It is currently Thu Jun 19, 2025 11:36 am
View unanswered posts | View active topics
Board index » ''DEN FEMTE STATSMAKT'' - BLOGGSEKSJON » >> Alt mulig om barnevernsovergrep
|
Page 1 of 1
|
[ 1 post ] |
|
Author |
Message |
Ukjent88
|
Post subject: Hva tenker Barna? Posted: Mon Oct 30, 2006 9:06 am |
|
|
De som har opplevd barnevernet og deres makt har sett hvor mye ondt dem fører med seg.Makten er klart i feil hender og det er jo ikke noe nytt.For meg er et barnevern noe som skal hjelpe barn,ikke kinappe,overse deres meninger eller komme med trusler hvis dem ikke får vilja si.
Når alt det dem gjør skjer,som f.eks plassering i foster hjem eller ulike tiltak som besøkshjem, lurer jeg på om dem noen gang tenker på hva barna tenker.Klart blåser dem i følelsen demes så lenge dem får seire over de "mindreverdige" som vil si barnevernsoffere.Men dem tenker tydligvis ikke klart,men det har dem jo aldri gjort heller da.Klart tenker barna,mer enn dem aner.Tror ikke dem at barna vil stå på sitt og si sin mening både som barn og i allefall når dem er voksene.En kontakt med bv er ikke noe man bare glemmer,alt dem gjør limes jo fast og man husker vel som regel hver eneste detalje.Jeg har selv opplevd det å være på besøkshjem.Dette foregikk en periode,annenhver helg bort til noen helt totalt fremmende.Hvordan kan dette være sunt for barn da?I tilegg hadde bv og familien selv sagt at dem var en trivlig familie som var mye på tur.På tur hvor da må jeg si?Foran tven?Det hendte kanskje at vi var på stranda en eller annen gang,en gang i et badebaseng og en annen gang i sverige men resten av tiden var jeg og min søster inn på rommet og gledet oss til helgen var over.I tilegg til at dem ikke var tur mennesker så røykte dem også,noe vi ikke er vant til på grunn av ingen i min familie røyker.Hadde det ikke vært for truslene bv kom med hele tiden om og ta å plassere oss i andre hjem hvis vi ikke godtok tiltak,så hadde jeg og ingen av oss andre godtatt dette.Dette var klart en ting som ingen av oss hadde lyst til eller ønsket,men følte oss truet til å bli med på.Slike ting glemmer man aldri og kommer aldri til å glemme uannsett om man er ute av bv eller ikke.Ting huskes godt,desvere er det sånn at det vondte husker man mest og tristheten man følte der og da,da man visste at godtok man ikke dette ble man flyttet bort fra sitt kjære hjem.[face=Arial][/face]
|
|
 |
|
|
Page 1 of 1
|
[ 1 post ] |
|
Board index » ''DEN FEMTE STATSMAKT'' - BLOGGSEKSJON » >> Alt mulig om barnevernsovergrep