Savner_jenta_mi wrote:
Jeg skal prøve å bli kvitt diagnosen på to måter. Ang. barnefar, han kan late som om han hater meg ovenfor dem... Men dersom jeg blir kvitt diagnosen, noe jeg er helt sikker på, har jeg større sjanser da?
Du har helt klart større sjanse til å vinne frem dersom du blir kvitt diagnosen, hva den enn måtte være. Det er fullt mulig å få en annenhåndsvurdering fra kompetent medisinsk hold. Dersom diagnosen har vært satt på sviktende grunnlag, burde det være mulig å få noen andre til å vurdere deg, men vær nøye med utvelgelsen slik at diagnosen ikke blir bekreftet. Da sitter du virkelig hardt i det. Du må være rimelig sikker på at du ikke lenger sliter med hva det nå var. Slutt å gå til "behandling" hos denne psykiatriske sykepleieren, som uansett ikke er kompetent til å behandle. De kalles ikke "pleiere" uten grunn. Prat heller med venninene dine, som jeg skjønner du har mange av. De kan i hvertfall ikke anklage deg for å ha lite nettverk, som er en av de vanligste anklagene.
Dersom du var syk for mange år siden, skal ikke det brukes mot deg idag da det er
nåtidssituasjonen som skal vektlegges.
Jeg har forstått det slik at du fremdeles har kontakt med psykiatrisk sykepleier. Hvorfor?