It is currently Sat Apr 27, 2024 7:42 am



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Vil barna i polygyne familier være mer beskyttet for barnevernet enn barna i tradisjonelle familier?
Ja, barnevernet er motstander av den tradisjonelle familien bestående av mor, far og barn 0%  0%  [ 0 ]
Nei, den tradisjonelle familien har en innebygget styrke som gjør at den lettere står imot angrep fra barnevernet 100%  100%  [ 2 ]
Det blir hipp som happ bare barna har det bra 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 2
Author Message
 Post subject: Nye samlivsformer
PostPosted: Mon Mar 26, 2007 7:51 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
I kjølvannet av den seksuelle frigjøring på 60-tallet oppstår stadig nye samlivsformer. Familiefaren Charles Bostock oppdaget at han var biologisk far til bare to av konas syv barn. Konas elsker var far til de fem andre. Plutselig var ikke Charles Bostock lenger far til sine barn.

I motsetning til polygyni (ekteskap mellom en mann og flere kvinner) er polyandri (ekteskap mellom en kvinne og flere menn) lite utbredt. Årsaken er sannsynligvis den ujevne maktfordelingen mellom menn og kvinner.

Det hevdes å være mange fordeler forbundet med polyandri. Ved kvinneunderskudd, som i Kina, kan det være vanskelig for menn å bli gift. Løsningen kan bli at én kvinne gifter seg med flere menn slik at ingen menn må leve alene.

I en kvinnedominert verden er det naturlig at kvinner får adgang til flere menn mens mennene må holde seg til én kvinne.

Det er også positivt dersom man ønsker å holde befolkningsveksten nede, for en kvinne kan ikke reprodusere seg i samme grad som en mann.

Barnevernet forventes å være positivt innstilt til den nye samlivsformen, da barnevernet vanligvis oppfattes som en progressiv og kvinnevennlig etat.

Tradisjonelle heterofile, monogame, livsvarige ekteskap derimot må forvente hardere angrep fra barnevernet, for dette er en samlivsform hentet rett ut av Det gamle testamentet, og der står det bare gammelmodige, avdankete løsninger som ikke hører hjemme i vår opplyste, moderne tid.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 7:33 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Men faktisk har flerkoneri vært vanlig i Midt-Østen så langt tilbake vi vet, og det fins også i gammel-testamentet. Husk Lea og Rachel!
  
Tro om ikke barnevernet bruker hva som helst som påskudd for å tilrane seg barna uansett – enten det nå er en gammeldags, monogam familiesituasjon (da kan de hevde for lite nettverk) eller fler-ditt og datt (da kan de hevde dårlig innflydelse på barna, oppmuntring til umoral, sexovergrep, traumer)?
  
Men problemstillingen er interessant.
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Flerkoneri er synd
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 7:46 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
MH Skånland wrote:
  
Men faktisk har flerkoneri vært vanlig i Midt-Østen så langt tilbake vi vet, og det fins også i gammel-testamentet. Husk Lea og Rachel!


Det er en inngrodd forestilling at fordi flerkoneri (polygyni) forekom i Det gamle testamentet, så betyr det at Gud aksepterer slik praksis.

Det første ekteskapet (mellom Adam og Eva) var et monogamt og livslangt ekteskap. Alt annet er avvarter som ikke er i henhold til Guds plan.

Kristne har alltid praktisert livsvarig monogami, helt fra de første tider. Husk at Gud måtte tukte sitt utvalgte folk mange ganger fordi det dyrket avguder (dansen rundt gulvkalven) og praktiserte synd på mange forskjellige vis (ødeleggelsen av Sodoma og Gomorra). En gang ble til og med hele jordens befolkning, inkludert dyrene, utryddet med unntak av noen få rettferdige og ett par av hver dyreart. (Noas ark)

Drivkraften til barnevernet er hedenskap. Det er en dyrkelse av ur-kvinnen i form av ulike gudinnetyper. Bare se hvor opptatt Karita Bekkemellom er av såkalt likestilling. Hun kvoterer kvinner inn i alle maktposisjoner, ut fra den forestillingen at kvinnen er et overlegent vesen. Alt blir så mye bedre bare såkalte kvinnelige verdier får råde. I virkeligheten fører dyrkelsen av disse kvinnelige verdiene til at en ynkelig, omsorgskrevende kultur vokser frem. Alle disse kvinnelige psykologene som har dukket opp som paddehatter de siste årene, setter med sitt kvinnelige, hjelpesløse preg på alle mennesker. Alle får en diagnose. Vi behøver alle nødvendige hjelpetiltak. etc. etc. Alt dette omsorgshysteriet er del av den falske kvinnedyrkelsen.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 10:52 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg bruker å si at jeg godt kunne tenke meg en medhustru som var litt mer glad i å gjøre husarbeid enn jeg er :wink:

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg ønsker meg en kone!
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 3:39 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen
Jeg pleier å si at nå vil jeg også ha meg en kone!

Å velge hvordan man vil leve, burde være et frivillig valg, synes nå jeg.

Personlig foretrekker jeg den vanlige familien med mamma og pappa og barna.

Det viktigeste synes jeg likevel er at barna er happy og glade og fornøyde og at de skal ha mye kontakt med både mamma og pappa.

For de barnevernansattes del, er jo alt like ille. Enten det er sånn eller slik, så klarer de å finne feil på folk.

I næringslivet mener nå jeg at den som er best egnet til jobben, skal / må få jobben, enten det er en hun eller han. Hvis valget står mellom en hun eller han, så synes jeg godt at den med størst / høyest forsørgerbyrde bør få jobben.

At det er et kvinneoverskudd i barnevernsbutikken er det ingen tvil om.

Og du snakker meg om ØSTROGEN-bomber... At de lager mye gørr for andre folk med sine hysteriske tvangsforestillinger er det ingen tvil om.

Jeg synes heller at de burde bli satt til å gjort et skikkelig dagsverk. Og de kan få begynne hjemme hos meg, med å vaske tak og vegger og gulv mens jeg ordner opp for andre folk som trenger min hjelp.

_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 27, 2007 7:33 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Flerkoneri finner man fremst i undertrykkende kulturer. Også det kan trolig forklares med Jesus ord om at Moses tillot skilsmisse: "For dere harde hjerters skyld..." Tror det må være forvirrende for barn å vokse opp med flere mødre.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 28, 2007 10:29 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Arild skrev:

Quote:
Tror det må være forvirrende for barn å vokse opp med flere mødre.


Si ikke det, barn tilpasser seg omgivelsene, og mange har like stor tilknytning til andre i sitt nærmiljø, som til mora. Allikevel blir de ikke forvirret, de vet forskjell på mor og de andre. Jeg tror ikke det er noe bedre med seriemonogamiet i hvertfall.
Det aller viktigste er å sørge for mest mulig stabilitet, slik at når en faktor endres er de fleste andre som før. Det er jo dette systemet med å rykke barn vekk fra alt de har kjært som er den store idiotien ved barnefjernet.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]