It is currently Wed Apr 24, 2024 1:42 am



Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 11, 2008 11:58 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Kjære Ama, jeg har lest hva Raven Emerald skriver, og det er så godt og klart at jeg nøler med å gjøre ferdig dette her og legge det inn etter hennes. Men jeg gjør det, og det er skrevet mest til deg.

Uansett hva du selv i denne stund mener, vil jeg uttrykke min støtte til det at du har publisert dokumenter slik du har gjort. Det gjør jeg også overfor andre som publiserer sakene sine, med smått og stort om hva de har gjennomgått.

Det er den eneste måten barnevernsofre kan kjempe mot det skadelige barnevernet på. Alt annet er tatt ifra dem. Alle rettigheter til en rettferdig, åpen rettergang, all mulighet og makt til å få brakt frem i lyset hvordan barnevernet holder dem i en skruestikke og blackmailer dem og skyver barna foran seg, tråkker på barns og foreldres naturlige samhørighet. Det er også nødvendig at hver eneste familie, hver eneste forelder som rammes av barnevernets overgrep, står last og brast med de andre, at alle publiserer, for at det muligens en gang begynner å synke inn hos befolkningen at det ikke er barnevernets ofre som har noe å skamme seg over.

Det at foreldre er blitt forfulgt, trakassert, kuet og utpint av barnevernet er derfor heller ikke noe som skal holdes skjult overfor barna. Barnevernet er mestere i dette: i å foranstalte at barn under deres "omsorg" oppdras til å forakte eller hate sine egne foreldre, og få fosterforeldre eller andre med på dette. Men det er ikke til noe barns beste å bli forledet til, og få lov til, å ta avstand fra sine foreldre, og voksne som fremmer noe slikt, gjør galt mot barna. De biologiske foreldrene er de eneste foreldre barna har, ingen andre kan erstatte dem.

Å stadig fokusere på at barnevernets ofre ikke skal publisere, er galt, det støtter opp om tyranni og fryktelige forfølgelser utført av barnevernet, mot nye familier hele tiden. De som eventuelt lar det "gå ut over" barna, er de det er noe svært galt med, og som man bør ta til motmæle mot og sette på plass. – Det er på tide å beskjeftige seg med dette istedenfor med å holde en kunstig fasade av misforstått stolthet eller pietet.

Alle Norges familier som ikke rammes av barnevernet er absolutt ikke mere perfekte enn dem som rammes, og har intet å være stolt av i den anledning. Enhver av oss kunne like godt som Ama fått sjikanøse barnevernsrapporter på halsen, med etterfølgende rasering av vår familie og hele vårt liv. Enhver av oss kunne også ha opplevet at våre egne foreldre ble revet fra oss i den organiserte ondskap barnevernet utøver. Jeg har kjent fullstendig gode, varme, kjærlige familier som er blitt ødelagt av barnevernet. Mest av alt er det vanligvis barna det går ut over, som lengter seg syke og er redde og fortvilet, der de blir holdt under tvang langt borte fra alle sine. Din sønn og hans besteforeldre er ikke bedre enn de fleste men bare usedvanlig heldige, Ama. Mot de fleste andre er barnevernet mye verre, uten den minste grunn.

Ingen av oss har noen som helst rettighet til å dømme om hvorvidt noen skal ha rett til å ha barn og andre ikke. Det er en menneskerettighet å ha de barn man får med "naturmetoden", og det er kun mishandling av barnet som kan berettige at barnet må beskyttes mot sine foreldre og kanskje vokse opp annensteds enn i foreldrenes hjem.

Foreldre som blir fratatt sine barn og holdt borte fra dem, er hverken prestisjeredne, sure, fornærmet, sinte eller noe av det øvrige som så nedlatende sies om dem rundt om. De er desperate av fortvilelse. At dette, og deres nødskrik gjennom publisering, skal brukes av barnevernet og av fosterforeldre til ytterligere å frata dem både egne dokumenter og samvær med sine barn, taler for seg selv om hvilket ondt system barnevernet er. Det barnevernsofrene skriver, enten det er hjelpeløst eller velformulert, hjelper andre, også i saker der barnevernet bruker det imot dem selv. Ytringsfriheten er det eneste våpen vi har tilbake; myndighetene har fratatt mennesker i barnevernets grep alt annet.

Marianne
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: RE
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 6:45 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Quote:
Ytringsfriheten er det eneste våpen vi har tilbake; myndighetene har fratatt mennesker i barnevernets grep alt annet.


Takk, begge for ord til både meg og min sønn. I og med jeg alt har startet og har ferdig 2/3 av bokserien, så avslutter jeg ikke mitt prosjekt.

Som du sier er ytringsfrihet det eneste middel som er tilbake for å stanse/begrense det som skjer i barnefjernindustrien. Ytringsfriheten er også begrenset, derfor er dette forumet så viktig, fordi vi her kan stå samlet og vise hva barnevernsaker er, beskyttet av administratorer som forstår hva man står oppe imot.

Så jeg vil bli ved med å publisere uavkortet de sakdokumenter jeg har og kjempe for at jeg skal få utlevert de dokumenter som gjenstår å få utlevert...
Dersom de ikke blir utlevert må jeg går mer i detaljer i boken og skrive selv omkring hva barnefjernidustrien og helsevesen her utelater og utlevere. Jeg har skrevet dagbok siden jeg var barn, så den er en god oppslagsbok for meg i dag.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 8:08 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
Det kan du kanskje gjøre uansett?

Siden du skriver en bokserie, kan du kanskje la den siste boken være mer som en dagbok, der du går mer i dybden på hvordan det føltes å være deg, og hvordan det bv gjorde mot deg og gutten, har påvirket deg gjennom årene. Et slags sammendrag, bare uten dokumenter. Dine egne ord. :)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 10:02 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det er også planen med boken. Det jeg skriver her på forumet er sakdokument historien som er bakgrunnsinformasjon og en slags "oppslagstavle" til boken, hvor kun selekterte dokumenter vil fortelle hva som skjer fra omgivelsene. Sakdokumenter forteller meg som har opplevd det mest. De forteller hvem som står bak forskjellige utsagn, rykter, løgner og overgrep jeg har vært utsatt for. Dvs de fortelle hvem som er "bakmann" eller "pådriver" til forskjellige traumatiske opplevelser, enten ved misbruk av taushetsbelagt (fortrolig) informasjon, eller ved direkte overgrep, bruk av tvang og feilmedisinering osv

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 10:39 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
Må bare få sagt at det er utrolig interessant å lese dokumentene du legger ut her, og jeg er spent på det ferdige resultatet.
De som har forfattet saksdokumentene gjør jo sitt ytterste for å fremstille deg som særdeles ustabil, og det er nok en del barneverns-vennlige sjeler der ute som vil tro blindt på det som står der. Men det er helt sikkert noen som får øynene åpnet for hva som foregår rundt dem, og det er det viktigste.

*Klem* Du er modig, du.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Sep 09, 2008 12:27 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg har i denne tråden fjernet navnet til et par tenåringer.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]