It is currently Wed Apr 24, 2024 7:07 am



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Er norske journalister feige?
Nei, de har både vilje, integritet og mot. 0%  0%  [ 0 ]
Desverre, de skriver kun det myndighetene vil høre. 100%  100%  [ 6 ]
Total votes : 6
Author Message
 Post subject: Fergie lurte seg inn i Tyrkisk barnehjem.
PostPosted: Tue Nov 04, 2008 12:42 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Dagbladet har i dag en artikkel om tidligere hertuginne Fergie, som forkledde seg, og sammen med en engelsk journalist, lurte hun seg inn i et Tyrkisk barnehjem.



http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/11/03/552594.html


Jeg har et godt forslag til norske journalister: Forkle dere som vikarer og søk jobb i såkalte barnevernsinstititusjoner. Med det motiv å avdekke offentlige overgrep mot barn og ungdommer, er det lov å vise til en cv der det ikke fremgår at en er journalist. Dette er noe for journaliststudenter også. Dyktige utenlandske journalister har benyttet denne metoden før.

Å gjøre en innsats for et mer demokratisk samfunn, der overgrep i offentlig regi avdekkes, krever integritet. Det krever følelse av ansvar for ens medmennesker, og det samfunnet en er en del av. Samt beinhard vilje og evne til innlevelse og mot. Herved er norske journalister utfordret til å kopiere Fergie. Hun burde kanskje tatt seg en tur inn i engelske barnevernsinstitusjoner også?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 04, 2008 3:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Visst jeg får lov å kommentere, så syns jeg det var en svært god ide av Athene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Fergie lurte seg inn i Tyrkisk barnehjem.
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 9:47 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
athene wrote:
Dagbladet har i dag en artikkel om tidligere hertuginne Fergie, som forkledde seg, og sammen med en engelsk journalist, lurte hun seg inn i et Tyrkisk barnehjem.



http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/11/03/552594.html


Here, children with and without disabilities live under one roof - none had families.

One of the aid workers told us that these children had been abandoned by their parents and in Saray since they were toddlers.


Barnehjemmene i Tyrkia er for barn som har blitt forlatt av sine foreldre. De er ikke plassert der av det tyrkiske "barnevernet".

Dette er en stor forskjell mellom Tyrkia og Norge. I Norge rives barn vekk fra foreldrene fordi "barnevernet" vil forhindre "skjevutvikling". I Tyrkia ender barn opp på barnehjem kun fordi de er forlatt, enten fordi foreldrene er døde eller fordi barna er uønskede.

Slik trodde jeg i min naivitet at "barnevernet" i Norge fungerte, også. Jeg trodde "barnevernet" tok seg av barn som foreldrene ikke ville ha. Men så fant jeg ut at "barnevernet" i Norge tar barna med makt fra foreldrene...

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]