It is currently Fri Apr 19, 2024 11:39 pm



Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Er barnevernerne "en gjeng jenter med dårlig selvtillit"?
Ja, det virker riktig 94%  94%  [ 17 ]
Nei, de er helt normale folk som deg og meg 6%  6%  [ 1 ]
Total votes : 18
Author Message
 Post subject: Hvem er barnevernerne?
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 12:49 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Jeg leste litt i gjesteboken til Barnas Rett og kom over dette innlegget, som traff meg. Synes det beskriver ganske treffende de barnevernsansatte. Noen ganger kommer man over beskrivelser som intuitivt virker veldig gode og riktige. Her er sitatet fra gjesteboken:

Name: Jacob
Date: 12 Jan 2004
Comments: Har også opplevd å møte barnevernet, som for meg minner om en gjeng jenter med dårlig selvtillit, som prøver å kompensere ved å gjøre seg større og sterkere enn sine klienter. Min teori. Jeg har en datter, som bv fremdeles vil ha tak i. Hun har det bra i dag, heldigvis. Men det var ikke måte på hvor mange negative egenskaper jeg hadde i den etatens øyne. Ikke særlig fordelaktig for barnet. Denne siden er nok farget av saker der bv har handlet helt galt. Helhetsbildet er nok ikke slik, men i mine øyne samstemmer etaten med det gjengse bildet. Det handler om makt og alt etaten gjør for å vinne sakene og få fram viljen sin. Men er det alltid en fordel for barna det gjelder?


Er barnevernerne ern gjeng jenter med dårlig selvtillit som forsøker å kompensere ved å gjøre seg større og sterkere enn sine klienter?

Ja, vil jeg i utgangspunktet si. Alt jeg har erfart stemmer med denne observasjonen. Jeg har følt meg så tråkket på, desto mer, fordi jeg har følt at de menneskene som tråkket på meg, langtfra var noen "overmennesker", snarere tvertimot. Det var mennesker som på de fleste sett var meg underlegne, rent bortsett fra, at de altså hadde denne fryktelige makten over meg som barnevernslovene gav dem. Deres dom over meg: Vi tenker at hjelpetiltak er nødvendige, føltes desto mer krenkede fordi jeg følte at var det noen som kunne trengt litt hjelp så var det ikke meg.

Jeg vet ikke hva dere andre føler om dette. Er det bedre å bli dømt av folk som man ihvertfall kan respektere eller beundre enn en "gjeng jenter med dårlig selvtillit"?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dette er også min erfaring
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 8:49 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Det er nok å si du leser Illustrert Vitenskap, så blir de nervøse.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dårlig selvtillit, eller?
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 9:08 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg har erfart en rekke barnevernsarbeidere, og vet sannelig ikke hvem som er verst; de unge nyutdannede teorientusiastene eller de som er gamle i faget. Kvinnene som tok Kristoffer var godt voksne og nærmest mannhaftige, og jeg tenkte da at man må bli nokså avstumpet i sitt følelsesliv av å skade andre mennesker på den måte som de gjør. Hvordan kunne de gjennomføre overflyttingen; de visste jo at Kristoffer slett ikke led noen nød sammen med oss? Det hadde nemnda sagt, og det hadde de selv sett. Så: hvordan er det mulig?

:? :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Dårlig selvtillit, eller?
PostPosted: Tue Feb 21, 2006 9:22 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Nina wrote:
Jeg har erfart en rekke barnevernsarbeidere, og vet sannelig ikke hvem som er verst; de unge nyutdannede teorientusiastene eller de som er gamle i faget. Kvinnene som tok Kristoffer var godt voksne og nærmest mannhaftige, og jeg tenkte da at man må bli nokså avstumpet i sitt følelsesliv av å skade andre mennesker på den måte som de gjør. Hvordan kunne de gjennomføre overflyttingen; de visste jo at Kristoffer slett ikke led noen nød sammen med oss? Det hadde nemnda sagt, og det hadde de selv sett. Så: hvordan er det mulig?

:? :evil:


Man ser jo at i krig kan soldater kommanderes til voldtekter, drap, lemlastelser...

Dette ødelegger mang en soldats følelsesliv og er brudd på menneskerettighetene.

Så også omsorgsfascistene i barnevernet.

Man trenger en politikk som ikke hindrer at mennesker må stå personlig ansvarlige for sine grusomme handlinger.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 23, 2006 9:58 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:22 am
Posts: 108
Location: Ullensaker
jeg har sakset litt fra fos debattforum og denne sier vel litt om barnevernet


Viljen til makt -
profesjonsutøvelse og
etikk




Jobber med en doktorgrad i sosialfag,
hvor jeg tar særlig opp spørsmål ang.
vilje til makt vs. reell vilje til å hjelpe hos
ansatte i helse- og sosialsektoren. Skal
ikke ta opp i detalj det som jeg arbeider
med i avhandlingen, men arbeider ut
fra to hovedhypoteser:
1) Motivasjonen til å gå inn i et helse-
og sosialfaglig profesjon skyldes en av
to motivasjoner, med at disse kan gå
over i hverandre: reelt ønske om å
hjelpe og bidra til samfunn og
enkeltmennesker og ønske om
maktposisjon.
2) De profesjonsutøvere som
vedkjenner seg mest den siste
motivasjonen, kan ha blitt utsatt for
overgrep eller dominans fra tidligere
barndom e.l.

Etter å anonymt ha fått inn ca. 60
besvarelser på en kvalitativ
datainnsamling hos siste års sosionom-
og barnevernspedagoger, er det særlig
en ting som er skremmende i et
profesjonsetisk perspektiv: ca. 20 - 25
av besvareslene kan tolkes til å ha den
sistnevnte motivasjonen som mest
relevant for å gå inn i sin profesjon. ca.
5 svarte at de ville oppleve det som en
personlig seier hvis deres avgjørelse
falt negativt ut for de berørte partene.
Positivt er det at er det at de
resterende besvarelsene ser ut til å ha
hjelpe- og omsorgsmotivasjonen
øverst. Allikvel kan ca. 40 av de totale
besvarelsene tolkes til å ha bidrag av
maktønske i sin profesjonsutøvelse.

Prosjektet er ledd i det pågående
forskningsprogrammet på endringene i
barnevernet, og besvarelsene kan ikke
anses som endelig konklusjoner.

Dette står også på fo´s diskusjonsforum

_________________
jan thore


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 26, 2006 8:36 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
Dette er ingen nyhet for oss som opplever barnevernet... Man trenger ikke være Einstein for å gjenomskue "motivasjonen" til de som velger et slikt yrke.. For en god tid tilbake leste jeg en statistikk over konemishandling, der sto bl.annet politiet med høye tall... Dette skal være være vår trygghet??????

På nåværende tidspunkt har jeg sluttet å forundre meg over alle løgnene barnevernet klarer å sette frem og formulere så det skal virke troverdig...

Er det flere enn meg som deler min mening angående dette...

3,mai kom det inn en bekymringsmelding på meg fra en anonym i den kommunen jeg bodde i, den gikk på at jeg visstnok har et alkoholproblem.. + masse annet vissvass
BV hentet inn relevant info og det var positivt.
Det rare var at 20.juli, altså etter at jeg hadde flyttet fra kommunen kom det inn en meldig til som gikk på akkurat det samme, bare i forverret versjon...Saken ble overflyttet til stokke kommune...
Nå bor vi i et hus som ligger nokså avsides, og for en uke siden kom det inn en bekymringsmelding til til barnevernet hvor en "bekjent av meg" her nede skal ha meldt sin bekymring grunnet akkurat de samme tingene som nevnt over...

Er ikke dette et usedvanlig merkelig sammentreff... Jeg kjenner ingen her nede ennå, og det skulle være observert at jeg og min mann hadde så høylytt sex at barna ble vekket op midt på natten.. HVEM KUNNE OBSERVERE DET...VI HAR JO INGEN NABOER????...og hvem ville jeg i såfall fortalt noe slikt til...
Mannen min er nå blitt beskyldt for å meldt bekymring angående meg da jeg visstnok er mye ute å fester... Dette vet jeg ikke er sant, for jeg er ikke ute å fester.. Jeg har ikke vært ute på over et år...

Disse meldingene er så dumme at selv barnevernet burde skjønne at de blir gjennomskuet..
Men.. jeg sitter på mitt "morkne" gjerde og bare gjesper over barnevernets metoder for å ta fra meg barna... De har ikke funnet noe galt, for det er ingenting galt å finne.. Så nå lar de fantasien få fritt spillerom og flere påstander blir satt om meg som mor...

Jeg klarer ikke å se påstandene som krenkende lengre , for det hele her blir for dumt.. Meldingene blir mer og mer usaklige og jeg tar det som et kompliment til meg som mor.. Jeg ser nå helt tydlig at jeg har klart min oppgave til nå ganske bra, ellers hadde det vært noen som kunne bekrefte at BV påstander...

Jeg skal til bunns i denne saken, det eneste jeg frykter er at barna mine blir tatt fra meg....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 26, 2006 8:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Det at noen forfølger deg med meldinger, er ikke akkurat noe godt tegn. Det sies jo at ingen røk, uten ild. Når barnevernet blir bombardert med meldinger, som i ditt tilfelle, så bruker de puslespillteorien sin og tenker at jo flere "biter" de har, jo større grunn til inngripen. Det virker på meg som om personen som melder deg, ikke gir seg når første og annen melding ikke fører frem. Dette tyder på en person som er en smule forstyrret. Dessverre kan barnevernet åpne så mange undersøkelsessaker de bare lyster. Nye saksbehandlere kan gripe fatt i påstander som tidligere har blitt avkreftet dersom de på nytt blir fremsatt. Det at det stadig kommer nye detaljer og ny informasjon gir dem noe å jobbe med. Det nytter lite å påpeke at dette er informasjon som melderen umulig kan vite noe om. Jeg ble selv konfrontert med påstander i meldingen som min melder rett og slett ikke kunne vite noe om, da vedkommende ikke hadde vært tilstede. Ren spekulasjon ble fremstilt som fakta. Det gjorde bare meldingen ennå mer detaljrik og troverdig, i barnevernernes øyne.

Jeg synes synd på deg som må gå inn i juletiden med denne forfølgelsen hengende over deg. Det eneste rådet jeg kan gi deg er at du må avvise alle beskyldningene og be dem om å avslutte, i skriftlig form. Si ellers minst mulig slik at de ikke får noe nytt å henge deg for. Kan det være mulig at meldingen er en reaksjon på at du har vært aktiv motstander? Samfunnet vårt er såpass rått og brutalt at jeg personlig ikke ville turt å gå en slik vei. Her er det makten som råder.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 26, 2006 8:40 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Cassie, er det "anonyme" meldinger? Da kan det være barnevernet selv som "melder" for å holde liv i saken. Du vet vel at de benytter slike metoder?

Man burde avskaffet muligheten for å melde anonymt, for det åpner for en kaotisk galskap!

:evil: :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 26, 2006 8:41 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
agrippa wrote:
Det at noen forfølger deg med meldinger, er ikke akkurat noe godt tegn. Det sies jo at ingen røk, uten ild. Når barnevernet blir bombardert med meldinger, som i ditt tilfelle, så bruker de puslespillteorien sin og tenker at jo flere "biter" de har, jo større grunn til inngripen. Det virker på meg som om personen som melder deg, ikke gir seg når første og annen melding ikke fører frem. Dette tyder på en person som er en smule forstyrret. Dessverre kan barnevernet åpne så mange undersøkelsessaker de bare lyster. Nye saksbehandlere kan gripe fatt i påstander som tidligere har blitt avkreftet dersom de på nytt blir fremsatt. Det at det stadig kommer nye detaljer og ny informasjon gir dem noe å jobbe med. Det nytter lite å påpeke at dette er informasjon som melderen umulig kan vite noe om. Jeg ble selv konfrontert med påstander i meldingen som min melder rett og slett ikke kunne vite noe om, da vedkommende ikke hadde vært tilstede. Ren spekulasjon ble fremstilt som fakta. Det gjorde bare meldingen ennå mer detaljrik og troverdig, i barnevernernes øyne.

Jeg synes synd på deg som må gå inn i juletiden med denne forfølgelsen hengende over deg. Det eneste rådet jeg kan gi deg er at du må avvise alle beskyldningene og be dem om å avslutte, i skriftlig form. Si ellers minst mulig slik at de ikke får noe nytt å henge deg for. Kan det være mulig at meldingen er en reaksjon på at du har vært aktiv motstander? Samfunnet vårt er såpass rått og brutalt at jeg personlig ikke ville turt å gå en slik vei. Her er det makten som råder.



At personen (om den finnes sett ut fra de siste to meldingene), er forstyrret tror jeg påstå er mye mer enn en smule...
At denne mentale forvridde idioten tror at dette vil bli den optimale hevn på meg sier bare enda mer om hvor lite det er som rusler rundt oppi hodet dens..
Jeg gir aller mest blaffen i meg selv, jeg har taklet utfordringen før, det er jentene mine jeg er redd for... Jeg er redd for å miste de til noen som ikke vet hva de trenger og kan gi de den kjærligheten de fortjener så inderlig. Det er jentene mine denne personen hevner seg på....


Det kan være som du sier, at når ikke den ene meldingen fører frem så melder de på nytt.. men da må det også være noen innenfor barnevernet...ingen andre kjenner til alle de falske detaljene som står beskrevet i journalene deres...

Ja.. vi går inn i juletiden med hodene litt på skakke... Jeg tenker mye på om dette er siste julen med jentene mine...
Jeg har grått mye, jeg sover nesten ikke, jeg spiser nesten ikke.. Nå veier jeg 38 kg, har gått ned fra 52 kg på kun noen få mnd...

Jeg har et klart mål, rettferdigheten og sannheten skal frem.... Og JENTENE mine skal vokse opp trygt og godt med meg og Roger...
Vi satt og snakket sammen igår Roger og jeg... at nå har også han havnet inn i systemet.... Vi filosoferte litt i forhold til en eventuell fremtid dersom han ville skulle etablere seg med noen andre og få barn... '
Det får hårene til å reise seg ikke sant..??

Vi forsøker så godt vi kan og ta best mulig på hverandre... Vi er blitt mye flinkere til å si at vi er glad i hverandre og Roger er en fantastisk støttespiller.. Det er jo ikke så enkelt for en å komme inn en familie med to barn som ikke er sine egne og måtte med tiden hanskes med en barnevernsak som er helt på trynet..
Vi sitter å sier til hverandre at dette er ikke sant og vi har lovet hverandre at barnevernet aldri skal få så tvil i vårt forhold.. Det handler visst om å holde sammen nå, mer enn noen gang...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 26, 2006 8:42 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
Nina wrote:
Cassie, er det "anonyme" meldinger? Da kan det være barnevernet selv som "melder" for å holde liv i saken. Du vet vel at de benytter slike metoder?

Man burde avskaffet muligheten for å melde anonymt, for det åpner for en kaotisk galskap!

:evil: :evil:


Meldingene er anonyme ja.... som jeg svarte på det andre innlegget... det er nesten opplagt at meldingene kommer fra barnevernet selv...

Anonyme bin laden meldere sier jeg bare...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Dårlig selvtillit, eller?
PostPosted: Sun Feb 26, 2006 8:43 pm 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
Nina wrote:
Jeg har erfart en rekke barnevernsarbeidere, og vet sannelig ikke hvem som er verst; de unge nyutdannede teorientusiastene eller de som er gamle i faget. Kvinnene som tok Kristoffer var godt voksne og nærmest mannhaftige, og jeg tenkte da at man må bli nokså avstumpet i sitt følelsesliv av å skade andre mennesker på den måte som de gjør. Hvordan kunne de gjennomføre overflyttingen; de visste jo at Kristoffer slett ikke led noen nød sammen med oss? Det hadde nemnda sagt, og det hadde de selv sett. Så: hvordan er det mulig?

:? :evil:


Det spiller visst ingen rolle om barnet har det bra der og da... Jeg sitter med tanken på om barnevernet har en provisjonsordning for hvert barn det flytter..

Jeg leste på TV2 tekst TV her at nå oppfordres barnevernet til å gripe inn raskere og jeg tenker SKREKK OG GRU....
NÅ MÅ VI GJØRE NOE FOR OSS SELV OG FOR DE SOM KOMMER ETTER OSS OG HAVNER I DJEVLENES KLØR...

Jeg har jo møtt deg og hatt mange fine samtaler med deg... Om det er noen trøst så sitter jeg igjen med et inntrykk av noe bedre liv enn hos deg vil Kristoffer aldri få..
Den omsorgen du viser, også for alle oss andre gjør det bare enda mer absurd å vite at du mistet retten til det du har kjært...

Jeg opplever kynismen og barnevernets hardhendte metoder som noe så groteskt at det er ufattelig at det i det hele tatt går an å la et slikt apparat få styre livene våre... Vi nordmenn, Norge som er så "rettferdige, moralske og nestekjærlige"... hvordan kan vi la det skje...???

Jeg skal ta kontakt med svenske, danske og engelske medier idag....,, jeg har en venn som kjenner godt til en journalist i Belgia, han er engelsk og skal hjelpe meg med å få trykket historien.. Jeg vil sette norsk barnevern som et eksempel på norges korrupte system...

Om ikkenorske medier vil støtte meg, vel..da starter jeg i utlandet da... Flere som vil henge seg på....???

Jeg vil ha frem sannheten...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 26, 2006 8:45 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Nina wrote:
Cassie, er det "anonyme" meldinger? Da kan det være barnevernet selv som "melder" for å holde liv i saken. Du vet vel at de benytter slike metoder?

Man burde avskaffet muligheten for å melde anonymt, for det åpner for en kaotisk galskap!

:evil: :evil:



Barnevernet kan åpne ny sak uten å ty til "anonym" melding. Uansett så har du jo krav på å få se meldingen.

Heller enn å risikere at de tar barna dine, så ville jeg reist utenlands. Har de andre undersøkelsessakene blitt henlagt eller ble de bare lagt på is som følge av at du flyttet? Dersom saken ikke er avsluttet så kan barnevernet bare sende saksdokumentene til din nye kommune.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 1:18 am 
Offline

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:24 am
Posts: 29
agrippa wrote:
[
Barnevernet kan åpne ny sak uten å ty til "anonym" melding. Uansett så har du jo krav på å få se meldingen.

Heller enn å risikere at de tar barna dine, så ville jeg reist utenlands. Har de andre undersøkelsessakene blitt henlagt eller ble de bare lagt på is som følge av at du flyttet? Dersom saken ikke er avsluttet så kan barnevernet bare sende saksdokumentene til din nye kommune.


Jeg fikk bekymringsmelding nr 1 og 2 i Kommunen jeg bodde i før, vi flyttet ned hit til Stokke og saken ble flyttet til denne kommunen.
Gamlekommunen min hentet kun inn opplysninger fra skole osv... og etter melding nr 1 sa barnevernspedagogen der oppe at saken snart ville være ut av verden... Men så kom mld nr 2 sånn helt plutselig, så da så kommunen nødvendigheten med å flytte den...på tross av at alle påstander i mld nr 1 var tilbakevist...
Det jeg undrer meg over er at det liksom har kommet inn en melding fra en bekjent her nede.. jeg kjenner jo ingen her...
Og enda merkligere er det at det går på akkurat de samme tingene...

De har nå holdt på med denne saken fra 3.mai - 05....
Advokaten min har sagt at vi skal kjøre beinhardt nå... så jeg har brutt dialogen med barnevernet, den tar han seg av... Dette fikk jeg via et brev beskjed om at barnevernet så på med stor bekymring...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 1:19 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Hvis de har holdt på med undersøkelsessak siden 3. mai 2005 så har de jo brutt 3-måneders fristen for lenge siden. Enten må de henlegge eller tvinge deg til tiltak. Du har jo ikke brutt dialogen når du har engasjert en advokat til å holde kontakt med dem!

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Forsøk på maktmisbruk
PostPosted: Mon Feb 27, 2006 1:20 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Cassie wrote:
Det jeg undrer meg over er at det liksom har kommet inn en melding fra en bekjent her nede.. jeg kjenner jo ingen her...
Og enda merkligere er det at det går på akkurat de samme tingene...

Vel, vi har fått melding på oss om hvordan det var inne i huset. Dette fra meldere som aldri var i huset og som ikke relaterte til oss overhode. Og barnevernet - selvsagt tok de saken, toskene.¨

Cassie wrote:
De har nå holdt på med denne saken fra 3.mai - 05....
Advokaten min har sagt at vi skal kjøre beinhardt nå... så jeg har brutt dialogen med barnevernet, den tar han seg av... Dette fikk jeg via et brev beskjed om at barnevernet så på med stor bekymring...


Barnevernet manipulerer med den type utsagn. Det er en måte å prøve å psyke ut de som ikke er føyelige og underdanige.

Fortsetter nedpsykingen og dramatiseringen så anmeld dem for psykisk og sosial tortur. Bruk menneskerettighetene og ikke norsk lov som fundament for anmeldelsen. Stortinget har jo integrert de såkalte menneskerettighetene og gitt de høyere rettigheter enn norsk lov. Norsk lov må altså bøye seg for de såkalte menneskerettighetene.

Barnevernet har ingen rett til å psyke ut mennesker med dramatisering. Det finnes ingen lovhjemmel for forsøkene på maktmisbruk.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]