It is currently Wed Jun 18, 2025 10:51 pm

Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 8:43 am 
Rang: Storbruker

Hvorfor legger du alltid så stor vekt på hvor vanskelig det er for oss å få barnet? Når jeg gang på gang leser slikt, mister jeg nesten motet... Jeg skjønner jo det har vært slike tilfeller hvor folk har vært maktesløse overfor bv, men man vet jo aldri om disse var rusmisbrukere eller annet som bv ser meget alvorlig på. Men vi har fortsatt håp, og vi skal ikke gi oss før hun er hos oss, og det er sikkert!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 9:01 am 
Superposter

Det er trist at det er slik.Men det er et faktum at det er svært vanskelig å få barnet tilbake.Mennesker har kjempet mot barnevernet i årevis uten resultat.Og der er plenty med historier hvor di tar barn fra hvem som helst. Jeg syns det er trist om du mister motet.Men faktum er jo at di har tatt barnet ,natulig å miste motet.Kan liksom ikke sitte her å servere deg en løgn om at i morgen får du barnet igjen .Syns det er riktig å opplyse spørrende mennesker om sannheten.Løgn burde du ha truffet nok på hos Alene og psykiatrisk helsepersonell.Og jeg er ikke som dem.Løgn forårsaker svært mange omsorgsovertagelser og trolig di fleste.Dette er et forum hvor man vil ha fjernet det såkalte barnefjern vi har i dag.Du nevner det som om du mener at barnefjern burde ta barna fra noen ,men ikke deg.Di fleste har sikkert familie som kan hjelpe der det måtte trengs om så var .Vi treng ikke barnefjern.Later til som om du mener di burde ta noens barn.Men du skal leve i fred.Det er nok like mye brudd på menneskerettighetene for alle di andre og.Du er ikke alena slik du tror.Og jeg forholder meg til sannhetOg det er heller ingen tvang å bruke dette forum.Flere har og anbefalt deg bytte advokat da flere ser huller iadvokatens arbeide.Men du har ikke villet bytte advokat.

Last edited by Turid Holta on Thu Oct 30, 2008 9:12 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 9:11 am 
Superposter

Jeg skrev i går:
Quote:
Så er det likevel enkelte som gjerne sender barnevernet på naboen, men som mener at de selv er urettmessig forfulgt. De har ikke prinsippielle motforestillinger mot omsorgsovertakelse, men ønsker å innføre sin egen terskel for tvangsbruken. (...)

Hva synes dere om dette? Skal vi virkelig støtte at barnevernet går løs på dem som er svakere enn oss - med hele sitt løgn-apparat? Skal barnevernet få behandle folk på en uverdig måte? Er vi fornøyde bare vi og våre går fri?

Jeg gremmes når jeg ser at folk som er rammet av barnevernet støtter overgrepskulturen. Hvordan kan de det??

Vi bør være forsiktige med å dømme rusmisbrukere (og hva er nå egentlig det?), fattige (hmm...), psykisk syke (enten diagnosene er berettiget eller ikke) og andre svake grupper som dårlige foreldre. Det er IKKE OK at barnevernet går løs på NOEN. Rusmisbrukere, som alle andre foreldre, elsker barna sine. Og barna trenger den kjærligheten som bare de naturlige foreldrene kan gi dem. Om noen trenger hjelp, så er det skammelig at samfunnet straffer dem med å skille dem fra barna sine.

Når det er sagt: jeg kjenner inngående til flere titalls barnevernssaker. Ingen av disse foreldrene har være narkotikamisbrukere. Likevel er de blitt behandlet av barnevernet som om de var farlige, psykotiske heroinmisbrukere. De har mistet barn og blitt avspist med to årlige nøye overvåkede samvær (jeg hater det ordet!) på nøytralt sted. Dette er ikke folk som har fortjent å bli behandlet på en slik måte. Man må ikke tro at andre som er rammet av barnevernet får som fortjent.

For øvrig må jeg si meg enig med Savner_jenta_mi; det er ikke nødvendig å "gni inn" realitetene hele tiden. Vi må ikke ta motet fra hverandre. Det er dessuten riktig å kjempe for barna sine, og vi får forsøke å støtte hverandres kamp.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 9:20 am 
Superposter

Det er netopp det at mange mener ta gjerne barna fra naboen men ikke mine.Pg kan gjerne sende bekymringmld. Barna trenger sine foreldre ,sånn er det bare.Riktig at man skal oppmuntre hverandre har oppmuntret og gitt råd flere ganger.At det dras under dyna hver gang jeg kommer med en realitet om hvordan det såkalte barnefjern jobber er heller ikke riktig.Syns at man må få lov å si sannheten .Det kan å gi gnist til å skakffe bedre advokat.Om hun fatter at kampen er som en dråpe mot et hav.

Profile  

Post subject: Det er håp
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 10:04 am 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Hvorfor legger du alltid så stor vekt på hvor vanskelig det er for oss å få barnet? Når jeg gang på gang leser slikt, mister jeg nesten motet... Jeg skjønner jo det har vært slike tilfeller hvor folk har vært maktesløse overfor bv, men man vet jo aldri om disse var rusmisbrukere eller annet som bv ser meget alvorlig på. Men vi har fortsatt håp, og vi skal ikke gi oss før hun er hos oss, og det er sikkert!

Det er mulig å få barnet tilbake, selv når fylkesnemnda har godkjent midlertidig akuttvedtak, men det er ikke lett. Du skal ha en meget god sak for å vinne frem, og selv da er du ikke garantert å vinne.

Du trenger en engasjert og dyktig advokat, som er villig til å kjempe som en pitbull i retten. Du må selv stå på.

Ikke gi opp kampen for datteren din. Hun som startet det første forumet, Trine, var etter hva jeg har forstått, tidligere rusmisbruker og hadde vært innlagt på Borgestad-klinikken. Likevel klarte hun å få sønnen tilbakeført. Hun gav ikke opp. Sannsynligvis var et av kontraktspunktene med "barnevernet" at hun måtte slutte å kritisere "barnevernet" offentlig, så derfor la hun ned forumet. Dette forumet kom så istedet og er drevet av Arild Holta, som også har bekjempet "barnevernet" med suksess.

"Barnevernet" er rendyrket ondskap, og må bekjempes. Anniken Huifeldt med samme initialer som Adolf Hitler, har ingen rett til å ta barna våre! Hun kommer til å ende samme skjebne nede i en bunker under Stortinget, dersom hun fortsetter med den vanvittige barnefjerningen sin. Nå er det på tide at det norske folk protesterer mot galskapen og perversjonene til det såkalte "barnevernet".

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 10:23 am 

Turid Holta wrote:
Det er trist at det er slik.Men det er et faktum at det er svært vanskelig å få barnet tilbake.Mennesker har kjempet mot barnevernet i årevis uten resultat.Og der er plenty med historier hvor di tar barn fra hvem som helst. Jeg syns det er trist om du mister motet.Men faktum er jo at di har tatt barnet ,natulig å miste motet.Kan liksom ikke sitte her å servere deg en løgn om at i morgen får du barnet igjen .Syns det er riktig å opplyse spørrende mennesker om sannheten.Løgn burde du ha truffet nok på hos Alene og psykiatrisk helsepersonell.Og jeg er ikke som dem.Løgn forårsaker svært mange omsorgsovertagelser og trolig di fleste.Dette er et forum hvor man vil ha fjernet det såkalte barnefjern vi har i dag.Du nevner det som om du mener at barnefjern burde ta barna fra noen ,men ikke deg.Di fleste har sikkert familie som kan hjelpe der det måtte trengs om så var .Vi treng ikke barnefjern.Later til som om du mener di burde ta noens barn.Men du skal leve i fred.Det er nok like mye brudd på menneskerettighetene for alle di andre og.Du er ikke alena slik du tror.Og jeg forholder meg til sannhetOg det er heller ingen tvang å bruke dette forum.Flere har og anbefalt deg bytte advokat da flere ser huller iadvokatens arbeide.Men du har ikke villet bytte advokat.

Hvis du tror at jeg mener at det er riktig å ta barn fra folk, så har du misforstått. Det skal ikke være lov, uansett hvordan foreldrene er. Grunnen til at bv ble til i utgangspunktet, var for å hjelpe. Ikke ødelegge. Men de har fått så sinnssykt mye makt som de misbruker på det sterkeste, at de ødelegger mer enn de hjelper.

agrippa wrote:
Det er mulig å få barnet tilbake, selv når fylkesnemnda har godkjent midlertidig akuttvedtak, men det er ikke lett. Du skal ha en meget god sak for å vinne frem, og selv da er du ikke garantert å vinne.

Men barnet her har nå en far som er en egnet omsorgsperson! I tillegg til besteforeldrene... De kan gjerne mene JEG er udugelig, men hva med faren og resten av familien???

Quote:
"Barnevernet" er rendyrket ondskap, og må bekjempes. Anniken Huifeldt med samme initialer som Adolf Hitler, har ingen rett til å ta barna våre! Hun kommer til å ende samme skjebne nede i en bunker under Stortinget, dersom hun fortsetter med den vanvittige barnefjerningen sin. Nå er det på tide at det norske folk protesterer mot galskapen og perversjonene til det såkalte "barnevernet".
Hehe bra observert :lol:

Jeg har forresten hørt at man kan få dekket utgifter i forbindelse med samvær. Betyr dette at i denne saken kan far få dekket flyreisen Trondheim-Oslo-Trondheim :?:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 10:39 am 
Superposter

Du skreiv forige innlegg som om du mente at det var greit barnevernet det såkalte gikk til noen, derfor svart både Nina og jeg på våre synspunkter om det.
Den diagnosen di feilaktig har gitt deg den ser barnefjern svært alvorlig på og di tar systematisk barn fra folk med slike diagnoser.
Det er blant den mest alvorlige diagnosen innen psykiatri en kan sette på et menneske.
Brudd på menneskerettighetene gjør stadig vekk barnefjernet, di tar åtte tusen barn årlig .
Så mange dårlige foreldre har vi ikke i overgrepsstaten innen barnefjern Noway.
Så der er så utrolig mange som lider pga. barnefjern.
Du har som di øvrige ofre håpet og klamre deg til .
Ønsker at det må gå bra for dere at dere får datter tilbake, men det er desværre svært vanskelig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 10:58 am 

Det skjønner jeg er vanskelig, men når jeg får vekk diagnosen og barnefar får fulle rettigheter, håper jeg det blir lettere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 11:28 am 
Superposter

Håper virkelig det blir lettere for dere.Og man håper jo selfølgelig far får fulle rettigheter.Di fleste barnefjern plager har ikke diagnose.Håper at det alikevel kan hjelpe deg om du blir kvitt diagnosen,at du får barnet tilbake.Det burde vært en selfølge.Vi ser jo dessværre at di uansett bare beholder barn .Selv om at absolutt alt er i orden.Barnerov er hva di bedriver.Det er vanlig at di ikke bryr seg om foreldrene.Og at di lar barn være dit di er kommet .Og di begrunner i rett at barnet har knyttet seg til sine nye omsorgspersoner.Barn skades av å tas fra foreldre det har man god forskning på.Barnevern lyver og bruker alt mulig vrøvl for å holde på barn .Barna trenger sine foreldre og røtter.Ønsker dere får barnet snart tilbake .Så den første den sier mamma til er deg.Det er derfor barnefjern tar oftere små barn .For at alle disse prossesser skal dras mot en person.Din advokat burde kjempe hardere for deg for at du srtax må få tilbake barnet. Barnets far og.Så det sier pappa til han først.Uanset er det ditt b arn og barnets far.

Når får du ny utredning? Som Agrippa og alle mener det er mulig og vinne saken.Men vanskelig.Håper du har flax.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 12:18 pm 

Ang. den nye utredningen vet jeg ikke enda, men de på DPS skulle sende henvendelse videre til de som skal utrede meg og få fart på sakene, da jeg gav klar beskjed om at det haster. Ja bv bryr seg ikke om forskning som viser at det er skadende å frata barn foreldre, de er trangsynte og tror at de har rett til å herje sånn, gjøre som de vil og drive med faenskap! :x

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 1:12 pm 
Superposter

Ja barnefjernet herjer som di vil. Det er sant. Di burde blitt stoppet istedenfor det , tenker di bare å gi barnevernet mere makt. Med den nye barneloven. Som trolig vil tre i kraft komende år, året derpå. Da vil di ta flere. Forhåpentligvis blir det en snu igjen . At flere rammes og flere skriker opp mot barnefjernet. Di vil blant annet se på fattigdom som omsorgsvuikt. Di tar barn i overflod i dag i denne gruppen , men det vil da bli systematisk at di tar alle. Samt flere andre vil rammes. Regjeringen finner forhåpentligvis ut at nå går det over stokk og stein igjen nå tar di for mange. Man får håpe det og at det snur. Det var jo en slik topp med økt omsorgovertagelse når den ekiterende lov vi har i dag kom på banen. Da tok di kjempemange. Før regjeringa bremsa litt på di. Ny lov nå vilbarnevernet glefse til seg en haug barn. Før det trolig tar av litt når hysteriet begynner å ta av.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 1:29 pm 

Uff, slikt er jo direkte skremmende! :? Hva kan vi gjøre for å stoppe denne nye loven?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 1:50 pm 
Superposter

Forumet kommer til å bråke mot den alt di kan. Men di vil ikke bry seg i det hele tatt. Og når di skal ha loven ute på høring blir neppe folk fra gfsr. eller forumet spurt. Ja det er skremende med en slik lov. Og med all sansynlighet så kommer den. Di fleste politikere har sagt ja til forslaget om økt barnerov. Loven kommer garantert. Den påtenkte loven diskuteres ved en annen tråd. hva man selv kan gjøre mens det stormer som værst før den trolig vil ta av , er å flytte fra landet en tid. Til forhåpentligvis stormen roer seg. Lite å gjøre med loven.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 2:23 pm 

I min sak skrev jeg det ene barnet over på faren, og det endte med at barnvernet valgte å trekke saken mot ham.

Så ja, det kan altså redde barnet ditt. Men en garanti, det er det ikke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 3:54 pm 
Superposter

Man får håpe det beste ,men der er ingen garanti.Man har alle vær sin sak .Og ikke er di like. Men råd og dele erfaring og div, noen heviser til loven osv. kan man gjøre.Men det later til at i barnefjern kan alt skje. dessværre di er og onde.Og værre skal di bli.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next