It is currently Thu Apr 25, 2024 6:19 pm



Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Bør såkalte "problembarn" tvangsplasseres på akuttinstitusjoner?
Ja, det bør være lav terskel for å fengsle barn i slike institusjoner 0%  0%  [ 0 ]
Nei, problemansatte i "barnevernet" bør heller få smake sin egen medisin og bli tvangsplassert i institusjoner frem til pensjonsalder 80%  80%  [ 8 ]
Ja, hensynet til arbeidsplassene må telle sterkt (LO-medlem) 0%  0%  [ 0 ]
Nei, det er feil å fengsle ungdommer på bakgrunn av bagateller 20%  20%  [ 2 ]
Vet ikke 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 10
Author Message
 Post subject: Står i kø for å bli problembarn
PostPosted: Sun Aug 17, 2008 9:23 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
4000 unge bergensere sto i kø for å spille problembarn i Gunnar Vikenes nye ungdomsfilm "Vegas".

Karolines Marianne er typen som bytter kjæreste en gang i uken, og fosterhjem fire ganger i året.

- Mamma jobber i barnevernet, hun har hjulpet meg og fortalt meg om hvordan slike jenter er egentlig.

Jørgen Hausberg Nilsen (16) spiller Thomas i filmen, som Marianne treffer på akuttmottaket.


Kommentar: Det er fint for Karoline Stemre at hun har en mamma som jobber i "barnevernet" og kan fortelle henne hvordan jenter med såkalt lav impulskontroll egentlig er. Sannheten er vel at det er de ansatte i "barnevernet" som sliter med lav impulskontroll. Det skal lite til før de trykker på "akuttvedtak"-knappen og beordrer tvangsfjerning av barn.

Nytten av å tvangsplassere såkalte "problembarn" på akuttinstitusjoner er det heller ingen som stiller spørsmål ved. Det tas for gitt at ungdommene "får hjelp", men akuttinstitusjonene fungerer ofte som rekrutteringssentre til en kriminell løpebane. Her kommer ungdommene i kontakt med andre "verstinger" som introduserer dem for narkotika. Jentene blir ofte gravide, og barna deres blir "tatt hånd om av 'barnevernet'" dersom det ikke lykkes å overtale dem til å ta abort.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: klinkende klart
PostPosted: Sun Aug 17, 2008 11:37 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen


En ting er ihvert fall klinkende klart, og det er at jeg ALDRI skal betale for å se denne urealistiske filmen.

Og, Karoline Stemre, er som snytt ut av naien på "mor" Grete Stemre. "Mor" har jobbet / jobber som marte-meo-terapeut for barnevernet.

Grete Stemre har da også vært med på å "utrede" meg.

Marte-meo-metoden er for det meste bare bortkastet tid og penger, og dessuten så er det bare med på å stresse folk unødvendig.

Og, jeg signerer Agrippa:

Agrippa wrote:
Sannheten er vel at det er de ansatte i "barnevernet" som sliter med lav impulskontroll. Det skal lite til før de trykker på "akuttvedtak"-knappen og beordrer tvangsfjerning av barn.




_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: klinkende klart
PostPosted: Sun Aug 17, 2008 12:04 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Mona Lygre wrote:
Og, Karoline Stemre, er som snytt ut av naien på "mor" Grete Stemre. "Mor" har jobbet / jobber som marte-meo-terapeut for barnevernet.

Grete Stemre har da også vært med på å "utrede" meg.

Marte-meo-metoden er for det meste bare bortkastet tid og penger, og dessuten så er det bare med på å stresse folk unødvendig.


Det finnes ikke vitenskapelig dokumentasjon for at Marte-Meo metoden virker. Det er et rent kommersielt produkt.

Likevel brukes marte-meo til utredning av såkalt omsorgsevne. Resultatet av utredningen kan være avgjørende for hvorvidt mor og barn blir skilt med tvang. Marte-meo er kvakksalveri og burde forbys.

"Barnevernet" kunne like gjerne benyttet Tarot-kort til utredning av "mors omsorgsevne".

Det faktum at "barnevernet" benytter marte meo i utredning av foreldre og barn, viser hvor lite seriøst det jobber.

Man må aldri la seg underkaste en "utreder" som benytter marte-meo.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 17, 2008 1:17 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Mona skrev:

Quote:
Og, jeg signerer Agrippa:

Agrippa skrev:
Sannheten er vel at det er de ansatte i "barnevernet" som sliter med lav impulskontroll. Det skal lite til før de trykker på "akuttvedtak"-knappen og beordrer tvangsfjerning av barn.


Ja, og de bryr seg påfallende lite om hva som skjer etterpå - i motsetning til de omtalte ungdommene som trykker på knappen for å få vite hva som skjer (jeg er slik selv).

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 20, 2008 9:20 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Anne Brit Raaen wrote:

Ja, og de bryr seg påfallende lite om hva som skjer etterpå - i motsetning til de omtalte ungdommene som trykker på knappen for å få vite hva som skjer (jeg er slik selv).


At barn, og ungdom, og voksne folk, er nysgjerrige - er et typisk sunnhetstrekk.

Hadde det ikke vært for den "dårlige impulskontrollen" til folk, så hadde det ikke fantest X-antall kanaler på min tv, og du og jeg hadde fortsatt bodd i huler og regnet med kulerammer.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: klinkende klart
PostPosted: Wed Aug 20, 2008 9:23 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
agrippa wrote:

"Barnevernet" kunne like gjerne benyttet Tarot-kort til utredning av "mors omsorgsevne".



Den var god!

Og jeg må jo bare si det, at jeg har mer tro på Tarot-kort, enn Marte-Meo-metoden (-fortell meg noe jeg ikke allerede vet, da heller...)

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Oslo s vektere og åvergrep
PostPosted: Fri Aug 22, 2008 11:59 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Aug 21, 2008 2:56 am
Posts: 16
Location: Østfold
For dere forreldre som har ungdommer/barn på instuttisjon eller annet under barnevernet burde smugle inn micro video kamearer til dem så ansatte får sparken og hele dritten kollapser:) Rune solheim filmet meg da jeg for noen dager siden ble åverfalt av 4 vektere på oslo s for å ha verdt meldt savnet av barnevernet (med politi etterlysning) Her er svaret fra klagen til nsb som rune sendte for meg (Vi holder filmen hemmelig til til vi hører hva vekterene eventuelt sier i avhør eller beste fall retten) :

Til Rune Solheim

Takk for henvendelsen, som jeg har mottatt fra Karen Onsager. Vi har på bakgrunn av din informasjon iverksatt undersøkelser for å få kartlagt hva som har skjedd. Vi er opptatt av at våre medarbeidere skal etterleve våre retningslinjer, og hvis det er slik at en eller flere av våre ansatte ikke har opptrådt i forhold til gjeldende lover og instruksverk så er vi interessert i å gjøre noe med det. I den forbindelse er det ønskelig fra vår side å få se opptaket som du henviser til, for å få vurdert de faktiske forhold og om mulig få identifisert de involverte. Vi ønsker å få et best mulig grunnlag til å vurdere hendelsen, og jeg ønsker å komme i kontakt med deg pr. tlf, og håper du enten ringer meg eller oppgir ditt tlf. nr i et svar på denne e-posten.

_________________
www.bvfilmer.piczo.com
www.henrikquam3.piczo.com
Bra med saklige debatter som rbv har!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 23, 2008 9:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
   
Dere sørger forhåpentlig for å ha kopier oppbevart på trygge steder – mange forskjellige. Ellers vil opptaket nok "forsvinne" i hendene på ymse myndigheter og andre "voksne" som tenker på "barnets beste".
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 23, 2008 11:43 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Og å forholde seg til skriftlig, dokumenterbar kommunikasjon. For en hyggelig invitasjon da gitt; Dette tar vi så alvorlig og vil rydde så grundig opp i, at vi ønsker å få ditt tlf.nr. For å snakke på telefon. Ja, ja. En kan alltids bruke båndopptaker, men brev/mailen er absolutt best. Og noen ekstra kopier av opptake som nevnt.

Som de absolutt ikke trenger å se før vekterne har forklart seg.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]