It is currently Tue Apr 23, 2024 9:10 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Barnehageansatte tør ikke slå alarm
PostPosted: Thu Jan 22, 2009 9:45 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Det er en svært belastende situasjon. Jeg har opplevd å bli truet etter å ha meldt inn foreldre til barnevernet, og det kan være vanskelig å fortsette samarbeidet med foreldrene etter en slik sak. Samtidig må man huske på at dette er en viktig del av jobben vår. Barnets beste må alltid komme først.

http://www.tk.no/Innenriks/article4068588.ece


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 22, 2009 10:04 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Her har vi samme tema.

Vel, jeg hadde ikke bare truet, men informert på internett om hvem som gjorde hva.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Å ja
PostPosted: Thu Jan 22, 2009 7:52 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Quote:
Barne- og likestillingsminister Anniken Huitfeldt (Ap) er enig.

– Vi ser at mange saker blir meldt til barnevernet altfor sent. Undersøkelser viser at jo tidligere barnevernet blir koblet inn, jo bedre går det med barna.


Hvor har hun dette fra da? Kan hun kanskje bevise det? Ei skikkelige nepa ( reddik) det der:)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 22, 2009 10:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Tenk om dem kunne ha lagt inn bekymringsmeldinger på fosterforeldre i stedet. Det er lov å tenke, selv om man jobber i en barnehage. Fosterbarna har det ikke bra. Fosterbarnas beste er å få komme hjem til foreldrene.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 22, 2009 11:01 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Fosterbarna er det god grunn til å bekymre seg for. Tatt fra mamma og pappa. Det er alvorlig å røske dem fra sine kjære foreldre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 23, 2009 12:05 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Liv Marit Bakke wrote:
Tenk om dem kunne ha lagt inn bekymringsmeldinger på fosterforeldre i stedet. Det er lov å tenke, selv om man jobber i en barnehage. Fosterbarna har det ikke bra. Fosterbarnas beste er å få komme hjem til foreldrene.


Nei, da skylder de bare på foreldrene. Enkle sjeler har enkle tanker.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnehageansatte tør ikke slå alarm
PostPosted: Sat Jan 24, 2009 10:57 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
langora wrote:
Det er en svært belastende situasjon. Jeg har opplevd å bli truet etter å ha meldt inn foreldre til barnevernet, og det kan være vanskelig å fortsette samarbeidet med foreldrene etter en slik sak. Samtidig må man huske på at dette er en viktig del av jobben vår. Barnets beste må alltid komme først.


Ellen Henriksen, daglig leder i Roselia barnehage i Fredrikstad, har selv vært med på å melde inn flere saker til barnevernet, og forstår at mange synes det er problematisk.

– Det er en svært belastende situasjon. Jeg har opplevd å bli truet etter å ha meldt inn foreldre til barnevernet, og det kan være vanskelig å fortsette samarbeidet med foreldrene etter en slik sak. Samtidig må man huske på at dette er en viktig del av jobben vår. Barnets beste må alltid komme først.


De det er mest belastende for, er ikke de ansatte i barnehagen, men foreldrene. Det er foreldrene som må ta den største belastningen når noen "melder fra" til det såkalte "barnevernet", som har sjikane og trakassering av barnefamilier som forretningsidé.

Jeg synes det virker utrolig selvopptatt og navlebeskuende når barnehageansatte klager over hvilken belastning det angivelig er å melde ifra om "omsorgssvikt". Det er barna og foreldrene som rammes hardest. Barna risikerer å bli fratatt alt de har i livet, og foreldrene lider mens den ansatte i barnehagen kan gå rundt og hovere.

Det er dumskap når ansatte i barnehagen innbiller seg at det er til "barnets beste" å bli fratatt sin familie. "Barnevernet" har ikke reell hjelp å tilby - de såkalte "hjelpetiltakene" er i beste fall verdiløse, som oftest skadelig. Hele hensikten med "hjelpetiltakene" er kun å forberede adskillelse av barnet fra foreldrene. Bare barnet blir flyttet over i den offentlige herligheten, blir alt bra, som advokat Venil Katharina Thiis så treffende uttrykte det i en artikkel fra 2001:

Bare de får barna fra de slemme foreldrene og over i den offentlige herligheten, blir alt bra, tror de.

Det er positivt at ansatte i barnehager lar være å melde ifra til "barnevernet". "Bekymringsmeldinger" til "barnevernet" ødelegger tillitsforholdet mellom barnehage og hjem og fører ikke til noe godt, især ikke for barna. Det er til barnas verste å bli meldt til "barnevernet". Ære være den barnehageansatte som beskytter og verner barna mot gribbene i "barnevernet"!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 25, 2009 12:07 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Sat Jan 03, 2009 1:05 am
Posts: 73
Barns beste er å være hjemme hos mor og far.

_________________
BARNA TILHØRER FORELDRENE!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]