It is currently Thu Aug 14, 2025 8:12 am

Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 22  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 10:52 am 
Rang: Ivrig bruker

Hvor mye samvær får du jmf fylkesnemda?
Lykke til med anken til tingretten, mye hardt arbeid foran deg der. Støtter også anbefalingen om ny advokat.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 11:30 am 
Rang: Storbruker

Takk. Jeg har samvær 1,5 time en gang i uka, foreløpig...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 02, 2008 11:41 am 
Superposter

Lykke til med anken til tingretten herfra og, Har du fått vite når det bli ? Er det skjedd noe mer i forhold til far , har han funnet en god advokat? Får Håper det går bra. Har advokaten din fått den raporten fra scanninga? Har du fått resultatet. Man merker ikke noe til den påståtte diagnosen her. Kan di ha stilt diagnosen etter svar fra scanning av hjernen, så er det trist, for alt virker ok, i forhold til dianosen, her. Men du sa vel tidl. at diagnosen kom som følge av den oppgitte handling du nevnte. Det at di unlater å vise deg svar fra scanning kan være negativt i . Hemmelighetskremeri i psykiatrien er helt vanlig. Men vi får håpe den var ok. Og at dette ikke gjelder deg. All verdens lykke må du ha. Du har hatt nok lidelse nå. Som mange her dessverre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 11:02 am 

Takk. Nei det har jeg ikke fått vite enda. Han har funnet advokat, ja... Ang. scanningen har jeg ikke spurt enda, men skal gjøre det så snart jeg får muligheten :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 2:50 pm 
Superposter

Du burde få svaret på scanninga snart.Så du ikke blir overrasket i retten med noe du evt. Ikke vet.Det er sikkert ok.Men for å være på den sikre siden.Med negativt resultat av scaning har du ingen mulighet i retten . :cry: Men man får håpe det beste.Flott at far har ordnet advokat. Lykke til :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 7:25 pm 

Turid Holta wrote:
Med negativt resultat av scaning har du ingen mulighet i retten . :cry:

Hvordan kan man forsikre seg om at ikke scanningsresultatene er byttet ut mot en annen pasient?

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 8:28 pm 
Superposter

Feil kan skje ,selfølgelig må man da finne ut på noe sett om det kan være feil ,en annens scanning.Det er sånne smutthull man kan håpe på ,at di har forveksla en evt.dårlig raport fra scanning.Det finns vel selfølgelig ingen sikkerhet i den jobben en gjør på noe som helst måte innen psykiatrien.Søstra mi fikk beskjed om at hun hadde brystkreft.Og ho fikk jo hetta.Så etter en tid fant di ut at det var en annens prøveresultat hun hadde fått.Flax med den.Så feil kan skje.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 8:49 pm 
Rang: Ivrig bruker

1,5 time i uka er ikke mye, men uansett mer enn hva mange opplever.
Er det timetallet slått fast som minimumssamvær i sluttningen fra fylkesnemda?

I forhold til tingretten: Ha alt på geledd, bolig, utstyr til barnet, inntekt og sosialt nettverk. Så kan de iallefall ikke ta deg på ytre rammer.

Bevar roen så langt du kan, ikke la BV kalle deg oppfarende eller ustabil.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 9:15 pm 

Jeg har ikke fått vite om det har blitt fastsatt no minimumssamvær...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 9:33 pm 
Superposter

Du skulle spurt din advokat om dette .Sier hun ingenting til deg.sånne ting burde hun opplyst deg om.Men sant mange får mindre samværstid med barnet.Viktig at du har det øvrige i ditt liv i orden i forhold til tingretten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 10:49 pm 

Savner_jenta_mi wrote:
Jeg har ikke fått vite om det har blitt fastsatt no minimumssamvær...

Det står kanskje i vedtaket? Be advokaten om å sende deg alt som innkommer fortløpende. Og skriv til barnevernet at de må sende deg kopi av alt som legges inn i journalen din der.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 11:07 pm 
Superposter

Du skriver at hun må skrive til barnevernet.Hun bør få sin advokat til å gjøre det.Ellers bryr nok ikke barnevernet seg.Så har man kanskje håp om at hun får kopi av hva di legger i journalen.Man vet aldri med barnevernet.Skal di røve et barn må di jo finne på noen knep.

Om far til barnet får retten til barnet slik dere har tenkt.Hvordan blir det da for deg om du ikke får noen rettigheter på henne.?Om du tenker du lett kan få se henne da.Hva om da han finner seg en ny dame og ikke han som da har retten til barnet vil ha no med deg å gjøre mer? kan du leve med det.Haner ung sansynligheten for at han finner seg en dame er stor.dere bor vist ikke sammen .Bare en tanke jeg gjør meg.

Du må vurdere å si fra deg all rett.Da ingen kjenner morgendagen.Men forstår din tanke om at det er bedre hun får vokse opp blant sin fam.Enn hos barnevernet og fosterfanden

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Nov 03, 2008 11:56 pm 

Turid Holta wrote:
Du skriver at hun må skrive til barnevernet.Hun bør få sin advokat til å gjøre det.

Hun kan gjøre det selv. Ikke bruk advokaten som sekretær, for da er det mye som blir forsinket. Ta tak i saken selv. Ikke gjør deg helt avhengig av advokaten. Det er din sak, det er du som eier saken.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 04, 2008 12:41 am 
Superposter

Det er bra om hun kan gjøre det selv, men er redd barnevernet ikke vil bry seg noe om det da. Di mer eller mindre umyndigjør jo mennesker med en slik diagnose som hun har. Mange har verge som må gjøre alt for personer med slik alvorlig diagnose. Men kjenner henne ikke og hvorhen di plasserer henne. Klart bra om hun klarer det uten advokat. Men hun har jo krav på advokat, om hun vil det. Vil hun ikke, er det helt opp til henne. Klarer sikkert hele rettsaken uten advokat hun. Det er svært realistisk å tro. Etter anbefaling fra aurora bør hun kaste advokaten på dør. Jeg mener hun bør få en bedre. Delte meninger. Her er bare råd og vink å få. Lykke til

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 04, 2008 1:02 am 

Turid Holta wrote:
Det er bra om hun kan gjøre det selv, men er redd barnevernet ikke vil bry seg noe om det da. Di mer eller mindre umyndigjør jo mennesker med en slik diagnose som hun har. Mange har verge som må gjøre alt for personer med slik alvorlig diagnose. Men kjenner henne ikke og hvorhen di plasserer henne. Klart bra om hun klarer det uten advokat. Men hun har jo krav på advokat, om hun vil det. Vil hun ikke, er det helt opp til henne. Klarer sikkert hele rettsaken uten advokat hun. Det er svært realistisk å tro. Etter anbefaling fra aurora bør hun kaste advokaten på dør. Jeg mener hun bør få en bedre. Delte meninger. Her er bare råd og vink å få. Lykke til

Pass nå på at du ikke selv fordømmer mennesker med "en slik diagnose".

Jeg synes for øvrig at du misoppfatter meg. Gjør du det med vilje?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 22  Next