It is currently Fri Apr 26, 2024 7:44 am



Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 19, 2008 11:29 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Jeg spurte en gang ei jordmor i bodø, om hvor lenge en måtte vær etter en fødsel på fødeavd. Hun gav ingen lovhjemmel for det hun sa men hun sa at en måtte være to timer etter fødsel, så hadde di ingen rett til å holde på folk mere. Jeg vet ikke om det er slik, men husker godt at det ble meg fortalt. Hun begrunnet det med noe helsegreier i forbindelse med en evt. akutt blødning etter fødsel.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 7:16 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Tue May 22, 2007 9:48 am
Posts: 82
Savner_jenta_mi wrote:
Diamanten wrote:
Diagnosen schizofreni kan kun settes dersom det har inntruffet tre eller flere langvarige og tunge psykoser.
Da synes jeg det er utrolig rart at jeg fikk denne diagnosen... :x


Neida, ikke rart i det hele tatt. De må jo ha en grunn til å frata deg babyen din. Og da er det jo enkelt å tenke seg til at de stiller diagnoser i hytt og pine.

De fleste av oss har fått en slik diagnose, enten er vi selvskadere eller psykisk eller fysisk mishandlere, eller så aner vi ikke hvordan vi vasker opp eller henger opp tøy på den riktige måten.

Det er IKKE deg det er noe galt i. Og du kan trygt glemme den "diagnosen" du fikk. Fokuser på å få en friskemelding fra andre psykologer o.l.!

_________________
Munnkurver er kun for å beskytte andre enn barna - Løvetannbarna knekker ikke!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 7:25 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Lena wrote:
Fokuser på å få en friskemelding fra andre psykologer o.l.!


DET ER NOK VELDIG VIKTIG FOR SAKEN.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 9:00 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Arild Holta wrote:
Lena wrote:
Fokuser på å få en friskemelding fra andre psykologer o.l.!


DET ER NOK VELDIG VIKTIG FOR SAKEN.
Hvordan kan jeg få det?

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 10:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Du må som lena skrev , og som vi har sagt hele veien få en friskmelding fra en annen psykolog.du kan jo ta deg en time hos en annen.du må .det er liksom derfor vi har sagt det er så viktig for saken med en ny utredning.Og det er sant som lena skriver diagoser serverer di i hyt og pine kjempemange går rundt med feil diagnose.noen har fått blitt kvitt sin feildiagnose, ellers har di nok neppe barn .her har mange det som deg.Det er derfor vi hele tiden har sagt du må ta en ny utredning .det betyr kjempemye for saken .Ellers står barnevernet der i retten og vifter med den diagnosen ,og du har null papirer å vise tilbake på.Det er svært liten sjangs å vinn saken da. du må skaffe deg papirer på at det er feildiagnose .Jeg ville ordnet det idag om jeg var deg ,ja med engang jeg hadde fått hørt at det er vikig for saken .Flere har og sakt at vær time teller.Jeg viss jeg var deg hadde forlangt time på flekken hos en anne n psykolog ,fordi det er skjdd en feil.psykiater er vel det du må oppsøke.Jeg syns alle disse er skumle folk ,det kan nytte kan hende finner du et mer vettug menneske enn det du har møtt.er denne og helt blank så må man bare fortsette og lete i rekkene psykobablere. Saken retten vil som tidligere nevt vite hvordandu har det og det må du ha på papir.retten krev sitt av papirmølle sånn er det .ellers så ligger du så tynt an med en slik diagnose.


Last edited by Turid Holta on Mon Oct 20, 2008 10:22 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 10:17 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Mine foreldre mener jeg må vente litt til jeg har fått roet meg og samlet meg litt, ellers gjør jeg det dårlig på utredningen :?

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 10:26 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
En utreder bør fostå din situasjon.Du skulle bare hatt mere med deg i retten .I det minste noe fra en leg e som sier at du mener deg feil diagnosert ,og at du senere ønsker ta ny utredning .Fordi denne diagnosen er feil.det er bare kjempefarlig gå iretten uten noe som helst og di vel med sitt lass av skitt og løgn og feildiagnose på deg.Tvilsomt noen vil høre på deg itretten ellers det vanlige er at di er umenneskelige og kyniske.det er nok det beste at du prøver gjøre noe nå ,fordet om dine foreldre sier du må vente til du er roligere .fordi fylkesnemda er på torsdag .Vist psykobableren har noe i hodet så bør hun han forvente at du er urolig ,ellers har du møtt en klovn,gjøk til .treffer du en proff forventer han at du må være urolig nå ,men proffer er vanskelig å treffe.en proff ville vel heller reagere om du ikke var urolig di har jo tatt ditt barn .Og om du er svært rolig kan til og med det bli brukt i mot deg , en dåre av en prsykobabler vil i alle fall bruke mot deg alt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 11:21 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Savner_jenta_mi wrote:
Arild Holta wrote:
Lena wrote:
Fokuser på å få en friskemelding fra andre psykologer o.l.!


DET ER NOK VELDIG VIKTIG FOR SAKEN.
Hvordan kan jeg få det?

Ta kontakt med Vally Vegge. Hun kan kanskje hjelpe deg slik at du blir kvitt diagnosen som stigmatiserer deg og som blir brukt mot deg av barnevernet.
Vally Vegge: http://www.nnmp.net/
Mail: vallyveg@online.no

Sletting av psykiatrisk diagnose: http://www.nnmp.net/diagnoseslett.pdf

Forøvrig, det er skandaløst at psykiatrien bryter taushetsplikten og melder fra til barnevernet, en etat som ikke har kompetanse innen psykiatri og som ikke gjør annet enn å produsere psykiske problemer. Etter en runde i barnevernssystemet er verken foreldre eller barn slik de var før...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 11:34 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Nina wrote:
Savner_jenta_mi wrote:
Arild Holta wrote:
Lena wrote:
Fokuser på å få en friskemelding fra andre psykologer o.l.!


DET ER NOK VELDIG VIKTIG FOR SAKEN.
Hvordan kan jeg få det?

Ta kontakt med Vally Vegge. Hun kan kanskje hjelpe deg slik at du blir kvitt diagnosen som stigmatiserer deg og som blir brukt mot deg av barnevernet.
Vally Vegge: http://www.nnmp.net/
Mail: vallyveg@online.no

Sletting av psykiatrisk diagnose: http://www.nnmp.net/diagnoseslett.pdf

Forøvrig, det er skandaløst at psykiatrien bryter taushetsplikten og melder fra til barnevernet, en etat som ikke har kompetanse innen psykiatri og som ikke gjør annet enn å produsere psykiske problemer. Etter en runde i barnevernssystemet er verken foreldre eller barn slik de var før...


Takk. Men hva kan Vally Vegge gjøre for at jeg får bort diagnosen?

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 11:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Gjør nå endelig som Nina sier, og ta kontakt med Vally Vegge. disse menneskene her har kjennskap til kjempemange lignende saker, og du må høre på dem. Så du kan få en mulighet til å bli kvitt denne stigmatiserende diagnosen. uff og uff. Kjenner ikke Vally Vegge. Nina anbefaler henne. Du spør om råd på forumet. Du har fått råd. Hva hun kan gjøre? Du må i alle fall få luftet det at du mener deg feildiagnosert. Og hvorfor. Anbefaler Nina henne til deg så vet nina hva hun gjør. Slik saken er, står den i alle fall svært dårlig. Di har jo tatt barnet. Kan det bli verre? Du må nesten bare forsøke, om du skal ha noen sjanse. Er hun en dyktig person, Vally, vil hun staks se feil i din diagnose. Ta kontakt med henne. Det er lite her man kan gjøre for deg, om du ikke følger noen råd. Disse vet jo og har erfaring med slike saker. Saken din kan knapt bli værre: Di har tatt barnet, og du har fått en feil fæl stigmatiserende diagnose. Du har mest å vinne på å søke hjelp til dette våset di har satt deg i. Ja, barnevernet drar rundt å innhenter opplysninger hos psykobablere, og psykobablere har ikke lov å nekte, så vidt jeg vet å utlevere opplysninger. Det er fælt , men noen ganger melder og psykobabler folk til barnefjern. Vet ikke hva som har skjedd hos deg. Men idag har du liten tid å må bruke tiden til å gå til Vally Vegge som her foreslås. DET ER BEKLAGELIG AT DU HAR SÅ LITEN TID. det er menneskelig å feile, alle gjør feil du må få rettet opp denne diagnose feilen. Derfor at vi mennesker gjør så mye feil skulle man ikke hatt slike makt mennesker som ødlegger livet til folk. Di sykeste mennesker er nok å finne i styre og stell. Det er ganske klart. Å like gjøre overgrep mot andre mennesker er sykt. Og like ha makt over andre mennesker er sykt. Så ikke rart en ikke ser noen diagnoser når en er ute og handler. Diagnosene sitter i styre og stell.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 1:35 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Oct 20, 2008 12:23 pm
Posts: 58
Location: Oslo
Ja jeg er enig med Turid. Gjør som Nina sier. Så lenge du har en diagnose så vil det bli vanskelig for deg å få barnet ditt hjem.
Jeg klaget inn en psykolgoutredning som ble gjort av meg da jeg var 14 år til fylkesmannen i forrige uke. Selv om jeg er erklært frisk så brukes den ennå i saken mot meg. :shock:
Få den bort.

Dessuten så må du prøve å få datteren din hjem før saken skal opp i fylkesnemda.


Top
 Profile  
 
 Post subject: vanlig
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 1:40 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Tue May 22, 2007 9:48 am
Posts: 82
Det som også er vanlig å tenke i den fasen du er i nå:

De forstår nok at de har tatt feil og det rettes sikkert opp snart..og ungen kommer nok hjem bare vi får rettet opp i denne misforståelsen...

Du kan ikke ta mer feil...Så jeg håper også at du gjør som vi sier....Av hele mitt hjerte!!!

Ikke vent til etterpå eller i morgen - NÅ er svaret!

_________________
Munnkurver er kun for å beskytte andre enn barna - Løvetannbarna knekker ikke!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 2:06 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja, du ser hva alle skriver. Nå må du ordne opp idet idag. Fylkesnemda bryr seg verken om morsinstinkter, eller noe som helst familiert tilhørlighet. Di tenker bare hvor har barnet det bra. Står du med dette psykobablet på nakken er saken svært vanskelig for deg. Hør nå endelig på Nina, lena, alle her som har gitt deg råd. Forumet er til for det. Syns dine foreldre burde støtte deg i å ta fatt i denne feildiagnoseringen nå. For di vil heller ikke normalt sett få omsorgen. Alikevel kan alt gå godt og. Men sjansen er mye mindre. Dersom du venter slik dine foreldre sier, kan din sak være solgt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 8:11 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Nå har jeg fått snakket med advokaten og fått gode råd ang. hva jeg skal si i fylkesnemnda på torsdag. Det viktigste er at jeg er villig til å ta imot hjelpetiltak. Dette kan igjen bety mødrehjem... Men jeg skal parallelt med denne saken, jobbe med å få vekk diagnosen. Har skrevet mail til Vally Vegge. Venter på svar =)

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
 Post subject: ...
PostPosted: Mon Oct 20, 2008 8:34 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Tue May 22, 2007 9:48 am
Posts: 82
Rett meg om jeg tar feil, dere som vet mer enn meg:

Har du fått vedtaket? Hvis ikke, kan det hende du har krav til å få babyen hjem med en gang!

Hvorfor skal du godta hjelpetiltak? Jeg kan ikke helt se at det er noe galt med deg, derfor lurer jeg...

_________________
Munnkurver er kun for å beskytte andre enn barna - Løvetannbarna knekker ikke!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 22  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]