It is currently Fri Mar 29, 2024 2:38 pm



Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Forskjellsbehandler barnevernet etnisk norske og "fremmedkulturelle"?
Ja, på sett og vis 40%  40%  [ 2 ]
Nei, det avhenger av det enkelte tilfelle 0%  0%  [ 0 ]
Nei, de forskjellbehandler ikke, for også voldelige "norske" går fri 20%  20%  [ 1 ]
Nei, det er det ikke grunnlag for å si 0%  0%  [ 0 ]
Ja, en etnisk nordmann ville ha mistet barna dersom han hadde truet med å drepe dem 20%  20%  [ 1 ]
Vet ikke 20%  20%  [ 1 ]
Total votes : 5
Author Message
 Post subject: Truet med å drepe seg selv og barna
PostPosted: Sun Apr 23, 2006 7:44 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
.. men barnevernet ble ikke koblet inn.

Politiet varslet merkelig nok ikke barnevernet da kurderen, som ikke fikk ikke fornyet arbeidstillatelsen og truet med å drepe både seg selv og barna. Tre ganger gjentok han trusselen med konen og de to barna på fire og fem år tilstede. Han sparket og knuste også inngangsdøren på kontoret.

Retten mente dette dreide seg om tomme trusler i en opphetet situasjon, og at kurderen var sint på myndighetene, ikke familien sin. Varetektsfengslingen ble derfor avvist.

Kommentar: Se denne hendelsen i kontrast til moren som ble fratatt barnapå akuttvedtak og lagt i gulvet av politiet fordi hun hadde oppsøkt et utested for å forsøke å få tak i sin eks-mann mens satt barna satt sovende i bilen.

Det kan virke som om terskelen for å gripe inn overfor voldelige fremmedkulturelle er lavere enn terskelen for å gripe inn overfor etnisk norske. Eller dreier det seg om forskjellbehandling av mødre og fedre?

Det er egentlig helt utrolig at barnevernet ikke ble koblet inn i en sak hvor faren gjentatte ganger har truet med å drepe barna. Især når man vet hvor rutinemessig politiet melder fra til barnevernet i andre mindre alvorlige tilfeller. Kanskje er Voss lensmannkontor bemannet av fornuftige og oppegående politifolk eller sviktet rutinene? Politiet har ofte et nærmest rituelt forhold til videreformidling av "familiesaker" til barnevernet.

Men nå vet vi hva vi kan gjøre neste gang barnevernet blir nærgående. Tru med å drepe både deg selv, barna og barnevernerne. Da tenker jeg at barnevernet gjør rask retrett og henlegger før de får tid til å journalføre "plassering bør sterkt vurderes". Eller foreldrene blir kastet på glattcelle og barna plassert i beredskapshjem før du kan si tyggegummi.

Denne hendelsen bekrefter faktisk det jeg har ant lenge: De virkelige overgriperne, de som er villige til å bruke vold, slipper unna barnevernets undersøkelser og hjelpetiltak. Plutselig er ikke lenger barnevernerne så interessert i å "hjelpe". Risikoen for tilbakeslag gjør at barnevernet bare griper inn i de behagelige tilfellene. Barnevernet elsker ikke-sakene, der hvor de risikerer ingenting, og foreldrene er harmløse skapninger. Voldelige foreldre fra trøblete steder holder barnevernet seg unna, kan det synes som.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 23, 2006 8:09 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Barnevernet er utrolig irrasjonelt. Faste prinsipper finnes nærmest ikke. Det meste er overlatt til tilfeldig føleri hos tilfeldige lavutdannede sosionomer, barnevernspedagoger og andre som tilfeldigvis måtte være ansatt. Det være seg ungdom på 22-23 år, umotiverte sosionomer fra desentraliserte utdanninger etc.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Føleri blant de barnevernsansatte
PostPosted: Mon Apr 24, 2006 6:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Barnevernet er utrolig irrasjonelt. Faste prinsipper finnes nærmest ikke. Det meste er overlatt til tilfeldig føleri hos tilfeldige lavutdannede sosionomer, barnevernspedagoger og andre som tilfeldigvis måtte være ansatt. Det være seg ungdom på 22-23 år, umotiverte sosionomer fra desentraliserte utdanninger etc.



I likhet med lærerne har barnevernerne dårlige karakterer fra videregående, i tillegg til at barnevernsskolen ikke holder mål.

Tilfeldig føleri avgjør utfallet av en barnevernssundersøkelse. Foreldre trenger ikke å være spesielt engstelig av natur for å bli livredde for hva som kan skje når barnevernet involverer seg i livene deres. Alt overlates til den enkelte saksbehandlers skjønn.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Føleri blant de barnevernsansatte
PostPosted: Mon Apr 24, 2006 6:36 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
I likhet med lærerne har barnevernerne dårlige karakterer fra videregående, i tillegg til at barnevernsskolen ikke holder mål.


Håper på kilder jeg kan nyte.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Lærerskolene holder ikke mål
PostPosted: Mon Apr 24, 2006 7:24 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
http://www.dagsavisen.no/innenriks/article2058391.ece

Jeg hadde tenkt å legge den inn som en hyperlink i det ovenstående innlegg, men du hadde allerede svart.

Undersøkelsen gjelder såkalte lærerstudenter, men jeg vil anta at de såkalte barnevernsstudentene er enda dårlige kvalifisert. Både lærer- og barnevernskolene tiltrekker seg de dårligst kvalifiserte, og det er jo "betryggende" for foreldre å vite. Det at de er så inkompetente får selvfølgelig konsekvenser når de skal utøve utvidet skjønn i jobben!

Her skal de dummeste og mest kunnskapsløse menneskene slippes løs på barnefamiliene og attpåtil ha makt til å gripe inn dersom de anser det for påkrevet. Ikke rart det oppstår mange tragedier i kjølvannet av barnevernerne. Dette er en oppskrift på hvordan ting ikke skal gjøres. Det er ikke for ingenting at saksbehandlere andre steder forventes å ha et visst kunnskapsnivå. Barnevernet og skolene er såkalt "myke arenaer" hvor det ikke skal stilles krav. Likevel er disse ansatte gitt mer makt enn de fleste andre. En nyutdannet barnevernspedagog med strykkarakterer kan tyrannisere en barnefamilie i sin iver etter å gjøre godt inntrykk i den nye godt betalte jobben han har fått tildelt av myndighetene. Jobben har han fått for at han skal ha mulighet til å klatre oppover den sosiale stigen. Det er bare litt synd at klatringen skal skje over kroppene og livene til tilfeldige familier. Jeg har ingen plikt til å ofre livet mitt for at denne saksbehandleren skal ha en god og "trygg" stilling! Samfunnet har ingen rett til å kreve at jeg og min familie skal ofres for at denne andre skal få en urettmessig fordel. Likevel kreves det at jeg gir opp min livslykke for at barnevernsansatte skal ha en meningsfull og god arbeidsdag med å overvåke og kontrollere meg.

Noen mennesker er så mye mere verdt enn andre i dette onde, kalde djevlesamfunnet som kalles "velferdssstaten" Norge.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]