It is currently Sun Apr 28, 2024 2:10 pm



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: LEKER ER IKKE ROT!
PostPosted: Sat Jan 27, 2007 12:39 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg vil gjerne få stare en tråd om barnevernets utidige betegnelse av leger "strødd" utover er rot. I mine øyne er ikke leker utover i boligen rot eller et tegn på omsorgsvikt slik det blir fremstilt av ivrige barnevernsarbeidere i mang en rapport. Nei! Leker utover er et tegn på at her blir barna sett og hørt, her får barna utfolde seg og være et fullverdig medlem i familien. Jeg hadde da barna var små, leker i de nederste hyllene i seksjonen på stua. Dette for at ungene skulle ha lekene lett tilgjengelig men også for at ungene skulle ha noe inne på stua som var deres, slik at de følte til fulle at dette var deres hjem og at deres ting betydde like mye som mamma og pappa sine ting. Dette har jeg fått mye kritikk for i alle år, for bv ansatte betengnet dette som rot og uorden og jeg fikk beskjed om at dette måtte jeg ordne opp i da det ga hjemmet ett preg av uorden. Jeg har aldrig fulgt denne oppfordringen da jeg er meget uenig i barnevernets fremstilling av dette. LEKER ER IKKE ROT!

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: LEKER ER IKKE ROT!
PostPosted: Sat Jan 27, 2007 12:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Jeg vil gjerne få stare en tråd om barnevernets utidige betegnelse av leger "strødd" utover er rot. I mine øyne er ikke leker utover i boligen rot eller et tegn på omsorgsvikt slik det blir fremstilt av ivrige barnevernsarbeidere i mang en rapport. Nei! Leker utover er et tegn på at her blir barna sett og hørt, her får barna utfolde seg og være et fullverdig medlem i familien. Jeg hadde da barna var små, leker i de nederste hyllene i seksjonen på stua. Dette for at ungene skulle ha lekene lett tilgjengelig men også for at ungene skulle ha noe inne på stua som var deres, slik at de følte til fulle at dette var deres hjem og at deres ting betydde like mye som mamma og pappa sine ting. Dette har jeg fått mye kritikk for i alle år, for bv ansatte betengnet dette som rot og uorden og jeg fikk beskjed om at dette måtte jeg ordne opp i da det ga hjemmet ett preg av uorden. Jeg har aldrig fulgt denne oppfordringen da jeg er meget uenig i barnevernets fremstilling av dette. LEKER ER IKKE ROT!


Jeg kan forsåvidt være enig med barnevernet i at leker strødd utover stuegulvet gir hjemmet "et preg av uorden", (for en gangs skyld har de uttrykt seg moderat) men å kalle leker strødd utover for omsorgssvikt er hinsides enhver rimelighet.

Man skulle nesten tro at barnevernet ville finne det positivt at foreldrene oppbevarte barnas leker i felles oppholdsrom som stue, da dette må være tegn på at foreldrene ihvertfall ikke setter sine egne behov foran barnas. Kanskje er barnevernerne i bunn og grunn så tradisjonelle at de betrakter stuen som de voksnes rom mens barna skal være henvist til sine egne værelser.

Personlig tror jeg barnevernet først og fremst er ute etter å finne feil ved foreldrene. Dersom stuen din hadde vært kjemisk fri for leker så ville de ha betegnet dét som omsorgssvikt. Samme hva foreldrene gjør så er det galt i barnevernernes øyne.

Forøvrig er det mulig å rydde opp etter at barna har lekt seg ferdig, men dette er ikke alltid så enkelt i praksis, især ikke i våre dager da barna har like mye leker som en middels stor lekebutikk.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 27, 2007 1:35 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Når jeg var liten og vokste opp i en syvbarns-familie (nest eldst), så trakk barna kontinuerlig til stuen. Det var jo der de voksne var.

Slik har det vert også etter at jeg ble far for ti barn. Spesielt de små, under skolealder, vil leke i stuen.

Er man da en hel mengde med små, så blir det mye leker utover i stuen. Det er bare slik det skal være. Får man et estetisk kick av at stuen er helt ryddig og at alle ting står på rett plass, ja, så får man unødvendig mye å gjøre.

Klart uhygieniske ting bør fjernes, selv om griseri ikke er så farlig som vår renslighetshysteriske kultur tror. I vår kultur er man jo så renslig at folk blir syke av det. Farlige ting skal fjernes. Men leker er noe som hører hjemme på gulvet i stuen i storbarnsfamilier.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 27, 2007 3:45 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Tue Oct 10, 2006 11:54 am
Posts: 224
Location: ei lita bygd på vestlandet
Men Arild da...har du ikke skjønnt dette enda?
I følge staten består kjernefamilien av foster"mor",foster"far" og helst 4-5 fosterbarn....Storfamilier er MEGET skadelig for biologisk familie og barna bør fjernes øyeblikkelig :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 27, 2007 5:59 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Når barne"vernet" ble tvunget til å henlegge, begrunnet de det med bl.a god fysikk hos min kone og meg. God fysikk er altså et kriterium for å ha mange barn i biologiske familier i Norge. Det er ganske pervertert. Da forstår man jo hvorfor disse kjærlighetsløse vesen tar barna fra folk med fysiske handikapp.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: LEKER ER IKKE ROT!
PostPosted: Mon Feb 26, 2007 11:25 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Annette Olsen wrote:
Jeg vil gjerne få stare en tråd om barnevernets utidige betegnelse av leger "strødd" utover er rot. I mine øyne er ikke leker utover i boligen rot eller et tegn på omsorgsvikt slik det blir fremstilt av ivrige barnevernsarbeidere i mang en rapport. Nei!


Det er helt klart gradsforskjeller av rot. I mars-utgaven av Readers' Digest står en artikkelom en mor som ble fratatt barna på grunn av "excessive clutter", det vil si, masse rot. Men selv etter at huset er blitt ryddet, har hun ikke fått barna tilbake.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 26, 2007 3:34 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
"excessive clutter" (leker og ting) er trolig -utfra egne erfaringer ,blant de "vilkårene" som tilfører disse såkallte barnevernerene motvilje til å se noe positivt i å forsøke å opprettholde familien som institusjon heller enn å angripe denne via barna og rive de bort "til barnas beste" slik "VI VURDERER" det.

Dette uten at det kommer frem i "saks" og "beslutningsdokumentene" annet en som f.eks -sitat fra Marthe Lundestad ,"Barnevernspedagog"? Vefsn ;"barna lever pr idag under "akseptable" boforhold !

mulig sitatet ikke er bokstav for bokstav ,isåfall endrer jeg det når jeg har sjekket -har ikke fotominne på alle disse antipedagogiske ,falske og uredelige uttalelsene deres :)

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 27, 2007 2:40 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Home is where the heart is.

Boforhold har lite med det å gjøre. Som min gamle tante sa det: Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg brukt mer tid på barna og mindre på å rydde!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]