It is currently Fri Jun 20, 2025 7:48 pm

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vi har vunnet kampen mot barnevernet
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 9:43 pm 
Rang: Ivrig bruker

Vi har vunnet kampen mot barnevernet, men vi kommer
aldri til å glemme det de har gjort mot familien vår..

Da saken startet, den 4.november 2005, bodde vi i Salangen kommune i Troms. VG bloggen min finnes fortsatt på nettet http://www.vgb.no/2533

Saken var oppe i Fylkesnemnda 7.august 2006, men allerede etter advokatenes innledning og første vitneforklaring, ble saken trukket fra behandling.

Dommeren tok advokatene med seg inn på bakrommet, når de kom tilbake ble det annonsert at kommunen ville trekke saken, hvis vi lot oss utrede av sakkyndig psykolog. Dette har vi gjort, psykologen konkluderte med at barna får tilstrekkelig omsorg.

Vi har nå flyttet til et nytt sted, her har barnevernet henlagt saken mot oss.

Jeg har de siste årene snakket med flere som har negative erfaringer med
Barneverntjenesten i Salangen Kommune. Det skal finnes en rekke eksempler på personer som har flyttet fra Salangen pga. barnevernet.

Jeg vil gjerne høre fra andre som har erfaring med barnevernet i Salangen.

saksbehandlere i saken mot oss, var:
Barnevernleder, Anne Grete Aanes
Barnevernkonsulent, Tor Magnus Østvik

Tor Magnus Østvik, som var saksbehandler i saken vår, har også flyttet fra kommunene. Er det noen som vet om han fortsatt jobber med barnevern. Han skal ha flyttet sørover.

pappa_fra_troms

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 10:19 pm 
Site Admin

Vel, det var en lettelse å høre fra deg! Det er såpass mange som knekker sammen etter fylkesnemda, at jeg var skikkelig bekymret.

Fy og skam at du forsvant så lenge! Jeg sendte deg en PM du "aldri" leste, og gikk derfor ut fra at du ikke hadde vert inne på forumet siden rett før rettsaken. Det gjorde meg urolig.

Jeg er nesten like lettet over at du vant, som at du lever. :-)

Vi er noen her på forumet som har vunnet over det såkalte barnevernet. Å vinne går gjerne gjennom et forlik, og dere som oss var altså blant en håndfull prosent som vant på den måten.

Noen av oss som har vunnet, arbeider videre i solidaritet med barnevernsofrene, og er tross seier (gang på gang) ofre selv, for mye stygg behandling. I idealisme fortsetter vi kampen mot samfunnets verste og voksende kreftbyll.

Jeg er jo også far til ti barn. Nå er det snart 20 år siden barnevernet åpnet første sak mot oss og beskyldte meg for incest. Det løste politiet over natten. Uten at vernefjolsene tok det innover seg.

Det såkalte barnevernet vil jo passe på "barn" til de er langt over 20 år. Siden minstejenta vår hadde sin første bursdag nylig, betyr det at vi kan ha over 20 år framfor oss med nyåpnede barne"vern"saker.

Derfor vil vi med dagens barnevernsgalskap med all sansynlighet utredes i totalt rundt 40 år.

Er ikke Norge et fantastisk land!

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 10:22 pm 
Site Admin

Er dette den rette Tor Magnus Østvik:

http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=T ... gin=yellow

Profile  

Post subject: Stavanger
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 10:35 pm 

Hørte at han skal ha flyttet til Stavanger traktene.. Det er ikke så mange som heter Tor Magnus Østvik, så jeg regner med at det er han. Bra for Salangen at han forsvant, får bare håpe at han ikke jobber i barnevernet noe mer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 10:43 pm 
Site Admin

Jørpeland er ved Stavanger. Rett over fjorden. Jeg har masse slekt der.

Profile  

Post subject: ...
PostPosted: Sat Aug 18, 2007 10:50 pm 

Jeg beklager at det tok tid, men jeg har ikke klart å skrive noe i den perioden etter at saken skulle opp, jeg klarte rett og slett ikke.. Det var ikke langt unna at jeg knakk sammen. Måtte bruke alle krefter på familien og flytting til nytt sted. Vi måtte starte på nytt. Men vi klarte det.

Jeg har alikevel klart å hjelpe en del mennesker som har tatt kontakt. Har blant annet snakket en del med en alenemor i Tromsø som har fått problemer med barnevernet. Har ikke tenkt å avslutte mitt engasjement nå. Neste skritt for vår del, blir forliksklage og sak mot barnevernet. Vi har tapt ca 280.000 på denne saken, dissse pengene burde barnevernet hoste opp..

Profile  

Post subject: okey....
PostPosted: Sun Aug 19, 2007 10:31 am 
Superposter

okey.....

Gratulerer så mye med seieren!

Til andre leseres orientering vil jeg bare si følgende:

Noen folk er "heldige" og slipper unna med den første seieren. De fleste av oss er ikke fullt så heldige, for barnevernet har det med å ikke gi opp så lett....

Et kjent tilfelle er for eksempel Gerd June (initiativtaker for Gruppesøksmålet), som også vant de innledende rundene, men som nå er på flukt fra barnevernet, fordi at de har åpnet en ny sak mot hennes familie.

Det er Arild Holta og Gerd Junes tilfelle som er det vanlige.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Aug 19, 2007 11:37 am 
Rang: Storbruker

Gratulasjoner og lykkeønskninger fra meg også.
Det gir stor glede og inspirasjon at du skriver om noe som går bra her.

Lykke til videre for deg og dine :D

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: Gratulerer
PostPosted: Sun Aug 19, 2007 1:09 pm 
Superposter

Jeg vil gjerne si at jeg er glad forå høre at dere vant, det er en av de få sjeldne tilfeller jeg hører om som ender slik du beskriver. Jeg håper dere klarer dere også videre fremover og at barnefjernerene holder seg unna deres familie fremover. Glad å se at du er tilbake på forumet og at du blir ved å kjempe videre mot galskapen for oss alle...

Vi gir oss ikke før diss inkisatorer er straffet og dømt for de forbytelser de begår mot foreldre og barna. Det de driver med er menneskehandel og det er fortsatt ulovlig...

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ]