It is currently Fri Apr 26, 2024 11:05 pm



Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 17, 2006 2:25 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
I dagens papirutgave av Dagbladet stod det på førstesiden at karakterer ikke betyr noe ved opptak til studier. Det er andre opptakskriterier, kanskje loddtrekning, "først-til-mølla", sosiale kriterier, personlig egnethet eller annet. Dermed er ikke nødvendigvis IQ-nivået høyere fordi det er mange søkere. Mange av jobbene i offentlig sektor blir besatt etter sosiale kriterier. Det viktigste kriteriet for å komme inn på sosialhøgskulen er et at man elsker makt, er sosialist og ønsker å "komme tett inn på folk".


Dette er jo dramatisk. Det ville gledet meg stort å få dette dokumentert.

Jeg nevnte en som tok gymnaset som privatist på under en måned. Jeg har vanskelig for å forestille meg at han har IQ under 150. Denne personen kom ikke inn på universitetet året derpå...! Jeg har aldri forstått dette.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Noen andre aspekt...
PostPosted: Fri Mar 17, 2006 5:16 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
En annen side rundt dette med barnevern, overgrep og intelligens.

Desto flere mennesker "barnevernet" overfaller, desto flere med høy intelligens og høyt kunnskapsnivå vil bli overfalt. Det bør altså finnes et kritisk punkt hvor antallet resurssterke, intelligente og kunnskapsrike offer blir for stort. Da tar kampen mot "barnevernet" dramatisk av og vi får forandringer. Virker ikke som om slike tanker finnes i dårehuset vi kaller barnevern.

Jeg tror gjerne starten på dette ligger nært. Allerede nå ser vi at ting begynner å skje på internett. Med kr 150 000 000 ekstra fra Jensemann vil overgrepene øke ytterligere.

Med et slikt forum som dette vil man kunne fange opp mange skrivesterke resurspersoner som barnevernet har laget helvete for. I tillegg til alle som vil dele sin lidelse. (Ingenting er mer hartslående enn sannhet!) Det vil styrke BarnasRett, Gruppen til Familiens Selvstendige Rett og flere som vil komme.

Ikke minst ser jeg for meg et kommende informasjonsblad for internett og utskrift. Det vil kunne skrives ut og stiftes sammen (A3) eller legges i en perm (A4) hvor som helst. Ellers kan det leses på nett. Det kan skrives i Openoffice og konverteres til PDF - altså gratisprogram.

Eks på pdf-utgivelse. Ved å dele opp sidene til A4-format vil man ikke trenge diger skjærm for å se bra. Legg merke til Acrobats muligheter til å justere størrelsen (verktøylinjen over).

PDF-formatet skal jo få stor konkurranse fra Microsoft framover (Metro). Det er også kommet et annet nytt format jeg undersøkte. Det passet imidlertid ikke helt, men gir PDF/Acrobat konkurranse. Det finnes også andre PDF-format. Konkurranse betyr forbedring og med Metro blir konkurransen veldig stor. Det betyr muligheter for de som vil utgi skriftlige publikasjoner (Edit: kombinert med nett).

Ellers har jo audioblogger slått gjennom hos den yngre generasjon. Med svært enkle redskap (gratis) kan man lage egne radioprogram som lastes ned til PC'er, MP3-spillere etc. Nedlastingen er stort sett helt automatisert.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 17, 2006 8:38 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Skulle jeg anslå så ligger IQ'en på 110-115 blant sosionomer og barnevernspedagoger i Norge. Når de i tillegg faller igjennom på logikk, realisme og faktabehandling...



Gjennomsnittlig IQ tilsvarer 100, og da er del vel neppe rimelig å tro at den gjennomsnittlige barnevernsansatte har IQ på 110-115, altså betraktelig over gjennomsnittet?

Hva ble Svanhild Jensens IQ målt til? 60-70 - hun ble jo vurdert til å være lettere psykisk utviklingshemmet. Jeg lurer på om de barnevernsansatte har tatt den samme testen som de tvang Svanhild til å ta. Jeg tror neppe disse folkene scorer høyere enn 80-90.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Lav IQ-skåre, men neppe til å tro på
PostPosted: Fri Mar 17, 2006 11:08 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Svanhild viste "IQ-skåre" på 53. Det er jo svært lavt, og selvfølgelig en stor bløff.
Se her: http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/09/25/349688.html

Legg merke til at hun ble testet under særdeles vanskelig forhold - OG med en 2-åring fykende rundt. Direkte ondskapsfullt var det av den "sakkyndige". Jeg tror det var Trond Bruun-Hansen.

:evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 18, 2006 2:47 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
agrippa wrote:
Arild Holta wrote:
Skulle jeg anslå så ligger IQ'en på 110-115 blant sosionomer og barnevernspedagoger i Norge. Når de i tillegg faller igjennom på logikk, realisme og faktabehandling...

Gjennomsnittlig IQ tilsvarer 100, og da er del vel neppe rimelig å tro at den gjennomsnittlige barnevernsansatte har IQ på 110-115, altså betraktelig over gjennomsnittet?


Normal IQ er 85-115. Husker jeg rett ligger hele 90% av befolkningen innenfor dette.

110-115 er ikke "høyskole-IQ", men vanlig håntverker-IQ (Og da snakker jeg ikke om alle de ufaglærte og "hjelpeguttene" eller industrien generelt).

110-115 er en relativt middelmådig IQ. Årsaken til at barnevernerne neppe ligger særlig lavere, er at gruppen med IQ under 90 er rensket bort. Det må nødvendigvis dra snitten noe opp. Nå har jeg den feilen å tro for godt om folk; skulle gjerne hatt mer fakta på disse ting enn noe tilfeldige beregninger.

I normalt store klasser på ungdomsskolen vil det kanskje være en eller to besteelev(er) med IQ på 125-135 - om mine amatørberegninger stemmer sånn noenlunde. Det er altså ikke disse som har blitt "barnevernere". Det er vel neppe "5'er-elevene" heller. Rekruteringen vil jeg tro er fra "4'er-elevene".

"4'er-elevene" i ungdomsskolen er de som gjerne får "3'ere" på videregående og enda mindre på høyskoler og universitet.

Dog vil det gjerne være logikk, realisme og matematikk de ofte vil være dårligest på. Det merker man blant annet på at de ikke kan forholde seg saklig og realistisk til fakta.

110-115 er en lav IQ blant folk som har høyskoleutdanning.

Det ville overrasket meg om ikke Nina og Agrippa lå litt høyere. :) På den andre side sett var det en europeisk toppleder med IQ på 110 på 70-tallet. Andre toppledere hadde gjerne en IQ på 140.

IQ er kun en av mange faktorer for å prestere. Formell makt er en annen stor og farlig for middelmådige som gis makt over andre...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Lav IQ-skåre, men neppe til å tro på
PostPosted: Sat Mar 18, 2006 3:03 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Nina wrote:
Legg merke til at hun ble testet under særdeles vanskelig forhold - OG med en 2-åring fykende rundt. Direkte ondskapsfullt var det av den "sakkyndige". Jeg tror det var Trond Bruun-Hansen.


Det finnes ikke en psykolog som ikke vet at IQ-tester må tas med full konsentrasjon. Dette er ikke annet enn svindel for å få makt og for å kunne manipulere ting i sin rettning.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 18, 2006 8:40 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Normal IQ er 85-115. Husker jeg rett ligger hele 90% av befolkningen innenfor dette.

110-115 er ikke "høyskole-IQ", men vanlig håntverker-IQ (Og da snakker jeg ikke om alle de ufaglærte og "hjelpeguttene" eller industrien generelt).

110-115 er en relativt middelmådig IQ.



Du må huske på at høyskoleutdanning idag er ikke annet enn det som tidligere het yrkesopplæring. Sykepleier, sosionom etc. var tidligere noe man ble etter 7-årig grunnskole. Det var ikke akademiske studier.

Jeg tror ikke høyskoleutdannete har høyere IQ enn håndverkere, for det er nemlig blant de tidligere håndverkerne at de høyskoleutdannete blir rekruttert.

Så vidt jeg husker, fordeler IQ'en seg etter Bell-kurven. Det at 90 % av befolkningen har en IQ på mellom 85 og 115 betyr ikke at 90% har en IQ rundt 115. Flesteparten ligger rundt 100. Kurven faller bratt på begge sider av 100.

En intelligens over 130 regnes som høy intellligens. Opptakskravet i Mensa er visstnok 170!

De fleste overvurderer sin egen intelligens. De fleste tror seg å ha intelligens over 100, og dette er jo ikke mulig i og med at 100 er gjennomsnittet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 18, 2006 10:24 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Opptakskravet i Mensa er 130.

Geni regnes vanligvis de fra 150 og opp.

En av hundre skal ha en IQ over 140, hvilket enkelte regner som grense til geni.

Ellers er det interessant at de fleste ligger rundt hundre og at kurven er ganske bratt desto høyere eller lavere man kommer.

I det store og hele er det lite forskjell på menneskers intelligens. Det er mye større forskjeller på fysiske prestasjoner. Kvoteringer i fysisk tunge yrker kan være så skrullete at det er utrolig morsomt!


Top
 Profile  
 
 Post subject: End of discussion
PostPosted: Sat Mar 18, 2006 10:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Ifølge hjemmesiden til Mensa Norge er opptakskravet å være blant de 2 % i verden med høyest IQ.

http://www.mensa.no/index.php?hva=28

Her er linken til Mensas hjemmetest!:

http://www.mensa.no/hjemmetest/

:wink:

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 18, 2006 11:18 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Har vert inne på den siden en del ganger.

1% har IQ>140.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]