It is currently Tue Apr 16, 2024 9:34 am



Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: 13-åringer blir mor og far
PostPosted: Wed Feb 18, 2009 2:24 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Jaja., nu har vi så den store skandala her i Danmark p.t. om de to 13 årige som skal ha ein baby til April. Dette kom frem på tv2 i ei utsendelse.
Jeg/vi sendte råd til foreldrene om å rejse til Spanien dersom de ville gøre sig noe håp om å beholde ungen, og nu har tv2 så svart tilbake..-
Trur dere det er ei for varm potet til at de tør komme med noen uforbeholdne sanheter ?


Tak for jeres henvendelse. Det er ikke sikkert, vi går ind i sagen, men jeg vil gerne tale med jer. Har I et telefonnummer, jeg kan ringe på?


Med venlig hilsen

Jens Wermuth Andresen
Redaktionsleder, Redaktionel planlægning, News & Nyhederne

Rugårdsvej 25
DK 5100 Odense C
tel +45 65 91 91 91 - fax +66 13 64 30 - mobil +45 20 24 37 07
website: www.nyhederne.tv2.dk - email: jean@tv2.dk

Her er saken omtalt om de to unge og samfundets fordømmelse :
Artikkel

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 8:25 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er mange år siden det rituelle justismordet i Norge, hvor man tok barnet til en femtenåring uten noen som helst undersøkelse av omsorgsevne (som om det skulle være nødvendig) eller noe som helst. Tror det var i Tr.hjem?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 1:54 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Morsinnstinktet våkner når babyen blir født. Skandale ta fra unge barna. Dessutten så unge har helt sikkert foreldre i sin beste alder om det skulle behøves litt hjelp i blant.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 11:44 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jan 03, 2009 1:05 am
Posts: 73
Naturen har ordnet det slik at også så unge kan få barn,så kan de og ta seg av barn det er tross alt noe av det mest menneskelige vi gjør. Å ta vare på barn og hverandre. Barnevernet derimot oppfører seg som rovdyr som plyndrer barn fra deres hjem. Det er svært umenneskelig og unaturlig.

Legg ned barnevernet nok mange tårer er felt på grunn av deres rov av barn.

_________________
BARNA TILHØRER FORELDRENE!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 20, 2009 1:01 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Hva er så ille med det? Javist er di unge, men likevel. Andre steder i verden, giftes 11-12 åringer bort til 40-50 år gamle griser og dette blir sett på som helt normalt. Men er det snakk om et såkalt I-land, gjelder plutselig helt andre normer og regler. Hva er foskjellen på en 13 åring fra et I-land og en 13-åring fra et U-land? Ingenting.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 20, 2009 1:30 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Turid : Det er en STOR forskel på I og U land..- I U-land har de ikke barnerøvere som står klar utafor barselsstua med akut-vedtak klar til å ødelægge forældre og barn.

Jeg synes som alle dere at selvfølgelig skal ungen få være hos mora si, men hvad trur du er utsikterne til at babyen får lov til å være hos Mamma ?
De skal med sikkerhet skilles eller anbringes i åvervåkning indtil de har kjørt mora helt ned så hu "frivillig" plassere babyen hos fremmede.
:evil:

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 20, 2009 2:02 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Ja det har du rett i mormor. Barne"vernet" ja. Hvordan kunne jeg "glemme" dem.....

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 26, 2009 2:45 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sat Jan 31, 2009 9:41 am
Posts: 223
Location: Hillerød Danmark
Tjo..-

Aner ikke heilt hvordan vi skal utnytte muligheten, MEN nu har vi så hatt ein journalist i røret flere ganger. De har får papirene, og komme og filme datra mi her på Fredag. Det blir sendt på et tidspunkt i løpet av helga på tv2.
Noen gode ideer til hvad hu skal "reklamere" for ?
Statestik som nedenstående var det journalisten tendte på. Vi skal op og få stadfesta avgørelsen om anbringelse Mandag på kommunen, håpe de ikke like at de har vært med på fjernsyn, og at vi ikke bare bukke hodet, og skamme os som bv mest er vant til.
Kryss fingrene for os og alle andre som savne barna sine.

Tabel 3.5
Sammenhæng mellem forældres mentale lidelser en række alvorlige sociale begivenheder og livsvilkår for børnene.
Børn født i 1966 fulgt gennem en 15årig periode (1979-1993).
Antal Odds ratio 95% Signifikans-
grænser niveau
P<
________________________________________
Barnet anbragt udenfor hjemmet 323 2.6 2.3-2.9 ***
Familiens opløsning2 766 2.6 2.4-2.8 ***
Vold i familien 116 4.1 3.3-5.0 ***
Teenagemoderskab 93 1.6 1.3-2.0 ***
Narkomani 31 2.1 1.4-3.0 ***
Psykiske lidelser 50 2.0 1.5-2.7 ***
Selvmordsforsøg 89 2.3 1.8-2.8 ***
Voldskriminalitet 144 1.7 1.4-2.0 ***
________________________________________
Note: Alle tabellens udfald er signifikante på P<0.0001niveau. P<0.01niveau; ** P<0.001niveau; ***P< 0.0001niveau.
1) 3,8 pct. har oplevet at en eller begge forældre indlægges med psykiatriske lidelser.
2) Opgørelsen er baseret på børn født 1973 fulgt til de blev 18 år (1991).
Kilde: Mogens Nygaard Christoffersen (2003:28): Risikofaktorer i barndommen og social arv. Arbejdspapir 1. Udvalget om negativ social arv.
Teenagemødre
Tabel 3.3
Moderen var teenager da hun fik barnet, og en række efterfølgende sociale begivenheder og livsvilkår for børnene.
Børn født i 1966 fulgt gennem en 15årig periode (1979-1993).
Antal Odds ratio 95% Signifikans-
grænser niveau
P<
________________________________________
Barnet død inden 27. år 74 1.4 1.1-1.7
Barnet anbragt udenfor hjemmet 532 2.5 2.3-2.8 ***
Familiens opløsning1 707 2.1 2.0-2.2 ***
Vold i familien 132 2.5 2.1-3.1 ***
Ungdomsarbejdsløshed 537 1.3 1.2-1.4 ***
Teenage-moderskab 181 2.0 1.7-2.4 ***
Narkomani 59 2.4 1.8-3.2 ***
Psykiske lidelser 76 1.8 1.4-2.3 ***
Selvmordsforsøg 107 1.6 1.3-1.9 ***
Voldskriminalitet (kun mænd) 286 2.0 1.7-2.2 ***
________________________________________
Note: Alle tabellens udfald er signifikante på P<0.05niveau.
P<0.01niveau; ** P<0.001niveau; ***P< 0.0001niveau.
1) Opgørelsen er baseret på børn født 1973 fulgt til de blev 18 år (1991).
Kilde: Mogens Nygaard Christoffersen (2003:21): Risikofaktorer i barndommen og social arv. Arbejdspapir 1. Udvalget om negativ social arv.






Børn anbragt udenfor hjemmet
7.5 Langsigtede konsekvenser af anbringelse udenfor hjemmet
Undersøgelsen af hvordan det går de børn, der har været anbragt udenfor hjemmet viser, at deres levevilkår senere som unge mennesker og voksne er væsentligt anderledes end deres jævnaldrende jf. tabel 7.1. Deres risiko for at udvikle selvdestruktiv adfærd (narkomani, selvmordsforsøg) ti dobles i forhold til deres jævnaldrende ligesom deres risiko for ikke at overleve deres 27 års fødselsdag øges fem gange i forhold til de andre fra denne fødselsårgang. For pigernes vedkommende ses en forøget risiko for teenagemoderskab. Disse forsømte piger har 7 gange større risiko for at starte som teenagemødre end det er tilfældet for deres jævnaldrende søstre.
Tabel 7.1
Børn anbragt udenfor hjemmet og efterfølgende livsvilkår for børnene. Børn født 1966 fulgt gennem en 15-årig periode (1979-1993).
Antal Odds 95% Signifikans-
ratio niveau P<
________________________________________

Dødsfald før 27 års alderen 128 4.7 3.9-5.7 ***
Ungdomsarbejdsløshed 278 2.4 2.1-2.7 ***
Teenage-moderskab 244 7.1 6.1-8.2 ***
Narkomani 127 12.9 10.3-16.1 ***
Psykiske lidelser 166 9.0 7.5-10.8 ***
Selvmordsforsøg 202 6.2 5.3-7.3 ***
Voldskriminalitet 428 5.4 4.9-6.0 ***
________________________________________

Egen kommentar :
Der er ikke med i anbragte børn : ”Familiens opløsning” da anbragte børn uværgeligt får minimum et brud når de fjernes fra deres naturlige forældre. Der er heller ikke lavet statistik på vold eller overgreb på anbragte børn. Dog har jeg fundet at 80% af alle døgninstitutioner har rapporteret vold og/eller overgreb. Dette kan så måske sammenlignes med den sociale arv ved vold i hjemmet, men ifølge Unicef : Anbragte børn høres for sjældent i Danmark http://www.unicef.dk/script/site/page.asp?artid=476

_________________
Mormor Anna Balsgaard
(Eksil i Danmark. Spør dersom du har problem me språket )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 26, 2009 11:48 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
TV 2 Danmark eller Norge?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 26, 2009 6:52 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Av hundre barn er det bare 1 (ett) barn som får det vesentlig bedre etter en overtagelse. 9 barn får uendrede forhold (på kort sikt, muligens vil de få det verre psykisk etter som årene går og de ser hva de har mistet)
90 barn av de hundre får det verre enn de hadde fått det i hjemmet sammen med sine biologiske foreldre.

Skal vi virkelig være tvunget til å sitte og se på at 90 barn får det ille eller verre enn ille?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 26, 2009 6:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Bestemamma wrote:
Av hundre barn er det bare 1 (ett) barn som får det vesentlig bedre etter en overtagelse. 9 barn får uendrede forhold (på kort sikt, muligens vil de få det verre psykisk etter som årene går og de ser hva de har mistet)
90 barn av de hundre får det verre enn de hadde fått det i hjemmet sammen med sine biologiske foreldre.

Skal vi virkelig være tvunget til å sitte og se på at 90 barn får det ille eller verre enn ille?


Dette burde barnevernet virkelig sette seg ned og gruble over,om de noe til barnevern. Men det er nettopp det de ikke er får når så mange barn bare får det værre . Da er hele barnevernet noe riv ruskende galskap.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 26, 2009 7:03 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
Jeg sier ikke at ikke noen av disse hundre barna har det verre enn de burde i hjemmet. Ca. 10.

Men, et STORT MEN ! Barna som trenger det må få hjelp i sitt eget hjem!!!!!!!!!

Det er så mange måter å hjelpe folk på. Hvorfor i all verden greier ikke folket å kreve dette ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 26, 2009 7:05 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jan 03, 2009 1:05 am
Posts: 73
Ja man kan hjelpe mennesker . Rett og slett slutte å ta barna .

_________________
BARNA TILHØRER FORELDRENE!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 26, 2009 7:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
tutta wrote:
Ja man kan hjelpe mennesker . Rett og slett slutte å ta barna .



Ja, det må være den beste "Førstehjelp".................. :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 26, 2009 9:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Fri Aug 31, 2007 8:53 am
Posts: 304
La meg få presisere at de 10 barna jeg snakker om som muligens kunne trenge hjelp er 10 av de 100 som ”BV” har tilegnet seg, ikke 10 av 100 på befolkningsbasis.

Om de bare hadde fått 50-100 000 kroner per år tror jeg mye kunne ha rettet seg for de som trenger det....det er så lite sammenlignet med de enorme summene som blir pøst ut til "FF" og institusjoner.....

Penger er ikke alt. Likevel, som det hadde hjulpet meg og min familie da vi hadde det som trangest og barna ikke fikk de klærne eller de klasseturene som de gjerne skulle ha hatt.
Men de har nå hatt en mamma hjemme og jeg og barna sammen har gjort så godt vi har kunnet.............


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]