It is currently Thu Aug 14, 2025 8:13 am

Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 22  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 2:47 pm 
Rang: Storbruker

JA

http://www.dinside.no/filer_for_nedlast ... avtale.doc

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 3:51 pm 
Superposter

Ja jeg er pessimistisk til barnevernet har bare sett ondt fra dem.Hvorfor skal jeg da gå ut å si at alt går så bra så. Når jeg vet at det ikke er sant.
Derfor vil jeg si at forde om far har partstatus er det vanlig at barnefjern moser over fedre og.det er helt høl i hodet og riplegernt at det skal være slik , men det er jo det man ser.selfølgelig bør far få ta opp sin kamp mot makta ,og han burde få barnet nå som fylkesnemda har gjort som di pleier gjort det barnefjern vil.Men sjangsen for at far får barnet er liten.Men det skjer mirakler .

Banefjern vil stå på alt di kan for at barnet skal være detr det er.Og di vil nok raskt forsøke finne fosterforeldre .Og da blir det bare enda vanskeligere å få henne tilbake .Så far bør straks få seg advokat.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 4:53 pm 

Ok, jeg skjønner at du er pessimistisk siden du sikkert har vært borti endel skrekkhistorier. Men nå kjenner jo ikke jeg bakgrunnen for det som har skjedd andre. Så jeg håper at her står far sterkere enn i disse tilfellene. Skal si ifra til ham at han må skaffe advokat. Er det noe mer han må gjøre? Bortsett fra foreldreavtalen...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 6:41 pm 
Superposter

Ideologien til barnevernet er at du med en slik diagnose er svært skadelig for barnet. Barnevernet vil ikke gi barnet til noen som er i slekt med deg. Slik at di kan finne på å la deg se barnet hammelig . Dette innebærer da far til barnet og.

Visst di finner noen i slekta som hater deg evt. far til barnet, kan di finne på å gi ansvaret til noen av dem. Dette kommer frem av media ,aviser ol.

Derfor sier jeg igjen at det er svært viktig at du blir kvitt diagnosen du har fått. Det er ikke noen få skrekk historier, det er helt vanlig praksis hos barnefjernet.

Så om far til barnet hater deg kan barnevernet få til et samarbeid med han . Er han glad i deg, får ikke barnefjernet til noe samarbeid med han . Og da frykter di at han vil la deg treffe barnet hemmelig. Dette er det sprøe barnfjernets vanlige praksis.

I barnefjernets øyne er du svært skadelig for barnet, med den diagnosen . Finn noen som kan hjelpe deg å bli kvitt den.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 8:41 pm 

Jeg skal prøve å bli kvitt diagnosen på to måter. Ang. barnefar, han kan late som om han hater meg ovenfor dem... Men dersom jeg blir kvitt diagnosen, noe jeg er helt sikker på, har jeg større sjanser da?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 25, 2008 9:34 pm 
Superposter

Barnevernet støvsuger forumet.Nå har du skrevet at barnefaren kan late som han hater deg . Da kjønner di jo at han ikke gjør det. Selfølgelig er sjangsen større for å få barnet igjen om du blir kvitt diagnosen.

Men når di først har tatt den er det mye vanskeligere uansett. Det var jo derfor vi før fylkesnemda sa at du måtte prøve bli kvitt den før saken kom opp. Men vi sa og at tiden var svært knapp i forhold til ny utredning. Di har jo tatt den nå. Det regnes omtrent som forsent etter en fylkesnemd har vært inni bilde. Og det at lovverket i Norge skal bli enda vanskeligere. Og når barnet ditt atpåtil er så liten er det faktisk bare tyngre å få den tilbake. Barnefjernet vil bare uansett bruke alt mot deg. Sannheten er at det er mest sansynlig at du ikke får barnet tilbake. Og at heller ikke barnefaren får det.

Det er brudd på menneskerettighetene, men det gjør barnevernet hele tiden.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 26, 2008 8:37 am 

Det barnefaren må gjøre er å kontakte dem som har omsorgen for barnet nå,og kreve omsorgen for barnet selv fordi han er barnets far.

Han skal selvsagt ikke late som han hater deg.Det er jo helt useriøst,og dere må samarbeide om barnet hele veien til barnets beste.

Han må nok skaffe seg en god advokat.Jeg kjenner en som har diagnosen manisk depressiv og hun har vert fostermor for 5 barn ,og det har fungert greit det.Så forstår ikke de kan bruke diagnosen mot deg,og du er jo frisk nå og fungerer fint.
Du må klare deg godt nå og kom igang snart med skole og arbeid,og vis at du klarer deg godt.
Du må hjelpe deg selv for å si det slik,for til syvende og sist skal du være voksen og stå på egne ben.

Nei,du skulle aldrig kontaktet holmlia dps da du var gravid,for da kommer du rett til løvens hule.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 26, 2008 8:38 am 

Det barnefaren må gjøre er å kontakte dem som har omsorgen for barnet nå,og kreve omsorgen for barnet selv fordi han er barnets far.

Han skal selvsagt ikke late som han hater deg.Det er jo helt useriøst,og dere må samarbeide om barnet hele veien til barnets beste.

Han må nok skaffe seg en god advokat.Jeg kjenner en som har diagnosen manisk depressiv og hun har vert fostermor for 5 barn ,og det har fungert greit det.Så forstår ikke de kan bruke diagnosen mot deg,og du er jo frisk nå og fungerer fint.
Du må klare deg godt nå og kom igang snart med skole og arbeid,og vis at du klarer deg godt.
Du må hjelpe deg selv for å si det slik,for til syvende og sist skal du være voksen og stå på egne ben.

Nei,du skulle aldrig kontaktet holmlia dps da du var gravid,for da kommer du rett til løvens hule.

Profile  

Post subject: Diagnose
PostPosted: Sun Oct 26, 2008 9:16 am 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Jeg skal prøve å bli kvitt diagnosen på to måter. Ang. barnefar, han kan late som om han hater meg ovenfor dem... Men dersom jeg blir kvitt diagnosen, noe jeg er helt sikker på, har jeg større sjanser da?

Du har helt klart større sjanse til å vinne frem dersom du blir kvitt diagnosen, hva den enn måtte være. Det er fullt mulig å få en annenhåndsvurdering fra kompetent medisinsk hold. Dersom diagnosen har vært satt på sviktende grunnlag, burde det være mulig å få noen andre til å vurdere deg, men vær nøye med utvelgelsen slik at diagnosen ikke blir bekreftet. Da sitter du virkelig hardt i det. Du må være rimelig sikker på at du ikke lenger sliter med hva det nå var. Slutt å gå til "behandling" hos denne psykiatriske sykepleieren, som uansett ikke er kompetent til å behandle. De kalles ikke "pleiere" uten grunn. Prat heller med venninene dine, som jeg skjønner du har mange av. De kan i hvertfall ikke anklage deg for å ha lite nettverk, som er en av de vanligste anklagene.

Dersom du var syk for mange år siden, skal ikke det brukes mot deg idag da det er nåtidssituasjonen som skal vektlegges.

Jeg har forstått det slik at du fremdeles har kontakt med psykiatrisk sykepleier. Hvorfor?

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 26, 2008 10:15 am 

Jeg kontaktet Holmlia DPS før jeg ble gravid nemlig... Men skulle ha tenkt på å få vekk diagnosen og avslutte behandlingen der før det ble for sent, men det tenkte jeg jo ikke på da :cry: Jeg fikk beskjed av advokaten at dersom jeg avslutter behandlingen, så svekker det saken min... Men selvsagt når jeg får vekk diagnosen, kan jeg jo gjøre det for da har jeg bevis på at jeg er helt frisk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 26, 2008 11:28 am 
Superposter

Du akrev tidligere ar psykiatrisk sykepleier ikke trodde noe på at du var frisk.Jeg syns det er lite værdt å gå til henne da.Hun vel trolig motarbeider deg alt hun kan.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 26, 2008 12:06 pm 

Turid Holta wrote:
Du akrev tidligere ar psykiatrisk sykepleier ikke trodde noe på at du var frisk.Jeg syns det er lite værdt å gå til henne da.Hun vel trolig motarbeider deg alt hun kan.
Hun sa jeg skulle få en ny utredning sist jeg snakket med henne... :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 26, 2008 1:06 pm 
Superposter

Syns ikke helt om at hun skulle ordne ny utredning.Hva med et helt annet sted å ta utredning helt nye mennesker.

Psykiatrisk sykepleier skulle ordne ny utredning, det kan å bety en bekreftelse på diagnosen.Og du står fritt til å velge selv om du vil la deg utrede.

Tror om du velger utredelse at et annet sted må vurderes.Da du trolig er stigmatisert med den diagnosen på der du går nå.Nytt friskt blod.

Det blir nevnt her en diagnose som ofte brukes,Manisk \depresiv.Den og at noen her skriver at ei hadde den diagnosen og var fostermor til fem.Den diagnosen regnes ikke som så alvorlig som den di har satt på savner jenta mi.

Mange har di tatt barna fra med den diagnosen .Men fostermor kan ha den. Det er fordi det handler om å røve barn fra foreldre hele veien .Foreldre hatere.

far bør få advokat og ordne samvær med barnet snarest mulig.Gjør han ikke det vil barnevernet bruke imot han det at han ikke besøkte barnet når det var helt liten \nyfødt.Derfor må far snarest mulig komme helt på banen og jobbe for å få sitt barn.Dere har vist samhold , når ikke han heller mener du er syk ikke dine foreldre .Da er det noe som ikke stemmer vedrørende diagnosen.en diagnose skal ikke kunne settes uten at nærmeste familie sier seg enig i at det er slik .Den du lever sammen med.I ditt tilfelle er det vel foreldrene dine du bor hos.Har du bod med barnefaren kan han og ha sitt å si.Dette vedrørende diagnosefeil.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 26, 2008 1:45 pm 

Turid Holta wrote:
far bør få advokat og ordne samvær med barnet snarest mulig.Gjør han ikke det vil barnevernet bruke imot han det at han ikke besøkte barnet når det var helt liten \nyfødt.Derfor må far snarest mulig komme helt på banen og jobbe for å få sitt barn.Dere har vist samhold , når ikke han heller mener du er syk ikke dine foreldre .Da er det noe som ikke stemmer vedrørende diagnosen.en diagnose skal ikke kunne settes uten at nærmeste familie sier seg enig i at det er slik .Den du lever sammen med.I ditt tilfelle er det vel foreldrene dine du bor hos.Har du bod med barnefaren kan han og ha sitt å si.Dette vedrørende diagnosefeil.

Nettopp. Foreldrene mine har aldri blitt spurt om dette.
Barnefar bor i Trondheim... Betyr dette da at han snarest må komme seg hit? :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 26, 2008 1:50 pm 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Hun sa jeg skulle få en ny utredning sist jeg snakket med henne... :roll:

Nå kjenner ikke jeg/vi den forrige utredningen av deg. Hvor omfattende var den? Scannet de hjernen din? Var du psykotisk? Hvor mange episoder? Hvor lenge hadde du symptomene? Osv. Du trenger ikke å svare her.

Snakk med advokaten din slik at dere er enige om fremgangsmåten. En ny utredning kan friskemelde deg - men du kan likevel oppleve at barnevernet forholder seg til den første og "stiller spørsmål ved mors psykiske fungering"... Det verste er selvsagt at en ny utredning kan "bekrefte" den første. Det beviser slett ikke at du virkelig er alvorlig sinnslidende, men det vil jo gjøre inntrykk i nemnda/retten - og slike faggrupper støtter ofte hverandre gjensidig.

Hvis du kan få dokumentert at diagnosen er satt på sviktende grunnlag ved å henvende deg til den som "utredet" deg, så er nok det det aller beste.

Som jeg har skrevet tidligere: det er galt å skille mor og barn, selv om moren er psykisk syk. Men sånn går det når (barne-)fagmiljøene er pålagt å "se" barn av psykisk syke.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 22  Next