It is currently Thu Mar 28, 2024 2:50 pm



Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Barnehjem sprayet med "UØNSKET"
PostPosted: Sat Sep 27, 2008 6:57 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Planlagt barnefjernsinstitusjon sprayet ned


Kilde

Quote:
En enebolig tiltenkt ungdommer som er under barnevernet har blitt utsatt for hærverk i Rokke i Halden. "Bort fra Rokke" og "Uønsket" er sprayet på dørene.

En gruppe på 48 beboere i Rokke i Halden har startet en underskriftskampanje i protest mot at en bolig skal brukes til å huse en til tre ungdommer som er under Barnevernet.

Bekymret for uheldig påvirkning

Naboene mener ungdommene kan ha uheldig påvirkning på andre barn og unge i området, skriver Halden Arbeiderblad.


Halden Arbeiderblad wrote:
Buf-etats Øivind Karlsen leder Alfheim ungdomshjem her i Halden, og han synes det er veldig trist det som har skjedd.
- Jeg så for meg at dette skulle bli en idyllisk og rolig plass. Det skulle være helt anonymt og se ut som en helt normal familie bodde her.


At man ikke vil ha slike snyltere som barnefjernsarbeidere, i nærheten, forstår jeg. Jeg undrer imidlertid litt over om demonstrantene er imot barnevernsmeldinger. Eller om de stemmer på parti som vil ha mer barnefjerning.

Det er svært mye verre for foreldre som blir tvunget til å ha sine barn på slike destruktive institusjoner. Barna flykter i mengder fra slike plasser, og kommer gjerne tilbake til foreldrene, skadet for livet.

At folk tar loven i egne hender, overfor maktens ødeleggelse av barn, har jeg forståelse for. Likevel anbefaler vi folk i å besinne seg, og tenke grundig gjennom aksjonsformene. Makten slår nemlig stygt tilbake, og forsvarer gjerne overgrep med flere overgrep.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnehjem sprayet med "UØNSKET"
PostPosted: Sat Sep 27, 2008 7:55 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Halden Arbeiderblad wrote:
Buf-etats Øivind Karlsen leder Alfheim ungdomshjem her i Halden, og han synes det er veldig trist det som har skjedd.
- Jeg så for meg at dette skulle bli en idyllisk og rolig plass. Det skulle være helt anonymt og se ut som en helt normal familie bodde her.


Eh...

Hvordan kan han forestille seg et hus, som rommer en til tre ungdommer, som er tatt med makt, som en idyllisk og rolig plass?

Å hvordan kan man få 3 ungdommer utsatt for overgrep og dems fangevoktere til å se ut som en helt normal familie?

Er han riktig navla denne Øivind Karlsen?

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnehjem sprayet med "UØNSKET"
PostPosted: Sat Sep 27, 2008 10:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Liv Marit Bakke wrote:
Er han riktig navla denne Øivind Karlsen?


Kan jeg ikke tenke meg!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Månedens latterligste idiot?
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 1:08 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Sterk søknad for nominasjon til månedens idiot:

Øivind Karlsen:

...dette skulle bli en idyllisk og rolig plass...se ut som en helt normal familie bodde her...

Går det an å uttale noe mer idiotisk? Her ser det ut som om Øivind Karlsen har problemer med flere begreper samtidig.

En normal familie er neppe idyllisk, og rolig. Skrik ut, dere som har sett en idyllisk og rolig familie. Jeg vil gjerne vite hvordan de gjør det. For her hjemme krangles det, bilen punkterer, vi blir forsinka og hunden gjorde fra seg inne. Kjekt å kommme hjem. Ungene får spysjuke, de velter kakaoglass osv. Ikke rart det går galt for barn, når folk som Karlsen sitter med makten. Barn har ikke godt av å vokse opp i idyller, de trenger livserfaring, de trenger å bli elsket enten de er i det idylliske hjørnet, eller det vrange. Denne rolige, normalfamilieidyllen forteller alt om hvordan Karlsens ervervede barn får sin hverdag. Hva han forventer, av de barna han putter inn i idyllen sin. Det er oppriktig vondt, hver gang barnevernets utspekulerte overgrep mot barn manifisterer seg. Hvilke skader blir barn sittende igjen med, når de dag og natt møter krav om å skape perfekte idyller? Det høres ikke ut som Øivind Karlsen gir mye rom for at barn skal få være barn.

Og normale barnevernsinstitusjoner ligner ikke særlig på familier. I familier er det oftest èn eller to voksne, de er knyttet til barna gjennom kjærlighetsbånd og gir alt. Og de gir det gratis. I barneverninstitusjoner har en vakt ordninger i dobbelt betydning. De voksnes tilstedeværelse ved den idylliske og rolige og normale "familien" Øivind Karlsen fantaserer om, er betalt. De hadde aldri satt sine sko over dørstokken, hvis de ikke gjorde dette til sitt levebrød.

Kanskje er det noe galt i navleregionen, men her er det jammen noe galt med hjernecellenes fungering også: 10-15 lønnede folk som går på vakt, og vokter over to-tre barn, ligner ikke særlig på virkeligheten i en "normal familie". Og hva mener Øivind Karlsen er galt med en barnevernsinstitusjon, siden den ikke kan være hva den er: En institusjon? Tydelig tør ikke Karlsen si spade når det dreier seg om en spade. Skal vi kalle den for en flaske champagne?

Ellers får en håpe de 48 beboerne i Rokke i Halden har kraft og mot til å fortsette sine protester. De kan vente seg harde motreaksjoner; påføring av skyld og skam, og bli tillagt meninger og motiver de ikke har. Til barnevernet sier man ikke nei, bare ja og amen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnehjem sprayet med "UØNSKET"
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 7:36 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:

Planlagt barnefjernsinstitusjon sprayet ned


Kilde

Halden Arbeiderblad wrote:
Buf-etats Øivind Karlsen leder Alfheim ungdomshjem her i Halden, og han synes det er veldig trist det som har skjedd.
- Jeg så for meg at dette skulle bli en idyllisk og rolig plass. Det skulle være helt anonymt og se ut som en helt normal familie bodde her.


Tenk på alle hasjplantasjene, som har blitt avdekket den senere tid. De som ut som helt alminnelige hus, men så man litt nærmere etter la man merke til at det bare var lys fra ett vindu - resten av vinduene var trukket for.

Det er nok et korn av sannhet i Buf-etats leder Øivind Karlsens ord om at mange barnevernsinstitusjoner fremstår som ganske normale hjem. Tenk på alle de tusener av lukkede hus, som brukes til å skjule barn som har blitt tatt på akuttvedtak. Dit blir barna bragt i all hemmelighet, og ingen må få vite at de er utsatt for statlig kidnapping og holdes borte fra foreldrene uten hjemmel. Det finnes mange slike store hus rundt om i landet. De er gjerne bebodd av en mann og en kvinne som ikke er gift med hverandre men som gjerne har seksuelt samkvem. Barna/ungdommene har de mottatt fra "barnevernet" og tjener så gode penger at de kan holde seg med stort hus, hytte og flere biler. Barna skiftes ut med jevne mellomrom. Plutselig dukker det opp en baby i familien, selv om ingen har sett "moren" gå gravid. Babyen er selvfølgelig tatt med makt fra en annen kvinne og plassert i "beredskapshjem". De lukkede husene får jevnlig besøk av en hærskare med "barnevernets" egne psykologer, som kommer for å observere barna og skrive rapporter om hvordan de reagerer på å bli kidnappet. Ofte blir barna tatt med til kjøpesentre og lignende slik at andre kan beskue dem. De tør ikke gjøre anskrik, for de er redde for kidnapperne.

Et slikt lukket hus vil altså Buf-leder Øivind Karlsen ha i Halden-området. Karlsen tenker seg at det er helt normalt og idyllisk at ungjenter sperres inne og at han kommer og besøker dem. Slik skal ungdommene tilvennes en tilværelse som "barnevernets" råvarer, alt for å tilfredsstille Øivind Karlsen og hans umettelig behov.

Jeg forstår godt at naboene ikke ønsker buf-leder Øivind Karlsen og hans lukkede hus velkommen i nabolaget, og jeg håper de fortsetter motstanden. Det må bli kjent hva de perverse i "barnevernet" egentlig driver med. Det er ikke vern av barn men overgrep og misbruk av barn og ungdommer.

Etterhvert som hasjligaene blir avslørt av politiet, rykker kanskje det såkalte "barnevernet" inn og overtar de tidligere hasjplantasjene og omgjør dem til lukkede barnevernsinstitusjoner.

Eksempel på tidligere hasjplantasje og potensiell barnevernsinstitusjon:

Barnevernsinstitusjonen 'Slå og spark' ligger i idylliske omgivelser i en utkantkommune et sted i Norge

Robin Damgaard kjøpte huset og eiendommen med sine sju mål for å videreutvikle den. Han ble kontaktet av Buf-etat og fikk en forespørsel om å leie det ut til dem.

Det står ingenting om hvor mye Buf-etat har tenkt å betale i leie til Robin Damgaard, men det er neppe lite.

Robin Damgaard er 46 år gammel og hadde ifølge de offentlige skattelistene en årsinntekt i 2006 på kroner 695 377 og en skattepliktig formue på kroner 2 902 432.

Det er mye penger å tjene på "barnevern", gitt! :evil:

Jeg våger den påstand at lukkede barnevernsinstitusjoner er vel så lønnsomt som hasjplantasjer. Og ikke blir man forfulgt av politiet heller. Tvertimot, er det politiet som leverer "varene" på døren.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 12:50 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
Quote:
- Tanken er å bruke det som bolig for en til tre unge som er i en mellomfase, det vil si at de er for unge til å bo for seg selv og for gamle til fosterhjem. Vi snakker om maksimalt tre års leie.

Dette er helt vanlig ungdom, som skal bo i en vanlig bolig med bemanning 24 timer i døgnet, informerer Damgaard og Øivind Karlsen.


Hva skal barnevernet plassere helt vanlig ungdom i en barneverninstitusjon for?

På Vien sentret, Hamar, hvor min datter var plassert 1 mnd, var det også helt vanlig ungdom.

Min datter fortalte meg at samtlige av disse helt vanlige ungdommene hadde sittet på glattcelle....

Hun var plassert på den åpne avdelingen.... hva med den lukkede? sikkert helt vanlig ungdom der også.

Så. Hvorfor tar barnevernet helt vanlig ungdom, når det er så utrolig mange vanskeligstillte ungdommer ute i det ganske land som di ikke tar? Jeg tenker da på di stakkars ungdommene til rikmannsfamiliene. Ungdommer som hele livet har levd under psykisk og også fysisk barnemisshandling.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnehjem sprayet med "UØNSKET"
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 1:15 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
agrippa wrote:
Det er nok et korn av sannhet i Buf-etats leder Øivind Karlsens ord om at mange barnevernsinstitusjoner fremstår som ganske normale hjem. Tenk på alle de tusener av lukkede hus, som brukes til å skjule barn som har blitt tatt på akuttvedtak. Dit blir barna bragt i all hemmelighet, og ingen må få vite at de er utsatt for statlig kidnapping og holdes borte fra foreldrene uten hjemmel. Det finnes mange slike store hus rundt om i landet. De er gjerne bebodd av en mann og en kvinne som ikke er gift med hverandre men som gjerne har seksuelt samkvem. Barna/ungdommene har de mottatt fra "barnevernet" og tjener så gode penger at de kan holde seg med stort hus, hytte og flere biler. Barna skiftes ut med jevne mellomrom. Plutselig dukker det opp en baby i familien, selv om ingen har sett "moren" gå gravid. Babyen er selvfølgelig tatt med makt fra en annen kvinne og plassert i "beredskapshjem". De lukkede husene får jevnlig besøk av en hærskare med "barnevernets" egne psykologer, som kommer for å observere barna og skrive rapporter om hvordan de reagerer på å bli kidnappet. Ofte blir barna tatt med til kjøpesentre og lignende slik at andre kan beskue dem. De tør ikke gjøre anskrik, for de er redde for kidnapperne.


Hm.... fosterforeldre holder det da ikke hemmelig at di er fosterhjem for stakkars missbrukte barn.

Jeg ble innkalt til konfliktrådet av fostermor til Jens Ivan. Fostermor påsto at jeg hadde hengt henne ut på nett. Hun opplyste meg at det var hennes nabo som hadde kjent henne igjen på nett!

Altså naboen kjente igjen fostermor på innlegg fra en annonym bruker på nett! Med andre ord. Naboen viste at fostermor var fosterhjem.

Så jeg måtte påpeke at hun ikke har lov til å gå å gå rundt å skryte av at hun er fostermor. Hun har brutt taushetsplikten.

Det samme har fosterforeldrene til Jorunn. Hele nabolaget vet at di er fosterforeldre. Så selv om di ikke forteller at Jorunn er fosterbarn, har di likevel brutt taushetsplikten.

Di bryter altså taushetsplikten for å høste ære og berømmelse, å for å rekrutere nye fosterhjem.

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Barnehjem sprayet med "UØNSKET"
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 7:19 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Liv Marit Bakke wrote:
Hm.... fosterforeldre holder det da ikke hemmelig at di er fosterhjem for stakkars missbrukte barn.


"Barnevernet" har anledning til å plassere barna på sperret adresse, jf. bvl. § 4-19. Samværsrett. Skjult adresse.

Barn og foreldre har, hvis ikke annet er bestemt, rett til samvær med hverandre.

Når det er fattet vedtak om omsorgsovertakelse, skal fylkesnemnda ta standpunkt til omfanget av samværsretten, men kan også bestemme at det av hensyn til barnet ikke skal være samvær. Fylkesnemnda kan også bestemme at foreldrene ikke skal ha rett til å vite hvor barnet er.


Denne "retten" til å bestemme at foreldrene ikke skal vite hvor barnet er, misbruker "barnevernet" på det grovste. Barn blir plassert på hemmelig adresse i lukkede hus for at det skal være umulig for foreldrene å finne dem. "Barnevernet" bruker i tillegg alle slags påskudd for å nekte barna å treffe foreldrene.

Disse barna blir likefullt drasset med ut i offentligheten av fangevokterne sine. Fosterpersonene mangler samvittighet og synes det er helt i orden å motta penger for å holde kidnappede barn skjult på oppdrag fra "barnevernet". På kjøpesentre kan alle se hvem disse barna er. Det er neppe noen stor hemmelig i nabolaget hvem som tjener penger på menneskehandel. Barna i slike kollektiver byttes ut med jevne mellomrom. Det kommer stadig nye barn, for "barnevernet" elsker sine akuttvedtak, som barnevernsleder kan fatte helt på egenhånd. Tidligere kunne det ta måneder før disse barna ble tilbakeført til foreldrene, men fra og med 1. januar 2008 plikter den såkalte "Fylkesnemnda" å gi akuttsakene forenklet behandling innen én uke. Dette må ikke forveksles med den foreløpige godkjennelsen som foregår uten kontradiksjon.

Det er mange slike lukkede hus, "beredskapshjem", rundt om i landet. "Barnevernet" bruker stadig grovere tiltak mot barnefamiliene, og derfor øker bruken av hemmelig adresse. Barnefengsler finnes snart i alle nabolag. Det er godt beboerne i Halden sier ifra at slike vil de ikke ha i sitt nabolag!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Last edited by agrippa on Sun Sep 28, 2008 7:24 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 7:21 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Du skrev:
Hvorfor tar barnevernet helt vanlig ungdom, når det er så utrolig mange vanskeligstillte ungdommer ute i det ganske land som di ikke tar? Jeg tenker da på di stakkars ungdommene til rikmannsfamiliene. Ungdommer som hele livet har levd under psykisk og også fysisk barnemisshandling.

Men Liv Marit, vi er på rvb enige om at vi ikke skal beskylde andre for det barnevernet beskylder oss for. Det skurrer derfor i mine ører når du for alvor ser ut til å mene at det er så megen barnemishandling i rike familier. Det høres ut som om du antyder at barnevernet burde "gripe inn" der. Hva vet du om forholdene i velstående hjem? Og uansett så er det jo intet oppnådd for barna i noe hjem å bli tatt av barnevernet. Og "psykisk barnemishandling" er et barneverns-begrep som vi ikke bør kopiere.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 28, 2008 8:43 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
MH Skånland wrote:
(...)
Det skurrer derfor i mine ører når du for alvor ser ut til å mene at det er så megen barnemishandling i rike familier. Det høres ut som om du antyder at barnevernet burde "gripe inn" der. Hva vet du om forholdene i velstående hjem? Og uansett så er det jo intet oppnådd for barna i noe hjem å bli tatt av barnevernet. Og "psykisk barnemishandling" er et barneverns-begrep som vi ikke bør kopiere.
  


Enig.

Noen ganger når jeg "snakker rett fra levra", så sier jeg ting jeg er blitt innlært med tidligere, men som jeg egentlig har tatt et oppgjør med.

Det er jo ganske typisk opplæring i sosialdemokratiske Norge at hos rike finnes det dårligere barnebehandling. Noen ganger underbygd med sjeldne historier om kapitalistsønnen som gjennom forsømmelse lærte å hate samfunnet og ble radikal sosialist/kommunist eller revolusjonær. Dette er vel, mildt sagt, mer forørerisk enn det er en karikatur av virkligheten.

Verken fattige eller rike fortjener noe så grusomt som det såkalte barnevernet.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 29, 2008 12:18 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm
Posts: 462
Location: Fredrikstad
MH Skånland wrote:
 
Men Liv Marit, vi er på rvb enige om at vi ikke skal beskylde andre for det barnevernet beskylder oss for. Det skurrer derfor i mine ører når du for alvor ser ut til å mene at det er så megen barnemishandling i rike familier. Det høres ut som om du antyder at barnevernet burde "gripe inn" der. Hva vet du om forholdene i velstående hjem? Og uansett så er det jo intet oppnådd for barna i noe hjem å bli tatt av barnevernet. Og "psykisk barnemishandling" er et barneverns-begrep som vi ikke bør kopiere.
  


Ah! Jeg elsker å provosere. Det får folk til å reagere. Bruke hodene sine. :D

Det ironiske er at det er foreldrene i disse velstående familiene, som styrer og bestemmer hvilke barn som skal fratas sine foreldre, mens di selv ikke ser sine barn såpass at di engang vet hva favorittpålegget til barna er.

Barnevernet kommer aldri til å gå inn i disse familiene å plukke barn. Disse barna blir allerede behandlet som ting. Å det er jo foreldrene dems som har makten. Makten til å bestemme hva barnevernet og rettsystemet skal gjøre.

Samtidig legger jeg merke til at det eneste du hang deg opp i var min uttalelse om disse rike barna og hoppet glatt over allt det andre. 8)

_________________
Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 29, 2008 4:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
Liv Marit Bakke wrote:
Samtidig legger jeg merke til at det eneste du hang deg opp i var min uttalelse om disse rike barna og hoppet glatt over allt det andre.

Nei, jeg festet meg ved at du brukte en argumentasjon som er vanlig, og som folk ikke bare bruker mot velstående familier men mot hvem som helst: "Hvorfor går ikke barnevernet inn og tar barna til mine naboer? DER er det omsorgssvikt, der."

Det er nettopp slik tankegang som oppmuntrer alle mulige til å melde hverandre til barnevernet. Jeg synes det er alvorlig. Det er ikke tilfelle at mennesker som viser uheldig oppførsel e.l. gjør det fordi de er blitt dårlig behandlet av sine foreldre, og man må ikke handle mot andre og andres barn slik barnevernet handler mot en selv; det åpner for befolkningens frittflytende hat. Et samfunn er knapt tjent med at alle går rundt og hater og spionerer på og skader hverandre.

Og det gir barnevernet ekstra gode muligheter.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 29, 2008 10:09 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg er enig med Marianne. Det sniker seg ofte inn forestillinger om "de andre", de rike, de fattige, naboene, våre nye landsmenn osv osv. Mange tror oppriktig at "de andre" mishandler barna sine, vanskjøtter dem eller utsetter dem for fysisk eller psykisk neglekt. Det er imidlertid rene myter: foreldre elsker barna sine og gjør så godt de kan.

Flere barnevernofre har derfor undret seg over at de selv blir forfulgt av barnevernet, mens barnevernet ikke "tar de barna som de burde ta". Barnevernet har selvfølgelig ingenting å bidra med. De er overflødige i samfunnet. Det er knapt noen barn barnevernet "burde ta". Men for så vidt må jeg si meg enig i at barnevernet ikke evner å skille klinten fra hveten; de evner f.eks. ikke å forutse og forhindre overgrep og drap på barn. Slike prediksjoner er det bortimot umulig å foreta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 29, 2008 10:16 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg er helt enig i at barnevernet ikke gangner noen. Men - det er et faktum at overklassen har ledet an i å utvikle forestillingen om at barn har godt av å ha et distansert forhold til sine foreldre.

De var de første som frivillig satte bort barna sine til oppfostring. Les Snorre for eksempel. Eller Sigrid Undset.

Det betyr ikke at alle gjorde det og at de selv ikke kunne bryte med normen. Bare tenk på prinsesse Diana som nektet å sende guttene sine på kostskole.

Men det er et faktum at svært mange har benyttet seg av barnepiker og kostskoler - og at mange mener at dette kvalifiserer dem til å innta lederskapet i samfunnet.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 30, 2008 12:01 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Mon Feb 27, 2006 1:02 am
Posts: 159
Anne Brit Raaen wrote:
(..)
Men det er et faktum at svært mange har benyttet seg av barnepiker og kostskoler - og at mange mener at dette kvalifiserer dem til å innta lederskapet i samfunnet.


Barnevernet er verre enn kostskoler og for mye barnevakt.

Tiden er desverre begrenset. Om man jager makt eller penger eller noe annet, så blir det mindre tid til familie.

Ideelt sett skulle familiemennesket hatt mer makt. De forstår familien, samfunnets byggesten.

_________________
Det finnes egentlig bare to typer etikk:
Psykopati og sannhet innpakket i kjærlighet
Fargene skyldes det som ikke er etikk...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]