It is currently Thu Mar 28, 2024 7:41 pm



Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tester
PostPosted: Thu Oct 26, 2006 8:16 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg ødelegger kanskje både naboforhold (har en nabo som er barnevernsleder - omtalt et annet sted i forumet). Og kanskje også forholdet til andre som jeg omgåes. Jeg har fått en unik mulighet (dessverre) til å observere dette systemet fra "et brukerperpektiv" og det er mye verre enn jeg fryktet. Jeg ser derfor ingen annen mulighet enn å ta sjansen på å fornærme de av mine omgangsvenner som deltar aktivt i dette systemet, skal jeg kunne se meg selv i øynene. Takk og lov for at barna mine er over 18.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 11:06 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
En prosess du har hatt innsyn i har fått deg til å skifte mening?

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 28, 2006 1:12 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  
Innlegget fra ABR har jo et innhold av betydning for forumets lesere. Det er derfor uheldig å ha det her på denne seksjonen "Test av forumet", som jeg oppfatter å skulle dreie seg kun om tekniske grep for å klare å postere innlegg.

Arild, hvorfor ikke flytte innlegget og ditt svar til en passende seksjon?

Marianne HS
  

_________________
Hjemmeside http://www.mhskanland.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Hvorfor jeg velger å engasjere meg
PostPosted: Sun Oct 29, 2006 11:00 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Jeg var selv nær ved å komme under barnevernet i femtenårsalderen (1975), men mine foreldre fikk heldigvis beholde omsorgen mot at jeg flyttet på institusjon. Erfaringene fra denne prosessen og oppholdet der kommer jeg nok innom ved en senere anledning.

Som mor har jeg nytt den friheten og autoritet som en solid sosial og kulturell kapital gir i samfunnet, spesielt nyttig vis a vis skolen. Jeg har ikke kunnet unngå å se hvor stor forskjell dette utgjør, siden jeg også har hatt nær kontakt med mennesker som mangler denne kilden til status.

I det siste har jeg fulgt en ung jente som desperat har prøvd å få hjelp til å komme seg videre i livet - og jeg skal si hun har fått hjelp. Problemet er bare at denne "hjelpen" radikalt øker risikoen for at det SKAL gå galt med henne. Samtidig har jeg fra et litt mer perifert ståsted fulgt en mors kamp mot det sosiale apatheidet som rår. Hun har måttet gi fra seg sitt ene barn, men beholder foreløpig det andre. Men alt hun gjør og sier blir brukt mot henne og også de opplagte konsekvensene av at det ene barnet er blitt fjernet - at det andre barnet er blitt mer engstelig og har utviklet en større grad av "problematferd".

Jeg har forsøkt å teste barnevernets åpenhet ved å rette en skriftelig henvendelse til dem, der jeg bare spurte om hva en spesiell metode de hevdet å bruke egentlig innebar - her er svaret jeg fikk:

Dette er en metode som barneverntjenesten benytter for ungdommer. Jeg vet ikke hvem du er eller hvorfor du spør. Ønsker egentlig å vite litt mer om det før jeg sier mer. (hvor mye jeg må si f.eks).

Med en slik holdning til sine oppdragsgivere er det ikke rart at det blir vanskelig å utvise folkeskikk overfor de som bv har makt over.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]