som regel er det dårlig økonomi som er årsaken, tro det eller ei..........


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 4:55 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Bestemamma wrote:
At foreldre tar livet av sine barn og seg selv ser jeg på som en tigivelig handling forutsatt at barna ikke lider, eller er oppmerksomme på hva som skjer.
Foreldre eier sine barn i den forstand at de er de eneste som virkelig er glad i barna sine. Derfor kan de ta barna med seg i døden selv om selvmord er noe av det feigeste jeg vet om.

Men hva kan så grunnen være til at foreldre tar livet av sin familie og seg selv? Som regel er det dårlig økonomi som er årsaken, tro det eller ei..........


Er man så ødelagt at man kan drepe sine barn så er det nok best at slekt og familie forøvrig tar vare på barna. Kan ikke bare la barn bli drept for at foreldrene vil dø selv og er sønderknuste. Trolig vil selvmordstankene gå over etter vært, og har barna vært hos slekt og familie igjen til foreldrene blir sunne\friske igjen så kan de jo heller flytte hjem igjen. Kan ikke kalle det feigt å ta sitt liv, det er totalt sønderknuste mennesker og handler ikke om feighet. De er bare helt nedbrutte, kanskje av barnevernet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 5:01 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Turid Holta wrote:
Bestemamma wrote:
At foreldre tar livet av sine barn og seg selv ser jeg på som en tigivelig handling forutsatt at barna ikke lider, eller er oppmerksomme på hva som skjer.
Foreldre eier sine barn i den forstand at de er de eneste som virkelig er glad i barna sine. Derfor kan de ta barna med seg i døden selv om selvmord er noe av det feigeste jeg vet om.

Men hva kan så grunnen være til at foreldre tar livet av sin familie og seg selv? Som regel er det dårlig økonomi som er årsaken, tro det eller ei..........


Er man så ødelagt at man kan drepe sine barn så er det nok best at slekt og familie forøvrig tar vare på barna. Kan ikke bare la barn bli drept for at foreldrene vil dø selv og er sønderknuste. Trolig vil selvmordstankene gå over etter vært, og har barna vært hos slekt og familie igjen til foreldrene blir sunne\friske igjen så kan de jo heller flytte hjem igjen. Kan ikke kalle det feigt å ta sitt liv, det er totalt sønderknuste mennesker og handler ikke om feighet. De er bare helt nedbrutte, kanskje av barnevernet.


Jeg tror ikke du forstod det jeg skrev på slutten der "Turid" - Grunnen til de fleste familie-selvmord er faktisk dårlig økonomi.......

Jo, det er feigt å ta sitt og sine barns liv.....det skal kjempes, ikke døes. Døden er for lettvint........


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 5:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Kan ikke forsvare og ta barnas liv slik du skriver. Tror dårlig økonomi og kan føre til selvmord. Men blir man så nedbrutt at man velger ta sitt liv handler det ikke om feighet, mer sykdom og total nedbrutthet. Et menneske på nederste plan følelses messig. Det er lett for et menneske som ikke er knekt i hop og nedbrutt og ikke ser deres totale mørke og kalle dem feige. Men da har man bare ikke forstått hvor vondt selvmordskandidater har det. Skånland skrev noe en gang på forumet om hvor nedbrutt et menneske var når det kunne gå så langt som å ta sitt eget liv. Dette da noen hevdet det var egoistisk å ta sitt liv. Selvmordskandidater har det bare for vondt og det er for mørkt til at de kan se alle de lyse tanker vi andre kan se. Som heter løsninger og kamp mot eks, fattigdom\barnevern som kan utløse selvmordstanker og handlinger.
Det er ingen kjærlighetshandling å dra med barna i sin egen død.Det er bare sykt.


Last edited by Turid Holta on Sun Apr 12, 2009 5:38 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 5:36 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Turid Holta wrote:
Kan ikke forsvare og ta barnas liv slik du skriver. Tror dårlig økonomi og kan føre til selvmord. Men blir man så nedbrutt at man velger ta sitt liv handler det ikke om feighet, mer sykdom og total nedbrutthet. Et menneske på nederste plan følelses messig. Det er lett for et menneske som ikke er knekt i hop og nedbrutt og ikke ser deres totale mørke og kalle dem feige. Men da har man bare ikke forstått hvor vondt selvmordskandidater har det.


Men selvmordskandidaten, som du kaller det, har ingen forståelse for hvor vondt de h*n etterlater seg får det...i årevis etter selvmordet. JO, jeg kaller det feighet å ikke kjempe. Og hva vet vel du om hvor langt nede jeg har vært....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 5:42 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det at de ikke har forståelse for hvor vondt det er for dem de etterlater, forteller bare mye om hvor syke og hjelpesløs forlatt i mørke de er. De er ikke feig om de ikke ser så langt i sitt total mørke. Jeg vet ikke noe om deg.Men du lever og noen plass på veien har du sett lyset mer enn de som aldri fant det og endte i selvmord. Ikke alle opplever alt lik hvordan du har hatt det vet ikke jeg, men det at du skriver her på forumet viser at du er en person som kjemper mer enn mange gjør. Men alle har ikke din personlighet og har ikke den stridsøksa i seg til å bare kjempe når noe i livet er vanskelig. Noen ser ikke den muligheten en gang de har en helt annen virkelighetsoppfatning enn hva du har. Det finns alle typer mennesker du kan hende for alt jeg vet mener om deg selv at du har vært feig. Om du har funnet ut det, så har du ikke funnet ut alt om alle andre mennesker. Men tror kanskje ikke vi skal diskutere selvmord mere vi har ikke samme syn på saken. Her handlet det om foreldre som drepte barn. Da er man for syk. Ja eller som teksten en stefar som drepte et barn. Stefar er jo ikke pappa men vell mer fosterfar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 7:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Foreldre eier barna.

Likevel vil de fleste på en eller annen måte utlede at barna også eier seg selv. Altså et delt eierskap. Dermed har barnet selvstendige rettigheter, som skal beskyttes.

Fra en naturlig synsvinkel, så ville barn (i naturen) dødt om foreldrene tok sine liv. Dermed er dette med "kollektivt" familie-selvmord på en slags måte forståelig.

Likevel velger jeg å tro det er rett å redde et barn fra noe slikt, da barnet delvis (mer og mer) bevirker seg selv, og dermed er et produkt av egen skaperevne. (Det man skaper eier man, ala "Den/det er min/mitt FOR jeg laget den/det".)

En person hevdet at man kunne gi foreldre rett til å brenne sine barn, og at med en slik rett til sine barn, ville det blitt mindre lidelse for barn enn i all vår velferd. Årsaken er enkel: Foreldre elsker sine barn og barna har instinkter for å ikke miste dem. Maktpakket elsker ikke barna, og mangler empati med den smerten det er for barna å miste sine foreldre - om bare barnet får faste rammer og materielle goder.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Sun Apr 12, 2009 7:30 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 7:23 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Han var ikke syk, han var ond. Og han var både økonomisk og mentalt fattig..........

Vi er ikke enige Arild/Turid, og det er greit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 7:36 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Bestemamma wrote:
Han var ikke syk, han var ond. Og han var både økonomisk og mentalt fattig..........

Vi er ikke enige Arild/Turid, og det er greit.


Jeg liker ikke helt at man skriver "Arild/Turid". Det gir intrykk av at vi har samme meninger. Det er ingen selvfølge, og her lå jeg midt mellom dine meninger og min kones meninger. :wink:

Jeg har hatt noen runder med flere med omtrent at min kone og jeg har to hoder - ETT HVER. :wink:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 8:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Fra en naturlig synsvinkel ville ikke barna dødd om foreldrene døde eller tok sitt liv. Det er naturlig for slekt og familie og holde sammen , så da ville en tante onkel eller besteforeldre endog eldre søsken tatt hånd om barna.

Barn må selfølgelig beskyttes mot så grusomme handlinger som drap enten drapsmannen er ond syk eller bare en morder.Det er for steingernt å drepe barn. Det er blant det sjeldne slikt hender og det er svært triste saker. Josef Fritzl handlinger mot egne barn finner jeg heller ikke å kunne forsvare som noe kjærlighetsfullt og godt fra en far. Det finnes desvære en og annen steingern person . Og disse bruker barnevernet for å trenge inn i samtlige familier. De aller aller fleste foreldre vil sine barn bare godt og vell så det. De elsker sine barn og ønsker dem et langt og lykkelig liv.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 8:44 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Jeg er veldig delt i dette spørsmålet, for selvfølgelig skal man ikke ta livet af ungerne..- eller?, det som får det til å skrike til himmelen, er derimot alle forældres ønske om at intet ondt skal ske med barna, og når man ikke får lov eller kan passe på dem, hvad blir det av dem da ?

Fandt dette inleg fra ei 13 år gammel jente på forum for plejebørn :
http://www.boernetinget.dk/brevkassen/brev/410/
og det er så stærkt at det er for galt til å være sant..

Quote:
Hej alle sammen.

For to år siden døde begge mine forældre pga. selvmord.

Og jeg er så nu kommet i en plejefamilie sammen med min lillesøster.

Det gik fint den første uge, men hver dag, jeg så kom hjem fra skole, misbrugte min plejefar mig seksuelt. Kæmpede jeg imod, så slog han mig.

Jeg fik hurtigt ansvaret for min lillesøster. Skulle selv få hende op om morgenen, selv følge hende i børnehave. putte hende og endda selv tjene penge til mad.

Min plejemor begyndte kort tid efter at slå mig. Lavede jeg ikke mad til tiden, slog hun mig. Satte jeg ikke mit hår op, som hun ville have det, var der igen vold.

Min plejefar er først nu efter hele to år stoppet med at misbruge mig seksuelt… Men nu gennemtæsker han mig… Lægger mig ned på gulvet og sparker og slår mig i maven og i hovedet…

Min plejemor forlanger, at jeg betaler husleje og mad herhjemme… Så jeg har arbejde osv. Synes bare ikke, det er helt fair?

Hvad gør man i det hele taget, når sådan noget sker?

Vil helst ikke melde det.

Er det normalt at græde over det, eller skal jeg være ligeglad?

Mvh.
Uelsket pigebarn

resten kan leses på siden.

Så hvordan går det de efterlatte børn etter selvmord ? Ingen familie får lov til å overta, ninej..- alternativet er barneværnet på "godt" og vondt.

Resten av brevkassen er ein blanda fornøjelse. Utover ein gutt som bor hos mormor er det ikke mye positivt å finne. Ungene sliter med savnet av det gode i foreldrene mod den indoktrinering de er utsat for i plejefamilier og fra børneværnet.

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 9:04 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det går virkelig ikke bra med barn som havner i barnevernets omsorg og i fosterheim. Det er ikke for ingenting en gruppe mennesker vil ha nedlagt hele barnevernet. For det er barnevernet som er problemet. Da ville denne jenta som ble slik behandlet i fosterheim(hun er ikke den eneste som har opplevd det) bodd hos sin egen familie og slekt og ikke noe barnevern kunne ødelagt for det. Og jenta ville hatt det bedre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 1:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Arild Holta wrote:
Bestemamma wrote:
Han var ikke syk, han var ond. Og han var både økonomisk og mentalt fattig..........

Vi er ikke enige Arild/Turid, og det er greit.


Jeg liker ikke helt at man skriver "Arild/Turid". Det gir intrykk av at vi har samme meninger. Det er ingen selvfølge, og her lå jeg midt mellom dine meninger og min kones meninger. :wink:

Jeg har hatt noen runder med flere med omtrent at min kone og jeg har to hoder - ETT HVER. :wink:


Nå er det slik at vi alle har sett at du korrigerer, leser korrektur på det din kone skriver. Dermed er dere begge involverte i din kones innlegg. Og derav min adressering til dere begge.....
Case closed.....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 2:35 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Arild leser ikke korektur på mine innlegg, han gjorde det en liten stund med det samme jeg begynte på forumet ikke pr i dag. Han korigerer altså heller ikke mine innlegg i dag. Det er nok som Arild skriver to hoder. Vet Arild har pleid lest korektur \korigere flere andre i start fasen på forumet noe som er en naturlig sak med nye på forumet. Arild er ikke involvert i mine innlegg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 13, 2009 6:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Flyttet mitt svar og det neste innlegget hit.

Så holder vi TEMA gitt i første posting.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]