It is currently Wed Apr 24, 2024 3:55 am



Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Next
Author Message
 Post subject: .
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 6:46 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Tue May 22, 2007 9:48 am
Posts: 82
Jo, helt sikkert...Og klage inn psykiateren til foreningen også...

_________________
Munnkurver er kun for å beskytte andre enn barna - Løvetannbarna knekker ikke!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 7:23 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Da ville jeg satt igang på mandag, for nå er hver time kostbar.

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 7:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
helt sprøtt hvordan psykologer jobber di tar sine egne vurderinger om ting .kunne vel tenke meg at det hadde noe med missforståelse å gjøre når jeg leste at du var rusisk.Svært mange overgrep både i banevern og psykiatri begås netop pga, at man ikke forstår hverandres måte og utykke seg på .Det er bare så sikkert at di har gjort et overgrep på deg .Jeg grøsser av denne psykiatien.dette psykobablet demmes må du få oppklart i.for det er tydelig at det er andre enn du som det er noe galt med.Barnet skulle vært hos deg .di har atter en gang gjort noe grusomt barnefjern og psykiatri.Nå er jeg ikke tilhenger av psykiatriske diagnoser. psykobabling.Men vit at di med påståtte psykiatriske diagnoser gjør minst gernt her i samfunnet det er gjennomsnitlig den alminnelige borger som gjør mest galt. men di vet å forfølge folk med påstått diagnose. på alle vis . ja folk er så teit at di tror på psykobablere.Bare idioti og intoleranse alt sammen .Uforstand i forhold til folks tenkemåte og kultur .Og hva folk er vant med fra sitt hjemland. Vet flere som føler seg overkjørt av staten fordi di er utenlandske .deres måte og være på forstås ikke .ingenting tyder på at du har den påståtte diagnosen .


Last edited by Turid Holta on Sat Oct 18, 2008 8:00 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Å høre stemmer v. lytte til sin indre stemme
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 7:52 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Savner_jenta_mi wrote:
Jeg har fått denne diagnosen fordi jeg ble utredet midt i en depresjonsperiode, noe som førte til konsentrasjonsvansker og misforståelse av spørsmål. F.eks. trodde jeg at "stemmer" betyr "indre stemme", noe som betyr "magefølelse" på russisk. Men jeg har aldri hørt stemmer i den forstand at en utenforstående stemme snakker til meg. Psykiateren som utreda meg, overdrev også en god del. Det er helt sykt hvordan de gjør alt for å stille flest mulig alvorlige diagnoser, slik at psykiatrien alltid skal ha pasienter, for det får de jo betalt for :x


Dette er jo bare tragisk! Du har fått en alvorlig psykiatrisk diagnose på grunn av feiltolkning mellom norsk og russisk. At det går an.

Å lytte til sin "indre stemme" eller magefølelse er det ikke noe galt med. Det er et sunnhetstegn. Å høre stemmer derimot, er noe helt annet.

Du burde klage psykiateren inn for Helsetilsynet. Hva heter han?

Depresjon er den mest alminnelige sykdommmen i Norge. Alle er deprimerte, det meste av tiden. Ikke så rart kanskje når man vet hvordan velferdsstaten herjer med folk. Den tar fra folket livslykken.

Det å være deprimert skulle ikke være tilstrekkelig til å bli fratatt barnet. Det er også ulike grader av depresjon. Å være trist en dag er ikke det samme som å være syk. Alvorlig deprimerte pasienter får elektrosjokk som behandling. Jeg går ut ifra at det ikke er noe slikt du har gjennomgått.

Hvor foregikk utredningen av deg? Du trenger ikke svare dersom du ikke ønsker.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Enorm stressituasjon skapt av "barnevernet"
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 8:36 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
agrippa wrote:
Du kan sikkert forvente deg et negativt "referat" fra samværet fulle av sjikanerende vurderinger. Dette selv om "barnevernet" i henhold til loven, plikter å være objektive. Men det er de bare ikke. "Barnevernet" synes å hate foreldrene og gjør alt for å hindre tilbakeføring.

Skriver de referat fra samvær også??? :shock: Ja jeg tviler ikke på at disse maktsyke sadistene hater folk og gjør alt for å ødelegge liv...

Turid Holta wrote:
Var sikkert godt å treffe den lille igjen , Hvor fikk du treffe henne da og måtte noen da være sammen med deg under besøket .Har du fått rede på hvor hun er .

Møtet ble holdt et sted på Nordstrand, som heter Solfeng. Ja en "nøytral" psykolog måtte være med. Jeg har ikke fått vite hvor hun er. Ikke engang bydelen... :?

Quack wrote:
Jeg føler virkelig med deg, og det du skal gjennom på torsdag.
Når det gjelder grunnen til at de tok fra deg jenta, undersøkte de henne hos lege om hun kanskje hadde mageproblemer eller var litt småsyk som barn jo kan være innimellom?
Og har vektøkningen siste uken uten mammaen sin gått opp igjen?
Stor klem........


Nope, den eneste undersøkelsen var veiingen på helsestasjonen to dager før de tok henne. De har aldri undersøkt hvorfor hun ikke la på seg mer enn 65 g, og la all skylda på meg. Nå har hun gått opp 290 g den siste uka, jeg kan banne på at beredskapsmor tvangsforer henne som bare det...

agrippa wrote:

Du burde klage psykiateren inn for Helsetilsynet. Hva heter han?

Alvorlig deprimerte pasienter får elektrosjokk som behandling. Jeg går ut ifra at det ikke er noe slikt du har gjennomgått.

Hvor foregikk utredningen av deg? Du trenger ikke svare dersom du ikke ønsker.


Hun som utreda meg, heter Kristin Romm. Hørt noe om henne?
Nei, jeg har aldri hatt elektrosjokk-behandling, det har du rett i.
Utredningen foregikk på Ullevål sykehus og på Majorstua (avdeling for førstegangspsykoser eller noe sånt...)

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Last edited by Savner_jenta_mi on Sat Oct 18, 2008 9:14 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 8:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Ja, depresjon er jo blitt en folkesykdom... Som du skriver: Alle er deprimerte en gang iblant. Og det er sant, alle dager er ikke like.

Ja, det er leit å få en så alvorlig diagnose uten grunn. Så drive slite med feil diagnose. Fælt for mennesker å leve med det at ingen forstår en. Men her blir feildiagnosering forstått. Ja, hele påklenget av diagnose tullet.

Selv et mangelfult kosthold kan gjøre en deprimert. Finner en hva en mangler, kan det hjelpe på depresjon - også på andre ting. Via kost kan en å rette opp ting som gjør en alt fra deprimert til rastløs og angstfylt.

Det kan være mangelsykdommer alt sammen. Søvn problem kan og skyldes feilernæring mangelsykdom etc.

Det er for mye annet å ta tak i når et menneske føler seg sånn og sånn, enn bare psyko psyko babbel.

Det å tenke tregt å være ukonsentrert har mange å erfart at kosthold spiller inn. Det treng ikke være noe slikt, men di treng heller ikke skyld alt på psyken heller. Lage fæle diagnoser... Disse diagnosejegerne... Man kan ha en helt annen sykdom som er fysisk. Og man kan vær helt frisk.

I allefall skulle det vært straffbart å ødleg menneskers liv med feildiagnoesering. Diagnose vrøv... lol Galskap.

Man har bare et liv. Man kan og bli deprimert av sosiale årsaker. Kanskje man er ensom å mangler venner. Økonomiske bekymringer kan og gjør en deprimert. Alt mangel på det sosiale plan kan gjør en deprimert. Aandre ting, familie tragedier, dødsfall, masse... Man har sine stunder... Trøbbel i forhold kan og gjør en deprimert. Lite oppmerksomhet fra ektefellen kan gjør en deprimert. Så et godt forhold er nødvendig. Ikke alt er diagnoser.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: .
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 9:09 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Lena wrote:
Jo, helt sikkert...Og klage inn psykiateren til foreningen også...


Lena, hvilken forening skal man klage til?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: .
PostPosted: Sat Oct 18, 2008 9:57 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Bjørn Erik wrote:
Lena wrote:
Jo, helt sikkert...Og klage inn psykiateren til foreningen også...


Lena, hvilken forening skal man klage til?


Man kan klage til Psykologforeningen, Fagetisk råd.
Hvis man lurer på noe, kan man ringe dit og tlf.er 48 05 87 23.


Jeg ville klagd dit og til Helsetilsynet.

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Enorm stressituasjon skapt av "barnevernet"
PostPosted: Sun Oct 19, 2008 2:21 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Savner_jenta_mi wrote:
Nope, den eneste undersøkelsen var veiingen på helsestasjonen to dager før de tok henne. De har aldri undersøkt hvorfor hun ikke la på seg mer enn 65 g, og la all skylda på meg. Nå har hun gått opp 290 g den siste uka, jeg kan banne på at beredskapsmor tvangsforer henne som bare det...

Vektstigningen til og begynne med, varierer kraftig. Spør min kone, Turid Holta, som har født et dusin barn...

Savner_jenta_mi wrote:
Hun som utreda meg, heter Kristin Romm. Hørt noe om henne?
Nei, jeg har aldri hatt elektrosjokk-behandling, det har du rett i.
Utredningen foregikk på Ullevål sykehus og på Majorstua (avdeling for førstegangspsykoser eller noe sånt...)


Høres merkelig ut...

Du må lese deg opp på diagnosen du har fått. Søk på nett. Start f.eks på
http://no.wikipedia.org/wiki/Schizofreni
Dansk og svensk:
http://da.wikipedia.org/wiki/Schizofreni (Dansk skrift er nesten bokmål.)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Schizofreni
og ta mye av det psykologiske bablet med en klype salt.

Få deg kunnskap om den store mengden som har hallusinasjonslignene opplevelser, UTEN Å VÆRE SYK. Dette skal det finnes nyere forskning på.

Få deg kunnskap om menneskets generelle irrasjonalitet, Jfr "vrangforestillinger". Så oppdager man hvilken irrasjonalitet psykologene lever med, og hvor normal man er med sine subjektive sider.

En filosof sa: Det er meningsløst å kalle et menneske gal, all den tid alle er galne.

Det er en sannhet med modifikasjoner, men som psyko-bablerne gjerne overser i troen på at nettopp deres subjektive sider er Sannhet med stor "s". Og alle som ikke er enige med dem, eller lik deres idealer, må da nødvendigvis ha en del forstyrrelser i hodene sine.

Intollerante og uansvarlige er hva de er.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 19, 2008 2:38 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Pr. 18.04.08 var hun stipendiat ved Ullevål universitetsykehus og det kan synes som hun i "utredningen" av deg har "funnet" symptomer og diagnostisert i henhold til prosjektoppgaven sin.

Quote:
Pågående og planlagte forskningsprosjekter
Anxiety in first episode psychosis

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 19, 2008 3:49 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Dette med vektstigninga på babyen er helt sykt at di henger seg oppi. Det kan virkelig variere. Babyer kan vokse og legge på seg helt i rykk og napp. Plutselig får di en reser i vekst, så står det litt rolig igjen. Dette er helt normalt for babyer. Det er no sprøyt å stikke av med babyen for det. Den hadde sikkert lagt på seg nå alikevel om den hadde vært hos deg. Babyer vokser og legger på seg i rykk og napp. Sånn er det bare. Plutselig merker man at klærne er for små eller for trang kort. Så har hele vekst systemet roligere perioder.

Lykke til med å få babyen din tilbake. Alle mine barn har vært sunne og kjekke, og det er helt nomalt med perioder med lav stigning av vekt. Sant som Arild skriv har jeg hatt et dusin barn. Når barn er helt nyfødt går di jo normalt sett og litt ned i vekt den første tiden. For så senere å øke i vekt. At det senere og kan variere stert er ingenting di kan bruke imot deg. Det er normalt. Barna selv øker og reduserer sitt behov for mat .


Top
 Profile  
 
 Post subject: Scizofreni som diagnose
PostPosted: Sun Oct 19, 2008 7:35 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Bjørn Erik wrote:
Pr. 18.04.08 var hun stipendiat ved Ullevål universitetsykehus og det kan synes som hun i "utredningen" av deg har "funnet" symptomer og diagnostisert i henhold til prosjektoppgaven sin.

Quote:
Pågående og planlagte forskningsprosjekter
Anxiety in first episode psychosis


Det er veldig typisk av ferske psykologer å ta utgangspunkt i egne erfaringer. De skriver om det de har kjennskap til og dersom denne Kristin Lie Romm har jobbet med førstegangspsykoser er dette diagnosen hun vil gi til alle som oppsøker henne eller blir henvist til henne.

En erfaren psykolog/psykiater ville kanskje vært noe mindre kategorisk i sin diagnostisering, selv om mye avhenger av holdninger.

Er det schizofreni stipendiat Kristin Lie Romm har diagnostisert deg med?

Schizofreni (fra gresk schizo, «splittet» og phrenos, «sinn») er en alvorlig psykiatrisk sykdom med kronisk og svingende forløp, som ofte debuterer i ung voksenalder. Førsterangssymptomene dreier seg om symptomer som pasienten har fått som et tillegg til sin personlighet. De kalles derfor også positive symptomer:

    Opplevelser av tankepåvirkning
    Tanketyveri
    Tankepåføring
    At andre kan lese tankene
    Opplevelser av ekstern styring
    Påførte handlinger
    Påførte følelser
    Endrete sanseopplevelser
    Hørselshallusinasjoner
    Kommenterende stemmer
    Diskuterende stemmer
    Andre lyder
    Synshallusinasjoner
    Andre sansehallusinasjoner
    Vrangforestillinger

Negative symptomer (elementer som pasienten får trukket fra sin personlighet):

    Treghet
    Sløvhet
    Affektavflatning
    Initiativløshet
    Passivitet
    Språkfattighet
    Manglende interesse
    Innesluttethet
    Sosial tilbaketrekning
    Vansker med kommunikasjon med andre mennesker


Kilde: Wikipedia

Etter det lille jeg har sett av deg på videoen du la ut på Youtube kan jeg vanskelig se at ovennenvte symptomer stemmer. Men dersom "barnevernet" lykkes i å klistre diagnosen schizofren på deg, ligger du tynt an. Du burde ta skritt for å få fjernet diagnosen øyeblikkelig. Dette er en alvorlig diagnose og dersom du virkelig hadde vært schizofren måtte du vel nesten være avhengig av konstant oppfølging. Få en annenhåndsvurdering asap. Dette må du ikke ha hengende ved deg.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 19, 2008 9:45 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Om barselstid: Det er eldgammel visdom - og jeg har ennå til gode å sett noen bestride det - at mor trenger RO, STØTTE og VERN i barselstiden (som varer minst seks uker).

Det er vel dette vi legfolk tror at mødre skal få på "mødrehjem" - virkeligheten er nå så grundig beskrevet på dette forumet og i bøker som "Formynderterror" at det burde være nok til å få en slutt på denne virksomheten.

Om diagnoser: "Fordelen" med diagnoser er at de avhumaniserer, slik at det blir lettere å ignorere mennesket og være tro mot systemet.
Det er derfor Turid ikke ser diagnoser når hun er på butikken, men mennesker og det er sannsynligvis også derfor mennesket forsvinner i rapportene.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 19, 2008 10:26 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Mødre får neppe den ro di trenger på mødrehjem. Personlig kan jeg si at jeg slapper ikke av etter en fødsel før jeg er hjemme.

Allle disse rutinene som verken er mitt eller barnets. Veking i tid og utide, gjerne klokka seks om morran, kommer di og drar gardinene opp. Masse fremede mennneskerr på rommet. Stadig besøk til di andre inn på rommet. Ingen orntlig fred til bare deg og barnet. Har lyst å være sammen med sin egen familie i en slik sårbar periode.

Mødrehjem kan ikke være bra. Når jeg kommer hjem med mitt barn som da har flere søsken hjemme, er det som om barnet faller til ro og ser seg forundret om, som om det er kommet hjem og kjenner igjen alle lydene fra søskenan. Jeg ser den trives med barnelydene, som om barnet sier: Endelig på plass.

Det er sånn harmoni med engang og jeg kommer meg og mye raskere hjemme. Treng ikke ha besøk av vilt fremede på soverommet. Og ikke trekk Arild opp gardina klokka seks. Ikke jeg heller hehe.

Borte bra men hjemme best .hadde jeg kunnet ville jeg født hjemme i vante og kjente omgivelser. Jeg orker ikke være lenge på sykehus. Savner di små heime slik, og di savner meg. Så di ble etter vært vant med at jeg var rask å reise heim fra sykehus, så sant alt var i orden,.

Forstår godt at noen må bli sressa av et slikt mødrehjem helt unaturlig for mor og barn og være der. Må nesten få mindre melk en stund - mødrehjemmet sin skyld. Unaturlig for mor og barn.

Alt for mye mas og kjas på et mødrehjem som fødeavd. Heime slipp en no å ha besøk av fremmede mannfolk på soverommet, til plage når en vil opp av senga, selv om en har sykehustrøye. Amming... alt til plage med en mengde mennesker rundt en.

Man er atpåtil svært sårbar og trett kjenner seg ikke helt iform. Så alt dette maset. Til vanlig plei jo folk helst få stelt seg før en har med folk å gjøre. Noe en blir frarøvet på en fødeavd. Har sagt hjemme at det har føltes som å ligge i ei seng i gågata med baby. Sikkert ikke bedre på mødrehjem. Stress.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 19, 2008 11:36 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 14, 2008 1:48 pm
Posts: 234
Location: Oslo
Stemmer det at barseltiden varer i minst 6 uker. De gav meg bare EN uke. Og til og med da opplevde jeg terror og negative kommentarer.

Har hatt første samvær på fredag, og laget en ny video:
http://www.youtube.com/watch?v=ulgmv6zSaZI

_________________
http://statisten.blogg.no - om livet som statist og smårolleaktør


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]