It is currently Tue Apr 16, 2024 8:29 am



Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kjenner noen en god og villig journalist ???
PostPosted: Thu Jan 15, 2009 9:10 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Nov 10, 2008 9:35 pm
Posts: 53
Kjenner noen en god og villig journalist i TV eller avis, som kunne dekke vår absurd sak nokså rask?
Ber om navn og andre informasjoner som skulle være relevant

TUSEN TAKK!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jan 15, 2009 9:25 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Det er ingen TV-kanaler, journalister eller aviser som er interessert i å skrive om familienes versjoner i barnevernsaker.
Et av unntaken jeg kjenner til er kanskje "exxon" her på forumet, men nå er han "sykemeldt" og uansett hva han skriver er det opp til en aller annen redaktør om det kommer frem til leserne.

Deres sak er heller ikke spesiell mer enn de fleste andre, slik at man har ikke noe "oppsiktsvekkende" å tilby medienes- deres publikum.

- men, det koster fortsatt lite å bare begynne med å spørre "hvem som helst" av disse mediene og så bare spørre seg videre inntil man kanskje finner noen som forglemmer seg.

Jeg foreslår at du skriver sammenhengende (i èn tråd)om saken og alle dens aspekter her på forumet- og så kommenterer du dokumenter, rapporter o.l selv.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Last edited by B. E. Bjorbekkmo on Sat Jan 17, 2009 2:10 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 16, 2009 12:56 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
At de er såpass resurssterke KAN få journalister til å identifisere seg med dem?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 16, 2009 9:13 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Arild Holta wrote:
At de er såpass resurssterke KAN få journalister til å identifisere seg med dem?


Hvem er resurssterke her?

Må bare si: alle her inne har ressurser, uante. Og det er liksom ingen forskjell..om man er hattemaker eller "høyere på strå". Det samme oppleves, om enn på ulike måter.

Jeg skulle ønske at akkurat den biten kunne dras ut av diskusjonen, det vil si at Tertnes ramler inn på et "menneskelig" nivå og kan se, som det antydes lenger opp, at deres sak eller de ikke er enestående( vi er alle enestående).
Det er uansett ikke slik at de vil komme lenger i saken sin..med status og titler.
Det eneste måtte være noen enda høyere opp..som tar et tak. Og da kan det like gjerne være "korrupsjon" ..eller "insideavtaler"-

Ønsker selvfølgelig Tertnes alt mulig godt. Det er ikke ment personlig. Sånn.

AH: tror ikke du mente det slik..jeg valgte en slik fremstilling bare...

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Kjenner noen en god og villig journalist ???
PostPosted: Fri Jan 16, 2009 9:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
tertnes wrote:
Kjenner noen en god og villig journalist i TV eller avis, som kunne dekke vår absurd sak nokså rask?
Ber om navn og andre informasjoner som skulle være relevant

TUSEN TAKK!!!


Nesten alle norske journalister er venstrevridde tullinger som tror fullt og fast på sosialismens velsignelser (les: forbannelser), "barnevern" inkludert.

Hva med å kontakte tysk presse? Det var Der Spiegelsom gav det svenske "barnevernet" karakteristikken barnegulag i artikkelen Kindergulag im Sozialstaat Schwedenfra 1983.

Jan Brøgger, norsk antropolog, skriver om cand. jur og cand. med. Siv Westerberg i Reisebrev fra Sverige:

Hun har ført en rekke saker for menneskerettighetsstolen i Strasbourg og har vunnet flere saker på vegne av foreldre som urettmessig er blitt fratatt sine barn. Hun har bidratt til a gjøre Europa oppmerksom på det som av Der Spiegel ble kalt det svenke barnegulag.

Wikipedia:

Barngulag är ett uttryck som myntades av den tyska tidningen Der Spiegel. Ett reportage från november 1983 tog upp hur många barn i Sverige som tvångsomhändertogs av polis och socialtjänst på mycket lösa grunder.

Ikke gi opp!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Fri Jan 16, 2009 9:30 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 16, 2009 9:28 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Poenget mitt var at mennesker forsvarer de de identifiserer seg med. At denne menneskelige begrensningen er subjektiv, ikke bygd på forskningsbasert fakta, mangler innlevelse i andres situasjon etc er helt klart. Likevel kan en slik subjektiv adferd hjelpe Tertnes.

Det kan også gi fokus på arbeidet vi driver. Jeg tenker altså litt strategisk.

Angående resursmennesker.
Jeg er enig i at alle har uante resurser. Men skulle jeg velge en bodygard så hadde jeg nok valgt noen med stor kropp og trening i fysisk forsvar. Det er forskjell på mennesker.

Alle har imidlertid samme rett til sitt liv.

Dersom Tertnes oppdager at de som ikke makter å kjempe så mye som hun, blir ofte mye mer overkjørte, så har vi på vår side en person som når mange i og utenfor maktsystemet. Det er strategisk nyttig.

Dersom hun ikke oppdager/har oppdaget at de som ikke kombinerer like mange fakta i hodet samtidig, de som ikke har høy utdannelse, de som ikke har mye mot, de som er redd, de som blir stigmatisert etc etc - ja, at disse har like mye rett til sine barn, så har hun ikke noen fremtid på forumet.

Forumet er nemlig til for at ALLE har rett til sine barn, så lenge de ikke går til krig mot barnas liv og helse. Og hvem gjør det? I det siste tilfellet har barna rett til familiebånd, likevel.

Mennesket er biologisk betingede familievesen - barn som voksne - og uavhengig av pengbok, status, makt etc. DET er hva dette forumet er til for.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 16, 2009 9:46 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ellers er det klart at alle har rett til sine barn resurssterke som resurssvake.
En mor uten utdannelse kan likesågodt gi sitt barn det barnet trenger av morskjærlighet og omsorg som en med høy utdanelse og masse kunnskap.
Man lærer sitt barn å kjenne ved å være sammen med det ikke ved å lese i en bok om sitt eget barn.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 16, 2009 10:20 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Turid Holta wrote:
Ellers er det klart at alle har rett til sine barn resurssterke som resurssvake.
En mor uten utdannelse kan likesågodt gi sitt barn det barnet trenger av morskjærlighet og omsorg som en med høy utdanelse og masse kunnskap.
Man lærer sitt barn å kjenne ved å være sammen med det ikke ved å lese i en bok om sitt eget barn.


Folk flest tenker som så at de som mangler såkalte resurser, har mindre rett til sine barn enn dem man mener er dyktige.

Tertnes informasjon om at de er resurssterke, høyt utdannede etc vil derfor kunne oppfattes slik at en del mennesker ikke har rett til sine barn fordi de er resursfattige.

Vi har ikke fått helt klarhet i hva Tertnes egentlig mener. I lengden blir det imidlertid et problem for forumet om ikke dette klargjøres. Da sitter folk igjen med et TILSYNELATENDE budskap som sier at såkalte resursfattige, folk med "psykiske problem", fattige etc KAN MAN TA BARNA FRA.

Mange vil faktisk oppfatte dette som et budskap om at det er OK å ta barna fra deg og meg.

Det har nok ikke Tertnes ment, men man må være pedagogiske og tenke gjennom hvordan budskapet bli oppfattet av de som leser forumet.

Når da Nina finner at nok er nok, og vil ha klarhet i problemstillingen, så er det selvsagt helt på sin plass.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 16, 2009 10:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Arild Holta wrote:
Turid Holta wrote:
Ellers er det klart at alle har rett til sine barn resurssterke som resurssvake.
En mor uten utdannelse kan likesågodt gi sitt barn det barnet trenger av morskjærlighet og omsorg som en med høy utdanelse og masse kunnskap.
Man lærer sitt barn å kjenne ved å være sammen med det ikke ved å lese i en bok om sitt eget barn.


Folk flest tenker som så at de som mangler såkalte resurser, har mindre rett til sine barn enn dem man mener er dyktige.

Tertnes informasjon om at de er resurssterke, høyt utdannede etc vil derfor kunne oppfattes slik at en del mennesker ikke har rett til sine barn fordi de er resursfattige.

Vi har ikke fått helt klarhet i hva Tertnes egentlig mener. I lengden blir det imidlertid et problem for forumet om ikke dette klargjøres. Da sitter folk igjen med et TILSYNELATENDE budskap som sier at såkalte resursfattige, folk med "psykiske problem", fattige etc KAN MAN TA BARNA FRA.

Mange vil faktisk oppfatte dette som et budskap om at det er OK å ta barna fra deg og meg.

Det har nok ikke Tertnes ment, men man må være pedagogiske og tenke gjennom hvordan budskapet bli oppfattet av de som leser forumet.

Når da Nina finner at nok er nok, og vil ha klarhet i problemstillingen, så er det selvsagt helt på sin plass.


Kan hende var tertnes litt opptatt av sin høye utdanelse. Det kunne vært greit å få tak i hva hun egentlig mener. For ingen blir bedre mor enn andre av å vite hva hovedstaden i langtbortivekkistan heter. Jeg oppfattet henne bare ikke slik, men forstår at det kan virke som klarsignal på mennesker at man bare kan ta barna fra noen. Og det er jo helt feil. Tenkte bare på henne som hadde mistet sin datter og syns det var så leit for henne. For hvorfor gi foreldre skyld i alt?

Det blir jo feil visst tertnes sak skal virke slik på folk at man bare kan ta barn fra noen. Tror ikke man trenger være pedagogisk som Arild skriver for å forstå det og tenke pedagogisk. Pedagoger hva søren for pedagonker er vel det til forståsegpåere da. Men hehe forsto hva du mente.

Lurte nesten på om du mente jeg måtte utdanne meg til pedagog for å forstå. Det har jeg ikke tenkt. Skal være mamma jeg. :D Pedagog får meg til å tenke på barnevernspedagog så jeg vell nesten får ordet i vrangstrupen.

Men kan hende du har rett at man må tenk som en sånn der gonk pedagonk for å vite deres tanker. Å slik bedre kunne forsvare seg mot dem. Jepp Jepp. Visst det hva det du mente?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Jan 16, 2009 11:41 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
En pedagog betyr opprinnelig en som lærer andre. Å tenke pedagogisk er å tenke på hvordan det man sier oppfattes. Altså: Hva lærer leseren?

Det er ikke nok å si noe, om det blir oppfattet på en annen måte enn man mente.

Å tenke pedagogisk er å ta hensyn til slikt.

Ordet pedagog kommer fra gresk og er flere tusen år gammelt. Man finner blant annet ordet i Bibelens grunntekst i bibelvers barneombudet har gått til angrep på.

Hvorfor man har et så dumt ord som "barnevernspedagog" skyldes vel maktens ønske om å forføre folk til å tro at disse lærer familiene å leve riktig. Det er altså begrepsmisbruk.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]