It is currently Fri Apr 26, 2024 2:09 am



Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 11, 2009 8:20 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Farmoren til mine to minste barn ,besøkte dem nylig i fosterhjemmet. Ungene de sa ikke et ord,satt der helt stille.Farmoren og samboeren hennes fikk ikke et minutt alene med ungene.

Min svigermors samboer har jobbet for Røde Kors i minst 40 år,og for litt siden fikk han kongens fortjeneste medalje i sølv,for innsatsen i Røde Kors.

Da de kjøret hjem så sier han til min svigermor,barnas farmor,stakkers de jentene som er i fengsel!!

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 11, 2009 3:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja akkurat stakkars de barn som er i fosterfengsel. Munnbind får barna, ellers vanker det trusler om aldri få treffe sin egen familie igjen. Stakkars barn som barnevernet setter i fengsel. Det er en tragedie at barnevernet behandler barn på den måten. En samfunnskam hele barnevernet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 2:44 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja det er synd på dem.Det hører med til historien at vi har fått brev fra den eldste av dem. Hun skal konfirmeres denne mnd i fostefar sin kirke.
Der han er pastor
Vi hennes far og mor ble bedt om å la vær å komme i kirken den dagen.Ellers ville hun ikke se oss mere,det er bare så trist.

Min mann har sendt 2 brev til ordføreren i sokndal komune ,men ikke et eneste svar har vi fått.Det er over en mnd siden brevene ble sendt.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 3:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Tenk at de kan gjøre noe slikt, hele livet skal barnet tenke på at dere ble bedt om å ikke komme i hennes komfirmasjon. Har jo forstått at jenta selv gjerne ville ha dere der. Jeg har ingen forståelse for at de betalte fosterforeldrene som atpåtil er pastor i kirka kan oppføre seg så trollete og slem mot dere alle sammen. Dette er bare trist og øddelegende for deres datter.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 12, 2009 6:11 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
may-britt tysnes wrote:
Ja det er synd på dem.Det hører med til historien at vi har fått brev fra den eldste av dem. Hun skal konfirmeres denne mnd i fostefar sin kirke.
Der han er pastor
Vi hennes far og mor ble bedt om å la vær å komme i kirken den dagen.Ellers ville hun ikke se oss mere,det er bare så trist.

Min mann har sendt 2 brev til ordføreren i sokndal komune ,men ikke et eneste svar har vi fått.Det er over en mnd siden brevene ble sendt.


Jeg har totalt mistet respekten for denne mannen. Tenke seg til at familien hans lærer barna opp til å ikke hedre sin far og sin mor. Det bryter med helt grunnleggende kristne normer.

Dette viser klart hva som er Bibelens grunntanke:
2 Mos 20,12 Du skal hedre din far og din mor, så du får leve lenge i det...
5 Mos 5,16 Du skal hedre din far og din mor, som Herren din Gud har bef...
Matt 19,19 hedre far og mor, og du skal elske din neste som deg selv.»
Mark 7,10 For Moses sa: ' Hedre din far og din mor', og ' Den som bruk...
Mark 10,19 Du kjenner budene: Du skal ikke slå i hjel, du skal ikke bryte ekteskapet, du skal ikke stjele, du skal ikke vitne falskt, du skal ikke bedra noen, hedre din far og din mor.»...
Luk 18,20 Du kjenner budene: Du skal ikke bryte ekteskapet. Du skal ikke slå i hjel. Du skal ikke stjele. Du skal ikke vitne falskt. Hedre din far og din mor.»...
Ef 6,2 Du skal hedre din far og din mor, dette er det første budet ...

At de som forfekter å være mest bibelske, bryter med dette, forteller en ting: Hykleri.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 23, 2009 12:31 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Ja, nå nermer det seg 26 april ,og farmor en gammel dame på 85 år har hele tiden sagt hun skal ned i konfirmasjonen. Nå får vi se hvordan det går når hun ankommer kirken til pastor Sten Sørensen, misjonskirka i lyngdal. Hun skal ha bunaden sin på,og gave med fra oss og henne selv.

Det er så gale at de har fått konfirmanten vår datter til å skrive brev til oss ,at vi ikke må komme på den dagen.Da vil hun ikke se oss mere skriver hun,sorry men sånn er det bare skriver hun og.

Det er synd på jenten ,vår datter, hun gjør bare det som blir forventet av henne,holdt i et jerngrep av bv. ved Berit Kopperud som jevnlig besøker henne ,og fosterforeldre,med samme jammer visa hver gang vi har møtt jentene,at dette tåler de ikke ,og spesiellt hun minste ,som vi snart ikke har sett på 2 år.

De har en flott familie jentene, og det er vel det fosterforeldrene ,og bv er redde for,tenk om jentene vil ha mere kontakt med oss.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 23, 2009 1:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er så trist å høre det du skriver. Forstår bare ikke at de kan holde på slik i det hele tatt. Det hører ingen steder hjemme. Det er ikke bra for barn og unge og være i fosterfengsel vekke fra sin naturlige slekt og familie. Hvor "fostrene" tvinger dem til så mye rart.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 23, 2009 1:29 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
jo,slik kan dem holde på ,for systemet er lagt opp slik,at vi foreldre har ingen ting vi skulle ha sagt,og bv gjør akkurat som de vil,for de vet det får ingen konsekvenser for dem.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 24, 2009 12:28 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


Ja, de har makten og alle midlene til å gjøre nett ka de vil.

may-britt tysnes wrote:
jo,slik kan dem holde på ,for systemet er lagt opp slik,at vi foreldre har ingen ting vi skulle ha sagt,og bv gjør akkurat som de vil,for de vet det får ingen konsekvenser for dem.


Det er helt forferdelig triste greier, jeg føler sånn med dere, og det vil liksom ingen ende ta, nøyaktig det samme skjedde her i fjor eller i forfjor med familien Akselvoll, de ble også nektet å se sin eldste sønn i hans konfirmasjon. Hm, jeg lurer meg på om det ikkje var de som ble lempet ut med makt av kirken, selveste Guds Hus....

Ja, også blir foreldre og besteforeldre nektet å få være med i barnedåper, og jeg blir helt rystet....




_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Apr 24, 2009 1:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja de blir støttet av systemet til å holde på slik. Men kan ikke forstå at de som mennesker kan holde på slik. Da opplever man de mer som fosterfande enn mennesker. Fordi at fosterforeldre kan jo gjøre godt om de vil oppføre seg noenlunde menneskelige.

Barnevernet oc er nok mer enn glad for deres behandling av dere. Det er veldig trist for dere. Det er jo merkelig at de driver å kaster mennesker ut av Guds hus da. Men slik er det. Står heldigvis ikke skrevet i noen kirke selv. Det har jeg meldt meg ut av med glede. (som 20 åring)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 26, 2009 10:18 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Nå blir det spennende hvordan det går,akkurat nå sitter min mann,ene sønn og svigermor i misjonskirken i lyngdal.Der vår datter nå blir konfirmert.

Snakket med mannen min,og de hadde kommet seg inn i kirken,og de var tidlig ute.Vi ble somsagt bedt om ikke å komme,men min mann måtte kjøre sin gamle mor ned som hadde bestemt seg,hun skulle i kirken.

Selv valgte jeg ikke å gå påkjenningen hadde blitt for stor,når jeg ikke ble bedt. oppdatering kommer etter hvert..

Dagens ord! Du skal ikke tåle så inderlig vel,den urett som ikke rammer deg selv!

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 26, 2009 12:29 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
det gikk helt greit under sermonien i kirken.Da farmoren og faren skulle gi gavene til konfirmanten,så var hun borte vekk.De fikk fatt i fosterfar Sten Sørensen han sa hun var gått på do,og etter det kom han bort og sa han trodde hun var gått.Skam deg, ja det klarte du godt ,sa min svigermor til ham.Hun var helt opprørt ,for hun fikk ikke hilse på barnebarnet sitt. Gavene ble levert til sten sørensen ja,slik må en farmor på 85 år, tåle på barnevernet i norge i 09

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 27, 2009 5:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Stakkars farmor på 85år og stakkars datter din som de klarte holde vekk. Dette er virkelig skammelig oppførsel. Dette var trist og høre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 29, 2009 9:28 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Må utdype nermere det som hende nede i kirken.Det var slik at etter sermonien,skulle det tas bilder,og mangen konfirmanter gikk da for å pynte seg . Svigermor altså farmor ,sa til Sten Sørensen at vi venter ute ,for vi har gaver med til konfirmanten. De ventet og ventet ,og tilslutt kom Sørensen pastoren,ut og sa at hun hadde visst gått,og han visste ikke hvor hun var. Det var da farmoren sa til ham hva hun mente.Farmor har ringt ned flere ganger,for hun ville høre om hun hadde fått gavene,men ingen tar telefonen,slik som før når hun ringte.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 29, 2009 7:05 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
may-britt tysnes wrote:
Må utdype nermere det som hende nede i kirken.Det var slik at etter sermonien,skulle det tas bilder,og mangen konfirmanter gikk da for å pynte seg . Svigermor altså farmor ,sa til Sten Sørensen at vi venter ute ,for vi har gaver med til konfirmanten. De ventet og ventet ,og tilslutt kom Sørensen pastoren,ut og sa at hun hadde visst gått,og han visste ikke hvor hun var. Det var da farmoren sa til ham hva hun mente.Farmor har ringt ned flere ganger,for hun ville høre om hun hadde fått gavene,men ingen tar telefonen,slik som før når hun ringte.


Herregud, jeg kunne ha lyst til å si den mannen noen pauli ord.... :twisted:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]