It is currently Wed Apr 24, 2024 2:40 pm



Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 10:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Svane wrote:
Turid Holta wrote:
Hva gjelder Jesus har jeg nok et noe annet syn en det svane formidler.Jesus var sant menneske og sant Gud. "savner jenta mi " skrev i et av sine innlegg at om Gud fantes måtte det finnes rettferdighet.Der stiller hun tvil til Guds existens.Og En blir rettfediggjort ved å søke Gud få gud som Herre i sitt liv.Bli frelst ganske enkelt."prøv meg" skriver Gud om seg.Hun har ikke prøvd Han men stilt tvil til hans existens.Ellers har alle samme rettferdighet den som er i Ktistus.Så skal en blande Gud inn å få hjelp der må en jo tro på han bekjenn Han som Herre i sitt liv.


Det er i grunnen sånn bv opererer: Tro slik som meg. Forskjellen er at bv kjører over deg uansett.
Tvil er lov.Men den bør kanskje rettes mot dem som styrer.

Dessuten er jeg enig i at tro kan diskuteres et annet sted.

Vil bare tilføye at FEIL hos mennesker er en løgn. Det er nettopp slike utgangspunkt som rammer. Det er hva bv opererer med, samt en rekke andre instanser i dette samfunnet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 10:31 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Turid Holta wrote:
Svane wrote:
Turid Holta wrote:
Hva gjelder Jesus har jeg nok et noe annet syn en det svane formidler.Jesus var sant menneske og sant Gud. "savner jenta mi " skrev i et av sine innlegg at om Gud fantes måtte det finnes rettferdighet.Der stiller hun tvil til Guds existens.Og En blir rettfediggjort ved å søke Gud få gud som Herre i sitt liv.Bli frelst ganske enkelt."prøv meg" skriver Gud om seg.Hun har ikke prøvd Han men stilt tvil til hans existens.Ellers har alle samme rettferdighet den som er i Ktistus.Så skal en blande Gud inn å få hjelp der må en jo tro på han bekjenn Han som Herre i sitt liv.


Det er i grunnen sånn bv opererer: Tro slik som meg. Forskjellen er at bv kjører over deg uansett.
Tvil er lov.Men den bør kanskje rettes mot dem som styrer.

Dessuten er jeg enig i at tro kan diskuteres et annet sted.

Vil bare tilføye at FEIL hos mennesker er en løgn. Det er nettopp slike utgangspunkt som rammer. Det er hva bv opererer med, samt en rekke andre instanser i dette samfunnet.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 10:37 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det blir ikke slik som svane skriver. Forskjellen er at tro er et frivillig valg. Mens barnevernet bruker tvang og makt. Kristen tro og valg, og vitnesbyrd om sin tro på Jesus blir alt annet enn påtvungen barnevern og tvangsfjerning av barn. Som aldri er Guds vilje.

Det er beklagelig at det er så lite god forkynnelse og evangelisering, at du har et så skeivt syn på kristen tro. Jesus er et valg. Noen her nevner di er humanetiker. Nå er ikke dette forum for diskusjon verken av humanetisk lære eller annen tro som kristen tro. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 06, 2008 11:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Når religiøse mennesker har makt, så prakker de ofte på andre sin tro med makt. Dette gjelder også ideologier. Kommunistene, nazistene, fascistene, sosialdemokratiet, kristendemokratene, konservative - de holder på med tvang hele "gjengen".

Noen ideologier er imidlertid laget for å unngå tvang. Anarkister, liberalister og libertarianister har noe forskjellige idéer om hvordan dette skal gjennomføres. Men vi kan lære noe av dem alle.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Be Gud om hjelp
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 7:02 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Savner_jenta_mi wrote:
Litt dumt spørsmål... Jeg er ikke praktiserende kristen... Men hvis det å kontakte Jesus kan gjøre livet lettere, er jeg villig til å gjøre det. Men hvordan? Må jeg gå i kirken kanskje?


Jeg har også tro på at Gud kan hjelpe deg i denne saken. Gud er god mens "barnevernet" er ondt. "Barnevernet" står på Djevelens side og hater alt som har med Gud å gjøre.

Det beste stedet å møte Gud er i kirken, men det går også an å be. Man kan be hele tiden når man kjenner angst for hva "barnevernet" vil gjøre mot barnet og seg selv. Gud vil gi trøst, håp og støtte.

Du trenger et mirakel for å få datteren din tilbake. Gud har all makt både på jorden og i himmelen. Han er mye sterkere enn "barnevernet".

Gud vil ikke at barn skal fratas sine foreldre. Det er imot Guds bud. Gud vet hvilken urett Nordstrand "barneverntjeneste" gjør mot deg og barnet. Be Ham om hjelp, men husk at du kan ikke tvinge Gud. Du kan be, men det er Ham som velger hva Han vil gjøre. Men Gud er barmhjertig, og Han er kjærlighet. Gud vet hva lidelse er, for Jesus, Guds sønn, døde på korset etter å ha blitt torturert og henrettet av menneskene.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 8:24 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Godt svart av Agrippa. Jesus kan hjelpe og ønsker det. Det heter jo "når alt virker håpløst da er Han nærmest". Som Kristen så har jeg jo sett og hørt lest om mirakler. Din sak er jo ganske vanskelig. Ja, omtrent håpløs. Og helt klart må det slik saken din står et mirakel til for at noe skal skje.

Og jeg vil jo selfølgelig ikke ergo si at "Miraklet vil skje". Men det er snart kan hende det eneste du evt. kan ha igjen som mulighet. Og at du vil trenge den støtte et kristent fellesskap kan gi i en slik hard kamp. Kamp mot djevelen som barnevernet er. Om du velger ta i mot Jesus er fellesskap det beste, særlig for en nyfrelst.

Vi treng det alle. Men noen treng jo kunnskap og forkynnelse om Guds ord mer enn andre. Oslo kristne center... hvorfor ikke prøve. Ho dama fra sverige som fikk barnet tilbake hadde blant annet dårlig råd. Og jeg husker hvor pastoren i menigheten gav nesten hele kolekt børsa til henne på et møte. Sånn skal det være.

Man hjelper mennesker der det trengs.

- - -

Og selfølgelig er bønn viktig. Tenker at englene slet noen lass til Gud, når vi ba i vår sak. Jeg leste i bibelen, og aldri imitt liv har jeg fått så mange løfter fra Guds ord, om at han skulle knuse alle mine fiender. Gud var helt på vårt parti mot djevelen og barnevernet. Disse menneskene som går i mot Gud som barnevernet er, di har ikke Guds beskyttelse over sin virksomhet. Gud hater barnerøving..

Dette var når vi hadde vår barnevernsak og di hadde besluttet å ta våre barn. Og Gud holdt det jeg fikk fra Han i Guds ord. Di ble knust hele gjengen. Det er godt å være på lag med Jesus. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 9:01 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Arild Holta wrote:
Når religiøse mennesker har makt, så prakker de ofte på andre sin tro med makt. Dette gjelder også ideologier. Kommunistene, nazistene, fascistene, sosialdemokratiet, kristendemokratene, konservative -

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 9:25 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er det som er så fint med Jesus, Å be en bønn til Jesus kan du gjøre av fri vilje, at han tvinger ingen slik disse makktsyke menneskan gjør. Makten skal tilhøre Jesus ingen andre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 9:30 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Pass bare på at ikke TEMA blir religionskrig på RVB. :lol:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 11:03 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Ville blitt svært takknemmelig om forkynnelsen fortsatte et annet sted.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 07, 2008 11:14 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Det er ingen tvang å lese det. :lol: ""Savner jenta mi "" er i en fortvilt situasjon hvor hun spør oss om hvordan bli frelst. Vi har og gått ut med det som en av flere årsaker til at vi klarte oss mot barnevernet. Da etter spørsmål fra henne kan man nevne det som Spania. Her er kampen mot barnevernet og hva som kan hjelpe dets ofrer ut av klørne på barnevernet.

Hjelper Jesus og Spania så gjør det det. :D Men klart som andre forslag ikke alltid. Har spurt Admin. Og han sier klart at jeg kan svare på et spørsmål hun stiller meg, om hvordan hun kan bli frelst. Uten at det skal bli tema. Dette er et hjelpetrengende menneske.

Det blir for meg uriktig å bare avfeie hennes spørsmål. Alle treng jo ikke les det da heller. Svarte bare et sønderknust menneske.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 08, 2008 3:33 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Hva de forskjellige står for ideologisk og religiøst vil noen ofte lyse gjennom. Mitt poeng er at RVBs mange forum handler om kampen mot bv.

Men vi har jo følgende forum:

--> Kristen tro mot barnevernsovergrep

Det kan brukes for å fortelle hvordan man mener kristen tro har hjulpet i kampen mot bv. Der kan man prate om fenomener som bønnesvar relatert til bv, Bibelens etikk relatert til bv, trøsten i gudsnærværet og håpet etc.

Blir det mange humanister her, så kan jeg gjerne lage et forum

--> Humanisme mot barnevernsovergrep

Det kunne vert svært interessant. Til å begynne med kan man benytte:

--> Filosofi og logikk mot barnevernsovergrep

Blir det mange typisk humanistiske anti-bv-tråder, så lager jeg også "humanisme-forum", og flytter tråder over dit.

Faktisk var mange av de gamle humanister bekjennende kristne med en stor tro på Gud og bønn. Så vi står nok ikke så langt fra hverandre som man tror. De to siste århundredene har imidlertid splittelsen vokst mellom humanister og kristne. Bla. marxisme og fraudianere har medvirket til det. Det kunne vert morsomt å vise at humanisme er helt andre ting enn "politisk korrekthet" og barnevernets "profeter" Marx og Freud. Barnefjernerne føler seg gjerne som humanister, mer er alt annet enn humane.

Hvis det finnes en Gud, og han bryr seg om- og har tro på menneskene, så er jo også Gud humanist. :wink:

Jeg tror på toleranse, der vi omgås mange. Her får vi tåle at noen er ateister, kristne, humanister, muslimer etc og fra en mengde politiske partier, og at slikt skinner tydelig igjennom fra tid til annen.

Men nå samler vi oss strengest mulig om TEMA.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 12:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
BV utøver også psykologisk press... Men det er vel kanskje dere kjent med? På fredag da jeg var i samtale med saksbehandleren, ble jeg f.eks. spurt om hva slags krav jeg stller til fosterforeldre... Hun snakket som om jeg allerede har tapt :cry: Også fikk jeg beskjed om at foreldrene mine har små sjanser for å få datteren min, i tillegg til at de involverer seg for mye under samvær, slik at de som har tilsyn, ikke får sett nok av meg alene med barnet! Men hvorfor skal de observere meg, når de ikke har tanker om å gi barnet tilbake til meg :?:

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject: Prosessen er allerede igangsatt
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 12:26 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Savner_jenta_mi wrote:
BV utøver også psykologisk press... Men det er vel kanskje dere kjent med? På fredag da jeg var i samtale med saksbehandleren, ble jeg f.eks. spurt om hva slags krav jeg stller til fosterforeldre... Hun snakket som om jeg allerede har tapt :cry: Også fikk jeg beskjed om at foreldrene mine har små sjanser for å få datteren min, i tillegg til at de involverer seg for mye under samvær, slik at de som har tilsyn, ikke får sett nok av meg alene med barnet! Men hvorfor skal de observere meg, når de ikke har tanker om å gi barnet tilbake til meg :?:


Det er dessverre slik "barnevernet" gjør det. Prosessen med å finne såkalt fosterhjem begynner lenge før "barnevernet" har klart å fravriste foreldrene barnet. "Barnevernet" bestiller fosterhjem allerede mens det planlegger å ta barnet.

Jeg skjønner godt at du synes det er vondt å bli spurt om hvilket krav du stiller til fosterpersonene. De ansatte i "barnevernet" er empatiløse og kalde. Ordene deres sårer bestandig.

De ønsker å observere deg for å få mer "bevis" for at du er uegnet. De har allerede tatt avgjørelsen om å ta fra deg barnet. Nå gjelder det å overbevise fylkesnevnden om det samme. Jo flere observasjoner de har, nedtegnet med deres negativistiske synsvinkel, jo dårligere sjanse har du til å vinne. "Barnevernet" presenterer ikke saken objektivt, slik det faktisk er forpliktet til. Kun negative observasjoner av deg og barnet, vil bli nedtegnet. Alt det positive vil bli utelatt og eller forvridd.

Dersom du ikke hadde hatt familie, ville "barnevernet" kritisert deg for å stå uten nettverk. "Barnevernet" forsøker å isolere deg fra familien din. De ønsker heller ikke vitner. Husk at familien din kan vitne til fordel for deg og ta "barnevernet" i løgn. Derfor er det bra at familien er med på såkalte "samvær".

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Sun Nov 09, 2008 12:31 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 09, 2008 12:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Di vil observere deg med tanke på å finne mest mulig å kritisere deg for. Slik at di har større slagkraft mot deg i retten. Di jobber jo bare for å ta barnet fra deg. Og det er som kjent ikke overraskende at foreldrene dine ikke får være fosterforeldre til ditt barn. Disse menneskan jobber bare i mot deg. Det var trist å høre alt sammen. Det er dessværre så liten mulighet når først barnevernet har stikket av med barnet. Ja, da di tenker nok helt og fullt på å skaffe fosterforeldre til ditt barn. Det er hva di jobber med nå.Det er trist dette for deg. :cry:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]