It is currently Wed Apr 24, 2024 2:20 am



Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Fosterforeldre
PostPosted: Tue Jan 27, 2009 3:29 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Oct 20, 2008 12:23 pm
Posts: 58
Location: Oslo
Jeg sitter å tenker fælt for tiden, da jeg holder på å gjøre klar en sak mot BV. Når jeg ser gjennom dokumentene ser jeg at jeg kanskje bør kjøre en sak mot fosterfamilien også.
Er det noen som har prøvd det?

Jeg vet det er "farlig" å gjøre det, og at det vil skape mye problemer for meg. Men saken er den at BV kan dokumentere at jeg er ustabli utfra utsagn fra forsterforeldrene.
jeg har i flere år tatt opp samtalene med min sønn på bånd og kan bevise at det de sier ikke stemmer.
Det skal ha blitt sakt ved flere annledninger at jeg skal ha vært ruset når jeg har ringt. Selv om jeg aldri har hatt noe rusproblemer eller ruset meg.
Det har blitt sakt at jeg skal ha snakket med sønnen min om drap og mord osv.

Dette er alvorlige utsagn i mine øyne og BV skriver jo ned dette flittig selvfølgelig.

Ikke bare det, men forsterforeldrene forteller dette også i retten.

jeg er skikkelig drittlei av de menneskene. Og syns det er trist at jeg skal måtte finne meg i det.

Hva syns dere?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 27, 2009 4:15 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jan 03, 2009 1:05 am
Posts: 73
Fosterforeldrene har kommet med en svært alvorlig utsagn som ikke stemmer i følge deg. Dette trenger du ikke å finne deg i,alt som har med barnevern og fosterforeldre er farlig. Men jeg kan ikke se hva du har å tape på å tilbake vise løgn aktige påstander om deg selv. Du kan selfølgelig kjøre sak mot dem for dette.

Gi makta tilbake til foreldrene skap trygghet for barn legg ned barnevernet.

_________________
BARNA TILHØRER FORELDRENE!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 27, 2009 10:11 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Oct 20, 2008 12:23 pm
Posts: 58
Location: Oslo
Nei. For det ødelegger heller ikke noe for kontakten mellom meg og forsterhjemmet da det er null kontakt i dag.
Når jeg skal møte guttungen så må det være en mellomperson som skal hente og bringe han noen få meter slik at de skal få slippe å møte meg.
Det er helt sprøtt :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 27, 2009 10:16 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Siden jeg jobber som lærer ler jeg stort av dette. Hvis vi skulle attt alvorlig alt som kommer fra barn og unges munn om foreldrene ville vi hatt store problemer. Greit for dem å skylde alle feil de gjør på deg. de må jo passe på inntekten sin, og fosterforelder blir opplært til at alle barn er i fosterhjem fordi mor og far er rus misbrukere eller psykisk ustabile.

Når har du sak og hvor lenge har han vært i fosterhjem?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 27, 2009 11:34 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jan 03, 2009 1:05 am
Posts: 73
Barnevernet kan gripe inn å forstyrre og ødelegge i hvilken som helst familie. Fosterforeldre blir matet med vrangforestillinger. De har ødelagt nok familier. Begrunnet i dårlig økonomi har de lenge tatt barna fra foreldrene. Løgn og svindel er en vanlig årsak til at de tar barna fra foreldre.

_________________
BARNA TILHØRER FORELDRENE!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 28, 2009 1:34 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Oct 20, 2008 12:23 pm
Posts: 58
Location: Oslo
Diamanten wrote:
Siden jeg jobber som lærer ler jeg stort av dette. Hvis vi skulle attt alvorlig alt som kommer fra barn og unges munn om foreldrene ville vi hatt store problemer. Greit for dem å skylde alle feil de gjør på deg. de må jo passe på inntekten sin, og fosterforelder blir opplært til at alle barn er i fosterhjem fordi mor og far er rus misbrukere eller psykisk ustabile.

Når har du sak og hvor lenge har han vært i fosterhjem?


Ja, det kan du si. Men mye av dette de sier jeg skal ha sakt kommer ikke fra gutten, men de selv skal ha overhørt dette. Fosterfar skal ha "tilfeldigvis" gått forbi når jeg og sønnen min snakket sammen og "tilfeldigvis" hørt at jeg fortalte gutten at jeg skulle drepe hunden min fordi den hadde vært umurlig.

Dette er helt syk!!! :roll:

Han har nå vært 6 år i fosterhjem og jeg tapte saken fordi han hadde så sterk tilknyttning. BV brukte 2 år på å sende inn saken til fylkesnemda og ikke 3 mnd som er vanlig praksis.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Problemet med annenhåndsopplysninger
PostPosted: Wed Jan 28, 2009 9:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Frøken Fryd wrote:
Ja, det kan du si. Men mye av dette de sier jeg skal ha sakt kommer ikke fra gutten, men de selv skal ha overhørt dette. Fosterfar skal ha "tilfeldigvis" gått forbi når jeg og sønnen min snakket sammen og "tilfeldigvis" hørt at jeg fortalte gutten at jeg skulle drepe hunden min fordi den hadde vært umurlig.


De utsagnene du viser til er annenhåndsopplysninger, som ikke tillates i strafferetten. I sivile saker, derimot, tillates både annen, tredje og fjerdehåndsopplysninger, virker det som, og dette går utover rettssikkerheten.

Fosterpersonene påstår at de skal ha hørt gutten si noe som du skal ha sagt.

Det er veldig vanskelig å fremskaffe bevis for at det fosterpersonene sier, ikke er sant. Hvis du stevner fosterpersonene, så er det du som har bevisbyrden.

Jeg tror alle foreldre opplever som deg, at fosterpersonene sier ting som du hverken har opplevd før eller siden. Er det mulig at fosterpersonene står i retten og lyver? Ja, jeg tror de lyver i retten, men å bevise det er noe helt annet. Dessuten må de være klar over at de lyver og løgnen må fremsies i den hensikt å skade deg eller å skaffe seg uberettiget vinning.

Du kan alltids anmelde dem for falsk forklaring, men jeg kan garantere deg at politiet ikke vil ta ut tiltale. Da har du valget mellom privat straffesak eller sivil søksmål. Det påløper store kostnader dersom du taper. Det er det som er "faren". Mobbete elever i grunnskolen som har gått til sak mot kommunen og tapt, har blitt idømt saksomkostninger på opptil en million kroner.

Fosterpersonene som har sønnen din, har høyst sannsynlig blitt fortalt av de ansatte i "barnevernet" at du er rusmisbruker og ustabil. Dermed tilskriver de alt du sier og gjør disse beveggrunnene. Det er himmelstormende urettferdig, men det er slik "barnevernet" opererer. Fosterpersonene er kanskje sikkert avhengige av å tro at du er rusmisbruker/psykisk ustabil for ikke å bli gale av dårlig samvittighet for hva de har gjort mot deg og Kristoffer. De har jo stjålet sønnen fra deg og tjent gode penger på det. Slikt er kriminelt og kan straffes med dødsstraff i andre land. Dermed trenger de en unnskyldning for å klare å leve med hva de har gjort.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 28, 2009 10:08 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Oct 20, 2008 12:23 pm
Posts: 58
Location: Oslo
Vel. De påstår ikke at gutten sier at jeg har sakt......
De påstår at de selv har hørt. Det blir noe annet.

Jeg er sikker på at dette er et vanlig problem mellom biologisk familie og fosterfamilie. Men uansett er det alvorlig å lyve slik.

Fosterforelderne har også klaget til BUP og BV og sakt at hvis det blir flere sammvær hjemme hos meg så kom de til å si opp kontrakten. Det resulterte i at BV nektet meg sammvær hjemme i flere år.

Slik makt skal ikke fosterhjemmet ha over biologisk familie!!!!!

Det er mye som er sakt og gjort, jeg tok bare med et eksempel.

Det eneste jeg vil er bare å få ha et godt forhold meg min egen sønn


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 29, 2009 12:40 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Mht fosterforeldrene og løgnene: Det må vel finnes noen som har peiling på narkotika og som kan lage en "ekspertrapport"? Systemet virker jo være avhengig av "eksperter".

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Annenhåndsopplysninger
PostPosted: Thu Jan 29, 2009 9:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Frøken Fryd wrote:
Vel. De påstår ikke at gutten sier at jeg har sakt......
De påstår at de selv har hørt. Det blir noe annet.


Hvordan kan de høre hva du sier når du snakker i telefon med sønnen din? Sitter de og lytter på bi-apparatet?

Det er vanlig å legge skylden på barn. Overgriperne beskytter seg selv ved å påstå at det er barnet som skal ha sagt det, ikke de selv.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Problemet med annenhåndsopplysninger
PostPosted: Sun Feb 01, 2009 8:57 pm 
Offline

Joined: Thu Apr 27, 2006 4:35 pm
Posts: 27
agrippa wrote:
De utsagnene du viser til er annenhåndsopplysninger, som ikke tillates i strafferetten. I sivile saker, derimot, tillates både annen, tredje og fjerdehåndsopplysninger, virker det som, og dette går utover rettssikkerheten.

Fosterpersonene påstår at de skal ha hørt gutten si noe som du skal ha sagt.

Det er veldig vanskelig å fremskaffe bevis for at det fosterpersonene sier, ikke er sant. Hvis du stevner fosterpersonene, så er det du som har bevisbyrden.

Jeg tror alle foreldre opplever som deg, at fosterpersonene sier ting som du hverken har opplevd før eller siden. Er det mulig at fosterpersonene står i retten og lyver? Ja, jeg tror de lyver i retten, men å bevise det er noe helt annet. Dessuten må de være klar over at de lyver og løgnen må fremsies i den hensikt å skade deg eller å skaffe seg uberettiget vinning.

Du kan alltids anmelde dem for falsk forklaring, men jeg kan garantere deg at politiet ikke vil ta ut tiltale. Da har du valget mellom privat straffesak eller sivil søksmål. Det påløper store kostnader dersom du taper. Det er det som er "faren". Mobbete elever i grunnskolen som har gått til sak mot kommunen og tapt, har blitt idømt saksomkostninger på opptil en million kroner.

Fosterpersonene som har sønnen din, har høyst sannsynlig blitt fortalt av de ansatte i "barnevernet" at du er rusmisbruker og ustabil. Dermed tilskriver de alt du sier og gjør disse beveggrunnene. Det er himmelstormende urettferdig, men det er slik "barnevernet" opererer. Fosterpersonene er kanskje sikkert avhengige av å tro at du er rusmisbruker/psykisk ustabil for ikke å bli gale av dårlig samvittighet for hva de har gjort mot deg og Kristoffer. De har jo stjålet sønnen fra deg og tjent gode penger på det. Slikt er kriminelt og kan straffes med dødsstraff i andre land. Dermed trenger de en unnskyldning for å klare å leve med hva de har gjort.

Kloke ord!

Alle som har vært i nemnda/retten i en barnevernssak vet hvordan dette foregår: det synses og menes, og annen- og tredjehånds"opplysninger" blir vektlagt. Det har utviklet seg en praksis som man ikke så lett kommer utenom. Ingen av oss var blitt rammet dersom ikke all denne falske informasjonen var blitt vektlagt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 02, 2009 12:00 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Sun Oct 08, 2006 9:57 am
Posts: 265
Location: 4380 HAUGE I DALANE
Det er svært lite du kan gjøre,og en anmeldelse blir bare henlagt. Det er klassisk det du opplever,og til mindre barnet ditt er,dess mer mister du det til barnevernet-fosterforeldre.

Fosterforeldre får det som de vil,og blir bevilget avlastning og psykologer,og dess mer krevende de kan si det er,så får de bevilget mer.

Vaskehjelp kan dem og få, så fostermor får tid til en joggetur. Vekk fra det krevende lille barn ,som er fra seg av sorg og fortvilelse etter å ha blitt fra tatt ,sine foreldre ,søsken,hus og hjem og sitt vante miljø.

Det har skjedd i vårt tilfelle,det med vaskehjelp så fostermor fikk ta seg en jogge tur.

I retten gråt denne fostermor og sa at visst disse to små jentene fikk komme hjem til oss mere.Så måtte hun vurdere å si dem opp.Det var av hensyn til sine egne barn og familie.Da hjemmet hennes ble en krigs sone etter hjemme besøk.

Vi hadde dem hjemme på en helg i mnd .bare i 6 mnd.Da oppførte jentene seg som de bodde hjemme.Hun minste pappa jenten sprang opp til far med engang hun våknet,og fikk kose i pappas armkrok.Til hun sa ,nå står vi opp.

Vi mistet mer og mer for hver rettsak,og det var en enorm påkjenning hver gang.Fosterforeldrene løy åpenbart når det passet dem,men de var jo drillet på forhånd av barnevern tjenesten,som satt med full stilling for å knuse en eneste familie.

Det er noe barnevernet ikke har lykkes med,og de ser en velfungerende familie med godt samhold i dag.

Må si at det finnes engler blandt fosterforeldre og.Vi har en fostermor som aldrig har vitnet mot barnet og oss.Det nekter hun.og hun kaller seg fostermor,ikke mamma slik tilfellet over gjør.
Den reale fostermor har heller aldrig tatt fra barnet besøk og skrenket inn.Barnet har hele tiden kommt svært mye hjem,og har da ikke mistet tilkytningen.

_________________
MAY-BRITT TYSNES


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]